Gå til innhold

Ser bare på at andre lever livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen av oss er bare fødte tapere. Synd livet er sååå veldig langt.

Anonymkode: 129ad...615

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.12.2019 den 16.39, AnonymBruker skrev:

Du har jo en jobb? Det er mer enn mange andre har. Kan du ikke begynne med en sosial hobby, eller frivillig arbeid? Du MÅ ikke sitte der alene selv om du ikke har en samboer eller barn.

Anonymkode: c7b8a...f62

Takk for svar. 

Jeg vet at jeg ikke må sitte alene. Jeg vet jeg har en jobb. Jeg vet jeg lykkes godt i jobben. Jeg er super takknemlig for at jeg har jobb og har en fysisk god helse. Evig takknemlig for det. Min mentale helse derimot - vel, det er en annen sak.

Du må huske på to ting; det første er at du vet ingenting om relasjonene på min arbeidsplass. Det er ikke alle steder hvor man har kolleger det lar seg gjøre å være sosiale på fritiden med. Å særs ikke når man er leder.

Det andre er at jeg har prøvd. Jeg har prøvd og prøvd og prøvd og prøvd i mange år. Blir skuffet og sviktet omtrent uansett hva jeg gjør. Da hjelper det lite på motivasjonen med ord med store bokstaver fra fremmede som tror at dette er en så lett situasjon å komme seg ut av når man virkelig har prøvd og virkelig prøver enda. 

Nå driver jeg blant annet å ser på hund. Noe jeg ikke har kunnet vurdere før nettopp pga jobb. 

Nå er jeg fryktelig direkte, mener ikke å støte noen. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det omtrent so deg TS, bare at jeg ikke har jobb . Jeg har virkelig prøvd og prøvd i alle år men det går bare ikke.Uansett hva jeg gjør så klarer jeg ikke å holde på vennskap, få meg samboer eller noe som helst som jeg ser alle andre har. Jag tror noen av oss bare er ment for å være som vi er.

Anonymkode: f6f4e...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 16.28, Rumle skrev:

Hvordan går det med deg, TS? ❤

Takk for omtanken ❤

Vet ikke helt hva jeg skal si... Jeg prøver enda å snu situasjonen og ikke gi opp. Men, det er vanskelig - det må jeg innrømme. Noen dager er det vanskelig å holde motet oppe... Det som jeg har så vanskelig å forstå er hvorfor jeg ikke får det til... Hva det er jeg gjør feil... Det eneste jeg kan gjøre jo noe med er jo meg selv og mine feil. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/6/2019 at 10:24 PM, AnonymBruker said:

Sitter stort sett alene. På jobb og eller ute sitter jeg bare å ser på at andre lever livet. Finner noen å være sammen med, flytter sammen, gifter seg og får familie. Har noen å dele hverdagen med, støtte og noen som er glad i dem. 

Jeg er bare alene. Har ingen. Har prøvd og prøvd, men har gitt opp. Fortjener ikke mer jeg 😢

Anonymkode: 0ee60...ecc

Dette med å finne en partner har faktisk mye med selvtillit å gjøre!

 

Det er rett og slett nødvendig for din egen del at du finner en tillit til deg selv om at DU ER GOD NOK SLIK SOM DU ER, BÅDE MED, MEN OGSÅ UTEN PARTNER.

Det første budet er å finne en tilfredshet i dette, med seg selv. At du er god nok som et menneske, alene. At du faktisk fortjener gode ting i livet, det må du selv kunne stole på først. 

Kan du komme dithen, så vil du umiddelbart bli mye mer attraktiv for en partner!

Mange MÅ prøve mange ganger for å finne en partner. Du er ikke den eneste som føler det slik!

Men, det første du må "fikse" er dine egen selvtillit. 

Begynn på et par nye hobber, noe som gjør at du kan få mestringsfølelse på ulike arenaer. Da vil du kanskje komme et lite skritt på veien. :) 

Anonymkode: fb8db...752

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det omtrent so deg TS, bare at jeg ikke har jobb . Jeg har virkelig prøvd og prøvd i alle år men det går bare ikke.Uansett hva jeg gjør så klarer jeg ikke å holde på vennskap, få meg samboer eller noe som helst som jeg ser alle andre har. Jag tror noen av oss bare er ment for å være som vi er.

Anonymkode: f6f4e...71a

Trist å høre 😢❤ 

Det å ha jobb er en god balanse for meg slik at jeg unngår å være totalt alene hver dag... Føler virkelig med deg der 😢 Er det noe NAV kunne hjulpet med ifht jobb? 

Jeg kom også inn i det tankesettet om at jeg ikke fortjener mer enn dette. Har hatt mange vonde kvelder, dager, høytider, ferier, bursdager. Alt det som andre forbinder med glede og hygge forbinder jeg med tristhet og ensomhet. Jeg har så smått begynt å innse at jeg fortjener mer. Noe av det kommer fra støtten og omtanken her i denne tråden, og noe kommer fra at jeg har veldig gode ledere som gir støtte og bekreftelse både på jobben jeg gjør og meg som person, som gir meg selvtillit. 

Nå har jeg begynt å se på hund. Håper jo at den kan tilføre nye gleder.

Jeg kjenner meg virkelig igjen i hvordan du tenker og det gjør meg så trist 😢 Jeg vet så altfor godt hvordan det føles å ha det slik 😢 Skulle virkelig ønske det var noe jeg kunne gjøre for at du skal få det bedre. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist å høre 😢❤ 

Det å ha jobb er en god balanse for meg slik at jeg unngår å være totalt alene hver dag... Føler virkelig med deg der 😢 Er det noe NAV kunne hjulpet med ifht jobb? 

Jeg kom også inn i det tankesettet om at jeg ikke fortjener mer enn dette. Har hatt mange vonde kvelder, dager, høytider, ferier, bursdager. Alt det som andre forbinder med glede og hygge forbinder jeg med tristhet og ensomhet. Jeg har så smått begynt å innse at jeg fortjener mer. Noe av det kommer fra støtten og omtanken her i denne tråden, og noe kommer fra at jeg har veldig gode ledere som gir støtte og bekreftelse både på jobben jeg gjør og meg som person, som gir meg selvtillit. 

Nå har jeg begynt å se på hund. Håper jo at den kan tilføre nye gleder.

Jeg kjenner meg virkelig igjen i hvordan du tenker og det gjør meg så trist 😢 Jeg vet så altfor godt hvordan det føles å ha det slik 😢 Skulle virkelig ønske det var noe jeg kunne gjøre for at du skal få det bedre. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Nei det er dessverre ikke det. NAV har prøvd alt allerede de siste årene og jeg er nå 100% ufør. 

Og du fortjener absolutt å føle glede og hygge når andre gjør det! Men, jeg som deg, forbinder alle disse høytidene med sorg og ensomhet. Høytider, merkedager og helger er det absolutt verste for meg. Det blir liksom litt ekstra synlig at man er ensom, og ofte blir jeg sittende våken til langt på natt fordi jeg har så mye stress og angst at jeg ikke får sove.

 Det er veldig vanskelig å bryte ut av og særlig når man opplever at ting ikke blir bedre når man prøver å få det bedre. Jeg har vondt i magen hver eneste dag og vil egentlig ikke stå opp om dagene mer, for jeg står bare opp til å rusle rundt i huset og kanskje få til en joggetur om bena mine tillater det.

Jeg støtter det å få seg dyr så lenge du har tid og penger til å følge dem opp. Enten en hund eller katt. Jeg har en katt som er den eneste vennen/familien jeg har, og det er hun som er grunnen til at jeg fortsatt finnes. Det er utrolig hvor mye glede disse små pelsdottene kan gi! 

Klem til deg TS ❤️ 

Anonymkode: f6f4e...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for omtanken ❤

Vet ikke helt hva jeg skal si... Jeg prøver enda å snu situasjonen og ikke gi opp. Men, det er vanskelig - det må jeg innrømme. Noen dager er det vanskelig å holde motet oppe... Det som jeg har så vanskelig å forstå er hvorfor jeg ikke får det til... Hva det er jeg gjør feil... Det eneste jeg kan gjøre jo noe med er jo meg selv og mine feil. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

---

Jeg har så smått begynt å innse at jeg fortjener mer. Noe av det kommer fra støtten og omtanken her i denne tråden, og noe kommer fra at jeg har veldig gode ledere som gir støtte og bekreftelse både på jobben jeg gjør og meg som person, som gir meg selvtillit. 

Nå har jeg begynt å se på hund. Håper jo at den kan tilføre nye gleder.

---

Anonymkode: 0ee60...ecc

Så fint å lese dette :lillesky: Håper du klarer å holde tak i dette tankesettet og fortsette slik!

Klart en hund kommer til gi deg mye glede, dyr er helt fantastiske! ❤

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2019 den 10.45, Rumle skrev:

Så fint å lese dette :lillesky: Håper du klarer å holde tak i dette tankesettet og fortsette slik!

Klart en hund kommer til gi deg mye glede, dyr er helt fantastiske! ❤

Takk ❤ 

Følelsen av ensomhet er jo der konstant. Den går ikke bort. Desember og jul forsterker jo alt og dagene er ganske tunge. Men, jeg er vant til det så prøver bare å komme meg gjennom det. Prøver vel å ikke forholde meg så mye til alt jule styret, men bare prøve å overtale meg selv om at det er en helt normal måned 😢 Det er veldig tungt for jul og planer for julen er alt det snakkes om på jobb bl a. Blir veldig tungt mentalt 😢

Har fått en skuffende nyhet på jobb, så jeg begynner nok å se meg om etter en ny jobb på nyåret. Men, det er en veldig lang historie og jeg orker ikke å legge ut om alt det her... Så får jeg se hva som skjer på jobb fronten neste år. Begynner hvert fall så smått å søke på det som er relevant for min del så får jeg se. 

Kjenner jeg har mer og mer lyst på hund, ja 🙂 Sitter å undersøker hver dag og leter etter oppdrettere ifht rasen jeg tenker på 🙂 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk ❤ 

Følelsen av ensomhet er jo der konstant. Den går ikke bort. Desember og jul forsterker jo alt og dagene er ganske tunge. Men, jeg er vant til det så prøver bare å komme meg gjennom det. Prøver vel å ikke forholde meg så mye til alt jule styret, men bare prøve å overtale meg selv om at det er en helt normal måned 😢 Det er veldig tungt for jul og planer for julen er alt det snakkes om på jobb bl a. Blir veldig tungt mentalt 😢

Har fått en skuffende nyhet på jobb, så jeg begynner nok å se meg om etter en ny jobb på nyåret. Men, det er en veldig lang historie og jeg orker ikke å legge ut om alt det her... Så får jeg se hva som skjer på jobb fronten neste år. Begynner hvert fall så smått å søke på det som er relevant for min del så får jeg se. 

Kjenner jeg har mer og mer lyst på hund, ja 🙂 Sitter å undersøker hver dag og leter etter oppdrettere ifht rasen jeg tenker på 🙂 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Forstår veldig godt at det er vanskelig med jul, alt blir så tydelig og det er så lett å føle på det som er vanskelig. Håper du klarer å ha noen ok dager likevel, det skal jeg prøve på selv og :)

Så kjedelig med dårlige nyheter på jobb.

Hvilken hunderase har du bestemt deg for? (om du vil dele det her da) 🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rumle skrev:

Forstår veldig godt at det er vanskelig med jul, alt blir så tydelig og det er så lett å føle på det som er vanskelig. Håper du klarer å ha noen ok dager likevel, det skal jeg prøve på selv og :)

Så kjedelig med dårlige nyheter på jobb.

Hvilken hunderase har du bestemt deg for? (om du vil dele det her da) 🙂

 

Takk ❤ 

Håper også du får noen ok dager. 

Prøver hver dag å holde motet oppe, men det er veldig krevende mentalt. Har økt press på jobb i tillegg og da blir den mentale belastningen veldig høy. 

Ønsker ikke å legge ut for mye detaljer, men det er en småhund rase og betegnes som selskapshund. Virker som en rase med stor og mye personlighet og virker å bringe mye glede. Føler det er det jeg trenger. Er gjerne litt egoistisk av meg å gjøre dette fordi jeg er ensom, men jeg prøver hvertfall på noe. 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk ❤ 

Håper også du får noen ok dager. 

Prøver hver dag å holde motet oppe, men det er veldig krevende mentalt. Har økt press på jobb i tillegg og da blir den mentale belastningen veldig høy. 

Ønsker ikke å legge ut for mye detaljer, men det er en småhund rase og betegnes som selskapshund. Virker som en rase med stor og mye personlighet og virker å bringe mye glede. Føler det er det jeg trenger. Er gjerne litt egoistisk av meg å gjøre dette fordi jeg er ensom, men jeg prøver hvertfall på noe. 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Takk! ❤

Synes ikke det er egoistisk å ville ha en hund hvis du ellers har anledning og tid til det. Tror det kan bli veldig fint 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rumle skrev:

Takk! ❤

Synes ikke det er egoistisk å ville ha en hund hvis du ellers har anledning og tid til det. Tror det kan bli veldig fint 🙂

Takk ❤ 

Jeg har ingen erfaring med hund personlig, så må prøve å forhøre meg litt mer bare slik at jeg har så mye informasjon som mulig ifht hva jeg forplikter meg til. Må bl a forsikre meg om at den rasen "takler" å være hjemme alene på dagtid. Jeg kan ha hjemmekontor av og til og ha halve dager på kontoret og halve dager hjemme til å begynne med. Men, på sikt må jeg være trygg på at det går greit å være alene mens jeg er på jobb. 

Er litt stusselig å være alene så hadde vært fint med litt selskap 😔

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest 007_008_007
På 6.7.2019 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Sitter stort sett alene. På jobb og eller ute sitter jeg bare å ser på at andre lever livet. Finner noen å være sammen med, flytter sammen, gifter seg og får familie. Har noen å dele hverdagen med, støtte og noen som er glad i dem. 

Jeg er bare alene. Har ingen. Har prøvd og prøvd, men har gitt opp. Fortjener ikke mer jeg 😢

Anonymkode: 0ee60...ecc

Jeg har bare et spørsmål til deg: er du glad i deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rumle skrev:

Jeg håper du får en god jul, TS ❤

9c265ac1207e480ddffc6c2f664124a8--antiqu

:nisse:

Tusen takk ❤ 

Det varmer at noen tenker på meg. Har noen tøffe dager, men prøver bare å komme meg gjennom dagene slik at jeg kan legge meg på kvelden... 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, 007_008_007 skrev:

Jeg har bare et spørsmål til deg: er du glad i deg selv?

Takk ❤

Om jeg skal være ærlig; jeg vet ikke... 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ❤

Om jeg skal være ærlig; jeg vet ikke... 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Jeg håper at jeg ikke fremstår belærende når jeg spør deg: kanskje du kan starte med å kjenne etter om du er glad i deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, 007_008_007 skrev:

Jeg håper at jeg ikke fremstår belærende når jeg spør deg: kanskje du kan starte med å kjenne etter om du er glad i deg selv?

Oppfatter deg ikke som belærende på noen måte ❤ 

Jeg tror nok jeg har dager hvor jeg er glad i meg selv, men så innhentes jeg av de så altfor mange dagene hvor jeg ikke føler meg bra nok 😢 Da er jeg ikke noe videre glad i meg selv, nei... 😢

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤ 

Det varmer at noen tenker på meg. Har noen tøffe dager, men prøver bare å komme meg gjennom dagene slik at jeg kan legge meg på kvelden... 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Håper julen blir bedre enn du frykter :hug:

Du må gjerne sende meg en PM om dagene blir veldig lange og du har lyst å mase litt om stort og smått 🙂

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...