Gå til innhold

Ser bare på at andre lever livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Rumle skrev:

Her skriver du enda flere ting som gjør at jeg tenker du kunne hatt veldig god hjelp av å ta noen timer med en psykolog. Synes du skal gi det en sjanse ❤ 

 

Feil å si trådstarter trenger psykolog. Det trådstarter trenger er med mennesker der hun er oppvokst og bor i dag. 

 

Anonymkode: e2e70...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil å si trådstarter trenger psykolog. Det trådstarter trenger er med mennesker der hun er oppvokst og bor i dag. 

 

Anonymkode: e2e70...41f

Hva er feil med å få hjelp av en psykolog når man sliter og har slitt lenge? :klo:

 

Endret av Rumle
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er MYE lettere. Jeg er ikke så sosial av meg og liker å velge hvem og hvor lenge jeg skal være med folk. Å ha en familie med et menneske boende i samme hus som meg, samt hylende unger 24/7, hadde vært drepen for meg.

Jeg foretrekker det stille rolige, der jeg har 100% kontroll selv.

Anonymkode: 27116...5ae

Skjønner deg, og synes det er bra at du tar det valget som er rett for deg. Orker man ikke å leve med andre på den måten så må man få velge selv tenker jeg. Så lenge du har det bra så er det dét eneste som betyr noe. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Handymanhedmark skrev:

Bare å sende mld 🙂 jeg vil være din venn 🙂

Tusen, tusen takk ❤ 

Kjenner det var veldig godt å få være anonym når jeg legger ut om noe som jeg egentlig skammer meg stort over. Må bare få lov å bygge meg opp litt mot til å ta kontakt. Håper det går fint.

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. 

Har skjøvet bort 90% av de rundt meg som følge av traumer fra dysfunksjonell oppvekst, overgrep, selvmord i nærmeste familie etc. Har slitt med relasjoner etter det ettersom jeg føler jeg må lyve hvis jeg ikke kan faktisk fortelle hvordan ting er. Så blir jeg sett på som en som klager. Så går livet jo opp og ned og har litt fremgang innimellom men så smeller det igjen. Føler jeg skremmer vekk folk 🙈 har ikke noe til felles m jevnaldrende da det blir mye overfladisk prat om hus og hjem jobb ferie etc. Ting jeg ikke har klart å prioritere i «kampen for å overleve».... 

har som følge av dette fått sosial angst og foretrekker på et vis isolasjon- helt til lengsel etter normalt samvær blir for stort og jeg gjør et forsøk på å møte venner men sitter ofte igjen m en flau ettersmak. Er liksom den mislykkede. 

Dyr, naturen og bøker svikter heldigvis aldri ❤️

 

Anonymkode: 3cc94...85c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg forstår det kan være en fastlåst ting å rive seg vekk, iallfall når du har en viktig jobb som du må tenke på, prioritere. 

Jeg vil iallfall ikke bli innhentet av det som rev meg i fillebiter. Jeg er glad jeg har fått en forsprang. 

Jeg ville hatt deg som brevvenn! 

Anonymkode: e2e70...41f

Veldig glad på dine vegne som har klart å komme deg litt videre. Gir meg litt motivasjon å se at andre klarer det. Da tenker jeg at jeg også bør klare litt. 

Tusen, tusen takk for tilbudet du også ❤ Som sagt var det litt godt å være anonym når man skal legge ut om ting som man skammer seg stort over. Må bare bygge opp litt mot til meg for å ta det steget. Håper det er i orden.

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg, og synes det er bra at du tar det valget som er rett for deg. Orker man ikke å leve med andre på den måten så må man få velge selv tenker jeg. Så lenge du har det bra så er det dét eneste som betyr noe. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Ja. På denne måten slipper jeg jobb og å måte forholde meg til mennesker i varierende mengde der også. Man har det best når man får styre på selv:-)

Anonymkode: 27116...5ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kast vekk dating apper. Du misbruker tiden din feil uten at du får respons. Gjør deg god med det du har rundt deg nå. 

Anonymkode: e2e70...41f

Jeg føler vel ikke det blir helt riktig heller... Jeg må finne måter å møte nye mennesker på. Dating apper er beintøft, men noe må jeg gjøre. Jeg orker ikke denne enslige tilværelsen i all fremtid. Da må jeg gjøre noe. Men, for det mentale er det en påkjenning. 

Problemet mitt er at jeg har ingen rundt meg nå. Mennesker er det jeg savner uten at jeg skal fremstå desperat og begynner å løpe etter folk. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil å si trådstarter trenger psykolog. Det trådstarter trenger er med mennesker der hun er oppvokst og bor i dag. 

 

Anonymkode: e2e70...41f

Jeg setter virkelig stor pris på alle råd og bidra fra alle ❤ Også de som mener psykolog kan være et alternativ. I utgangspunktet bør jeg ikke utelukke noe. Men, det jeg tror de fleste er enige i er at det ikke vil være en erstatning for det som er mitt reelle behov. Kanskje kunne en psykolog hjulpet meg slik at jeg kommer meg dit jeg ønsker. Tror gjerne det var det vedkommende mente. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Rumle skrev:

Hva er feil med å få hjelp av en psykolog når man sliter og har slitt lenge? :klo:

 

Du forstår ikke  hva trådstarter beskriver, og du henviser noen dit og dit uten at du bryr deg selv. Det er det nordmenn bedriver med! 

Anonymkode: e2e70...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår ikke  hva trådstarter beskriver, og du henviser noen dit og dit uten at du bryr deg selv. Det er det nordmenn bedriver med! 

Anonymkode: e2e70...41f

Jeg føler det vel gjerne litt motsatt; nettopp at vedkommende bryr seg. I stedet for å leke "hobby psykolog" selv kan det være greit for meg å snakke med noen profesjonelle. Jeg mestrer tydeligvis ikke det normale sosiale i den tilstanden jeg er i nå. Da hadde jeg ikke sittet slik jeg sitter nå. 

Jeg oppfatter at dette kun var godt ment fra vedkommendes side. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. På denne måten slipper jeg jobb og å måte forholde meg til mennesker i varierende mengde der også. Man har det best når man får styre på selv:-)

Anonymkode: 27116...5ae

Skjønner godt at du føler du har god kontroll slik og god kontroll slik at du ikke utsetter deg for noe du selv vet at du ikke orker. Det gir deg gjerne en ro ❤

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at du føler du har god kontroll slik og god kontroll slik at du ikke utsetter deg for noe du selv vet at du ikke orker. Det gir deg gjerne en ro ❤

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

En fantastisk ro og frihet:-)

Anonymkode: 27116...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen. 

Har skjøvet bort 90% av de rundt meg som følge av traumer fra dysfunksjonell oppvekst, overgrep, selvmord i nærmeste familie etc. Har slitt med relasjoner etter det ettersom jeg føler jeg må lyve hvis jeg ikke kan faktisk fortelle hvordan ting er. Så blir jeg sett på som en som klager. Så går livet jo opp og ned og har litt fremgang innimellom men så smeller det igjen. Føler jeg skremmer vekk folk 🙈 har ikke noe til felles m jevnaldrende da det blir mye overfladisk prat om hus og hjem jobb ferie etc. Ting jeg ikke har klart å prioritere i «kampen for å overleve».... 

har som følge av dette fått sosial angst og foretrekker på et vis isolasjon- helt til lengsel etter normalt samvær blir for stort og jeg gjør et forsøk på å møte venner men sitter ofte igjen m en flau ettersmak. Er liksom den mislykkede. 

Dyr, naturen og bøker svikter heldigvis aldri ❤️

 

Anonymkode: 3cc94...85c

Kjenner meg igjen i det du skriver også. Veldig trist å lese din historie. Føler med deg og sender deg en klem ❤ 

Kjenner meg veldig igjen i opp og nedturene og at det i nedturene plutselig kan smelle skikkelig. Kjenner meg også igjen i den kampen for å overleve og komme gjennom dagene. Da har man ikke klart å prioritere hus, hage osv. Barn og familie ønsker jeg meg mer enn alt. Når disse temaene kommer opp på jobb unnskylder jeg meg med telefoner som må tas eller full mail innboks som må svares. Noen ganger må jeg deretter tørke ett par tårer på toalettet og hente meg inn. Føler meg også som den mislykkede. 

Komme meg ut i naturen kan jeg bli flinkere til, det vet jeg. Kunne gjerne ønsket meg en liten hund, problemet er at jeg har noen brutalt lange dager av og til og redd for at hunden kan bli litt alene som ikke er bra. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår ikke  hva trådstarter beskriver, og du henviser noen dit og dit uten at du bryr deg selv. Det er det nordmenn bedriver med! 

Anonymkode: e2e70...41f

Hva er problemet ditt? Du aner da ingenting om meg og hvem jeg er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2019 den 23.34, AnonymBruker skrev:

Takk 🙂 

Jeg har ingen diagnoser. Fungerer godt i jobb, blir trolig satt inn som avdelingsleder over ferien. 

Takk for alle svar dere andre også ❤

Har noen tunge dager... Prøver å se etter løsninger på det selv, har prøvd på det lenge. Vet bare ikke hva mer jeg kan gjøre. Blir til at jeg da graver meg ned i jobb. Noe sjefene tydeligvis setter pris på. Føles som de siste 3 ukene har vært en lang, sammenhengende dag. 

Har prøvd dating apper. Har utelukkende blitt skuffet og såret. Jeg finner tydeligvis ingen som passer med meg og som vil det samme som meg 😢 Vil bare ha noen å komme hjem til... Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig... 😢

Anonymkode: 0ee60...ecc

Jeg har vært der. Låst i ensomhet. Alene med meg selv og mine tanker. Følt på at andre lykkes, mens jeg hadde feilet. 

Jeg hadde venner da jeg var ung, men alle forsvant da jeg sto i en vanskelig situasjon. Jeg hadde vært den sterke, og min rolle hadde vært å støtte dem. Andre veien taklet de tydeligvis ikke, selv om jeg verken gråt eller var negativ når jeg var med dem. Det var likevel som om jeg luktet for vondt i det at de visste at jeg sto i noe vanskelig. Alt jeg trengte var litt positive opplevelser for å glemme det vonde litt. Noen å være med. Gjerne heller ha fokus på dem og deres liv. Glemme mitt litt. Le og smile litt. Det var for mye å forlange likevel, skjønner jeg. 

Jeg sørget. Ikke bare på grunn av det vonde, men fordi venner forduftet. Vek unna, til jeg ga opp. 

Min redning var at jeg innså at mange mennesker hadde det akkurat som meg, og at jeg kunne være like viktig for noen som jeg trengte noen. Det var på en måte en mental øyeåpner, og jeg gikk inn for å strekke ut en hånd til noen som trengte meg like mye som jeg trengte noen. 

En kollega som nettopp var dumpet av mannen etter mange år, og i sjokk over det, var en som trengte noen. Jeg strakk ut en hånd, og vi ble ordentlig kjent, og venner. Var noe for hverandre. 

Jeg hadde lyst til å gå ned i vekt, og spurte på et nettsted om det var flere som var i den situasjonen, og som ønsket noen å få støtte av. Slik jeg ønsket det. Vi ble en fin gjeng, hvor vennskap ble viktigere enn slanking egentlig. Vi møttes til latter og sosialt samvær mer enn at vi faktisk slanket oss. 

En bekjent fra barne og ungdomsskole møtte jeg på tilfeldig. Vi hadde aldri vært venner, men kjente nok til å slå av en kort samtale da vi møttes, og jeg så i øynene hennes den samme ensomheten jeg hadde følt på. Det fikk meg til å våge å være litt mer personlig. Spørre hvordan hun virkelig hadde det. Viste seg at hun var i en litt tøff situasjon. Fått barn med en tidlig, som hun måtte forlate. Funnet kjærlighet på ny, fått enda et barn, og var nå blitt alene med to. Følte seg mislykket, og syntes det var vanskelig å få alt til å gå rundt. Hadde kjøpt en bolig som ikke var spesielt tiltalende, men visste ikke helt hvordan hun skulle gripe det an. "Jeg er en raser på å male!" sa jeg, og tilbød min hjelp. Hun kikket skeptisk på meg. Trodde vel ikke at jeg mente det, for folk tilbyr seg ikke slik. Jeg fulgte opp. Vi malte, pratet, lo og var noe for hverandre. 

Jeg er ikke ensom lenger. Jeg har noen. Ikke bare noen, men ganske mange faktisk. Ser jeg tilbake var det ikke engang vanskelig å komme ut av ensomhet, så fort jeg innså at mange mennesker kunne trenge meg like mye som jeg trengte noen. Man må bare våge å strekke ut en hånd. Vise at man kan være den andre trenger. Forstå at ensomhet ikke er noe uvanlig, og noe man er alene om. Ikke låse seg i at det er en skam, og umulig å gjøre noe med. 

Det er mange som trenger dere som føler seg ensomme. De føler på det samme. 

Våg å strekk ut en hånd, og dere kan bli overrasket over hvor mye det kan bety for andre. For de trenger akkurat det dere trenger. 

Anonymkode: 8687b...258

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler det vel gjerne litt motsatt; nettopp at vedkommende bryr seg. I stedet for å leke "hobby psykolog" selv kan det være greit for meg å snakke med noen profesjonelle. Jeg mestrer tydeligvis ikke det normale sosiale i den tilstanden jeg er i nå. Da hadde jeg ikke sittet slik jeg sitter nå. 

Jeg oppfatter at dette kun var godt ment fra vedkommendes side. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Der var selvfølgelig kun godt ment ❤ jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver og vet altfor godt hvor vanskelig livet kan være på når man føler at man ikke passer inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

Der var selvfølgelig kun godt ment ❤ jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver og vet altfor godt hvor vanskelig livet kan være på når man føler at man ikke passer inn.

Absolutt klar over at det var godt ment ❤ Jeg oppfattet det på ingen annen måte enn det. Setter veldig pris på omtanken og rådet ❤ 

Huff, trist å lese at du kjenner deg igjen. Unner ingen andre å føle det slik. Har blitt mye tårer for meg hele helgen. 

Klem til deg

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Sitter stort sett alene. På jobb og eller ute sitter jeg bare å ser på at andre lever livet. Finner noen å være sammen med, flytter sammen, gifter seg og får familie. Har noen å dele hverdagen med, støtte og noen som er glad i dem. 

Jeg er bare alene. Har ingen. Har prøvd og prøvd, men har gitt opp. Fortjener ikke mer jeg 😢

Anonymkode: 0ee60...ecc

Ingen er noensinne helt alene, men jeg kjenner følelsen, først må man finne ro med seg selv så kommer relasjoner i andre rekke. ♥️♥️

Anonymkode: e7e51...405

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært der. Låst i ensomhet. Alene med meg selv og mine tanker. Følt på at andre lykkes, mens jeg hadde feilet. 

Jeg hadde venner da jeg var ung, men alle forsvant da jeg sto i en vanskelig situasjon. Jeg hadde vært den sterke, og min rolle hadde vært å støtte dem. Andre veien taklet de tydeligvis ikke, selv om jeg verken gråt eller var negativ når jeg var med dem. Det var likevel som om jeg luktet for vondt i det at de visste at jeg sto i noe vanskelig. Alt jeg trengte var litt positive opplevelser for å glemme det vonde litt. Noen å være med. Gjerne heller ha fokus på dem og deres liv. Glemme mitt litt. Le og smile litt. Det var for mye å forlange likevel, skjønner jeg. 

Jeg sørget. Ikke bare på grunn av det vonde, men fordi venner forduftet. Vek unna, til jeg ga opp. 

Min redning var at jeg innså at mange mennesker hadde det akkurat som meg, og at jeg kunne være like viktig for noen som jeg trengte noen. Det var på en måte en mental øyeåpner, og jeg gikk inn for å strekke ut en hånd til noen som trengte meg like mye som jeg trengte noen. 

En kollega som nettopp var dumpet av mannen etter mange år, og i sjokk over det, var en som trengte noen. Jeg strakk ut en hånd, og vi ble ordentlig kjent, og venner. Var noe for hverandre. 

Jeg hadde lyst til å gå ned i vekt, og spurte på et nettsted om det var flere som var i den situasjonen, og som ønsket noen å få støtte av. Slik jeg ønsket det. Vi ble en fin gjeng, hvor vennskap ble viktigere enn slanking egentlig. Vi møttes til latter og sosialt samvær mer enn at vi faktisk slanket oss. 

En bekjent fra barne og ungdomsskole møtte jeg på tilfeldig. Vi hadde aldri vært venner, men kjente nok til å slå av en kort samtale da vi møttes, og jeg så i øynene hennes den samme ensomheten jeg hadde følt på. Det fikk meg til å våge å være litt mer personlig. Spørre hvordan hun virkelig hadde det. Viste seg at hun var i en litt tøff situasjon. Fått barn med en tidlig, som hun måtte forlate. Funnet kjærlighet på ny, fått enda et barn, og var nå blitt alene med to. Følte seg mislykket, og syntes det var vanskelig å få alt til å gå rundt. Hadde kjøpt en bolig som ikke var spesielt tiltalende, men visste ikke helt hvordan hun skulle gripe det an. "Jeg er en raser på å male!" sa jeg, og tilbød min hjelp. Hun kikket skeptisk på meg. Trodde vel ikke at jeg mente det, for folk tilbyr seg ikke slik. Jeg fulgte opp. Vi malte, pratet, lo og var noe for hverandre. 

Jeg er ikke ensom lenger. Jeg har noen. Ikke bare noen, men ganske mange faktisk. Ser jeg tilbake var det ikke engang vanskelig å komme ut av ensomhet, så fort jeg innså at mange mennesker kunne trenge meg like mye som jeg trengte noen. Man må bare våge å strekke ut en hånd. Vise at man kan være den andre trenger. Forstå at ensomhet ikke er noe uvanlig, og noe man er alene om. Ikke låse seg i at det er en skam, og umulig å gjøre noe med. 

Det er mange som trenger dere som føler seg ensomme. De føler på det samme. 

Våg å strekk ut en hånd, og dere kan bli overrasket over hvor mye det kan bety for andre. For de trenger akkurat det dere trenger. 

Anonymkode: 8687b...258

Tusen takk for at du delte dette ❤ Veldig trist å lese at du også har vært der jeg er opplevd det jeg opplever. Samtidig veldig glad for å lese at du kom deg over det og kom deg på et bedre sted ❤ Håper jeg også klarer det. Har hatt en tung helg, men får håpe det går bedre nå utover ettermiddagen / kvelden. 

Jeg trenger absolutt mennesker i livet mitt som ser meg og tar meg for den jeg er. Jeg er overbevist om at når folk ser på meg så er det helt utenkelig at jeg har det slik jeg har det. Men, det beviser bare at alle kan slite med ting, uansett hvordan "fasaden" ser ut. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...