Gå til innhold

"Ta med syltetøyglass så barna kan lage gaver"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sendte med barnet mitt glass jeg, hva tenker du om det? 

Anonymkode: 65863...ff7

Men du fikk det jo i retur og beskjed om at det ikke var bra nok? Eller kjøpte du et syltetøyglass? 

Anonymkode: aa151...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk TS beskjed om det? Jeg må innrømme at jeg er litt forvirret nå. Hva skulle barna lage, og var poenget at det skulle være syltetøyglass UTEN, eller MED lokk? 

Hvis de ikke trengte lokket, så er jeg enig i at man like gjerne kan bruke et helt vanlig glass. Men det kommer jo an på hva de skal lage? 

Anonymkode: aa151...c86

Er meg, ts du siterer. 

Det står alltid 

'Ta med syltetøyglass eller lignende UTEN lokk'

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du fikk det jo i retur og beskjed om at det ikke var bra nok? Eller kjøpte du et syltetøyglass? 

Anonymkode: aa151...c86

Jeg ble ganske satt ut over å få glasset i retur kan du si. Spesielt.

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk TS beskjed om det? Jeg må innrømme at jeg er litt forvirret nå. Hva skulle barna lage, og var poenget at det skulle være syltetøyglass UTEN, eller MED lokk? 

Hvis de ikke trengte lokket, så er jeg enig i at man like gjerne kan bruke et helt vanlig glass. Men det kommer jo an på hva de skal lage? 

Anonymkode: aa151...c86

TS sendte faktisk med et lysglass til å male på, når de skulle lage lysglass. Så jeg vil si hun var godt innafor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

En pen tanke, men i praksis blir det jo til at noen må kjøpe produkter de ellers ikke ville ha kjøpt, noe som verken er særlig økonomisk eller miljøvennlig. 

Anonymkode: 0dddc...a2e

Syltetøy, agurker, rødbeter, sauser? Klart at du blakker deg på det. Er du like nøyeregnende med andre ting du foretar deg, fy fader så slitsomt du må ha det. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syltetøy, agurker, rødbeter, sauser? Klart at du blakker deg på det. Er du like nøyeregnende med andre ting du foretar deg, fy fader så slitsomt du må ha det. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

Tror ikke personen føler hun blakker seg på det, men at det er himla unødvendig å kjøpe ting man ikke spiser bare for å sende med til skolen. Som sagt; skolen burde godtatt mitt helt enkle glass 

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Rozárka said:

Hvor stod det noe om at poenget var at det skulle være lokk?

Vi har resonert fram til det, vi som evner slikt. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er meg, ts du siterer. 

Det står alltid 

'Ta med syltetøyglass eller lignende UTEN lokk'

Anonymkode: 65863...ff7

Ja, da er jeg enig i at det er merkelig at dere fikk det i retur. 

Jeg var bare forvirret fordi du ikke skrev noe i hovedinnlegget om at det var «syltetøyglass eller lignende uten lokk». Her er det nok læreren som har vært uklar. 

Men det er ikke rart at folk stusser når du skrev «syltetøyglass», og ikke nevnte poenget med at det måtte være uten lokk, og at det kunne være «noe lignende». De fleste tolker nok syltetøyglass som glass med skrulokk.

Men da er misforståelsen her inne oppklart. 

Hva skulle de bruke glassene til?

Anonymkode: aa151...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syltetøy, agurker, rødbeter, sauser? Klart at du blakker deg på det. Er du like nøyeregnende med andre ting du foretar deg, fy fader så slitsomt du må ha det. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

Hvorfor skulle hun kjøpe inn syltetøy eller rødbeter hvis hun kunne sende med ungen et utmerket lysglass fra IKEA?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har resonert fram til det, vi som evner slikt. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

Ja, men dere evner jo ikke å lese at jeg gjentatte ganger i tråden forteller dere at det skal være uten lokk.

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble ganske satt ut over å få glasset i retur kan du si. Spesielt.

Anonymkode: 65863...ff7

Fikk du ordnet opp i det, da? Eller måtte barnet møte på skolen uten glass?

Anonymkode: aa151...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da er jeg enig i at det er merkelig at dere fikk det i retur. 

Jeg var bare forvirret fordi du ikke skrev noe i hovedinnlegget om at det var «syltetøyglass eller lignende uten lokk». Her er det nok læreren som har vært uklar. 

Men det er ikke rart at folk stusser når du skrev «syltetøyglass», og ikke nevnte poenget med at det måtte være uten lokk, og at det kunne være «noe lignende». De fleste tolker nok syltetøyglass som glass med skrulokk.

Men da er misforståelsen her inne oppklart. 

Hva skulle de bruke glassene til?

Anonymkode: aa151...c86

Jeg forstår ikke hvor lokket kommer inn i bildet. Vi har aldri sendt med glass med lokk. 

Det har aldri vært greia. 

 

De skulle lage det de alltid gjør, telysglass.

Anonymkode: 65863...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, men dere evner jo ikke å lese at jeg gjentatte ganger i tråden forteller dere at det skal være uten lokk.

Anonymkode: 65863...ff7

Ikke alle leser hele tråden. Mange leser bare hovedinnlegget, og der står det ikke at det skulle være uten lokk. Du får bare overse de som maser om at du MÅ kjøpe et syltetøyglass. Hør heller med læreren og be han være mer presis i bestillingen.

Anonymkode: aa151...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Holder helt med deg, vi spiser heller ikke syltetøy. Kan godt sende med glass, men nå er det også sånn at skolen skal være gratis for barna og hvorfor da forlange at noen skal ha med seg ting de kanskje  å kjøpe inn ? Mange har ikke den muligheten. Og jeg syntes mesteparten av slike ting er stygge og har aldri likt å få det, vi har hjemmelaget julepynt og påskepynt, noe tas frem andre ikke og det er helt greit. Får være måte på hvor mye ræl en skal pynte med, holder med litt. Nå har jeg tenråringer og de er ganske så enige der når de pynter treet til jul. Og det er ikke fordi vi skal ha det ut på IG

Anonymkode: 37203...8af

Som et hermetikglass med obskurt innhold til ca 20 kr? Du, det har alle mulighet til. Forresten, fælt hvor mange som ikke spiser syltetøy da. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke hvor lokket kommer inn i bildet. Vi har aldri sendt med glass med lokk. 

Det har aldri vært greia. 

 

De skulle lage det de alltid gjør, telysglass.

Anonymkode: 65863...ff7

Så de har lagd dette før. Hva ble løsningen da?

Anonymkode: aa151...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk du ordnet opp i det, da? Eller måtte barnet møte på skolen uten glass?

Anonymkode: aa151...c86

Jeg sendte jo barnet mitt med et helt vanlig glass som man kan male på (og som vi faktisk har malt på hjemme før med samme type glass) siden det var det de skulle på skolen. Åpenbart taklet ikke lærern det og jeg fikk glasset i retur. Jeg sa ingenting om det. 

Barnet mitt brydde seg ikke så veldig mye om dette da hen har laget lyslykter i snart 5 skoleår så hen er ganske lei av det.

Jeg lagde ingen større greie ut av dette.

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som et hermetikglass med obskurt innhold til ca 20 kr? Du, det har alle mulighet til. Forresten, fælt hvor mange som ikke spiser syltetøy da. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

Lavkarbo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. 

Anonymkode: 4e96e...728

Foreldrene? Rart at de har råd til å få barn? 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor lang denne tråden kan bli. :popcorn: Dette begynner å bli spennendes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så de har lagd dette før. Hva ble løsningen da?

Anonymkode: aa151...c86

Vel, siden jeg ikke dro ut og kjøpte et syltetøyglass så sendte jeg med barnet mitt et vanlig glass som kan brukes til lys, og da fikk ikke barnet mitt laget lyslykt fordi det MÅTTE VÆRE SYLTETØYGLASS. 

Anonymkode: 65863...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...