Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Cd 7

Jeg har hatt en skikkelig god mens! Føles som en renselse faktisk 😅 siden 2020 har jeg nesten bare vært gravid, ventet på syklus etter abort eller hatt innsett. De syklusene vi ikke har hatt behandling har jeg likevel tatt letrozol for å ha full kontroll på lengden, jeg har jo eggløsning av meg selv, men hormonbehandling og graviditeter kan klusse til syklus en god stund. Derfor letrozol. 

Forrige syklus tok jeg ikke letrozol. El på cd 25. 

Hadde egentlig tenkt å ta letrozol denne syklusen, men jeg kjente at jeg orker ikke. Må kjøre helt hormonfritt noen måneder.  Blir spennende å se når eggløsning skjer denne syklusen- erfaringsmessig vet jeg at sykluser blir kortere og kortere. 

Mensen har ofte vært sparsommelig. Nesten som en mellomblødning. Nå var den skikkelig på plass igjen. Fra å være i 2 til 3 dager varte den i 6 dager og det var faktisk helt herlig. Virkelig renselse. Håper det er en positiv ting.

Morsdag er jo årets nest verste dag, etter farsdag. Et familiemedlem fyller rund dag og vi skal feire på en typisk "morsdag"restaurant. Det kommer til å gå bra og jeg blir trigget mindre og mindre i hverdagen, men jeg bruker energi på å jobbe mentalt for å fjerne triggere..

  • Liker 1
  • Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Cd 18

Omgangssyke på meg og positiv eggløsningstest 🙈🤦‍♀️ håper vi greier å gjennomføre. Har aldri vurdert glory hole før, men nå virker det som en god ide 🙈

Det positive er at eggløsning skjer en hel uke før sammenlignet med forrige syklus. Da var positiv eggløsningstest på cd 24. Det bekrefter gammel erfaring at sykluser blir kortere og kortere etter stimulering/graviditet. 

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dpo

Vi fikk til å ha sex både dagen før og dagen det var eggløsning,  sier meg fornøyd med det :-)

Jeg har pushet litt på hos medicus. Jeg vil at de skal bekrefte tydelig at jeg har fått det avtalen vi signerte sier vi skal få: minst 4 perfekte blastocyster.  De skulle diskutere på ledermøte og gi meg beskjed. Har få forhåpninger om å få nytt uttak, men siden de sikter så høyt som de gjør gjennom retorikk så må de iaf gi et skikkelig svar. 

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (4 timer siden):

1 dpo

Vi fikk til å ha sex både dagen før og dagen det var eggløsning,  sier meg fornøyd med det :-)

Jeg har pushet litt på hos medicus. Jeg vil at de skal bekrefte tydelig at jeg har fått det avtalen vi signerte sier vi skal få: minst 4 perfekte blastocyster.  De skulle diskutere på ledermøte og gi meg beskjed. Har få forhåpninger om å få nytt uttak, men siden de sikter så høyt som de gjør gjennom retorikk så må de iaf gi et skikkelig svar. 

Jeg håper så inderlig de tar til fornuft på det møtet og at dere får det dere har betalt for! Blir så oppgitt når jeg leser at dere ike har fått det, det er liksom for dårlig. 

Sender gode tanker, styrke og mot deres vei!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissB skrev (1 time siden):

Jeg håper så inderlig de tar til fornuft på det møtet og at dere får det dere har betalt for! Blir så oppgitt når jeg leser at dere ike har fått det, det er liksom for dårlig. 

Sender gode tanker, styrke og mot deres vei!

Ja, jeg forstår godt den menneskelige faktoren i dette som gjør det vanskelig å garantere kvalitet, men da får de slutte å reklamere med det tenker jeg 😏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå!

Opplevde ingen fysiske symptomer på eggløsning,  men testen var jo positiv. I dag hadde jeg sykt mye eggløsningsslim, tok en test og den er jo knall positiv 🙄 altså, slet jeg meg gjennom sex med Omgangssyke uten grunn?

Det er også veldig dumt fordi nå rekker vi ikke innsett I mars... føles plutselig lenge til april, selv om det er god trening i det å ikke tenke "innsett, innsett, innsett." For alt vi vet blir det siste innsett liksom...

20240221_094621.thumb.jpg.8553ca8aca987091de5f5bd66b006352.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/20/2024 at 9:53 PM, Neutral90 said:

Ja, jeg forstår godt den menneskelige faktoren i dette som gjør det vanskelig å garantere kvalitet, men da får de slutte å reklamere med det tenker jeg 😏

Hei 😊 Jeg har sniklest litt her inne og føler med deg.🥰

Selv om Medicus ikke skulle gi seg, håper jeg dere tar dette videre. Det er i beste fall villedende markedsføring og en eller annen kompensasjon bør dere få.

Jeg ville vurdert å ta en telefon til Forbrukerrådet og høre litt.💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena * skrev (På 21.2.2024 den 23.10):

Hei 😊 Jeg har sniklest litt her inne og føler med deg.🥰

Selv om Medicus ikke skulle gi seg, håper jeg dere tar dette videre. Det er i beste fall villedende markedsføring og en eller annen kompensasjon bør dere få.

Jeg ville vurdert å ta en telefon til Forbrukerrådet og høre litt.💛

Takk for heiing og støtte 💛  er helg enig med deg! Men ikke lett å stå imot. Hadde jo et leit uttak på spiren også der i ettertid ser jeg at vi burde fått nytt uttak/i det minste redusert pris. Vanskelig å greie å ta steget bak for å få riktig perspektiv der og da.

Jeg venter i spenning på svaret fra medicus :-) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Neutral90 said:

Takk for heiing og støtte 💛  er helg enig med deg! Men ikke lett å stå imot. Hadde jo et leit uttak på spiren også der i ettertid ser jeg at vi burde fått nytt uttak/i det minste redusert pris. Vanskelig å greie å ta steget bak for å få riktig perspektiv der og da.

Jeg venter i spenning på svaret fra medicus 🙂

Håper de ser deres side av saken. 🩷 Skjønner godt det er tøft, IVF er tøft nok i seg selv. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger jo med og heier veldig mye på at dere skal ende opp med et barn, på den ene eller andre måten ❤️

Har egentlig bare lyst å sende støttende heiarop men hørte podcasten "fertilitetsrådet" her om dagen og føler jeg bare må nevne dette for deg som har mistet mange ganger. Der snakker Jon Hausken om immunglobulinbehandling som har blitt gitt til par som har mistet veldig mange ganger, for å unngå at kroppen støter fra seg (økt immunrespons) embryo. Ville bare nevne det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidis88 skrev (På 26.2.2024 den 22.39):

Jeg følger jo med og heier veldig mye på at dere skal ende opp med et barn, på den ene eller andre måten ❤️

Har egentlig bare lyst å sende støttende heiarop men hørte podcasten "fertilitetsrådet" her om dagen og føler jeg bare må nevne dette for deg som har mistet mange ganger. Der snakker Jon Hausken om immunglobulinbehandling som har blitt gitt til par som har mistet veldig mange ganger, for å unngå at kroppen støter fra seg (økt immunrespons) embryo. Ville bare nevne det ❤️

Hei ❤️ 

Jeg lyttet til den jeg også. I England er dette en mye mer utbredt behandling fks. Men, jeg har innimellom (ofte) følt på en type geografisk urettferdighet på grunn av de økonomiske følgene det har. Jeg bor 5 t unna behandlingssted. Det er økonomisk umulig å reise dit for behandling daglig ei et par dager i uken. Hadde vi bodd ikke grisgrendt til kunne det vært et alternativ, men det er det ikke dessverre. Takk likevel 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 29

Jeg spotter. Tror mensen kommer i morgen. Det betyr syklus på 30 dager (hurra!). Leit å skulle ødelegge en så fin syklus med stimulering 😂 da blir det nye 2-3 lange ish sykluser før det ordner seg. 

Det betyr jo at jeg hadde eggløsning ved første positive test. Veldig veldig rar syklus i alle fall... med positiv test. Klar negativ og veldig positiv igjen tre dager senere. 

Medicus ringte i går. De sier at de tre første embryoene var gode nok til at vi har fått det vi har betalt for... da er jeg overrasket over at legen ikke er mer interessert i å finne ut hvorfor det ikke fester seg. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det ikke har gått hvis embryoene var så gode som de sier. Har også en dårlig magefølelse siden alle ble dårligere gradert etter tining i forhold til grader ved frysing. Som embryologen sa: donorklinikk mener de har levert som bestilt. 

Men...jeg vet ikke hva vi skal gjøre dersom dette innsettet ikke går. Jeg vil jo egentlig ikke gi opp...men jeg vet ikke om vi da ønsker å være hos medicus. Hvis de ikke har mer interesse i hvorfor det ikke går. Hva om det ikke utgjør en forskjell å bytte donor? Det er altfor dyrt å prøve på slump.

Det ene egget som er igjen i fryseren er ikke gradert så bra. Embryologen sier han har sett det bli barn av denne graderingen, men ja 🙄🙄🙄 han lovte at dersom han er usikker etter tining så skal de ikke sette inn og han har allerede "advart" donorklinikken slik at dersom dette skjer skal de ikke bli overrasket. 

Kanskje blir dette den tredje påsken gravid i livet mitt?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Neutral90 said:

Cd 29

Jeg spotter. Tror mensen kommer i morgen. Det betyr syklus på 30 dager (hurra!). Leit å skulle ødelegge en så fin syklus med stimulering 😂 da blir det nye 2-3 lange ish sykluser før det ordner seg. 

Det betyr jo at jeg hadde eggløsning ved første positive test. Veldig veldig rar syklus i alle fall... med positiv test. Klar negativ og veldig positiv igjen tre dager senere. 

Medicus ringte i går. De sier at de tre første embryoene var gode nok til at vi har fått det vi har betalt for... da er jeg overrasket over at legen ikke er mer interessert i å finne ut hvorfor det ikke fester seg. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det ikke har gått hvis embryoene var så gode som de sier. Har også en dårlig magefølelse siden alle ble dårligere gradert etter tining i forhold til grader ved frysing. Som embryologen sa: donorklinikk mener de har levert som bestilt. 

Men...jeg vet ikke hva vi skal gjøre dersom dette innsettet ikke går. Jeg vil jo egentlig ikke gi opp...men jeg vet ikke om vi da ønsker å være hos medicus. Hvis de ikke har mer interesse i hvorfor det ikke går. Hva om det ikke utgjør en forskjell å bytte donor? Det er altfor dyrt å prøve på slump.

Det ene egget som er igjen i fryseren er ikke gradert så bra. Embryologen sier han har sett det bli barn av denne graderingen, men ja 🙄🙄🙄 han lovte at dersom han er usikker etter tining så skal de ikke sette inn og han har allerede "advart" donorklinikken slik at dersom dette skjer skal de ikke bli overrasket. 

Kanskje blir dette den tredje påsken gravid i livet mitt?

Har de levert som bestilt hvis dette er dårlig? 

Skjønner godt at du ønsker å bytte klinikk. Jeg tror - satt på spissen- at man skal være heldig for å finne en klinikk som leverer bedre enn minimum. Kjenner flere som har vært gjennom IVF og ingen har vært superfornøyd med klinikken de valgte.

Jeg undres på om det er de 60% som lykkes etter tre forsøk som er så positive (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helena * skrev (5 minutter siden):

Har de levert som bestilt hvis dette er dårlig? 

Skjønner godt at du ønsker å bytte klinikk. Jeg tror - satt på spissen- at man skal være heldig for å finne en klinikk som leverer bedre enn minimum. Kjenner flere som har vært gjennom IVF og ingen har vært superfornøyd med klinikken de valgte.

Jeg undres på om det er de 60% som lykkes etter tre forsøk som er så positive (?)

Jeg opplever det som veldig vanskelig å diskutere dette med de, men nei, jeg mener de ikke har levert ihht prisliste. De må da la vær å selge noe de påstår skal vare perfekt.

Hehe ja det kan du si! Jeg var ikke fornøyd med spiren, men det var mest pga det ene katastrofale uttaket. Kall meg gjerne langsur. Sånn sett var jeg egentlig fornøyd med st Olavs. Foruten noen hickups rundt vekt, så opplevde jeg de som effektive, faglig dyktig og på tilbudssiden mtp behandling.

Samtidig er Oslo eller Bergen så langt unna. Så vet ikke helt. Rart Bergen ikke har flere klinikker, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Neutral90 said:

Jeg opplever det som veldig vanskelig å diskutere dette med de, men nei, jeg mener de ikke har levert ihht prisliste. De må da la vær å selge noe de påstår skal vare perfekt.

Hehe ja det kan du si! Jeg var ikke fornøyd med spiren, men det var mest pga det ene katastrofale uttaket. Kall meg gjerne langsur. Sånn sett var jeg egentlig fornøyd med st Olavs. Foruten noen hickups rundt vekt, så opplevde jeg de som effektive, faglig dyktig og på tilbudssiden mtp behandling.

Samtidig er Oslo eller Bergen så langt unna. Så vet ikke helt. Rart Bergen ikke har flere klinikker, når jeg tenker meg om.

Perfekt skal være perfekt, ja.😊 Mulig det er bedre å ta det skriftlig? Jeg skjønner ikke helt hvorfor de er så steile, her er det jo donorklinikken + de som har sviktet.

Ja, kjedelig med få alternativer!💜 Det er ingenting i Stavanger eller lignende, heller? Fortsatt et stykke, men kortere enn Oslo.

Samtidig må jeg si at jeg bor i Oslo og har foreldre på vestlandet; den flyturen går kjapt. Men det blir jo ekstra mrd flybilletter, muligens hotell osv.😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spottet litt friskt torsdag, litt brunt fredag morgen og ingenting siden. Når det først er tegn til mensen bruker den å komme relativt raskt.. samtidig er brystene veldig ømme. 

 

Jeg får jo håp med en gang selvsagt 🥹😏 dersom jeg ikke hadde eggløsning før den gangen testene var veldig positive, så betyr det at jeg er 8 eller 9 dpo i dag.

Negative tester, men herregud som jeg håper at det kan være tegn på noe!

Screenshot_20240302_174111_Premom.thumb.jpg.d7a5f73c2d53400ab763bc52e2c8ebc1.jpg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt av en berg- og dalbane. Skjønner godt at du får håp. ❤️ Alle gode tanker! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooog der kom mensen.

Cd 1.

Venter på svar fra medicus om det er for sent å for å få innsett før påske. Det er i hengende snøre. Sist gang var det innsett på cd 22, men da økte de dose medisin fra cd 10 og ny kontroll cd 15. Nå må innsett senest bli på cd 19. Jeg tenker egentlig det skal gå fint...men jeg risikerer også å kaste bort medisiner til 5000 kr med avbrutt forsøk fordi kroppen akkurat ikke blir klar. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Neutral90 skrev (På 4.3.2024 den 6.41):

Oooog der kom mensen.

Cd 1.

Venter på svar fra medicus om det er for sent å for å få innsett før påske. Det er i hengende snøre. Sist gang var det innsett på cd 22, men da økte de dose medisin fra cd 10 og ny kontroll cd 15. Nå må innsett senest bli på cd 19. Jeg tenker egentlig det skal gå fint...men jeg risikerer også å kaste bort medisiner til 5000 kr med avbrutt forsøk fordi kroppen akkurat ikke blir klar. 

Hvordan gikk det? 
Ble det innsett eller sto dere over denne runden? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idapida567 skrev (På 25.3.2024 den 7.23):

Hvordan gikk det? 
Ble det innsett eller sto dere over denne runden? 

Nei vi stod over :( kontroll og medisiner er for dyre til at vi føler vi bare kan drite i det, så fikk vi beskjed om baksmell på skatten i tillegg så da var det veldig greit å ikke potensielt kaste bort 7k! :-)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...