Gå til innhold

Kristina Andersen


Liljeb

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri fulgt KA og vet særdeles lite om henne, men syns diskusjonen rundt influencere som strømmer til Snapchat for raske penger er interessant. Som med alt annet vil markedet mettes fort og kun de som virkelig fanger publikumets nysgjerrighet vil bestå. Slik var det med Tiktok og sånn vil det også bli med Snapchat. Små influencere vil neppe overleve med mindre de gjør noe helt nytt og fengende som drar inn drøssevis av følgere.
 

Vi bruker mye tid på SoMe, men det som skiller den mye influencertrenden på SC er at den er uhyre utmattende og en enorm tidstyv. Du må regelrett klikke dem gjennom hundrevis av kjedelige snaps hver eneste dag hvorav mye er reklame. Og det er den type overdreven posting som lønner seg, men hvor mange vil gidde å følge en haug med influencere som legger ut innhold av en særs normal og kjedelig hverdag? Til syvende og sist vil det koke ned til hvor interessant man finner influenceren i utgangspunktet. Det er ikke sånn at alt som kan krabbe og gå vil få en renessanse på SC kun fordi noen få tjener svimlende summer. Av det jeg har sett KA legge ut på IG kan jeg ikke se noe som skiller seg ut. Hun var oppført med en helt ordinær inntekt i 2022 så hun er åpenbart heller ikke et yndet objekt for sponsorer. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yellowstar skrev (3 timer siden):

Nå spammer hun Snapchat hun også. Tar bilde av hvert enkelt produkt hun kjøper på matbutikken. Så gjennomskuelig

Ja! Hun har i lange perioder, år, ikke snappet noe, bare kommet med en og annen oppdatering per dag og så finner hun ut hva hun har å tjene på Snap og tar helt av med postingen. Gjennomskuelig som bare det!

Jeg har fulgt henne i mange, mange år, men jeg gidder ikke det lengre. Det blir for åpenbart at det KUN er for pengene. Jeg følger andre snappere som har postet mye i flere år, uten ei krone i betaling fra Snap direkte (men fra annonser av og til). Jeg unner de at de nå tjener penger på det jeg har hatt som tidsfordriv i flere år,  men jeg gidder ikke gi mine "klikk og øre" på noen som kun kommer frem nå som det har vist seg at Snap er såpass lønnsomt. 

Sorry Kristina, men bye, bye. Kanskje vi ses igjen når det blir mer ekte fra din side. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (11 timer siden):

Ja! Hun har i lange perioder, år, ikke snappet noe, bare kommet med en og annen oppdatering per dag og så finner hun ut hva hun har å tjene på Snap og tar helt av med postingen. Gjennomskuelig som bare det!

Jeg har fulgt henne i mange, mange år, men jeg gidder ikke det lengre. Det blir for åpenbart at det KUN er for pengene. Jeg følger andre snappere som har postet mye i flere år, uten ei krone i betaling fra Snap direkte (men fra annonser av og til). Jeg unner de at de nå tjener penger på det jeg har hatt som tidsfordriv i flere år,  men jeg gidder ikke gi mine "klikk og øre" på noen som kun kommer frem nå som det har vist seg at Snap er såpass lønnsomt. 

Sorry Kristina, men bye, bye. Kanskje vi ses igjen når det blir mer ekte fra din side. 

Jeg har aldri vært noe fan av henne, men har fulgt litt med på snap i ny og ne. Håper flere velger å slutte å følge, ikke bare henne men alle disse pengegriske influenserne som tjener penger på å ikke gjør en damn shit samfunnsnyttig og lurer lettlurte folk til å kjøpe drit man ikke trenger (som for eksempel collagentilskudd og hårvitaminer som IKKE FUNKER i følge leger og fagpersoner). Hadde slitt med dårlig samvittighet hver eneste dag hadde dette vært min jobb. For ett liv det må være å gå hjemme og sulle hele dagen. 

Endret av Yellowstar
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (7 timer siden):

Jeg har aldri fulgt KA og vet særdeles lite om henne, men syns diskusjonen rundt influencere som strømmer til Snapchat for raske penger er interessant. Som med alt annet vil markedet mettes fort og kun de som virkelig fanger publikumets nysgjerrighet vil bestå. Slik var det med Tiktok og sånn vil det også bli med Snapchat. Små influencere vil neppe overleve med mindre de gjør noe helt nytt og fengende som drar inn drøssevis av følgere.
 

Vi bruker mye tid på SoMe, men det som skiller den mye influencertrenden på SC er at den er uhyre utmattende og en enorm tidstyv. Du må regelrett klikke dem gjennom hundrevis av kjedelige snaps hver eneste dag hvorav mye er reklame. Og det er den type overdreven posting som lønner seg, men hvor mange vil gidde å følge en haug med influencere som legger ut innhold av en særs normal og kjedelig hverdag? Til syvende og sist vil det koke ned til hvor interessant man finner influenceren i utgangspunktet. Det er ikke sånn at alt som kan krabbe og gå vil få en renessanse på SC kun fordi noen få tjener svimlende summer. Av det jeg har sett KA legge ut på IG kan jeg ikke se noe som skiller seg ut. Hun var oppført med en helt ordinær inntekt i 2022 så hun er åpenbart heller ikke et yndet objekt for sponsorer. 

Enig med aller meste du skriver, men hun har vel et AS og tok ut en ordinær lønn som du sier, men hun satt også igjen med ca. 600k etter skatt på bunnlinja, så absolutt til salt i maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (3 timer siden):

Enig med aller meste du skriver, men hun har vel et AS og tok ut en ordinær lønn som du sier, men hun satt også igjen med ca. 600k etter skatt på bunnlinja, så absolutt til salt i maten.

Det var utbyttet på 600k jeg siktet til, formulerte meg bare feil. Ifølge regnskapet som ligger ute på proff.no tok hun ut 443k i lønn. Hennes AS dro inn 1,3 millioner i 2022 som er ganske lite i en slik kontekst, men jeg er ikke uenig i at 600k i inntekter for å gjøre tilsynelatende nada absolutt er bra og nok til å leve av. Jeg mente bare at en slik inntekt likevel er såpass ordinær at den ikke plasserer henne på noe influencertoppliste. Til forskjell fra venninnen Ida Wulff som tydeligvis heller ikke gjør en dritt, men likevel hadde et utbytte på 2,8 mill i 2022, er KAs utbytte nokså sparsommelig som igjen leder meg til å tro at hun ikke kan være særlig lønnsom for annonsørene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (49 minutter siden):

Det var utbyttet på 600k jeg siktet til, formulerte meg bare feil. Ifølge regnskapet som ligger ute på proff.no tok hun ut 443k i lønn. Hennes AS dro inn 1,3 millioner i 2022 som er ganske lite i en slik kontekst, men jeg er ikke uenig i at 600k i inntekter for å gjøre tilsynelatende nada absolutt er bra og nok til å leve av. Jeg mente bare at en slik inntekt likevel er såpass ordinær at den ikke plasserer henne på noe influencertoppliste. Til forskjell fra venninnen Ida Wulff som tydeligvis heller ikke gjør en dritt, men likevel hadde et utbytte på 2,8 mill i 2022, er KAs utbytte nokså sparsommelig som igjen leder meg til å tro at hun ikke kan være særlig lønnsom for annonsørene.

Hun er jo ikke av de "store" sånn sett nei.  Og helt enig at det er nada hun gjør, men allikevel omsettes det for 1.3 mill for å suse rundt hjemme i det huset og være husmor 24/7, ispedd noen reklamer for ymse ræl.

Også enig at SC markedet burde jo mettes etter hvert som alt som kan krype og gå av kjendiser/influencere nå skal inn der og dele av intetsigende hverdager.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker dere den perioden hun omtalte seg selv som "bloggeliten" fordi hun var en toppblogger?😂 Gud så mye cringe denne dama har gjort og sagt  

Endret av Yellowstar
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (11 timer siden):

Hun er jo ikke av de "store" sånn sett nei.  Og helt enig at det er nada hun gjør, men allikevel omsettes det for 1.3 mill for å suse rundt hjemme i det huset og være husmor 24/7, ispedd noen reklamer for ymse ræl.

Også enig at SC markedet burde jo mettes etter hvert som alt som kan krype og gå av kjendiser/influencere nå skal inn der og dele av intetsigende hverdager.

Ja, det er helt utrolig at det går an. Likevel har prisen for reklame økt så det skal ikke mange samarbeid til for å omsette for millionen. Bare se på regnskapet til Caroline Berg Eriksen sitt AS. Det går det en halv evighet mellom hvert betalte samarbeid, likevel omsatte firmaet for over 1,9. Det høres mye ut, men i den sammenhengen er det egentlig lite. Hadde KA og CBE som enkeltpersoner omsatt for så mye uten å ha noen utgifter og dermed tatt ut alt som utbytte, da hadde det vært imponerende med tanke på at ingen av de gjør noe samfunnsnyttig.

Det er vanskelig å se hvordan Snapchat vil klare å finansiere enorme lønninger til influencere. Poenget med å betale noen for å vise reklame er jo at det må ha en økonomisk fordel for den som blir reklamert for. Nå kan man kjapt klikke seg vekk fra reklamen uten å få med seg hva det var man egentlig så. Hvor lønnsømt er det for ulike annonsører/sponsorer? Mest sannsynlig ikke like lønnsomt som når de betaler den enkelte influencer til å skryte av et produkt. Og hvis det stemmer er det bare et spørsmål om tid før man må se på reklamen i et visst antall sekunder før man kan klikke den bort, slik som på YouTube og da blir det plutselig ikke like fristende å klikke seg heseblesende gjennom 200++ snaps med hverdagslig innhold.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Kristina sa jo senest igår at hun ikke belager seg på SC for inntekt,da hun får mest inntekt fra IG uansett,og heller vil bruke tid på barna enn økt skjermtid på SC for penger.

Hun snapper jo faktisk ekstremt lite ift "alle andre" som har oppdaget lønna til SC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel fort en graviditet nå da, siden Ida W har bestemt seg for én til. KA hang seg fort på da Ida var gravid med første, og var HELT ferdig med graviditet og baby da Ida også var det etter førstemann 🙃 viktig å gjøre det samme som venninna til enhver tid! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mrshopalot said:

Blir vel fort en graviditet nå da, siden Ida W har bestemt seg for én til. KA hang seg fort på da Ida var gravid med første, og var HELT ferdig med graviditet og baby da Ida også var det etter førstemann 🙃 viktig å gjøre det samme som venninna til enhver tid! 

Mannen har vel sagt nei til dette. Mange menn ønsker kun 1-2 barn slik jeg har forstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (6 timer siden):

Men Kristina sa jo senest igår at hun ikke belager seg på SC for inntekt,da hun får mest inntekt fra IG uansett,og heller vil bruke tid på barna enn økt skjermtid på SC for penger.

Hun snapper jo faktisk ekstremt lite ift "alle andre" som har oppdaget lønna til SC.

Det sa hun, forsåvidt etter det ble en snakkis her inne i går. Hun leser garantert her, har sett det flere ganger at tema som blir tatt opp i denne tråden, begynner hun å prate om i en eller annen form like etterpå. I går postet hun, som mange andre, helt ubetydelige ting på Snapchat, som for eksempel hver enkelt matvare hun handlet i butikken. Du har rett i at hun snappet veldig lite før, det har økt betydelig etter at det ble kjent hvor mye penger det faktisk ligger i det. 

Endret av Yellowstar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrshopalot skrev (5 timer siden):

Blir vel fort en graviditet nå da, siden Ida W har bestemt seg for én til. KA hang seg fort på da Ida var gravid med første, og var HELT ferdig med graviditet og baby da Ida også var det etter førstemann 🙃 viktig å gjøre det samme som venninna til enhver tid! 

Garantert! Alltid vært en copycat. Før var det CBE hun kopierte, nå er det IW 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Mrshopalot skrev (På 10.1.2024 den 13.36):

Blir vel fort en graviditet nå da, siden Ida W har bestemt seg for én til. KA hang seg fort på da Ida var gravid med første, og var HELT ferdig med graviditet og baby da Ida også var det etter førstemann 🙃 viktig å gjøre det samme som venninna til enhver tid! 

Du hadde rett! Til å hele tiden si at hun ikke ønsker flere barn og at det holder med den familien de har, så er nå muligheten åpen alikevell, rett etter Ida sier de prøver å bli gravide. 
Har sett andre ting hun hermer etter også, alt fra reklame til baking som Ida har gjort først 😂

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (3 timer siden):

Du hadde rett! Til å hele tiden si at hun ikke ønsker flere barn og at det holder med den familien de har, så er nå muligheten åpen alikevell, rett etter Ida sier de prøver å bli gravide. 
Har sett andre ting hun hermer etter også, alt fra reklame til baking som Ida har gjort først 😂

Jeg husker også hun sa at hun hadde nok med de barna hun har, og at det er viktig at man kjenner sine bregrensninger, for man skal jo følge opp de barna man har. Hun var veldig tydelig på det valget, helt til Ida endret mening 😂

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har også sagt hele tiden at hun godt kunne ha fått en til men at mannen ikke ville. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jolanda skrev (7 timer siden):

Hun har også sagt hele tiden at hun godt kunne ha fått en til men at mannen ikke ville. 

Nei, overhodet ikke. Hun ville aldri bli gravid igjen, siden hun hadde bekkenproblemer. Og siden de hadde store problemer med søvn hjemme det første 1-2årene så var hun mer fornøyd med 2 barn. Hun har hele tiden sagt at de ikke vil ha flere. Frem til Ida og forloveden ville prøve på én til, da var det plutselig aktuelt likevel..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrshopalot skrev (19 minutter siden):

Nei, overhodet ikke. Hun ville aldri bli gravid igjen, siden hun hadde bekkenproblemer. Og siden de hadde store problemer med søvn hjemme det første 1-2årene så var hun mer fornøyd med 2 barn. Hun har hele tiden sagt at de ikke vil ha flere. Frem til Ida og forloveden ville prøve på én til, da var det plutselig aktuelt likevel..

Man kan selvfølgelig endre mening, men pussig at hun endrer mening rett etter Ida fortalte at de prøver å bli gravide. Husker jeg tenkte at jeg aldri skulle ha sex og risikere å bli gravid  igjen da jeg fødte:fnise: 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrshopalot skrev (1 time siden):

Nei, overhodet ikke. Hun ville aldri bli gravid igjen, siden hun hadde bekkenproblemer. Og siden de hadde store problemer med søvn hjemme det første 1-2årene så var hun mer fornøyd med 2 barn. Hun har hele tiden sagt at de ikke vil ha flere. Frem til Ida og forloveden ville prøve på én til, da var det plutselig aktuelt likevel..

Hun har sagt flere ganger at hun egentlig vil ha flere barn, men at mannen har sagt nei. Men hun har sikkert sagt alt det du skriver og 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrshopalot skrev (21 timer siden):

Nei, overhodet ikke. Hun ville aldri bli gravid igjen, siden hun hadde bekkenproblemer. Og siden de hadde store problemer med søvn hjemme det første 1-2årene så var hun mer fornøyd med 2 barn. Hun har hele tiden sagt at de ikke vil ha flere. Frem til Ida og forloveden ville prøve på én til, da var det plutselig aktuelt likevel..

Det er jo noe hun har sagt for å prøve å være fornøyd med én. Hvordan kan du si overhode ikke når jeg har lest det? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...