Gå til innhold

Kristina Andersen


Liljeb

Anbefalte innlegg

Småbarnslivet har jo forskjellige faser. Hun la akkurat ut at hun delte at det var tungt når sønnen hadde kolikk og når han ikke sov. Så kanskje de er i en fase nå der ting er lettere.  hun ser kanskje ikke på ting/hendelser som et «problem» eller utfordring, der andre hadde gjort det. ser ut som hun legger opp dagene sine for å få mest mulig tid med familien, fordi hun ønsker det. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mocca86 skrev (På 5.2.2024 den 20.07):

Er så enig! Det er helt greit å ha det fint og ryddig, men i det hjemmet der er det sterilt! Hun legger ut bilder av litt rot etter leker. Men for et stress å hele tiden måtte tenke på å måtte rydde opp asap etter at ungene har lekt, slik at det ser perfekt ut. Et småbarnshjem skal være litt «kaos». Men herregud, hver sin interesse…

Ja, hver sin interesse… for jeg rydder også etter mine er lagt😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Hårreisende at hun må sitte å forsvare at hun elsker å være mamma og elsker å være sammen med sønnen og familien sin! Ingenting er da bedre enn å være med barna sine all den mulighet man har?? Hva bunner den kritikken i? At med hennes jobb er hun mer fleksibel og at hun faktisk har mer tid? Bunner det i dårlig samvittighet hos de foreldre som ikke har like stor mulighet til det? Er det sjalusi? Er det så vanlig å snakke ned det å ha barn og at det er SÅ slitsomt med barn at når folk sier at de elsker det så får andre sjokk? Jeg skjønner ikke den kritikken. Hva så om hun liker ett A4 liv som andre synes er kjedelig? Bare la vær å følge noen man mener er så kjedelig. 

"Kritikken" bunner vel i at hun selv mang en gang har uttrykt og "klaget" på andres syn rundt foreldrerollen og hvordan hverdagen kan oppleves strevsom og travel. Noe den selvfølgelig ikke er for henne som lever tilnærmet som en fulltids husmor. Hennes priviligerte familiehverdag er ikke representativt for gjengse familiers hverdagsliv, og da passer det veldig dårlig med hennes tidvis "ovenfra og ned-holdning" rundt hvordan andre lever hverdagen. 

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (6 minutter siden):

"Kritikken" bunner vel i at hun selv mang en gang har uttrykt og "klaget" på andres syn rundt foreldrerollen og hvordan hverdagen kan oppleves strevsom og travel. Noe den selvfølgelig ikke er for henne som lever tilnærmet som en fulltids husmor. Hennes priviligerte familiehverdag er ikke representativt for gjengse familiers hverdagsliv, og da passer det veldig dårlig med hennes tidvis "ovenfra og ned-holdning" rundt hvordan andre lever hverdagen. 

Men det ER mye klaging i samfunnet om hvor tøft og slitsomt det er å ha barn og det er en trend jeg ikke liker. Det er for mye negativ fokus rundt det og man ser jo at det å klage er normalen når man ser hvordan folk reagerer når noen sier at de ikke synes det er så slitsomt. At det å stå fram som en sliten mamma som sitter i bilen 15 min ekstra før man går for å henter ungen i bhg blir hyllet fremfor dem som ikke kan vente med å hente barna. Og det er jo en trist utvikling. Nei,å ha barn er ingen dans på roser men synes det blir svartmalt mye også. 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (På 9.2.2024 den 8.37):

Ja, hvorfor slettes det stadig ting om KA i denne tråden? Hun er en offentlig person, men kan ikke diskuteres? I CBE sin tråd er det mye verre ting som får stå, som vil si at det er forskjeller mellom influencerne her på KG. Hvorfor er KA så hellig?

Hun er den mest kjedelige influenceren jeg vet om. Alt skal være så fint og flott hele tiden. Fint å være positiv, men å si at det er så lett å ha barn slik hun legger det frem, tror jeg ikke noe på. Men dette hun tjener penger på da - idyllen. Vi alle vet at det å ha barn ikke er en dans på roser hele tiden. Mine barn er fantastiske, men tanken om å reise en uke til Italia alene har slått meg titt og ofte ja. :D Og når barna skriker for at de ikke får viljen sin, løper rundt og jager hverandre, kaster lego i doen, søler melk over hele bordet - ja, da koser jeg meg veldig som mamma. Haha. Heldigvis skjer det ikke hver dag, men jeg synes det er tøft å være mamma til tider. Alle jeg har snakket med kjenner på det samme, men ikke KA. :) Hun er unik! En mor vi alle bør se opp til! *ironi*

Er alenemamma til to små. Selvfølgelig er det «trass» og alt som følger med, men det er ikke det jeg henger meg opp i som mor. Tiden jeg har, fritiden, ferier osv. ønsker jeg å bruke sammen med barna. Jeg kunne aldri tatt meg en uke ferie alene uten barna… det viser jo hvor totalt forskjellige mennesker er. Mange av mine venner tenker annerledes. Sånn er vi! Så jeg syntes det er gøy å følge henne og jeg blir inspirert… sorry for meg!

  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (Akkurat nå):

Men det ER mye klaging i samfunnet om hvor tøft og slitsomt det er å ha barn og det er en trend jeg ikke liker. Det er for mye negativ fokus rundt det og man ser jo at det å klage er normalen når man ser hvordan folk reagerer når noen sier at de ikke synes det er så slitsomt. At det å stå fram som en sliten mamma som sitter i bilen 15 min ekstra før man går for å henter ungen i bhg blir hyllet fremfor dem som ikke kan vente med å hente barna. Og det er jo en trist utvikling. Nei,å ha barn er ingen dans på roser men synes det blir svartmalt mye også. 

Enig… folk må gjøre det som er best for en selv. Hente tidlig eller sitte 15min ekstra i bilen. Uten å bli hakket på. Selv har jeg ikke fått barn for å få barnepass, så jeg kan dra på helgeturer, fester osv. jeg ønsker å tilbringe tid med dem

  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler jo om akkurat det samme som sist dette ble diskutert.. Hun får ikke kritikk for å elske å være mamma, eller for å være familieglad, eller for å hente tidlig i barnehagen. Det har alltid handlet om at hun har snakket "nedlatende" eller ovenfra-og-ned til andre som har følt det annerledes, og som kanskje har syns at foreldrerollen kan by på utfordringer eller til og med være litt slitsomt i flekkene. Hun kan jo fint elske å være mamma - uten å mene at andre må slutte å syte.. 

Som hun selv sier så er hun privilegert med den friheten hun har i forhold til fleksitid og jobb, og har mulighet til å få unna ganske mye ting (som husarbeid, matlaging, trening, ærender m.m.) på dagtid som kan være et stress moment og skape tidsklemme i andre familier, og ettersom hun lever ett annet liv enn gjengs-nordmenn så bør hun ikke kritisere andre som syns familielivet og foreldrerollen kan være slitsomt. 

Syns for øvrig det er rart at hun plutselig begynner å snakke om å få et barn til da hun var så freidig å la ut om i fjor at hun IKKE skulle ha flere barn da hun (i motsetning til andre) kjente sine begrensninger, som hun så fint kalte det :)

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt. 
 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Kajaaaaaa skrev (På 14.2.2024 den 15.17):

Det handler jo om akkurat det samme som sist dette ble diskutert.. Hun får ikke kritikk for å elske å være mamma, eller for å være familieglad, eller for å hente tidlig i barnehagen. Det har alltid handlet om at hun har snakket "nedlatende" eller ovenfra-og-ned til andre som har følt det annerledes, og som kanskje har syns at foreldrerollen kan by på utfordringer eller til og med være litt slitsomt i flekkene. Hun kan jo fint elske å være mamma - uten å mene at andre må slutte å syte.. 

Som hun selv sier så er hun privilegert med den friheten hun har i forhold til fleksitid og jobb, og har mulighet til å få unna ganske mye ting (som husarbeid, matlaging, trening, ærender m.m.) på dagtid som kan være et stress moment og skape tidsklemme i andre familier, og ettersom hun lever ett annet liv enn gjengs-nordmenn så bør hun ikke kritisere andre som syns familielivet og foreldrerollen kan være slitsomt. 

Syns for øvrig det er rart at hun plutselig begynner å snakke om å få et barn til da hun var så freidig å la ut om i fjor at hun IKKE skulle ha flere barn da hun (i motsetning til andre) kjente sine begrensninger, som hun så fint kalte det 

 

Sol Rampelyset skrev (På 14.2.2024 den 20.29):

Tråden er ryddet for persondebatt. 
 

Sol, admin.

Sol Rampelyset skrev (På 14.2.2024 den 20.29):

Tråden er ryddet for persondebatt. 
 

Sol, admin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Dersom dere har spørsmål til oderering kan dette tas i Ris og Ros Rampelyset så det ikke avsporer denne tråden. 
 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi går vekk ifra Kristina å ser på en helhet som menneske så ser vi gjeldene

 

Vi alle må respektere at folk er forskjellige, har sine egne meninger og metoder. Men når metodene dine er å gjemme, rapportere og fyre løs. Så bør du se i deg selv, uansett hvem det måtte gjelde.

Vi vet at karma, treffer alle på et punkt. Uansett.

Vi vet at personer som aldri tar innover seg hvordan dem oppfører seg-møter veggen. 

Men en ting som vi alle skjønner er at hvis du klarer å oppføre deg, vise respekt, lojalitet og ærlighet. Så kommer du lengst.

 

 

En slik post er det ikke grunn eller bunn i å fjerne, dette gjelder alle. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10
MayHedvig skrev (På 14.2.2024 den 14.24):

Enig… folk må gjøre det som er best for en selv. Hente tidlig eller sitte 15min ekstra i bilen. Uten å bli hakket på. Selv har jeg ikke fått barn for å få barnepass, så jeg kan dra på helgeturer, fester osv. jeg ønsker å tilbringe tid med dem

Hvorfor avslutter du innlegget på den måten hvis du mener at folk må gjøre det som er best for en selv?

Det er vel de færreste som får barn for å få barnepass slik at man selv kan dra på helgeturer, fester osv. Men av og til må man også som forelder kunne tenke på egne behov og kose seg uten barn. Og jeg tror det er sunt for barn å ikke være i sentrum til enhver tid og få se at foreldrene også er egne mennesker og personligheter med egne interesser, ønsker og behov, ikke bare servicestasjoner som er til for å gjøre livet til barna så sømløst og knirkefritt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selmaxx09 skrev (9 minutter siden):

Hvis vi går vekk ifra Kristina å ser på en helhet som menneske så ser vi gjeldene

 

Vi alle må respektere at folk er forskjellige, har sine egne meninger og metoder. Men når metodene dine er å gjemme, rapportere og fyre løs. Så bør du se i deg selv, uansett hvem det måtte gjelde.

Vi vet at karma, treffer alle på et punkt. Uansett.

Vi vet at personer som aldri tar innover seg hvordan dem oppfører seg-møter veggen. 

Men en ting som vi alle skjønner er at hvis du klarer å oppføre deg, vise respekt, lojalitet og ærlighet. Så kommer du lengst.

 

 

En slik post er det ikke grunn eller bunn i å fjerne, dette gjelder alle. 

Fordi Sannhet anses å ha en slags lengre holdbarhet enn løgn ,vil det på sikt være fornuftig å holde seg Til den .

lojalitet  til medmenneske er livet og den ekte kjærligheten 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arnfinngutt skrev (2 minutter siden):

Fordi Sannhet anses å ha en slags lengre holdbarhet enn løgn ,vil det på sikt være fornuftig å holde seg Til den .

lojalitet  til medmenneske er livet og den ekte kjærligheten 

Er da jeg lurer på hvorfor det er så mye løgner ute å går? Hvorfor ikke bare legge kortene på bordet å fortelle hvordan livet egentlig er, istedenfor å hele tiden måtte fortrenge det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selmaxx09 skrev (13 minutter siden):

Er da jeg lurer på hvorfor det er så mye løgner ute å går? Hvorfor ikke bare legge kortene på bordet å fortelle hvordan livet egentlig er, istedenfor å hele tiden måtte fortrenge det

Hvis en alltid melder sine behov , og på en lite konstruktiv måte ,så er en ofte overkjørende og har kanskje litt mye sinne i seg . 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnfinngutt skrev (Akkurat nå):

Hvis en alltid melder sine behov , og på en lite konstruktiv måte ,så er en ofte overkjørende og har kanskje litt mye sinne i seg . 
 

Håper at personer med dette sinne å hatet, oppsøker hjelp. Hjelp for sin egen å andres del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selmaxx09 skrev (37 minutter siden):

Håper at personer med dette sinne å hatet, oppsøker hjelp. Hjelp for sin egen å andres del. 

Arnfinngutt skrev (39 minutter siden):

Hvis en alltid melder sine behov , og på en lite konstruktiv måte ,så er en ofte overkjørende og har kanskje litt mye sinne i seg . 
 

 

Endret av Arnfinngutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun slutter ikke å sjokkere meg med all utbytting av møbler og ting. Nå har hun altså annonsert at hun blir sprø av at boden er stappa med 16(!) juletrær, og for noen dager siden fikk hun spørsmål om noen utemøbler som sto på en tilsynelatende innglasset veranda - de var hun veldig fornøyd med, de var lite brukt og hun tenkte å selge de..? Altså, er det bare jeg som synes den siste der har en seriøs logisk brist? For det første hvordan kan hun være veldig fornøyd med møbler hun nesten ikke har brukt? Og for det andre hvorfor vil hun selge møbler hun er veldig fornøyd med og som attpåtil er veldig lite brukt og dermed ikke slitt eller nødvendig å bytte ut? Også skal hun kjøre «snapsalg» for å selge annet interiør også. Hun må jo være avhengig av shopping og å bytte ut ting

Endret av AntiBullshit
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (2 timer siden):

Hun slutter ikke å sjokkere meg med all utbytting av møbler og ting. Nå har hun altså annonsert at hun blir sprø av at boden er stappa med 16(!) juletrær, og for noen dager siden fikk hun spørsmål om noen utemøbler som sto på en tilsynelatende innglasset veranda - de var hun veldig fornøyd med, de var lite brukt og hun tenkte å selge de..? Altså, er det bare jeg som synes den siste der har en seriøs logisk brist? For det første hvordan kan hun være veldig fornøyd med møbler hun nesten ikke har brukt? Og for det andre hvorfor vil hun selge møbler hun er veldig fornøyd med og som attpåtil er veldig lite brukt og dermed ikke slitt eller nødvendig å bytte ut? Også skal hun kjøre «snapsalg» for å selge annet interiør også. Hun må jo være avhengig av shopping og å bytte ut ting

Hun blir nok aldri fornøyd da . Usikkerhet kanskje 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (13 timer siden):

Hun slutter ikke å sjokkere meg med all utbytting av møbler og ting. Nå har hun altså annonsert at hun blir sprø av at boden er stappa med 16(!) juletrær, og for noen dager siden fikk hun spørsmål om noen utemøbler som sto på en tilsynelatende innglasset veranda - de var hun veldig fornøyd med, de var lite brukt og hun tenkte å selge de..? Altså, er det bare jeg som synes den siste der har en seriøs logisk brist? For det første hvordan kan hun være veldig fornøyd med møbler hun nesten ikke har brukt? Og for det andre hvorfor vil hun selge møbler hun er veldig fornøyd med og som attpåtil er veldig lite brukt og dermed ikke slitt eller nødvendig å bytte ut? Også skal hun kjøre «snapsalg» for å selge annet interiør også. Hun må jo være avhengig av shopping og å bytte ut ting

Forbruket er høyt og spesielt når det kommer til møbler. Ser jo ut til at hun kanskje har "landet" litt mtp stilen i huset nå og det er kanskje ikke så mange utskiftninger lenger, selv om man jo vet at både soverom og stue har fått helt nye møbler i løpet av de siste par årene (møbler som andre som regel ikke skifter ut før etter 10-15 år..). Og det er ikke akkurat billige møbler som er valgt der. 

Det er vel ikke sikkert at hun tenker hun skal selge møblene på verandaen for å bytte dem med andre utemøbler hvis hun er så fornøyd med dem som står der. Tanken er kanskje å bytte ut med noe som faktisk blir brukt - uten at jeg helt greier å tenke meg til hva annet enn nettopp møbler man har stående på en slik veranda. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...