Gå til innhold

"Ta med syltetøyglass så barna kan lage gaver"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper ts neste gang lignende banaliteter dukker opp ikke setter seg ned og skriver en mail til læreren om at " vi spiser ikke noe syltetøy her i familien". En lærers tid er litt mer dyrbar enn å bruke tid på sånt vas. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Du må nesten gå igang og skaffe noen til neste år, så du er klar.

Det skal være syltetøyglass eller tilsvarende. Uten lokk.  :regler:

Ja, vi får nesten bare begynne å spise sølvløk elns

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde aldri trodd jeg skulle få en så lang tråd på kg av et lite hjertesukk 

Anonymkode: 65863...ff7

Noen av svarene her er helt vanvittige. Det er faktisk det som gjør meg aller gladest over å være barnløs, at jeg slipper de andre mødrene. 😅

Anonymkode: 740ee...d60

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, vi får nesten bare begynne å spise sølvløk elns

Anonymkode: 65863...ff7

Høres ut som en bra plan. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym90059005 skrev:

Håper ts neste gang lignende banaliteter dukker opp ikke setter seg ned og skriver en mail til læreren om at " vi spiser ikke noe syltetøy her i familien". En lærers tid er litt mer dyrbar enn å bruke tid på sånt vas. 

Hvorfor skulle jeg skrive mail om det? Jeg ga lærern beskjed  om at vi ikke hadde glass og at jeg sendte med et vanlig glass istedet. Det var en beskjed, ikke en lang lekse 

Anonymkode: 65863...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern said:

Men hun hadde jo ikke mangel på glass. Hun hadde glass fra IKEA.

Jeg har også glass, vinglass, melkeglass, farris glass. Helt underordnet hvor glassene er fra, her var snakk om glass med skrulokk. Kan det virkelig være så vanskelig. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har også glass, vinglass, melkeglass, farris glass. Helt underordnet hvor glassene er fra, her var snakk om glass med skrulokk. Kan det virkelig være så vanskelig. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

Nei. De skal ikke ha lokk. 

Anonymkode: 65863...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. De skal ikke ha lokk. 

Anonymkode: 65863...ff7

Så skru lokket av da og la det gå i metallinnsamlinga, lett som en plett. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så skru lokket av da og la det gå i metallinnsamlinga, lett som en plett. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

Hvorfor skal jeg kjøpe et glass bare for å skru av lokket når vi har glass som fungerer til formålet fra før? Dere er så rare

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også glass, vinglass, melkeglass, farris glass. Helt underordnet hvor glassene er fra, her var snakk om glass med skrulokk. Kan det virkelig være så vanskelig. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

Det skulle være uten lokk. De står i HI. Syltetøysglass eller tilsvarende uten lokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tøytigern said:

Det skulle være uten lokk. De står i HI. Syltetøysglass eller tilsvarende uten lokk.

Likevel har halve tråden klart å "resonnere" seg frem til at det skulle være lokk, og at TS er en vanskelig gnipeis som går på lavkarbo og lever for instagram. Seriøst en av de rareste trådene jeg har lest. Tror denne blir en klassiker. Godagmann, økseskaft. 😂

Anonymkode: 740ee...d60

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere spiser ikke syltetøy, sennep, honning eller oliven, har ingen brukte billige duftlysglass fra IKEA, kan ikke spørre en bestemor om hun har noen liggende slik at du kan ha liggende slik at samme bestemor kan få en lyslykt til jul? Ingen andre foreldre det er naturlig  sende en SMS til: «har ikke glass, har dere, kan Mia ta med to?» Ingen gode naboer man snakker med. Men gi beskjed til lærer, det har du tid til. 

Så ordnet det seg så utmerket at du slapp å få et sånt stygt glad med hjem, så klager du på det også? Midt i ferien, sikkert over en måned siden dette skjedde (eller 3/4 år, lyslykter lages om høsten...). 

Anonymkode: 7c028...cb8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende. En familie som aldri spiser hverken  syltetøy, tacosaus, fetaost, sylteagurk, rødbeter, majones, middagssaus eller noen som helst av de ørti andre produktene som kommer med glassemballasje. Og som ikke har et menneske i nærmeste omgivelser som gjør det heller. Ikke et øyeblikk streifer det meg at du VIL være litt vanskelig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chroma
4 timer siden, RødeFare skrev:

Åh, det må være vanskelig å være lærer når alt blir et problem.

Det samme tenker jeg. Barna synes det er gøy å lage ting, la de nå holde på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likevel har halve tråden klart å "resonnere" seg frem til at det skulle være lokk, og at TS er en vanskelig gnipeis som går på lavkarbo og lever for instagram. Seriøst en av de rareste trådene jeg har lest. Tror denne blir en klassiker. Godagmann, økseskaft. 😂

Anonymkode: 740ee...d60

Satt og tenkte på det jeg, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere spiser ikke syltetøy, sennep, honning eller oliven, har ingen brukte billige duftlysglass fra IKEA, kan ikke spørre en bestemor om hun har noen liggende slik at du kan ha liggende slik at samme bestemor kan få en lyslykt til jul? Ingen andre foreldre det er naturlig  sende en SMS til: «har ikke glass, har dere, kan Mia ta med to?» Ingen gode naboer man snakker med. Men gi beskjed til lærer, det har du tid til. 

Så ordnet det seg så utmerket at du slapp å få et sånt stygt glad med hjem, så klager du på det også? Midt i ferien, sikkert over en måned siden dette skjedde (eller 3/4 år, lyslykter lages om høsten...). 

Anonymkode: 7c028...cb8

Hun sendte med lysglass fra IKEA! Hvor mange ganger må det sies?!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Hun sendte med lysglass fra IKEA! Hvor mange ganger må det sies?!

Men de var ikke brukt! Jeg tror det var der det gikk galt, haha!

Blir ikke ekte brukskunst om ikke materialene er brukt til noe annet først! Eller noe...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Taffel said:

Imponerende. En familie som aldri spiser hverken  syltetøy, tacosaus, fetaost, sylteagurk, rødbeter, majones, middagssaus eller noen som helst av de ørti andre produktene som kommer med glassemballasje. Og som ikke har et menneske i nærmeste omgivelser som gjør det heller. Ikke et øyeblikk streifer det meg at du VIL være litt vanskelig. 

Det er jo opp i dagen at TS vil, kommer sikkert helt naturlig. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var små lagde vi aldri lysglass som gaver. Det eneste jeg kan huske er juletrepynten vi lagde på juleverksted. Merkelig at de skal lage dette år etter år.

TS Du får være glad det ikke er ispinner til å bygge små hus av det er snakk om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hactar skrev:

Men de var ikke brukt! Jeg tror det var der det gikk galt, haha!

Blir ikke ekte brukskunst om ikke materialene er brukt til noe annet først! Eller noe...

Også tenker jeg vi sier det som det er: Det er viktig at alle lysglassene til barna i hele klassen er like stygge. Derfor går det ikke an at ett barn skiller seg ut med et dekorert, ferdig lysglass. Altså sendte læreren dette med hjem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...