Gå til innhold

"Ta med syltetøyglass så barna kan lage gaver"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare jeg som syns dette er en uting og veldig rart? Vi spiser ikke syltetøy og helt ærlig er ikke disse gavene så veldig spennende. 

Før ferien fikk vi denne beskjeden igjen, og jeg skrev da til lærern at beklager, men ingen her spiser syltetøy. 

'Kjøp et par glass bare da'sa hun. 

For all del, det kan jeg sikkert, men hva slags økonomi er det å kjøpe glass for å kaste innholdet sånn at barna kan male på de? 

Sendte med noen helt vanlige IKEA-glass istedet, fikk de hjem igjen fordi lærern mente det måtte være syltetøyglass...

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp syltetøyglass og spar ungen din for skammen med å være den med en mor som trasser, ikke synes ting barn har laget er fine nok og irriterer læreren hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som syns dette er en uting og veldig rart? Vi spiser ikke syltetøy og helt ærlig er ikke disse gavene så veldig spennende. 

Før ferien fikk vi denne beskjeden igjen, og jeg skrev da til lærern at beklager, men ingen her spiser syltetøy. 

'Kjøp et par glass bare da'sa hun. 

For all del, det kan jeg sikkert, men hva slags økonomi er det å kjøpe glass for å kaste innholdet sånn at barna kan male på de? 

Sendte med noen helt vanlige IKEA-glass istedet, fikk de hjem igjen fordi lærern mente det måtte være syltetøyglass...

Anonymkode: 65863...ff7

Du får da kjøpt norgesglass og lignende uten innhold. Eventuelt så kan du gi bort innholdet eller høre om noen du kjenner har glass de kan gi bort. Må ikke gjøre alt så vanskelig. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet. Har kjøpt syltetøy og lagt det over i plastboks, slik at vi kan ta med glass til skole og bhg. Har irritert meg litt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men: har fått mange lysglass tilbake. De er så fine! Har blitt brukt i åresvis  😊

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere fine lyslykter laget av barna mine, og stolte av dem er de også. 

Det finnes grenser for hvor sær man trenger å være, ærlig talt. 

Endret av Nerine_
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeFare

Av nysgjerrighet: Dere som synes ungene lager stygge ting. Er dere de samme som ikke pynter juletreet med barnepynt fordi det ikke ser bra nok ut for insta? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kanskje stygge ting, men det trener opp kreativiteten til barnet, og det er en felles aktivitet. Hvorfor er det så krise å kjøpe et syltetøyglass slik at barnet ditt blir inkludert? 

Anonymkode: 1b021...8f3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg kjøpe masse glass på Clas? Dette er faktisk ting vi ikke har bruk for. Grunnen til at jeg sendte de ikea-glassene er fordi de faktisk kan brukes som lysholdere. 

Det er ikke sånn at jeg gjorde meg vanskelig, jeg slrev at vi bruker ikke syltetøy, sender med noen andre glass. 

Det som bare irriterer meg er at det liksom er forventet at alle spiser syltetøy. Og etter snart 13 år med diverse skolebarn har jeg maaange hjemmelagde lysholdere fra skolen. Ser ikke helt greia med å lage det 2x i året. Setter mer pris på et fint maleri elns.

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, RødeFare skrev:

Av nysgjerrighet: Dere som synes ungene lager stygge ting. Er dere de samme som ikke pynter juletreet med barnepynt fordi det ikke ser bra nok ut for insta? 🙈

Jeg som startet tråden; jeg elsker all julepynten barna lager:D 

Vi lager tilogmed julepynt her hjemme selv. Vi har ikke en instavennlig jul. Men det er begrensa hvor mye syltetøyglass med maling på vi trenger rett og slett;)

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Palme skrev:

Unger lager mye "stygt" sånn er det bare. Men de aktiviseres på skolen, lærer å være kreativ. Om du ikke har bruk for det pynta syltetøyglasset, kan det være andre foreldre som blir kjempeglade. Skal dine barn sitte uten glass forde du ikke gidder? 

Øh, nei? Sendte med de gjennomsiktige runde glass fra ikea?

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg kjøpe masse glass på Clas? Dette er faktisk ting vi ikke har bruk for. Grunnen til at jeg sendte de ikea-glassene er fordi de faktisk kan brukes som lysholdere. 

Det er ikke sånn at jeg gjorde meg vanskelig, jeg slrev at vi bruker ikke syltetøy, sender med noen andre glass. 

Det som bare irriterer meg er at det liksom er forventet at alle spiser syltetøy. Og etter snart 13 år med diverse skolebarn har jeg maaange hjemmelagde lysholdere fra skolen. Ser ikke helt greia med å lage det 2x i året. Setter mer pris på et fint maleri elns.

Anonymkode: 65863...ff7

Jeg bruker dem alle sammen. Når jeg setter 10 lysglass på bordet i alle slags stiler så blir det veldig fint! Og så vet jeg at barn x lagde denne i første klasse og barn y lagde denne i tredje klasse. De er veldig fine sammen ♥️

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, det må virkelig ha irritert deg siden du lager en tråd om det i juli...? 

Vi spiser heller ikke syltetøy. Jeg har allikevel sørget for å ha noen glass i bakhånd nettopp fordi barn i en bestemt alder lager grell pynt. Har en bestemor og noen barnløse venner jeg kan få glass av. Problem løst. 

Anonymkode: ec46a...cad

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Fy flate så selvopptatte foreldre er. Det er så enkelt at det er en aktivitet barna skal kose seg med. Slutt å trass så innmari, gi bort syltetøyglasset til besteforeldre. 

"Nei vi liker ikke pynta syltetøyglasset så lille dutteleif skal ikke lage dette"

"Nei vi liker ikke hjemmelagd dorullnisse så dutteline skal ikke lage dette" 

" Nei vi liker ikke tegninger så dutteliv får ikke ha med flere hjem, vi har nok" 

Endret av Infinitum
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Jeg bruker dem alle sammen. Når jeg setter 10 lysglass på bordet i alle slags stiler så blir det veldig fint! Og så vet jeg at barn x lagde denne i første klasse og barn y lagde denne i tredje klasse. De er veldig fine sammen ♥️

Ja, det er ikke det at det er stygt, men det kjennes utrolig lite kreativt når 4 barn har laget telysholdere i 13 år 2 ganger i året. 😂

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange ganger kjøpt billig syltetøy eller syltet agurk o.l for at ungene skal få pynte. Må være slike glass sånn at man kan knytte bånd eller feste ståltråd og lage hank på de. Er ikke noe å irritere seg over. Et bittelite offer i det lange løp. Har også spurt venner/familie om glass. Og jeg tar ofte med 2-3 ekstra til de som har glemt eller trasser sånn som du Ts, for du er ikke alene og vi treffer på «slike som deg» i hele utdanningsløpet og i idretten. 

Anonymkode: 1d1b9...0f0

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...