Gå til innhold

Alene mødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

for å sjekke status:

- hva var for historien? det er her kvinner klarer å være kyniske til sin egen fordel.

Var dere kun ff? dere hadde sex etter første date? barn var ikke i villeste planer? 

det er ufattelige mange scenarioer som vi ikke vet, men som jeg vet mange kvinner klarer å sminke til var så romantisk.

Det er alltid en grunn at kvinner ender som alenemødre.

Anonymkode: 8b1f7...3e9

En dag, når du blir gammel nok til å pule, så skjønner du at det som kommer ut av tissen din er med på å lage barn. Da lærer du forhåpentligvis også at det er DITT ansvar å bruke kondom om du ikke ønsker å bli far. Samtidig og parallelt til dette, håper jeg at du også forstår at INGEN prevensjon er 100% sikker. Det eneste er som 100% sikker prevensjon er å avstå fra sex. Hvis ikke tar man ansvar, også om det blir konsekvenser som følge av at man hadde sex (barn feks..eller kjønnssykdommer), og oppfører seg som en MANN, og lar være å sutre over egen udugelighet på kvinneguiden.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt i orden. Det er forskjell på å si at:

Og det å si at:

Det ene er sant, det er din synsing. Det andre fremstilles som om det er vitenskapelig fakta; noe det ikke er. Det er bare ditt føleri.

Anonymkode: e1e66...fa1

Fortsatt MIN mening 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vera skrev:

Fortsatt subjektive MIN mening 😉 

Rettet på den for deg.

Anonymkode: e1e66...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 6.42, AnonymBruker skrev:

Hvem er alene mødre? hvorfor gjør dem slutt, og deretter forventer en som økonomisk kan ta vare på dem, eller handler det kun om sex, men hun tørr ikke å innrømme det? faker alene mødre og sier ikke sannheten?

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Jeg er alenemor , jeg klarer meg utmerket alene. Var sammen med barnefar i flere år, men noen menn egner seg absolutt ikke som barnefar og ting kan endre seg drastisk når det kommer barn og ekstra ansvar . Og jeg klarer meg utmerket alene, tjener ca 12 mill iåret og vil aldri noensinne bo med en mann igjen. Neitakk, så mye bedre alene, både jeg og barna. 

Faker hva da mener du ? 

Anonymkode: 97b29...f8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rettet på den for deg.

Anonymkode: e1e66...fa1

Morsom du..en av dobbeltmoralistene 😘 Les innlegget ditt under en gang til, så kan du begynne å moralisere andres «subjektive» meninger som du så fint kaller det. Når du først skal kaste om deg med begrep og fine ord, etterlev dem, i hvert fall i samme tråd..ellers blir det jo bare komisk? Vennligst legg frem den vitenskapelige kilden på påstanden din under:  

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått med meg at de fleste som mener at alenemødre burde holdt seg for gode til å få unge er de samme som mener at kvinner burde ta abort hvis mannen ikke vil ha ungen, så der tar du så feil at du burde skamme deg.

Anonymkode: e1e66...fa1

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vera skrev:

Morsom du..en av dobbeltmoralistene 😘 Les innlegget ditt under en gang til, så kan du begynne å moralisere andres «subjektive» meninger som du så fint kaller det. Når du først skal kaste om deg med begrep og fine ord, etterlev dem, i hvert fall i samme tråd..ellers blir det jo bare komisk? Vennligst legg frem den vitenskapelige kilden på påstanden din under:  

Nei, for jeg har gjort det tydelig at dette er noe "jeg" har "fått med meg". Jeg har ikke skrevet at, "dette er fakta f-en".

Nå er du bare desperat. Det gjør det at du oppfører deg slik bare enda mer flaut (for deg).

Anonymkode: e1e66...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.7.2019 den 6.42, AnonymBruker skrev:

Hvem er alene mødre? hvorfor gjør dem slutt, og deretter forventer en som økonomisk kan ta vare på dem, eller handler det kun om sex, men hun tørr ikke å innrømme det? faker alene mødre og sier ikke sannheten?

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Vet du hva? Dette får du aldri noe svar på, da må du nesten spørre hver enkelt alenemor. Alenemødre er ikke en egen gruppe, de er like forskjellige som alle andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for jeg har gjort det tydelig at dette er noe "jeg" har "fått med meg". Jeg har ikke skrevet at, "dette er fakta f-en".

Nå er du bare desperat. Det gjør det at du oppfører deg slik bare enda mer flaut (for deg).

Anonymkode: e1e66...fa1

Du har fremsatt denne påstanden:

«de fleste som mener at alenemødre burde holdt seg for gode til å få unge er de samme som mener at kvinner burde ta abort hvis mannen ikke vil ha ungen» 

Du påstår altså at de som mener at alenemødre burde holde seg for gode til å få unger er DE SAMME som mener det skal være selvbestemt abort. 

Du fremsetter en påstand. Uavhengig av om du skriver «jeg har fått med meg at de fleste» - det er fortsatt en påstand. Like mye som jeg fremsatte en påstand 😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 6.42, AnonymBruker skrev:

Hvem er alene mødre? hvorfor gjør dem slutt, og deretter forventer en som økonomisk kan ta vare på dem, eller handler det kun om sex, men hun tørr ikke å innrømme det? faker alene mødre og sier ikke sannheten?

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Er du dum? Ja det er du.

Anonymkode: 25f6a...3b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vera skrev:

Du har fremsatt denne påstanden:

Jeg fremsatte en påstand som handlet om meg. Du fremsatte en påstand som gjaldt alle. Same difference.

Du dummet deg ut ved å påstå at alle som sier noe negativt om alenemødre også er motstandere mot selvbestemt abort.

Anonymkode: e1e66...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen få alenemødre gjør en god jobb. Men barn trenger en far. Uten en far ødelegges mange barn. Disse som drar til Danmark for å få utdelt en unge? Jeg tror ikke de skjønner hvor mye de skader disse barna... Barn trenger en far.

Anonymkode: e1e66...fa1

Snakker du om deg selv? Kjenner flere som vokste opp uten far og har ikke tatt skade av det. Barn trenger ingen far for en hver pris, det de trenger er en GOD farsfigur.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt utnytter du han. Når du er lei han så avbryter du relasjonen. Dere lever uten ekteskapskontrakt også, det er den billigste måten å leke med andres følelser. 

 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

😂 og andre par avbryter ikke relasjonen når de er lei? Skjerp deg

Anonymkode: 25f6a...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vera skrev:

Du vet hva Google er?

Hihi, har du ikke lest det på Google😂 Kanskje noen blander Google og Wiki? 

Anonymkode: 471ff...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alenemor , jeg klarer meg utmerket alene. Var sammen med barnefar i flere år, men noen menn egner seg absolutt ikke som barnefar og ting kan endre seg drastisk når det kommer barn og ekstra ansvar . Og jeg klarer meg utmerket alene, tjener ca 12 mill iåret og vil aldri noensinne bo med en mann igjen. Neitakk, så mye bedre alene, både jeg og barna. 

Faker hva da mener du ? 

Anonymkode: 97b29...f8d

det er så dust at du forteller din versjon, og gjøre deg til enerett innehaver av historien, uten at barnefar har noe han kunne sagt. Helt sikkert barnefar har en helt annen historie, og likefullt like troverdig. Så jeg er imot der kvinner gjør seg til herredømme over historier og snakker ned alltid barnefar. 

 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er så dust at du forteller din versjon, og gjøre deg til enerett innehaver av historien, uten at barnefar har noe han kunne sagt. Helt sikkert barnefar har en helt annen historie, og likefullt like troverdig. Så jeg er imot der kvinner gjør seg til herredømme over historier og snakker ned alltid barnefar. 

 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

He he, du er vel ikke akkurat den rette til å snakke her, som starter en nedlatende tråd hvor du stiller negative spørsmål som det skulle gjelde alle alenemødre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn trenger en far? Barn trenger en mor? Så lenge personen med omsorgen har evne til å elske barne, forsørge og beskytte det, hva har andre familierelasjoner da å si hvis ikke de kan by på dette? Å ha en alkoholiker til far? Et monster av en mor som slår? 

 

I dag finnes det barn med to mammaer og to pappaer, barn uten foreldre, barn oppdratt av tante eller onkel, barn oppdratt av eldre søsken, - så mange historier og erfaringer der ingen er like. Hvem er dere til å dømme utenom dere selv som kategoriserer og setter folk i grupper? Get a grip folks

Anonymkode: f5998...25f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.7.2019 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Noen få alenemødre gjør en god jobb. Men barn trenger en far. Uten en far ødelegges mange barn. Disse som drar til Danmark for å få utdelt en unge? Jeg tror ikke de skjønner hvor mye de skader disse barna... Barn trenger en far.

Anonymkode: e1e66...fa1

Barn trenger en god far. En shitty far- som det finnes mange av trenger barn overhodet ikke. 

Anonymkode: 29179...2c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke tenkt på at jeg nå er en såkalt "alenemor"! Og at noen skal ha fordommer mot det har egentlig ikke slått meg!

Jeg hadde vært sammen med barnefar i 6 år da vi fikk barn og vi var også gift. Sammen i 20 år. 

At det kommer en sneip og generaliserer meg (og andre) av den grunn er bare latterlig og noe jeg ikke klarer å ta alvorlig, ærlig talt 😂

Endret av Ella Ellefantella
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle elsker å pynte på historien. Tror ikke alt kommer frem slik det burde. En versjon historie har jeg aldri tro på, hvorfor skal  jeg sitte å høre kun fra en part. 

Anonymkode: 8b1f7...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Alenemødre er et uttrykk som stigmatiserer alle. Det impliserer at moren er ensom og ressurssvak, faren er en umoden egoist, og at barna er blivende kriminelle.

Jeg er så gammel at i min omgangskrets og blant kolleger er det mange foreldre med samlivsbrudd bak seg.

Regelen er at selv etter samlivsbrudd blir man ikke alenemor eller -far. Foreldrene samarbeider om barna, bosetter seg i nærheten av hverandre og hjelper hverandre til beste for barna. Oftest de delt omsorg og delt bosted, og NAV er ikke involvert. Begge foreldre er engasjerte i barnas liv. Barna klarer seg helt fint.

Dette er mine observasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...