Gå til innhold

Alene mødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er alene mødre? hvorfor gjør dem slutt, og deretter forventer en som økonomisk kan ta vare på dem, eller handler det kun om sex, men hun tørr ikke å innrømme det? faker alene mødre og sier ikke sannheten?

Anonymkode: 8b1f7...3e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er alenemor. Far til barnet døde i en ulykke. Jeg trenger ingen mann til å ta vare på meg. Tjener mine egne penger, tar vare på barna mine og huset mitt. 

Hvorfor stigmatisere mødre, eller fedre, som tar vare på barn alene? Er jeg mindre verd fordi jeg ikke har en partner? 

Anonymkode: 9489f...fc9

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene mødre? Virkelig? 

Anonymkode: 2279a...11f

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for de er liksom en ensartet gruppe 🙄

Du er rimelig blåst om du tror at det handler om sex. Men så kan du visst ikke skrive forståelig språk heller...

Anonymkode: 50aec...a5e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke foreldrene dine bedt deg sove litt lengere i helgene? 

Anonymkode: 7fd29...32c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene fordi nr en var en utro drittsekk, da jeg gikk gravid, rundt fødsel og tiden etterpå. Nr to valgte å avslutte livet selv når barnet var rundt 2 år. 

Dette er mange år siden, barna er tenåringer, jeg har ny kjæreste, utrolig nok jobber jeg og tjener mine egne penger, bor alene og forsørger både meg selv og barna. Nei, nr en betaler ikke engang bidrag. Helt sykt at det er mulig, men sånn er det nå. 

Rart det har blitt en greie at enkelte mennesker oppriktig tror man velger alenetilværelsen, samtidig som man tror nav eller andre menn skal forsørge en. Det er faktisk ikke så lett! 

Anonymkode: 96a1c...14a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er alene fordi nr en var en utro drittsekk, da jeg gikk gravid, rundt fødsel og tiden etterpå. Nr to valgte å avslutte livet selv når barnet var rundt 2 år. 

Dette er mange år siden, barna er tenåringer, jeg har ny kjæreste, utrolig nok jobber jeg og tjener mine egne penger, bor alene og forsørger både meg selv og barna. Nei, nr en betaler ikke engang bidrag. Helt sykt at det er mulig, men sånn er det nå. 

Rart det har blitt en greie at enkelte mennesker oppriktig tror man velger alenetilværelsen, samtidig som man tror nav eller andre menn skal forsørge en. Det er faktisk ikke så lett! 

Anonymkode: 96a1c...14a

Ikke sant. Enslige mødre har alltid vært stigmatisert, det er bare på en annen måte nå. Jeg tør ikke en gang date siden jeg ikke orker fordommene som er ganske fæle og stygge. Og helt komisk at folk tror at norske kvinner i 2019 skal lure menn til å forsørge dem. 

Og for å svare for meg selv, jeg ble alene siden barnefar ble deprimert og nektet hjelp. Årevis etter bruddet angrer han.

Anonymkode: 8d543...11a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ikke sant. Enslige mødre har alltid vært stigmatisert, det er bare på en annen måte nå. Jeg tør ikke en gang date siden jeg ikke orker fordommene som er ganske fæle og stygge. Og helt komisk at folk tror at norske kvinner i 2019 skal lure menn til å forsørge dem. 

Og for å svare for meg selv, jeg ble alene siden barnefar ble deprimert og nektet hjelp. Årevis etter bruddet angrer han.

Anonymkode: 8d543...11a

Dvs, han gjorde det slutt med meg, jeg ønsket at han skulle få hjelp og vi skulle jobbe oss gjennom depresjonen hans.

Anonymkode: 8d543...11a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleneforeldre er vel stort sett greie folk.

Mange av dem har ikke greid å opprettholde et forhold med barn, det er negativt i min bok. Noen har gode grunner til å gå, samtidig som de jo har valgt å få barn med den andre foreldren. Men sånn er det, alle kan gjøre feil.

Noen alenemødre søker nok partner av praktiske grunner heller enn at de vil ha en kjæreste. Det er ikke bare økonomi det handler om, mange vil ha en mann som skal gjøre alt de oppfatter som manneoppgaver for dem. Det er disse damene du må unngå for enhver pris ts, men de fleste alenemødre er nok fine mennesker det er verd å bli kjent med. 

Anonymkode: b1c0e...5b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen alenemødre søker nok partner av praktiske grunner heller enn at de vil ha en kjæreste. Det er ikke bare økonomi det handler om, mange vil ha en mann som skal gjøre alt de oppfatter som manneoppgaver for dem. Det er disse damene du må unngå for enhver pris ts,

Det er nettopp denne kategorien det lyser så mye i fra kvinner som er alenemødre. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange av dem har ikke greid å opprettholde et forhold med barn, det er negativt i min bok

Vi hører alltid den ene personens historie vi får ikke høre den andres part det er det største dilemma når man hører alle historiene de unnskylder seg med. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen har gode grunner til å gå, samtidig som de jo har valgt å få barn med den andre foreldren. Men sånn er det, alle kan gjøre feil.

får frysninger når mange har sex etter en date! Da snakker vi noen som ikke har planlagt noe som helst. 

 

Glad du skrev det du skrev. 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min ble enslig mor til en barneflokk fordi faren min heller ville ha det gøy, feste og jakte damer. Hun gjorde en kjempejobb og greide til og med å utdanne seg samtidig som hun oppdro oss. Han drakk på seg skrumplever og etterlot seg ikke engang sørgende barn da han døde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nettopp denne kategorien det lyser så mye i fra kvinner som er alenemødre. 

Vi hører alltid den ene personens historie vi får ikke høre den andres part det er det største dilemma når man hører alle historiene de unnskylder seg med. 

får frysninger når mange har sex etter en date! Da snakker vi noen som ikke har planlagt noe som helst. 

 

Glad du skrev det du skrev. 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Sex etter èn date? De fleste av oss har vel vært i langvarige forhold. Var i forhold i 10 år, jeg.

Anonymkode: 8d543...11a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hind said:

Moren min ble enslig mor til en barneflokk fordi faren min heller ville ha det gøy, feste og jakte damer. Hun gjorde en kjempejobb og greide til og med å utdanne seg samtidig som hun oppdro oss. Han drakk på seg skrumplever og etterlot seg ikke engang sørgende barn da han døde. 

Ts her vil nok fremdeles svartmale din mor.

Anonymkode: 8d543...11a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få alenemødre gjør en god jobb. Men barn trenger en far. Uten en far ødelegges mange barn. Disse som drar til Danmark for å få utdelt en unge? Jeg tror ikke de skjønner hvor mye de skader disse barna... Barn trenger en far.

Anonymkode: e1e66...fa1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Noen få alenemødre gjør en god jobb. Men barn trenger en far. Uten en far ødelegges mange barn. Disse som drar til Danmark for å få utdelt en unge? Jeg tror ikke de skjønner hvor mye de skader disse barna... Barn trenger en far.

Anonymkode: e1e66...fa1

Unnskyld meg, men hva er greia med enkelte i tråden, snakker dere om alenemødre som har blitt gravide på ONS eller i Danmark, eller som de aller fleste av oss alenemødre, som har vært samboer/gift med barnefar? Greit å utheve hva dere mener.

Anonymkode: 8d543...11a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemor til tre her. Har kjæreste,men bor ikke sammen. Jeg gjør alt hos meg selv mens typen gjerne hjelper mine foreldre. Han hjelper også å kjøre til aktiviteter og bursdager om det kræsjer på tiden. Han bruker min bil.

Vil ikke si at jeg utnytter han.

Anonymkode: 89d6e...8e4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alenemor til tre her. Har kjæreste,men bor ikke sammen. Jeg gjør alt hos meg selv mens typen gjerne hjelper mine foreldre. Han hjelper også å kjøre til aktiviteter og bursdager om det kræsjer på tiden. Han bruker min bil.

Vil ikke si at jeg utnytter han.

Anonymkode: 89d6e...8e4

Selvsagt utnytter du han. Når du er lei han så avbryter du relasjonen. Dere lever uten ekteskapskontrakt også, det er den billigste måten å leke med andres følelser. 

 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt utnytter du han. Når du er lei han så avbryter du relasjonen. Dere lever uten ekteskapskontrakt også, det er den billigste måten å leke med andres følelser. 

 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Nå er det han som ikke vil gifte seg. Jeg hjelper også han økonomisk. Og det er billigere å bo sammen!

Anonymkode: 89d6e...8e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...