Gå til innhold

Alene mødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt nøytral og har ingen formening her altså. Jeg går bare ut fra det forskning viser oss. Det er vitenskapelig bevist at det er bedre å vokse opp med en far enn uten. Sånn er det bare. 

Anonymkode: e1e66...fa1

I utgangspunktet, ja. Men det er bedre å vokse opp med ingen far enn med en totalt uegnet far. 

De fleste barn vokser dessuten opp med en far selv om foreldrene ikke bor sammen. Med mindre far er død, fuullstendig uegnet eller ukjent. Eller ikke ønsker å ha noe med barnet å gjøre. Men de fleste barn har en far eller farsfigur i livet sitt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kaster ikke far ut av dør, barn trenger far. Far er viktig for oppvekst, karakter  og kjærlighet. 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså vokste du opp med en far. Til og med en sårende far var altså bedre enn ingen far.

Anonymkode: e1e66...fa1

Leste du hva jeg skrev? Nei, vokste opp med en fraværende far. Så han kanskje maks 1 gang i mnd gjennom barneårene og flere ganger enda sjeldnere. Er bedre uten far enn med en sårende far og alt sårende han sa til meg i voksen alder, derfor kuttet jeg helt kontakt. Har nå ikke sett han på 5 år.

Anonymkode: 87897...169

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Enda mer forskning på temaet som bekrefter at far er viktigst:

http://kønsdebat.dk/blog/?p=197

Anonymkode: e1e66...fa1

Kan jeg spørre om det er noen spesiell grunn til at du er så aktiv i denne tråden?

Anonymkode: 3199a...72d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Thyra skrev:

I utgangspunktet, ja. Men det er bedre å vokse opp med ingen far enn med en totalt uegnet far. 

De fleste barn vokser dessuten opp med en far selv om foreldrene ikke bor sammen. Med mindre far er død, fuullstendig uegnet eller ukjent. Eller ikke ønsker å ha noe med barnet å gjøre. Men de fleste barn har en far eller farsfigur i livet sitt. 

Jeg vil gå såpass langt som å si, at de aller fleste barn, nå til dags, har bedre kontakt med sin far, etter samlivsbrudd, enn mange barn hadde tidligere, selv om de bodde sammen med far.  Fedrene nå for tiden er mer vant til typiske omsorgsoppgaver og er bedre på å snakke med barna sine. 

Endret av absinthia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, absinthia skrev:

Jeg vil gå såpass langt som å si, at de aller fleste barn, nå til dags, har bedre kontakt med sin far, etter samlivsbrudd, enn mange barn hadde tidligere, selv om de bodde sammen med far.  Fedrene nå for tiden er mer vant til typiske omsorgsoppgaver og er bedre på å snakke med barna sine. 

Dette! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kaster ikke far ut av dør, barn trenger far. Far er viktig for oppvekst, karakter  og kjærlighet. 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Og så lenge far ikke er totalt uegnet, så har barna fortsatt en far i livet sitt, selv om han ikke bor sammen med mor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Thyra skrev:

Og så lenge far ikke er totalt uegnet, så har barna fortsatt en far i livet sitt, selv om han ikke bor sammen med mor. 

Rart man har involvert seg selv til en som skulle være uegnet, forteller ikke det mer om kvinnene og valget deres.Man lever da kun engang, og historien blir veldig tydelig skrevet etter valgene deres. 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Rart man har involvert seg selv til en som skulle være uegnet, forteller ikke det mer om kvinnene og valget deres.Man lever da kun engang, og historien blir veldig tydelig skrevet etter valgene deres. 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Rart at menn involverer seg og skisserer ut fremtiden de ville dele med deg, og bare stikker av når det "plutselig" blir barn og forpliktelser!

Historien blir veldig tydelig skrevet etter valgene deres, spesielt for barna, som blir tvunget til å måtte vokse opp uten sin far..

Anonymkode: a6f85...810

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rart man har involvert seg selv til en som skulle være uegnet, forteller ikke det mer om kvinnene og valget deres.Man lever da kun engang, og historien blir veldig tydelig skrevet etter valgene deres. 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Kun et lite mindretall av fedre er så uegnet at de ikke kan ha samvær med barna sine. Det er også et lite mindretall av mødre som er så uegnet at de ikke kan ha samvær med barna sine. Hva forteller det om mennene og valgene deres? Eller om kvinnen sparker ut mannen og hindrer han i å ha kontakt med barna, så forteller vel det også noe om mannen og valget hans? 

Eller er det bare kvinnen som er skyldig uansett? Enten i å kaste ut mannen og frata barna en far eller i å ha valgt feil mann å få barn med?!? 

Det er ikke alltid folk er som man tror. De kan vise nye sider av seg selv, og de kan forandre seg. Rusproblemer og psykiske problemer kan dukke opp. Folk takler livskriser ulikt. Noen viser seg å være psykopater osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Thyra said:

Kun et lite mindretall av fedre er så uegnet at de ikke kan ha samvær med barna sine. Det er også et lite mindretall av mødre som er så uegnet at de ikke kan ha samvær med barna sine. Hva forteller det om mennene og valgene deres? Eller om kvinnen sparker ut mannen og hindrer han i å ha kontakt med barna, så forteller vel det også noe om mannen og valget hans? 

Eller er det bare kvinnen som er skyldig uansett? Enten i å kaste ut mannen og frata barna en far eller i å ha valgt feil mann å få barn med?!? 

Det er ikke alltid folk er som man tror. De kan vise nye sider av seg selv, og de kan forandre seg. Rusproblemer og psykiske problemer kan dukke opp. Folk takler livskriser ulikt. Noen viser seg å være psykopater osv. 

Ja jeg slutter aldri å forundre meg over faren til mitt barn, som "tilsynelatende" ville dele livet sammen med meg, og forlot meg for godt, 3 mnd på vei..

Anonymkode: a6f85...810

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg slutter aldri å forundre meg over faren til mitt barn, som "tilsynelatende" ville dele livet sammen med meg, og forlot meg for godt, 3 mnd på vei..

Anonymkode: a6f85...810

Ja, da var du veldig god troende. Tenk på de som har sex i en date! 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, da var du veldig god troende. Tenk på de som har sex i en date! 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Ja selvfølgelig, var så dum at jeg trodde på alle løgnene han kom med, i tre år, men sitter igjen med verdens nydeligste gave, min sønn på 7 år, så at hans far en en drittsekk er en ubetydelig bagatell, tross alt!! 

Anonymkode: a6f85...810

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart man har involvert seg selv til en som skulle være uegnet, forteller ikke det mer om kvinnene og valget deres.Man lever da kun engang, og historien blir veldig tydelig skrevet etter valgene deres. 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Anbefaler deg å lese om forskjellige personlighetsforstyrrelser.. mange er særdeles flinke til å skjule disse i mange år. Man får små drypp, men for altfor små drypp til å skjønne tegningen før man innser at noe er forferdelig galt. Da har man i tillegg ofte mistet alt av referansepunkter til hva som er normalt og hva som ikke er normalt, for mange av disse (feks psykopater) jobber seg inn i hodet ditt, og manipulerer deg til å tro at alt er i skjønneste orden - helt til det smeller. Mange er utrolig dyktige sosialt, og sjarmerer slekt og venner i senk - slik at det blir vanskelig å fortelle noen andre om galskapen som foregår, fordi man er redd for å ikke bli trodd. Ofte sitter disse kvinnene igjen som noen spørsmålstegn og klarer ikke å sette fingen på hva han egentlig gjorde som var så galt - på tross av at man er blitt slått både gul og blå, og så psykisk mishandlet at man knapt husker navnet sitt lengre..Det kan være èn av grunnene til at man var så «dum» at man fikk barn sammen med han. Og èn av grunnene til at man ender opp som alenemor. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor fordi jeg prøver å bli rik. Hvis jeg får 28unger til de neste 15 årene vil jeg ha en årsinntekt på 750 000 kr.  

Anonymkode: 45ec5...38e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vera said:

Anbefaler deg å lese om forskjellige personlighetsforstyrrelser.. mange er særdeles flinke til å skjule disse i mange år. Man får små drypp, men for altfor små drypp til å skjønne tegningen før man innser at noe er forferdelig galt. Da har man i tillegg ofte mistet alt av referansepunkter til hva som er normalt og hva som ikke er normalt, for mange av disse (feks psykopater) jobber seg inn i hodet ditt, og manipulerer deg til å tro at alt er i skjønneste orden - helt til det smeller. Mange er utrolig dyktige sosialt, og sjarmerer slekt og venner i senk - slik at det blir vanskelig å fortelle noen andre om galskapen som foregår, fordi man er redd for å ikke bli trodd. Ofte sitter disse kvinnene igjen som noen spørsmålstegn og klarer ikke å sette fingen på hva han egentlig gjorde som var så galt - på tross av at man er blitt slått både gul og blå, og så psykisk mishandlet at man knapt husker navnet sitt lengre..Det kan være èn av grunnene til at man var så «dum» at man fikk barn sammen med han. Og èn av grunnene til at man ender opp som alenemor. 

Jepp, helt riktig!!

Anonymkode: a6f85...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kaster ikke far ut av dør, barn trenger far. Far er viktig for oppvekst, karakter  og kjærlighet. 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Så da må man ofre seg selv og godta utroskap, fysisk og psykisk vold fra far? Synes du det er sunt for barna å vokse opp i en familie der far utøver vold mot mor og knuller nabodama? Det synes vanligvis ikke barnevernet, og da mister barnet både far og mor. Er det best for barnet?

Da jeg ble skilt fra min første mann, prøvde jeg å gjøre alt for at han skulle omgås barna. Han valgte å flytte til motsatt kant av landet. Og han nektet å se barna. Jeg tilbød ham å fly dem ned til ham, fly dem opp igjen og ta meg av alle utgiftene ved reisen. Han skulle bare ta dem imot og være sammen med dem hjemme hos seg selv. Nei, det ville han heller ikke. Hva mener du at jeg skulle ha gjort?

Mann nr to nektet å jobbe de siste årene, fått seg elskerinne som han ble sett med offentlig (mine barn visste at han hadde en annen dame). Jeg hadde ikke råd til å forsørge en voksen mann som røyket, drakk øl og spiste gatekjøkkenmat. Jeg har nok med å forsørge meg selv og barna mine. Men jeg burde selvfølgelig ha fortsatt å være sammen med ham? Jeg tilbød ham 50/50 etter brudd, han nektet. 

 

Anonymkode: 77a5b...93b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart at menn involverer seg og skisserer ut fremtiden de ville dele med deg, og bare stikker av når det "plutselig" blir barn og forpliktelser!

Historien blir veldig tydelig skrevet etter valgene deres, spesielt for barna, som blir tvunget til å måtte vokse opp uten sin far..

Anonymkode: a6f85...810

Bare les alle innlegg fra menn som er for juridisk abort, altså de ønsker å ha sex uten prevensjon og gjøre dama gravid, samtidig som de ønsker å fraskrive seg plikter som far hvis hun ikke tar abort. Veldig ansvarlig, ikke sant?

Anonymkode: 77a5b...93b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alenemor fordi jeg prøver å bli rik. Hvis jeg får 28unger til de neste 15 årene vil jeg ha en årsinntekt på 750 000 kr.  

Anonymkode: 45ec5...38e

Ja, rik blir du ikke. De pengene går så og si opp i opp med hva det koster å ha de 28 ungene😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tutte skrev:

Ja, rik blir du ikke. De pengene går så og si opp i opp med hva det koster å ha de 28 ungene😊

Jeg tror det var en spøk ☺️

Anonymkode: 93977...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...