Gå til innhold

Jeg har en slitsom sommerjobb og får kjeft for å ta pauser - er det lov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Høres forlokkende ut. Jeg liker fysisk tunge jobber. Er genetisk sterk, (faktisk sterkere enn noen menn), og jeg hater å lese. Utdanning er dritkjedelig med alle de ekstra fagene man ikke trenger, som man likevel må pine seg gjennom. Kanskje jeg kunne tatt jobben til Ts 🙂

Anonymkode: 61040...3a1

Ja hvorfor ikke? Har en veninne som har jobbet på lager i mange år, hun kunne ikke tenke seg noe annet. Og skulle du finne ut etter et par år at dette ikke er noe, eller du går lei, er det bare å rette snuta mot noe annet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS

Jeg ser at det er mange i tråden som mener jeg er lat og giddelaus, men det er jeg ikke. Når jeg jobber så står jeg på maks. Men jeg trenger noen pauser her og der for å orke det, fordi jeg får så vondt. Da er det eneste som hjelper å sitte noen minutter og jeg skjønner fortsatt ikke hva som er så galt med at jeg sjekker mobilen da. Er det bedre at jeg sitter å stirrer ut i lufta liksom? 

Jeg føler at alle er i mot meg. Kjærringene på jobben er sure og gretne mot meg og sjefen min i vikarbyrået jeg jobber for ringte meg i går og sa at de hadde fått klager på at jeg tok ekstrapauser og ba meg skjærpe meg. Jeg prøvde å forklare for henne, men fikk beskjed om at jeg kun får ta pausene vi har i fellesskap og at det ikke er lov med pauser utenom dette. Vi har visstnok flere pauser enn vi har krav på. Er det virkelig ikke lov å ta noen minutters pust i bakken når man er utslitt og verker i hele kroppen? Det virker ikke riktig for meg. Det er snakk om noen minutter, ikke timesvis liksom. 

Anonymkode: afb0b...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS

Jeg ser at det er mange i tråden som mener jeg er lat og giddelaus, men det er jeg ikke. Når jeg jobber så står jeg på maks. Men jeg trenger noen pauser her og der for å orke det, fordi jeg får så vondt. Da er det eneste som hjelper å sitte noen minutter og jeg skjønner fortsatt ikke hva som er så galt med at jeg sjekker mobilen da. Er det bedre at jeg sitter å stirrer ut i lufta liksom? 

Jeg føler at alle er i mot meg. Kjærringene på jobben er sure og gretne mot meg og sjefen min i vikarbyrået jeg jobber for ringte meg i går og sa at de hadde fått klager på at jeg tok ekstrapauser og ba meg skjærpe meg. Jeg prøvde å forklare for henne, men fikk beskjed om at jeg kun får ta pausene vi har i fellesskap og at det ikke er lov med pauser utenom dette. Vi har visstnok flere pauser enn vi har krav på. Er det virkelig ikke lov å ta noen minutters pust i bakken når man er utslitt og verker i hele kroppen? Det virker ikke riktig for meg. Det er snakk om noen minutter, ikke timesvis liksom. 

Anonymkode: afb0b...275

Nei det er virkelig ikke lov. Forhold deg til det. 

Anonymkode: 53588...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjeud
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS

Jeg ser at det er mange i tråden som mener jeg er lat og giddelaus, men det er jeg ikke. Når jeg jobber så står jeg på maks. Men jeg trenger noen pauser her og der for å orke det, fordi jeg får så vondt. Da er det eneste som hjelper å sitte noen minutter og jeg skjønner fortsatt ikke hva som er så galt med at jeg sjekker mobilen da. Er det bedre at jeg sitter å stirrer ut i lufta liksom? 

Jeg føler at alle er i mot meg. Kjærringene på jobben er sure og gretne mot meg og sjefen min i vikarbyrået jeg jobber for ringte meg i går og sa at de hadde fått klager på at jeg tok ekstrapauser og ba meg skjærpe meg. Jeg prøvde å forklare for henne, men fikk beskjed om at jeg kun får ta pausene vi har i fellesskap og at det ikke er lov med pauser utenom dette. Vi har visstnok flere pauser enn vi har krav på. Er det virkelig ikke lov å ta noen minutters pust i bakken når man er utslitt og verker i hele kroppen? Det virker ikke riktig for meg. Det er snakk om noen minutter, ikke timesvis liksom. 

Anonymkode: afb0b...275

Prøv å se det fra arbeidgivers perspektiv. Du har en ny ansatt som du gir masse penger i timelønn for å utføre et arbeid. I tillegg gir du denne personen flere pauser enn den har krav på fordi det er et slitsomt yrke. Ikke bare er denne personen frekk nok til å ta seg flere pauser enn den har fått, den ser også på telefonen samtidig. Han eller hun skal altså gi deg penger for å sitte og surfe på mobilen. 

Om de andre damene på jobb klarer å holde følge er det definitivt ikke er yrke som er såpass fysisk krevende at det ikke er mulig å holde følge om du virkelig prøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fjeud skrev:

Prøv å se det fra arbeidgivers perspektiv. Du har en ny ansatt som du gir masse penger i timelønn for å utføre et arbeid. I tillegg gir du denne personen flere pauser enn den har krav på fordi det er et slitsomt yrke. Ikke bare er denne personen frekk nok til å ta seg flere pauser enn den har fått, den ser også på telefonen samtidig. Han eller hun skal altså gi deg penger for å sitte og surfe på mobilen. 

Om de andre damene på jobb klarer å holde følge er det definitivt ikke er yrke som er såpass fysisk krevende at det ikke er mulig å holde følge om du virkelig prøver. 

Eller så er det ikke jobben for TS. Kanskje TS sliter med rygg eller noe? 

Anonymkode: d9228...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjeud
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller så er det ikke jobben for TS. Kanskje TS sliter med rygg eller noe? 

Anonymkode: d9228...82c

Eller så er ikke jobben for TS. Det er absolutt ikke meningen å henge ut de med faktiske funksjonsnedsettelser eller skader. Men hvor mange av de som "tar" seg ekstra pauser er det som faktisk har en fysisk skade som gjør at de har behov for det? en svært liten andel, sammenlignet med de som ikke orker å stå på til tross for at de er sliten som nok utgjør en betydelig større andel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fjeud skrev:

Eller så er ikke jobben for TS. Det er absolutt ikke meningen å henge ut de med faktiske funksjonsnedsettelser eller skader. Men hvor mange av de som "tar" seg ekstra pauser er det som faktisk har en fysisk skade som gjør at de har behov for det? en svært liten andel, sammenlignet med de som ikke orker å stå på til tross for at de er sliten som nok utgjør en betydelig større andel. 

Å ja jeg mente akkurat det at det ikke er jobben for TS. Ikke at det er alvorlige funksjonsnedsettelser. Bare at TS oppdager at den fysiske formen ikke holder. Jeg har opplevd å få så vondt at det går faktisk ikke. Jeg måtte ha en pause. (Ikke jobbsammenheng.) Så tenker at TS ikke passer til jobben. 

Men høres jo lite lurt ut og sette seg med mobilen. Mulig TS bare er lat, hva vet jeg. 

 

 

Anonymkode: d9228...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min andre sommerjobb var i et laget og da stod jeg hele dagen lang, pakket inn ting og hentet pakker som veide opp til 30 kg. Vi hadde to pauser i løpet av en 8 timers jobb. Pause i 15 min og en i 30 min. Det krever mye i den slags jobb, og ja jeg fikk litt vondt i ryggen, nakken og diverse, men det er bare å bite tennene sammen- det er verdt pengene. Man vender seg til å stå i 7 timer i strekk. Holdt jeg ut, holder du ut. Jobbet der i 6 mnd, nesten 100% stilling. Har ingen plager etter den jobben, plagene kommer hvis man bærer ting feil og jobber i flere år sammenhengende. 

J21

Anonymkode: 93df4...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller så er det ikke jobben for TS. Kanskje TS sliter med rygg eller noe? 

Anonymkode: d9228...82c

Da må jo ts slutte i jobben. Man kan jo ikke forvente å ta seg fri fra jobben, altså ekstra pauser for å fikle mmed mobilen, eller som noen hevder, sykemelde seg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Jeg ser at det er mange i tråden som mener jeg er lat og giddelaus, men det er jeg ikke. Når jeg jobber så står jeg på maks. Men jeg trenger noen pauser her og der for å orke det, fordi jeg får så vondt. Da er det eneste som hjelper å sitte noen minutter og jeg skjønner fortsatt ikke hva som er så galt med at jeg sjekker mobilen da. Er det bedre at jeg sitter å stirrer ut i lufta liksom? 

Jeg føler at alle er i mot meg. Kjærringene på jobben er sure og gretne mot meg og sjefen min i vikarbyrået jeg jobber for ringte meg i går og sa at de hadde fått klager på at jeg tok ekstrapauser og ba meg skjærpe meg. Jeg prøvde å forklare for henne, men fikk beskjed om at jeg kun får ta pausene vi har i fellesskap og at det ikke er lov med pauser utenom dette. Vi har visstnok flere pauser enn vi har krav på. Er det virkelig ikke lov å ta noen minutters pust i bakken når man er utslitt og verker i hele kroppen? Det virker ikke riktig for meg. Det er snakk om noen minutter, ikke timesvis liksom. 

Anonymkode: afb0b...275

Du har faktisk en times pause hver dag, inkl,matpause. Du jobber altså 7 timer, så skal du ha ekstra pauser på det?? Så om du tar 5 minutter innimellom der så jobber du effektivt kanskje 6,5 time......

Skjønner godt at du får klager da. 

Anonymkode: 6fe50...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...