Gå til innhold

"Ta med syltetøyglass så barna kan lage gaver"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Makan til suring på grunn av et syltetøyglass. Dette er lavmål av hvor lite velvillige noen er overfor skolen. 

Anonymkode: 78906...790

I dette tilfellet var det jo skolen som var lite velvillig overfor mor, som faktisk hadde sendt med glass.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Rozárka skrev:

Det er skoleplikt. 

Nei, hvis vi skal være firkantet heter det ikke det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud, så glad jeg er for å ikke ha barn når jeg leser sånne tråder. Jeg har ikke hatt et syltetøyglass i huset på mange år, og hvis jeg plutselig måtte skaffe et glass hadde jeg som TS tatt det for gitt at det gikk fint med en annen type glass. Likevel får TS glasset i retur(?) og må i tillegg stå skolerett for en haug supermammaer som sikkert lager hjemmelaget syltetøy på daglig basis og alltid skaffer det skolen forlanger på dagen. I tillegg til beskyldninger om at TS skal legge bilder på Instagram, TS liker ikke det barna lager, også videre også videre. Snakker om å lage storm i et syltetøyglass! 

Anonymkode: 740ee...d60

Forstår ikke helt hva folk egentlig leser😂 

Tviler på at læreren egentlig oppfattet meg som så veldig vanskelig heller, det overrasker isåfall, all den tid jeg kun sendte mail om at vi ikke hadde glass, så jeg sendte med et vanlig glass. Det rare var for meg at hun svarte at jeg kunne bare dra ut å kjøpe syltetøyglass. 

Dette er jo ikke et kjempeproblem for meg på noen måte, bare kjente jeg fikk litt mild irritasjon over det nå. 

Folk på kg overdriver ofte. ref tråden om 2åring som løp etter noen duer...

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et glass pastasaus og ha pasta til middag dagen før barnet skal ha med glasset på skolen. First price pastasaus koster vel ikke 20kr en gang. 

Barna får prøvd seg på ulike aktiviteter i kunst og håndverk, og de får vært kreative. De må gjennom stadiet hvor de lager «stygge ting» om de noen gang skal klare å lage noe fint senere.

Forøvrig syns jeg jo det er greit om skolen har et par ekstra glass stående. Jeg er lærer selv, og om jeg ber barna ta med noe, tar jeg alltid med noe ekstra i tilfelle. 

Anonymkode: aa151...c86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Rozárka said:

I dette tilfellet var det jo skolen som var lite velvillig overfor mor, som faktisk hadde sendt med glass.

Men om hun sendte med et vanlig glass, blir det vel litt dumt om poenget var å ha lokk?

Anonymkode: aa151...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men om hun sendte med et vanlig glass, blir det vel litt dumt om poenget var å ha lokk?

Anonymkode: aa151...c86

Hvor stod det noe om at poenget var at det skulle være lokk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Ryuk skrev:

Jeg sender alltid med ungen min 2 eller flere glass til slike ting nettopp på grunn av foreldre som deg. Barnehagen satte alltid kjempestor pris på det og jeg håper skolen også vil det nå når han begynner der. 

Kjente at dette var en god anledning til å takke deg og alle andre foreldre som uoppfordret klarer å tenke på de andre barna også, og ikke bare sitt eget! Hilsen lærer. 

Anonymkode: 35ee7...9e4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp et glass pastasaus og ha pasta til middag dagen før barnet skal ha med glasset på skolen. First price pastasaus koster vel ikke 20kr en gang. 

Barna får prøvd seg på ulike aktiviteter i kunst og håndverk, og de får vært kreative. De må gjennom stadiet hvor de lager «stygge ting» om de noen gang skal klare å lage noe fint senere.

Forøvrig syns jeg jo det er greit om skolen har et par ekstra glass stående. Jeg er lærer selv, og om jeg ber barna ta med noe, tar jeg alltid med noe ekstra i tilfelle. 

Anonymkode: aa151...c86

Hvorfor skal  jeg lage pasta fra glass når vi ALDRI gjør det ellers? Hvorfor takler dere ikke at ikke alle spiser syltetøy, tomatpure osv? Er virkelig et ikeaglass ødeleggende for dere? Glass er glass

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om hun sendte med et vanlig glass, blir det vel litt dumt om poenget var å ha lokk?

Anonymkode: aa151...c86

Vi får alltid spesifikt beskjed om å ta av lokkene så barna ikke skal skjære seg. Ergo; blir som et vanlig glass

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sheltay Retrac skrev:

Derfor spør vi etter ting som regnes som søppel, siden det ikke skal koste noe. 

En pen tanke, men i praksis blir det jo til at noen må kjøpe produkter de ellers ikke ville ha kjøpt, noe som verken er særlig økonomisk eller miljøvennlig. 

Anonymkode: 0dddc...a2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En pen tanke, men i praksis blir det jo til at noen må kjøpe produkter de ellers ikke ville ha kjøpt, noe som verken er særlig økonomisk eller miljøvennlig. 

Anonymkode: 0dddc...a2e

I tillegg blir det til at de kaster alt det gode syltetøyet som er i glasset, fordi de ikke spiser sånt selv. Matsvinn og sløseri.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare å ikke møte opp. Man har å innfinne seg ut 10de klasse. De må fortsatt følge pensum selv om du tar dem ut.

Endret av Rozárka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som blir veldig merkelig for meg er når jeg får forslag om 'lag pasta fra glass'- hvorfor det? Jeg bruker aldri pastaglass når vi lager pasta. 'Du har sikkert taco iblant'ja? Har det slått dere at noen av oss faktisk ikke bruker ekstremt mye glass? 

'Lån av naboen eller familie' klart, men nærmeste nabo er 3km unna og familien min bor 7mil unna. Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal legge om hele dagen min, middagen min, reise til familie for å hente  et GLASS??? Da bør vel et glass fra ikea være mer enn nok. 

 

 

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjente at dette var en god anledning til å takke deg og alle andre foreldre som uoppfordret klarer å tenke på de andre barna også, og ikke bare sitt eget! Hilsen lærer. 

Anonymkode: 35ee7...9e4

Kanskje dere skulle vurdere å gå ut og finne noe flotte steiner og pinner som dere kan skure reine og male på? Muligens?

Be hvert barn om å ta med en stein. Blir kjempefin gave om mye enklere å plassere på hylla en et (stygt) lysglass.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Rozárka said:

Hvor stod det noe om at poenget var at det skulle være lokk?

Syltetøyglass= glass med lokk.

Anonymkode: aa151...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som blir veldig merkelig for meg er når jeg får forslag om 'lag pasta fra glass'- hvorfor det? Jeg bruker aldri pastaglass når vi lager pasta. 'Du har sikkert taco iblant'ja? Har det slått dere at noen av oss faktisk ikke bruker ekstremt mye glass? 

'Lån av naboen eller familie' klart, men nærmeste nabo er 3km unna og familien min bor 7mil unna. Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal legge om hele dagen min, middagen min, reise til familie for å hente  et GLASS??? Da bør vel et glass fra ikea være mer enn nok. 

 

 

Anonymkode: 65863...ff7

Fordi det er en enkel løsning om du ikke spiser syltetøy. 

Men for all del, du kan gjerne la barnet ditt sitte i kunst og håndverkstimen uten glass. Det kan jo bare tegne hva det vil i stedet. Hva tenker du om det?

 

Anonymkode: aa151...c86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er en enkel løsning om du ikke spiser syltetøy. 

Men for all del, du kan gjerne la barnet ditt sitte i kunst og håndverkstimen uten glass. Det kan jo bare tegne hva det vil i stedet. Hva tenker du om det?

 

Anonymkode: aa151...c86

Jeg sendte med barnet mitt glass jeg, hva tenker du om det? 

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg som startet tråden; jeg elsker all julepynten barna lager:D 

Vi lager tilogmed julepynt her hjemme selv. Vi har ikke en instavennlig jul. Men det er begrensa hvor mye syltetøyglass med maling på vi trenger rett og slett;)

Anonymkode: 65863...ff7

Jesus.. Ingen som sier at du skal vare på de til evig tid. Er du den typen som gråter når du går på do, med tanken på hvor mye papir du bruker? 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi får alltid spesifikt beskjed om å ta av lokkene så barna ikke skal skjære seg. Ergo; blir som et vanlig glass

Anonymkode: 65863...ff7

Fikk TS beskjed om det? Jeg må innrømme at jeg er litt forvirret nå. Hva skulle barna lage, og var poenget at det skulle være syltetøyglass UTEN, eller MED lokk? 

Hvis de ikke trengte lokket, så er jeg enig i at man like gjerne kan bruke et helt vanlig glass. Men det kommer jo an på hva de skal lage? 

Anonymkode: aa151...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...