Gå til innhold

"Ta med syltetøyglass så barna kan lage gaver"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sagt at det barna mine lager er stygt:) 

Vi har heller ikke dårlig råd. Men for de som har dårlig råd er det kanskje ikke bare bare å kjøpe syltetøy for glassets skyld?

Anonymkode: 65863...ff7

Nettopp. Derfor skal skolen også være kostnadsfri.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Rozárka skrev:

Huff, jeg blir trist av å lese alle de som stempler TS som "en av de som saboterer."

Ja jeg skjønner ikke hvor de får det fra, men burde vel skjønt at det kunne bli sånn

Anonymkode: 65863...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ikke det at det er stygt, men det kjennes utrolig lite kreativt når 4 barn har laget telysholdere i 13 år 2 ganger i året. 😂

Anonymkode: 65863...ff7

Ja men herregud, det er jo ikke barnet sin skyld at det har tre søsken og at du er lei av pynten storesøsknene har laget før. Send med ungen syltetøyglass og la hen ta del i en morsom aktivitet sammen med klassen sin. Og når barnet kommer hjem med pynten sier du at den er kjempefin og setter den fram i stua. Sånn er det å være forelder.  Er det mulig å være så selvopptatt?? 

Anonymkode: b5b8b...a13

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rozárka skrev:

Nettopp. Derfor skal skolen også være kostnadsfri.

Er det så vanskelig å skaffe seg et syltetøyglass gratis tror du? Hvis man spør venner, familie eller naboer er det sikkert en eller annen som spiser syltetøy. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å ha noen glass i bakhånd? Det er jo så mye forskjellig mat i sånne glass. Tomatpure, sylteagurk, fetaost (veldig kule glass), sukkertøy, brente mandler, rødbeter osv.

Er bare å ringe på hos naboene og spørre om de har noe, eller sjekke glass- og metallbøttene rundt omkring. 

Eller bare spørre de andre foreldrene i klassen om noen har et ekstra. Er overhodet ikke vanskelig.

Grunnen til at vi lærere spør etter syltetøyglass og dorullkjerner, er at vi har så trangt budsjett at vi ikke får kjøpt inn materialer nok til å lage noe uten hjelp fra foreldrene. Derfor spør vi etter ting som regnes som søppel, siden det ikke skal koste noe. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rozárka skrev:

Huff, jeg blir trist av å lese alle de som stempler TS som "en av de som saboterer."

Jeg stempler ikke ts som en av de som saboterer. Jeg tenker hun nok er litt vanskelig. Jeg skjønner dem som har dårlig råd, men slik har ikke ts lagt det frem. 

Anonymkode: d2899...867

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Noe av det samme er når vi fikk beskjed om å ta med seks-eggs-kartong fordi de skulle så karse. Jeg kjøper aldri så små kartonger med egg, vi er mange i familien og det er helt klart mye rimeligere å kjøpe store pakker med egg. 

Fikk lurt meg til en liten kartong hos en venn som er single. Men jeg liker virkelig ikke det at man må ta med seg alt mulig rart til skolen for å ikke være den som saboterer...

Ja, altså dette er jo ikke et SUPERPROBLEM, det er bare litt irriterende at man ofte må fikse ting her og der i siste liten bare fordi. 

Her har vi egne høner så vi har masse brett.. så her har jeg sendt med ekstra kartonger;)

Jeg mener bare at når det kommer til disse tingene bør man bruke det man har, ikke.måtte låne av naboen, spørr3 slekt og venner eller kjøpe nytt. 

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Noe av det samme er når vi fikk beskjed om å ta med seks-eggs-kartong fordi de skulle så karse. Jeg kjøper aldri så små kartonger med egg, vi er mange i familien og det er helt klart mye rimeligere å kjøpe store pakker med egg. 

Fikk lurt meg til en liten kartong hos en venn som er single. Men jeg liker virkelig ikke det at man må ta med seg alt mulig rart til skolen for å ikke være den som saboterer...

Ja, altså dette er jo ikke et SUPERPROBLEM, det er bare litt irriterende at man ofte må fikse ting her og der i siste liten bare fordi. 

Her har vi egne høner så vi har masse brett.. så her har jeg sendt med ekstra kartonger;)

Jeg mener bare at når det kommer til disse tingene bør man bruke det man har, ikke.måtte låne av naboen, spørr3 slekt og venner eller kjøpe nytt. 

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lærere tenker jeg, som må forholde seg til så mye unødvendig tjas fra foreldre. Helt utrolig. I-lands problemer til nye høyder...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskeliste:

ta vare på noen glass

kjøp eggekartonger med seks egg et par ganger og ta vare på dem. 

Samle opp noen tomme doruller til senere.

 

problem løst! 

Anonymkode: d32c8...c23

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sheltay Retrac skrev:

Det er vel bare å ha noen glass i bakhånd? Det er jo så mye forskjellig mat i sånne glass. Tomatpure, sylteagurk, fetaost (veldig kule glass), sukkertøy, brente mandler, rødbeter osv.

Er bare å ringe på hos naboene og spørre om de har noe, eller sjekke glass- og metallbøttene rundt omkring. 

Eller bare spørre de andre foreldrene i klassen om noen har et ekstra. Er overhodet ikke vanskelig.

Grunnen til at vi lærere spør etter syltetøyglass og dorullkjerner, er at vi har så trangt budsjett at vi ikke får kjøpt inn materialer nok til å lage noe uten hjelp fra foreldrene. Derfor spør vi etter ting som regnes som søppel, siden det ikke skal koste noe. 

På hvilken måte skiller et rundt glass fra ikea seg fra et syltetøyglass? 

Vi bruker faktisk ikke spesielt mye med glass her hjemme annet enn drikkeglass og oljer. Føler det er å forvente ganske mye når man mener foreldre skal dra på glassjakt land og strand og i glasscontainer fordi man skal lage en telykt. Ta til takke med et vanlig rundt glass. Å ikke godta et glass er veldig sært.

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Huskeliste:

ta vare på noen glass

kjøp eggekartonger med seks egg et par ganger og ta vare på dem. 

Samle opp noen tomme doruller til senere.

 

problem løst! 

Anonymkode: d32c8...c23

Dette er jo bare rart! 6 egg er dyrere enn 12, dyrere enn 18. Hvorfor skal folk kjøpe ting de IKKE bruker? Hva med at man tager det man haver rett og slett? 

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte skiller et rundt glass fra ikea seg fra et syltetøyglass? 

Vi bruker faktisk ikke spesielt mye med glass her hjemme annet enn drikkeglass og oljer. Føler det er å forvente ganske mye når man mener foreldre skal dra på glassjakt land og strand og i glasscontainer fordi man skal lage en telykt. Ta til takke med et vanlig rundt glass. Å ikke godta et glass er veldig sært.

Anonymkode: 65863...ff7

Land og strand faktisk. 

Anonymkode: d32c8...c23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte skiller et rundt glass fra ikea seg fra et syltetøyglass? 

 

Anonymkode: 65863...ff7

Glasset måtte vel ha lokk?

Anonymkode: b5b8b...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare rart! 6 egg er dyrere enn 12, dyrere enn 18. Hvorfor skal folk kjøpe ting de IKKE bruker? Hva med at man tager det man haver rett og slett? 

Anonymkode: 65863...ff7

Men kjære... de færreste går konkurs av å kjøpe 6xegg et par ganger. Er det mulig å være så vrang? Stakkars lærere sier jeg bare. 

Anonymkode: d32c8...c23

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nerine_ skrev:

Er det så vanskelig å skaffe seg et syltetøyglass gratis tror du? Hvis man spør venner, familie eller naboer er det sikkert en eller annen som spiser syltetøy. 

Joda. Man kan sikkert det. Men det er i prinsippet feil, selv om klasse etter klasse i årevis blir bedt om å ta med eget skolemateriale, som om det var en privatskole de gikk på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Sheltay Retrac skrev:

Det er vel bare å ha noen glass i bakhånd? Det er jo så mye forskjellig mat i sånne glass. Tomatpure, sylteagurk, fetaost (veldig kule glass), sukkertøy, brente mandler, rødbeter osv.

Er bare å ringe på hos naboene og spørre om de har noe, eller sjekke glass- og metallbøttene rundt omkring. 

Eller bare spørre de andre foreldrene i klassen om noen har et ekstra. Er overhodet ikke vanskelig.

Grunnen til at vi lærere spør etter syltetøyglass og dorullkjerner, er at vi har så trangt budsjett at vi ikke får kjøpt inn materialer nok til å lage noe uten hjelp fra foreldrene. Derfor spør vi etter ting som regnes som søppel, siden det ikke skal koste noe. 

Om du hadde bedt elevene om å ta med syltetøyglass, hadde du godtatt et glass med lokk fra IKEA da? Eller er alle lærere så rigide på at skal ha inneholdt syltetøy? (er bare nysgjerrig altså😊)

Anonymkode: 4a595...89a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sheltay Retrac skrev:

Det er vel bare å ha noen glass i bakhånd? Det er jo så mye forskjellig mat i sånne glass. Tomatpure, sylteagurk, fetaost (veldig kule glass), sukkertøy, brente mandler, rødbeter osv.

Er bare å ringe på hos naboene og spørre om de har noe, eller sjekke glass- og metallbøttene rundt omkring. 

Eller bare spørre de andre foreldrene i klassen om noen har et ekstra. Er overhodet ikke vanskelig.

Grunnen til at vi lærere spør etter syltetøyglass og dorullkjerner, er at vi har så trangt budsjett at vi ikke får kjøpt inn materialer nok til å lage noe uten hjelp fra foreldrene. Derfor spør vi etter ting som regnes som søppel, siden det ikke skal koste noe. 

Hvis glass skal brukes som lysglass er det veldig viktig at det ikke er hakk eller svakheter i dem, da glasset kan sprekke av varmen fra lyset og stearin havne over alt. Det er brannfarlig. Glassene må være hele og ikke ha fått støt og hakk. Da kan man ikke bare ta dem ut av en container.

Jeg  vil iallefall ikke ha noe brannfarlig "pynt" med barnet mitt hjem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt å jobbe i barnehage/skole med foreldre som har slike holdninger. Er det slik at lærerne må kjøpe syltetøyglass i masser for å ha med til alle de barna som ikke får med hjemmefra pga vanskelige foreldre? 

Anonymkode: d7fdf...983

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er veldig enkelt å jobbe i barnehage/skole med foreldre som har slike holdninger. Er det slik at lærerne må kjøpe syltetøyglass i masser for å ha med til alle de barna som ikke får med hjemmefra pga vanskelige foreldre? 

Anonymkode: d7fdf...983

Skolen greier å kjøpe inn materialer til juleverksted. da må de greie å kjøpe inn billige materialer til annen gavelaging, også. De får ta kontakt med en bedrift og bli sponset, davel.  Sette på en lapp med at "Dette glasset kommer fra Nora Fabrikker" og sende med "gaven." Jeg er sikker på at Nora vil ha reklamen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...