Gå til innhold

"Ta med syltetøyglass så barna kan lage gaver"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ikke det at det er stygt, men det kjennes utrolig lite kreativt når 4 barn har laget telysholdere i 13 år 2 ganger i året. 😂

Anonymkode: 65863...ff7

Du kan uansett ikke forvente at lærer til yngste skal holde styr på hvor mange lysglass dine eldre barn allerede har bragt i hus.

Lysglass er enkelt og billig, og skolen setter ikke av et stort budsjett til formingsmateriell. 

Det viktige her er at barna får lære å lage noe kreativt. Minste skal erfare tingene selv, ikke bli avspist med at eldre søsken allerede har gjort det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Biloba skrev:

Du kan uansett ikke forvente at lærer til yngste skal holde styr på hvor mange lysglass dine eldre barn allerede har bragt i hus.

Lysglass er enkelt og billig, og skolen setter ikke av et stort budsjett til formingsmateriell. 

Det viktige her er at barna får lære å lage noe kreativt. Minste skal erfare tingene selv, ikke bli avspist med at eldre søsken allerede har gjort det.

Mitt fjerde barn går i 5 klasse og har laget lysholder i 5 skoleår så bare pakk vekk behovet ditt for å leke tøff på internett. En del av svarene her inne er så latterlige at jeg ikke engang klarer ta det seriøst. Barnet mitt hadde med lysglass. Lærer sendte i retur. 

Fint om flere av dere tar på lesebrillene og slutter å svare frekt bare for å være kule. Er egentlig litt skremmende at det står så dårlig til med leseferdighetene til flertallet i denne tråden. God sommer og ta dere en bolle med syltetøy for meg!

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Biloba skrev:

Du kan uansett ikke forvente at lærer til yngste skal holde styr på hvor mange lysglass dine eldre barn allerede har bragt i hus.

Lysglass er enkelt og billig, og skolen setter ikke av et stort budsjett til formingsmateriell. 

Det viktige her er at barna får lære å lage noe kreativt. Minste skal erfare tingene selv, ikke bli avspist med at eldre søsken allerede har gjort det.

Og slapp helt av. Femteklassingen er ikke minstemann her;) 

 

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøytigern skrev:

Det der tror jeg overhode ikke på et sekund.

Mange av oss gjør det, jo! 

Jeg kjøper opplegg som jeg håper skal fenge (bl.a er layout etc mye bedre på mye av oppleggene på malimo, tpt osv), jeg kjøper blyantholdere, jeg kjøper klesklyper for å henge opp skrivearbeid, jeg baker og tar med kaker når det f.eks er avslutninger.

Tror ikke folk flest aner noe om hvor mye penger noen av oss lærere bruker på elever og klasserom, sier ikke at alle gjør dette, men mange på min skole bruker endel av egen lomme for å få det best mulig for sine elever. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fotballmamma skrev:

Mange av oss gjør det, jo! 

Jeg kjøper opplegg som jeg håper skal fenge (bl.a er layout etc mye bedre på mye av oppleggene på malimo, tpt osv), jeg kjøper blyantholdere, jeg kjøper klesklyper for å henge opp skrivearbeid, jeg baker og tar med kaker når det f.eks er avslutninger.

Tror ikke folk flest aner noe om hvor mye penger noen av oss lærere bruker på elever og klasserom, sier ikke at alle gjør dette, men mange på min skole bruker endel av egen lomme for å få det best mulig for sine elever. 

Det er helt sinnsykt at dere går med på dette og dermed dekker over at det glipper økonomisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke bare syltetøy som kommer på glass, men også sylteagurker, syltede rødbeter, tomatpuré, ferdige pastasauser, oliven, asparges, fetaost, majones, peanøttsmør, flere typer sjokoladepålegg osv osv. Ingen er vel så sære at de ikke kan spise NOE av dette en gang i blant? Man får også kjøpt tomme glass på Nille, Europris og lignende kjeder.

Enkelte er bare vanskelige...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å avslutte denne tråden fra min side så vil jeg gjerne oppsummere den sett fra mitt synspunkt:

Jeg lager et hjertesukk over at man alltid må sende med greier og får beskjed i siste liten. Ingen big deal for meg. 

Allerede før jeg rekker å gi mitt første svar har jeg fått høre:

Jeg krangler med læreren(???)

Jeg syns kunsten til barna er stygg

Jeg vil at barnet mitt skal bli holdt utenfor 

Senere tar det enda mer av

Fjerdemann er åpenbart ifølge flere mitt siste barn og blir forsømt

Jeg plager fortsatt læreren - som sendte glasset jeg sendte med i retur 

Jeg er lavkarbo og skryter av det

Jeg er tiltaksløs fordi jeg ikke kjøper et glass med lokk jeg ikke trenger

Jeg er rar som ikke bruker glass-mat

Jeg lar barnet mitt bli mobbet

Jeg har problemer som mener dette er litt teit

Jeg er en vanskelig forelder 

Jeg er en 'sånn'person

 

Kjenner jeg er veldig glad jeg er en 'sånn' person og ikke som flesteparten i denne tråden. 

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For de aller fleste er det ikke noe problem å ta med et syltetøyglass e.l. Har man ikke, så finner man en løsning. 

Anonymkode: aa151...c86

Ja, og det er akkurat det TS gjorde. Hun sendte med et glass, som kom i retur.

Men TS, jeg er fryktelig nysgjerrig - fikk du noen som helst forklaring på hvorfor glasset du sendte med ikke var godt nok?

Anonymkode: 0dddc...a2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev:

Det er da ikke bare syltetøy som kommer på glass, men også sylteagurker, syltede rødbeter, tomatpuré, ferdige pastasauser, oliven, asparges, fetaost, majones, peanøttsmør, flere typer sjokoladepålegg osv osv. Ingen er vel så sære at de ikke kan spise NOE av dette en gang i blant? Man får også kjøpt tomme glass på Nille, Europris og lignende kjeder.

Enkelte er bare vanskelige...

Ja, ca like sært som at jeg ikke kjøper røyk fordi jeg ikke røyker. Hvorfor kjøpe ting man ikke bruker? 

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Det er helt sinnsykt at dere går med på dette og dermed dekker over at det glipper økonomisk.

Mye av det jeg kjøper er kanskje ikke regnet som «nødvendig», men noe jeg frivillig velger å kjøpe - slik at vi får det så optimalt som mulig i klasserommet.

Ta for eksempel blyantkurver: vi trenger dem strengt tatt ikke, elevene kan jo bruke egne pennal. Så er det sånn at pennal er ekstreme tidstyver, og jeg velger derfor å kjøpe noe billig på europris slik at hver elev har en boks/kurv med blyantene sine på pulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, ca like sært som at jeg ikke kjøper røyk fordi jeg ikke røyker. Hvorfor kjøpe ting man ikke bruker? 

Anonymkode: 65863...ff7

Du liker ingen av matvarene jeg ramset opp såpass at du kan spise det innimellom? Finnes for øvrig en haug med andre matvarer på glass også, dette var bare det jeg kom på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det er akkurat det TS gjorde. Hun sendte med et glass, som kom i retur.

Men TS, jeg er fryktelig nysgjerrig - fikk du noen som helst forklaring på hvorfor glasset du sendte med ikke var godt nok?

Anonymkode: 0dddc...a2e

Ja jeg fikk beskjed om at det ikke var gjenbruk. Noe det var men ok. Og som sagt går dette barnet i 5klasse så hen har nok lært gjenbruksleksa si til nå mtp at dette er noe de gjør 2 ganger i året..... 

Anonymkode: 65863...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel bra det ikke var hermetikkboks de skulle ha med da, for det kjøper dere vel aldri heller. 

 

Anonymkode: 5d19a...4ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fotballmamma skrev:

Mye av det jeg kjøper er kanskje ikke regnet som «nødvendig», men noe jeg frivillig velger å kjøpe - slik at vi får det så optimalt som mulig i klasserommet.

Ta for eksempel blyantkurver: vi trenger dem strengt tatt ikke, elevene kan jo bruke egne pennal. Så er det sånn at pennal er ekstreme tidstyver, og jeg velger derfor å kjøpe noe billig på europris slik at hver elev har en boks/kurv med blyantene sine på pulten.

Altså, velger du å kjøpe unødvendige ting på Europris for egne penger er det ikke det samme som at budsjettet er så stramt at skolen ikke har råd til det dere skaffer. Kom ikke her og lek martyr i den forbindelse. Da er det du som har kastet bort pengene dine/valgt å bruke dem sånn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonymus Notarius skrev:

Du liker ingen av matvarene jeg ramset opp såpass at du kan spise det innimellom? Finnes for øvrig en haug med andre matvarer på glass også, dette var bare det jeg kom på i farta.

Forstår ikke hvorfor jeg nok en gang må utbrodere mine matvaner eller innkjøp men ok:

Lager majones selv, saus selv, fetaost kjøper jeg i plast fra en lokal sjappe, bruker papirtomatpure de få gangene jeg bruker det, oliven kjøper jeg i løsvekt osv. Det er ikke sånn at jeg aktivt unngår mat på glass. Asparges kjøper jeg fersk. Greia er vel uansett mest at det går såpass lite av disse tingene at jeg ikke sparer på eventuell forpakning men resirkulerer den. Det er ikke et slags aktivt valg å unngå mat på glass og jeg skjønner ikke for mitt liv hvorfor det er så jævla sært å ikke ha et glass tilgjengelig en mandag kveld.

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg fikk beskjed om at det ikke var gjenbruk. Noe det var men ok. Og som sagt går dette barnet i 5klasse så hen har nok lært gjenbruksleksa si til nå mtp at dette er noe de gjør 2 ganger i året..... 

Anonymkode: 65863...ff7

Var det jeg trodde. En lærer som skal gi elevene en leksjon i gjenbruk, men som ikke helt har forstått hvor lite miljøvennlig det er å skulle produsere søppel kun for at ungene skal kunne lage noe av det.

Anonymkode: 0dddc...a2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var det jeg trodde. En lærer som skal gi elevene en leksjon i gjenbruk, men som ikke helt har forstått hvor lite miljøvennlig det er å skulle produsere søppel kun for at ungene skal kunne lage noe av det.

Anonymkode: 0dddc...a2e

Vi har jo hatt denne læreren siden 1 klasse så det er jo heller ikke første gang vi lager disse lyktene. Har stort sett pleid å ha noe liggende, men hadde ikke det nå og sendte med et glass. Veldig rart

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Var det jeg trodde. En lærer som skal gi elevene en leksjon i gjenbruk, men som ikke helt har forstått hvor lite miljøvennlig det er å skulle produsere søppel kun for at ungene skal kunne lage noe av det.

Anonymkode: 0dddc...a2e

Helt håpløst. Synes læreren det er så miljøvennlig om TS løper til bensinstasjonen en mandagskveld og kjøper syltetøy, for så å tømme det ut og gi det tomme, nykjøpte glasset til barnet sitt for "gjenbruk". Den læreren skulle fått seg en lekse.

Anonymkode: 740ee...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var det jeg trodde. En lærer som skal gi elevene en leksjon i gjenbruk, men som ikke helt har forstått hvor lite miljøvennlig det er å skulle produsere søppel kun for at ungene skal kunne lage noe av det.

Anonymkode: 0dddc...a2e

Det du sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å avslutte denne tråden fra min side så vil jeg gjerne oppsummere den sett fra mitt synspunkt:

Jeg lager et hjertesukk over at man alltid må sende med greier og får beskjed i siste liten. Ingen big deal for meg. 

Allerede før jeg rekker å gi mitt første svar har jeg fått høre:

Jeg krangler med læreren(???)

Jeg syns kunsten til barna er stygg

Jeg vil at barnet mitt skal bli holdt utenfor 

Senere tar det enda mer av

Fjerdemann er åpenbart ifølge flere mitt siste barn og blir forsømt

Jeg plager fortsatt læreren - som sendte glasset jeg sendte med i retur 

Jeg er lavkarbo og skryter av det

Jeg er tiltaksløs fordi jeg ikke kjøper et glass med lokk jeg ikke trenger

Jeg er rar som ikke bruker glass-mat

Jeg lar barnet mitt bli mobbet

Jeg har problemer som mener dette er litt teit

Jeg er en vanskelig forelder 

Jeg er en 'sånn'person

 

Kjenner jeg er veldig glad jeg er en 'sånn' person og ikke som flesteparten i denne tråden. 

Anonymkode: 65863...ff7

Du er ihvertfall temmelig overbærende og nedlatende mot de som har svart deg i tråden her, så det er vel all informasjonen vi trenger om deg.

Anonymkode: 25ea2...cfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...