Gå til innhold

Kristina Andersen


Liljeb

Anbefalte innlegg

frkbibelstripp skrev (9 minutter siden):

Det må du stå fritt til å mene. Men om hun mener at hun får så mye kritikk, så må hun tenke nøye over hvordan hun selv formulerer seg. Spesielt siden hun er en offentlig person. Jeg synes det er knall at hun koser seg med barna og trives hjemme, jeg. Ingen lider noen nød av å ha den dama til mamma. Men å uttale seg om at det er trist at enkelte mødre gleder seg til skolestart mens hun nærmest sitter der med tårer i øynene på vegne av disse barna.. det blir for dumt. Herrefred, hun har 1 stk tilsynelatende rolig sønn hun skal følge opp og nettene fungerer perfekt (i følge henne selv). Da har man ikke så voldsomt mye grunnlag for uttalelsene sine spør du meg. Ikke rart hun ikke har forståelse for oss mødre som forbanner de eviglange feriene titt og ofte

Eller folk må slutte å ta alt så bokstavelig og bli så lett krenket . Jeg både jobber, har flere barn, ett av de med adhd og mener det samme som Kristina . 
 

 

Endret av Orly
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger også merke til at frøken Andersen KUN legger ut støttemeldingene hun får. Jeg sendte henne en melding i stad hvor jeg ønsket å minne henne på at alle saker har ulike sider. Litt av de aspektene jeg nevnte i det lange innlegget mitt. For de har kanskje 2 barn, men nå virker jo hun eldste rimelig «enkel» også. Barn og foreldre kommer med ulik bagasje. Det er nettopp det som irriterer meg grønt at det ikke virker som hun GIDDER å sette seg inn i eller å forstå engang.. totalt skylapper i bobla si

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 minutter siden):

Eller folk må slutte å ta alt så bokstavelig og bli så lett krenket . Jeg både jobber, har flere barn, ett av de med adhd og mener det samme som Kristina !

Men det er deg. Kjempeflott at du takler det på strak arm. Men du er vel heller ikke alle andre? Hvis vi ikke skal bli «krenket» (populært å bruke det i alle sammenhenger nå skjønner jeg 😆) hvorfor skal Kristina bli det hele tida da? Hun har jo forsvarstaler titt og ofte, hvilket må bety at hun tar seg nær av det? Jeg er med i en debatt og engasjerer meg jeg. Krenket blir for meg noe helt annet.

Endret av frkbibelstripp
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkbibelstripp skrev (2 minutter siden):

Men det er deg. Kjempeflott at du takler det på strak arm. Men du er vel heller ikke alle andre? Hvis vi ikke skal bli «krenket» (populært å bruke det i alle sammenhenger nå skjønner jeg 😆) hvorfor skal Kristina bli det hele tida da? Hun har jo forsvarstaler titt og ofte, hvilket må bety at hun tar seg nær av det? Jeg er med i en debatt og engasjerer meg jeg. Krenket blir for meg noe helt annet.

Når man kaster seg over tastaturet og klager så er man krenket ,ellers hadde dere tålt at hun har andre meninger. Så fort noen sier man liker ferier , være hjemme med barna så får man høre det, da lyver man, har kun rolige barn , vet ikke hva man snakker om osv. 

 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen blir «krenket» her er det vel KA, som alltid blir provosert og sitter med tårevåte øyne grunnet foreldre som «klager» over at de ikke skal henge over barna sine 24/7.. kanskje hun til og med har vurdert å sende inn bekymringsmelding på disse barnas vegne? Hvem vet

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 minutt siden):

Når man kaster seg over tastaturet og klager så er man krenket ,ellers hadde dere tålt at hun har andre meninger. Så fort noen sier man liker ferier , være hjemme med barna så får man høre det, da lyver man, har kun rolige barn , vet ikke hva man snakker om osv. 

 

Les mitt siste innlegg du. Hvem klager? De fleste er med i debatten her for å snakke oss i mellom om klagingen til KA. For det er jo hun som klager 😆 og jeg sier ikke at alle som elsker ferier har rolige barn osv. Jeg snakker her om Kristina og i det hjemmet virker det jo som om sønnen er temmelig avslappet. I hvert fall det jeg har hørt henne fortelle selv. Arrester meg om jeg tar feil. Ingenting feil i det, men da er det også vanskelig å sette seg inn i en familiesituasjon hvor feks en av foreldrene har adhd pluss begge barna. Da skal jeg love deg det går unna og at skole/bhg er sunne og gode «avlastningsarenaer» for både barn og voksne. Ingen «oppbevaringsplass» som mange liker å tro. Hele poenget her er at KA må begynne å se lenger enn nesa rekker rundt ting hun snakker om. Hun kan KUN snakke for seg selv ikke andre..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristina hadde aldri trengt å holde hele denne tiraden om hvor glad hun var i å tilbringe tid med barna. Dette kommer jo allerede veldig godt frem i alt hun legger ut. Og det er selvfølgelig helt greit. Det som er kritikkverdig er jo at hun kastet shame på alle foreldre som ikke deler hennes syn i saken. Og det blir for dumt. Jeg synes forresten ikke SoMe er gjennomsyret av foreldre som hele tiden fronter hvor kjipt det er å være foreldre. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å stadfeste en gang for alle hva poenget er - KA står absolutt helt fritt til å mene akkurat det hun vil. Ingen synes vel at det er negativt at hun elsker å være med barna sine? De fleste av oss gjør nemlig det. Mitt problem med dama (og andre som opererer på samme måte for den saks skyld) er at hun er så dobbel. Hun sier at hun ikke dømmer hvordan andre måtte leve livene sine, men samtidig formulerer hun seg på en slik måte at det skinner gjennom at hun nettopp gjør det. At hun mener at de som er uenige ikke «liker å tilbringe tid med barna sine». For den setningen er en gjenganger så det er tydelig at hun ikke har mye forståelse for andres utgangspunkt i samme situasjon. For hun har et ganske godt et. Frisk og rask selv, samme med partner og barn (så vidt jeg vet).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskaffe123 skrev (2 minutter siden):

Kristina hadde aldri trengt å holde hele denne tiraden om hvor glad hun var i å tilbringe tid med barna. Dette kommer jo allerede veldig godt frem i alt hun legger ut. Og det er selvfølgelig helt greit. Det som er kritikkverdig er jo at hun kastet shame på alle foreldre som ikke deler hennes syn i saken. Og det blir for dumt. Jeg synes forresten ikke SoMe er gjennomsyret av foreldre som hele tiden fronter hvor kjipt det er å være foreldre. 

Dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (17 minutter siden):

Eller folk må slutte å ta alt så bokstavelig og bli så lett krenket . Jeg både jobber, har flere barn, ett av de med adhd og mener det samme som Kristina . 
 

 

Vet ikke hvilken jobb du har. Men du mener også at det bare er å jobbe fort nok på jobben så kan du hente barna tidligere? Det handler bare om proritering eller?🤔 

Ser flere kommenterer at man bare er misunnelig. Javisst er jeg misunnelig 😊 skulle så gjerne hatt samme frihet til å jobbe hjemmefra, med å poste litt oppskrifter og tips og triks, samtidig som jeg trente, vasket huset og laget middag og kalte det en dags jobb. Dessverre har jeg en 8-16 jobb + en del kjøring, og har litt tidsnød hver dag og syns det er unøvendig at influensere kritiserer foreldre som ikke syns hverdagen er magisk 🤷🏽‍♀️

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (17 minutter siden):

Når man kaster seg over tastaturet og klager så er man krenket ,ellers hadde dere tålt at hun har andre meninger. Så fort noen sier man liker ferier , være hjemme med barna så får man høre det, da lyver man, har kun rolige barn , vet ikke hva man snakker om osv. 

 

Oi, hvis det er det som er definisjon på krenket så må den definisjonen være svørt utvidet 🤔 det er helt SUPERT at hun elsker å være hjemme med familie og barn. Klarer du ikke å skjønne at det ikke handler om det?? Det handler om å ikke rakke ned på alle andre som ikke syns det er like fantastisk og klare å se lenger enn sin egen nese og ikke si «det er ikke så forbanna slitsom som dere mener»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskaffe123 skrev (8 minutter siden):

Kristina hadde aldri trengt å holde hele denne tiraden om hvor glad hun var i å tilbringe tid med barna. Dette kommer jo allerede veldig godt frem i alt hun legger ut. Og det er selvfølgelig helt greit. Det som er kritikkverdig er jo at hun kastet shame på alle foreldre som ikke deler hennes syn i saken. Og det blir for dumt. Jeg synes forresten ikke SoMe er gjennomsyret av foreldre som hele tiden fronter hvor kjipt det er å være foreldre. 

Hun må ha en helt annen feed enn det jeg har på SOME for jeg får opp lite foreldre som hater familielivet. Det jeg derimot av og til får opp er enkelte som deler ærlig fra sin hverdag oppturer, nedturer, kaos og magi🤷🏽‍♀️

 

Iskaffe123 skrev (9 minutter siden):

Kristina hadde aldri trengt å holde hele denne tiraden om hvor glad hun var i å tilbringe tid med barna. Dette kommer jo allerede veldig godt frem i alt hun legger ut. Og det er selvfølgelig helt greit. Det som er kritikkverdig er jo at hun kastet shame på alle foreldre som ikke deler hennes syn i saken. Og det blir for dumt. Jeg synes forresten ikke SoMe er gjennomsyret av foreldre som hele tiden fronter hvor kjipt det er å være foreldre. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkbibelstripp skrev (11 minutter siden):

Bare for å stadfeste en gang for alle hva poenget er - KA står absolutt helt fritt til å mene akkurat det hun vil. Ingen synes vel at det er negativt at hun elsker å være med barna sine? De fleste av oss gjør nemlig det. Mitt problem med dama (og andre som opererer på samme måte for den saks skyld) er at hun er så dobbel. Hun sier at hun ikke dømmer hvordan andre måtte leve livene sine, men samtidig formulerer hun seg på en slik måte at det skinner gjennom at hun nettopp gjør det. At hun mener at de som er uenige ikke «liker å tilbringe tid med barna sine». For den setningen er en gjenganger så det er tydelig at hun ikke har mye forståelse for andres utgangspunkt i samme situasjon. For hun har et ganske godt et. Frisk og rask selv, samme med partner og barn (så vidt jeg vet).

Å så forskjellig kan man tolke ting, jeg ser absolutt ikke det samme som deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kajaaaaaa skrev (6 minutter siden):

Oi, hvis det er det som er definisjon på krenket så må den definisjonen være svørt utvidet 🤔 det er helt SUPERT at hun elsker å være hjemme med familie og barn. Klarer du ikke å skjønne at det ikke handler om det?? Det handler om å ikke rakke ned på alle andre som ikke syns det er like fantastisk og klare å se lenger enn sin egen nese og ikke si «det er ikke så forbanna slitsom som dere mener»

Vel jeg ser ikke det, derimot ser jeg de som klager på ferier, som  Klager på at andre liker å være hjemme med barna og som bare må fortelle at da har man enkle barn, lyver osv.  

Er bare å lese på kg og i forskjellige fb grupper på sommeren så ser man det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajaaaaaa skrev (13 minutter siden):

Vet ikke hvilken jobb du har. Men du mener også at det bare er å jobbe fort nok på jobben så kan du hente barna tidligere? Det handler bare om proritering eller?🤔 

Ser flere kommenterer at man bare er misunnelig. Javisst er jeg misunnelig 😊 skulle så gjerne hatt samme frihet til å jobbe hjemmefra, med å poste litt oppskrifter og tips og triks, samtidig som jeg trente, vasket huset og laget middag og kalte det en dags jobb. Dessverre har jeg en 8-16 jobb + en del kjøring, og har litt tidsnød hver dag og syns det er unøvendig at influensere kritiserer foreldre som ikke syns hverdagen er magisk 🤷🏽‍♀️

Hvor står det ? Det står at jeg liker ferier og tid med barna, men nei når man jobbee i barnehage kan man ikke gå når man vil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 minutter siden):

Å så forskjellig kan man tolke ting, jeg ser absolutt ikke det samme som deg

Nei, men det er nettopp det man skal ha respekt for. Begge veier. Synes generelt det er ufint å snakke nedlatende om andre, selv om man står fjellstøtt i småbarnshverdagen selv. Man vet aldri hvordan hverdagen til den feriemettede moren som uttalte seg i avisen er feks

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orly skrev (3 minutter siden):

Hvor står det ? Det står at jeg liker ferier og tid med barna, men nei når man jobbee i barnehage kan man ikke gå når man vil 

«Jeg både jobber, har flere barn, ett av de med adhd og mener det samme som Kristina». du sier jo at du mener det samme som KA. Og det er det vi diskuterer her: at hun sier man bare kan jobbe fortere så får man jo bedre tid til barna og mindre stress 🤔 Det er jo det vi diskuterer at KA har sagt🤔 vi diskuterer jo ikke om vi liker ferie og barna eller ikke. Jeg liker også ferie og tid med barna, så det er ikke det jeg kritiserer 🤷🏽‍♀️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajaaaaaa skrev (9 minutter siden):

«Jeg både jobber, har flere barn, ett av de med adhd og mener det samme som Kristina». du sier jo at du mener det samme som KA. Og det er det vi diskuterer her: at hun sier man bare kan jobbe fortere så får man jo bedre tid til barna og mindre stress 🤔 Det er jo det vi diskuterer at KA har sagt🤔 vi diskuterer jo ikke om vi liker ferie og barna eller ikke. Jeg liker også ferie og tid med barna, så det er ikke det jeg kritiserer 🤷🏽‍♀️ 

Da får du «ta» meg, for jeg diskuterer også dette med feriesynet hennes 😉 For jeg er også glad i både ferier og barn, altså, men når ferien går mot slutten så synes jeg ikke det alltid er direkte vondt å vende tilbake til hverdagen 😂 og det står jeg fullstendig trygt i. Så når hun med tårevåte øyne sier det er trist at moren uttalte seg i avisen om dette så reagerer jeg. For da ER hun nedlatende på en ganske drøy måte..

Endret av frkbibelstripp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (8 minutter siden):

Vel jeg ser ikke det, derimot ser jeg de som klager på ferier, som  Klager på at andre liker å være hjemme med barna og som bare må fortelle at da har man enkle barn, lyver osv.  

Er bare å lese på kg og i forskjellige fb grupper på sommeren så ser man det

Skjønner jo godt at dere får sånt opp hvis dere søker det aktivit i KG grupper 🤔 jeg får det i hvert fall lite av det opp i feed på INSTA og FB. Men jeg klarer uansett å tenke at folk er forskjellig og har ulike livssituasjoner så kan være mange grunner til at man syns livet er slitsomt i flekkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkbibelstripp skrev (1 minutt siden):

Da får du «ta» meg, for jeg diskuterer også dette med feriesynet hennes 😉 For jeg er også glad i både ferier og barn, altså, men når ferien går mot slutten så synes jeg ikke det alltid er direkte vondt å vende tilbake til hverdagen 😂 og det står jeg fullstendig trygt i. Barna mine er så elsket allikevel så ingen fare.

Haha😂 hvis det er noen trøst telte jeg ned til hverdagen igjen når vi var kommer til 4 uka med fellesferie 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...