Gå til innhold

Ser bare på at andre lever livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Torelli skrev:

Det vil du løse, noen som kan passe eller kennel, en hund gir ekstremt mye gled og jeg elsker min over alt på jord, nesten mer enn mannen da jeg av og til føler meg ensom i forholdet. Jeg passer også andres hinder, mange hundefolk som gjør det :)

Takk ❤

Joda, jeg måtte bare ha funnet noe som kunne ha passet den... Jeg måtte nok hatt den på kennel da alternativene mine desverre er begrenset. 

Forstår veldig godt at du finner mye selskap i hunden ❤ Ser jo at det hadde vært bra for meg også... Det som holder litt igjen for meg er som sagt jobb. Inne i en periode nå med lange dager og et par reiser 😢

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.10.2019 den 16.44, AnonymBruker skrev:

Takk ❤

Er helt enig med deg i at jeg gjerne må være mer kreativ selv og proaktiv. Tenke utenfor boksen og se om jeg kan finne andre ting som kan interessere meg. Jeg ønsker jo ikke å utelukke noe. Er bare en terskel jeg må jobbe meg over for å ta det steget. Jeg skammer så utrolig mye over min situasjon og vil helst ikke at noen skal vite hvordan jeg har det. Jeg er egentlig en veldig ressurssterk person og skjønner liksom ikke helt hva jeg gjør galt 😢 Men... Det skjer jo ingenting om man ikke forsøker heller... Tærer bare veldig på mentalt når man skal prøve om og om igjen og føler at man aldri lykkes 😢

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Forstår at det er skikkelig vanskelig :hug: 

Og det med skammen du føler, er det ikke typisk at når man allerede har det vanskelig nok, så gjør kroppen det enda vanskeligere ved å føle skam og lignende lite hensiktsmessige følelser i tillegg? Kjenner meg så utrolig godt igjen i det, det er virkelig en vond sirkel, det ene tar det andre :(

Har du lagt noen planer for helgen? Kanskje du skal prøve å være snill med deg selv? Gå en tur og se på de siste høstfargene. Kjøp en bukett blomster til deg selv?

Jeg har hatt mye hjelp i å skrive en positivdagbok i perioder når jeg har vært langt nede. Først synes jeg det var ganske teit, men det hjelper faktisk, det forandret i alle fall sakte hvordan jeg så på ting, fra å nesten bare se det vanskelige til å åpne opp for å se etter mer av det som faktisk er bra, det som er der upåvirket av hvordan man ellers har det. Det trenger ikke være store ting; morgenlyset på vei til jobben, noen som smiler til deg, fargene på et tre, en katt du hilser på .. Virkelig, det kan være alt. Kanskje du kan prøve det også? :)

Håper du får en grei helg ❤

 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rumle skrev:

Forstår at det er skikkelig vanskelig :hug: 

Og det med skammen du føler, er det ikke typisk at når man allerede har det vanskelig nok, så gjør kroppen det enda vanskeligere ved å føle skam og lignende lite hensiktsmessige følelser i tillegg? Kjenner meg så utrolig godt igjen i det, det er virkelig en vond sirkel, det ene tar det andre :(

Har du lagt noen planer for helgen? Kanskje du skal prøve å være snill med deg selv? Gå en tur og se på de siste høstfargene. Kjøp en bukett blomster til deg selv?

Jeg har hatt mye hjelp i å skrive en positivdagbok i perioder når jeg har vært langt nede. Først synes jeg det var ganske teit, men det hjelper faktisk, det forandret i alle fall sakte hvordan jeg så på ting, fra å nesten bare se det vanskelige til å åpne opp for å se etter mer av det som faktisk er bra, det som er der upåvirket av hvordan man ellers har det. Det trenger ikke være store ting; morgenlyset på vei til jobben, noen som smiler til deg, fargene på et tre, en katt du hilser på .. Virkelig, det kan være alt. Kanskje du kan prøve det også? :)

Håper du får en grei helg ❤

 

Tusen, tusen takk ❤ Setter så utrolig stor pris på deg og dere andre som leser det jeg skriver og svarer 🙂 

Dagene er så som så. Drukner omtrent i jobb og forretningsreise neste uke. Men, blir en fin avkobling og komme litt bort selv om det bare er to dager. 

Ja, du har helt rett... Det er så irriterende når man føler seg så langt nede så kommer skammen og flauheten på toppen av det 😢 Kan virkelig få sammenbrudd av dette 😢 Veldig trist å høre at du kjenner deg igjen 😢 Føler så med deg ❤ 

Jeg har ikke lagt særlig planer for helgen. Er meldt veldig dårlig vær på min kant av landet, så får se hva muligheten er for å komme seg ut. Ser mye på TV bare og serier. 

Så smart å skrive ned de små positive tingene. Er absolutt noe jeg kan vurdere å gjøre. Handler vel om å starte et sted og finne noen små gleder som kanskje kan føre til at man finner større gleder. Ting har vært litt mørkt for meg i det siste, så handler vel om å starte i det små. 

Håper du får en fin helg også ❤

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen, tusen takk ❤ Setter så utrolig stor pris på deg og dere andre som leser det jeg skriver og svarer 🙂 

Dagene er så som så. Drukner omtrent i jobb og forretningsreise neste uke. Men, blir en fin avkobling og komme litt bort selv om det bare er to dager. 

Ja, du har helt rett... Det er så irriterende når man føler seg så langt nede så kommer skammen og flauheten på toppen av det 😢 Kan virkelig få sammenbrudd av dette 😢 Veldig trist å høre at du kjenner deg igjen 😢 Føler så med deg ❤ 

Jeg har ikke lagt særlig planer for helgen. Er meldt veldig dårlig vær på min kant av landet, så får se hva muligheten er for å komme seg ut. Ser mye på TV bare og serier. 

Så smart å skrive ned de små positive tingene. Er absolutt noe jeg kan vurdere å gjøre. Handler vel om å starte et sted og finne noen små gleder som kanskje kan føre til at man finner større gleder. Ting har vært litt mørkt for meg i det siste, så handler vel om å starte i det små. 

Håper du får en fin helg også ❤

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Ja, det er jo nettopp det, mange små biter som kan justeres og samlet kan det gjøre dagene litt bedre. Man må bare begynne et sted :jepp:

Her blir det serier også og litt hagearbeid om været oppfører seg 😊

 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, det er jo nettopp det, mange små biter som kan justeres og samlet kan det gjøre dagene litt bedre. Man må bare begynne et sted :jepp:

Her blir det serier også og litt hagearbeid om været oppfører seg 😊

 

Ja, ser den ☺ Tror bare jeg har kommet på et så negativt sted mentalt at jeg sliter med å glede meg over selv de små tingene. Alt jeg gjør er fordi jeg må gjøre noe; ikke fordi jeg vil. Fordi det er en indre motivasjon som driver meg. Jeg gjør ting fordi jeg må. Det eneste som holder meg oppe og som har holdt meg oppe lenge er jobben. Sjefen min ringer meg flere dager for å spørre om jeg har gått hjem 😢 Kanskje skjønner hun noe... Jeg vet ikke... Hun er flink å lese folk... En trenings aktivitet hadde også hjulpet på tror jeg. 

Men, ja, man må begynne et sted 😢

Høres ut som du er flinkere til meg enn å aktivere deg ❤ Her har jeg mye å lære ❤ 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.10.2019 den 19.55, AnonymBruker skrev:

---

Høres ut som du er flinkere til meg enn å aktivere deg ❤ Her har jeg mye å lære ❤ 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Skulle virkelig ønske det stemte, men det gjør det nok ikke :ninja: Men, jeg prøver nå å få gjort litt, sånn i rykk og napp 😊

Hvordan har uken din vært? Håper du har det bra ❤

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2019 den 22.40, Familytree skrev:

Hvordan går det, TS?😊

Tusen takk for omtanken ❤ Utrolig takknemlig for at det finnes så mange fine mennesker her inne. Gir meg troen på at det finnes gode mennesker der ute ❤

Dagene går opp og ned. Noen dager er ikke så bra, mens noen igjen er helt ok. Er mye alene, men det er jeg jo vant til. 

Var knalltøft å være på firma reisen tidligere i uken. Alle skulle spørre om mitt privatliv, barn, kjæreste osv. Fikk nesten et mentalt sammenbrudd når jeg kom hjem 😢 Var veldig, veldig tøft 😢 Det er så sårt og så vondt å bli minnet på gang på gang at jeg ikke har noen 😢 Men, prøvde å svare så godt jeg kunne og flytte fokus over på andre ting. Men, å komme hjem og ta alt innover seg var knall tøft 😢 Man er rundt suksess rike mennesker som tilsynelatende har alt på g både ifht jobb og et privatliv jeg bare drømmer om 😢 Føler så stor skam og så stor pinlighet 😢 

Har fått noen dager i helgen til å hente meg inn nå.

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2019 den 18.53, Rumle skrev:

Skulle virkelig ønske det stemte, men det gjør det nok ikke :ninja: Men, jeg prøver nå å få gjort litt, sånn i rykk og napp 😊

Hvordan har uken din vært? Håper du har det bra ❤

 

Synes du er kjempe god som prøver å få ting gjort og er proaktiv ☺ Selv om man tenker at man burde ha gjort mer 🙂 Synes det du har gjort er bra jeg og du skal gi deg en klapp på skulderen for det 😊

Uken har vært full av oppturer og nedturer. Vært på en krevende reise hvor jeg trodde jeg skulle få et mentalt sammenbrudd når jeg kom hjem og fikk tid til å ta alt innover meg. Har det ok, men ble noen tøffe dager når jeg kom hjem. Har fått et par dager nå til å slappe av og hente meg inn. Skulle ønske jeg hadde det litt bedre mentalt og ikke følte på den store tomheten 😢

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2019 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Finn en annen drøm da. 

Anonymkode: 8ce39...307

Hva slags svar er det?? Å ha en drøm om å ha noen og å ha en egen familie er jo ikke en drøm, men et essensielt menneskelig behov. Selvfølelig blir man nedenfor når dette mangler? Hadde han sagt han drømmer om å bli astronaut så hadde du kunne sagt "finn en annen drøm".

Anonymkode: c99a5...a07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Hadde litt vegring for å skrive her nå... 

Jeg setter pris på alle som svarer og jeg vet dere mener det godt. Det hjelper ikke å sette seg ned hjemme og tro at det løser problemet. Man må finne løsninger selv. 

Men... Om dere hadde følt på å bli forlatt av "venner" og faset ut av mann etter mann, da mister man troen på seg selv. I tillegg mye familie problemer gjennom halve livet. Da føler man at alt går mot en. 

Jeg har bare meg selv... Det er min hverdag. Ingen forteller meg hva jeg gjør galt eller hva som er problemet... De bare forsvinner.... Har analysert meg selv og virkelig prøvd å oppføre meg så normalt som mulig... Allikevel sitter jeg her alene 😢 Man orker bare å begynne forfra så mange ganger før man ikke orker å plukke seg selv opp igjen etter å ha blitt såret... 😢

Har det ikke så lett for tiden 😭😢. Tåler at folk er kritiske og slikt altså. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Hva med kjæledyr, de svikter ikke. Og en hund kan være et fint utgangspunkt til å treffe andre når man går tur, valpekurs, etc. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags svar er det?? Å ha en drøm om å ha noen og å ha en egen familie er jo ikke en drøm, men et essensielt menneskelig behov. Selvfølelig blir man nedenfor når dette mangler? Hadde han sagt han drømmer om å bli astronaut så hadde du kunne sagt "finn en annen drøm".

Anonymkode: c99a5...a07

Takk for støtten ❤

Hadde jeg hatt en drøm å bli noe som var helt urealistisk og uoppnåelig kunne det vært innafor å si noe slik og da hadde jeg vært enig. 

Men å påstå at man skal finne seg noe annet som skal erstatte noe som for de fleste er et menneskelig behov er ikke innafor. Jeg er ikke på et sted der jeg orker å forsvare meg alltid, så setter stor pris på de forstår meg og sier fra der jeg gjerne ikke orker det selv ❤

Tusen takk!

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Miewyn77 skrev:

Hva med kjæledyr, de svikter ikke. Og en hund kan være et fint utgangspunkt til å treffe andre når man går tur, valpekurs, etc. ;)

Takk ❤

Jeg har tenkt tanken - flere ganger. Det eneste som stopper meg er at jeg må reise litt i perioder. Da er det vanskelig å reise fra en valp eller en hund som ikke er helt vant til det. Andre har gjerne familie som kan stille opp, kjæreste eller venner. Det har ikke jeg. Da må jeg betale for kennel hver gang. Samtidig har man kostnaden knyttet til hund og jeg har bare en lønn som skal dekke bolig, bil, mat / husholdning og utgifter. Jeg hører at det lett kan løpe på kostnader og jeg er usikker på om jeg har økonomi til å få det til å gå rundt. 

Men, ja, jeg ser absolutt at det kan være en lett måte å komme i kontakt med andre. Er derfor også jeg har lyst på hund 😢

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.10.2019 den 16.44, AnonymBruker skrev:

Takk ❤

Er helt enig med deg i at jeg gjerne må være mer kreativ selv og proaktiv. Tenke utenfor boksen og se om jeg kan finne andre ting som kan interessere meg. Jeg ønsker jo ikke å utelukke noe. Er bare en terskel jeg må jobbe meg over for å ta det steget. Jeg skammer så utrolig mye over min situasjon og vil helst ikke at noen skal vite hvordan jeg har det. Jeg er egentlig en veldig ressurssterk person og skjønner liksom ikke helt hva jeg gjør galt 😢 Men... Det skjer jo ingenting om man ikke forsøker heller... Tærer bare veldig på mentalt når man skal prøve om og om igjen og føler at man aldri lykkes 😢

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Ja, jeg vet så altfor godt hvor vanskelig det kan være :hug: Det er nok ikke til å komme utenom at man må gå langt utenfor komfortsonen sin både på den ene og den andre måten. Og selv det gir jo ingen garanti for noe :sukk:Men, sånn er jo livet for alle.

Har du tenkt noe mer på å prøve psykolog? Du kunne kanskje vurdert å ta et par timer og se? Jeg var utrolig skeptisk til det selv før jeg startet, men har mange gode erfaringer nå :jepp:

Kanskje du kan undersøke litt rundt ang. kennel. Om du finner et ok sted hvor du og hund kan bli godt kjent med de som driver det er det kanskje ikke like skummelt å levere den fra seg der? Jeg har ingen erfaring fra det selv altså, bare tenker høyt 😊 Jeg er et kattemenneske selv og har nå vært uten katt i mange måneder, det merkes! :sukk: Det er utrolig mye selskap i en liten pelskledd venn ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rumle skrev:

Ja, jeg vet så altfor godt hvor vanskelig det kan være :hug: Det er nok ikke til å komme utenom at man må gå langt utenfor komfortsonen sin både på den ene og den andre måten. Og selv det gir jo ingen garanti for noe :sukk:Men, sånn er jo livet for alle.

Har du tenkt noe mer på å prøve psykolog? Du kunne kanskje vurdert å ta et par timer og se? Jeg var utrolig skeptisk til det selv før jeg startet, men har mange gode erfaringer nå :jepp:

Kanskje du kan undersøke litt rundt ang. kennel. Om du finner et ok sted hvor du og hund kan bli godt kjent med de som driver det er det kanskje ikke like skummelt å levere den fra seg der? Jeg har ingen erfaring fra det selv altså, bare tenker høyt 😊 Jeg er et kattemenneske selv og har nå vært uten katt i mange måneder, det merkes! :sukk: Det er utrolig mye selskap i en liten pelskledd venn ❤

Absolutt ❤ Jeg har ingenting i mot å hverken utfordre meg selv eller trø ut av komfortsonen. Føler jeg gjør det jevnlig. Problemet mitt er bare at ingen blir igjen... Så må jeg begynne på ny om og om igjen 😢 Det holder på å gi meg en mental knekk nå 😢 Savner å ha en person som er glad i meg 😢 

Jeg har ikke tenkt noe mer på psykolog. Eller, tenker gjør jeg hele tiden. Men, får meg ikke til å gjøre noe... 😢 Må bare jobbe mot å få det til. 

Ja, undersøke skader ikke. Det som er min bekymring, og grunnen for at jeg har holdt igjen, er fordi jeg vet ikke om jeg har økonomi til å betale det. Hund, kennel, utstyr osv er ikke gratis. Jobbet med ei som har hund og det hun betalte i kennel hadde jeg aldri greid. Mener på ingen måte å være negativ, må bare være realistisk opp i det 😞 Man blir nokså låst i regninger og utgifter til en normal livsstil når man kun har en lønn i hjemmet. 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei TS. Trist å lese at du sliter sånn. Det gjør jeg også dessverre. Alvorlig psykisk sykdom og ja. Ensomhet. Er alene nesten hele døgnet. Hverdagene mine er fotball to ganger i uken, behandling og oppfølging fra helsevesenet og en selvhjelpsgruppe en gang i uken. Ut over det trener jeg mye alene også strikker jeg litt i perioder. 

Jeg også føler meg fastlåst. Kan ikke jobbe da formen er for svingende. Ingen vil ansette noen som bare kan jobbe av og til. Ikke får jeg lov av Nav å starte arbeidsutprøving enda heller..

Har brukerstyrt plass på dps så dit kan jeg dra når jeg blir så ensom/dårlig at jeg blir selvdestruktiv igjen, men det er jo ikke ekte det jeg møter på der. Sitte og prate med andre pasienter. Bli litt kjent, men uten at det blir noe mer enn de dagene jeg er der. 

Har et par venner, men vi møtes veldig sjeldent. Og stort sett kun på mitt initiativ. Må jo være noe galt med meg som ikke klarer å bygge nye og gode relasjoner. Jeg trekker meg lett vekk for jeg klarer heller ikke å stole på folk da jeg har blitt både mishandlet og ellers sviktet av de jeg trodde jeg hadde nær. 

Ikke opplever jeg at de som følger meg opp (psykologer og sykepleiere fra kommunen) har noen god løsning. Bare slike standard svar og fraser om å finne meningsfulle aktiviteter osv. Ikke noe jeg ikke har tenkt på selv, men som jeg ikke har fått til. 

Skulle ønske jeg kunne jobbet litt. Hatt en god jobb hvor jeg kunne komme når jeg var i form, men bli hjemme fra når jeg blir så dårlig at jeg trenger innleggelse osv. Jaja. Slike jobber eksisterer ikke. 

Føler med deg for den ensomheten er ting å bære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2019 den 19.28, Rumle skrev:

Hvordan går det med deg, ts? :blomst:

Takk ❤

Det går opp og ned... Har dager som er ekstremt vonde og dager som er litt lettere. Dagene som er "litt lettere" er de dagene jeg har så mye å gjøre på jobb at jeg er helt utmattet på kvelden. Da kan jeg ville legge meg i 21:00 tiden. Noen dager har jeg ikke lyst å stå opp om morgenen 😢 

Det er den ensomheten som er vondest. Jeg vil bare skrike for jeg vet ikke hva jeg gjør feil 😢 

Nå er det snart jul også... Kommer til å få en knekk lenge før desember 😢 Skjer hvert år 😢 Kommer til å ha hvert fall 2 uker fri i julen. Har ingen planer og blir alenefeiring i år også, men kjenner at jeg må ha fri for å hente meg inn. Det er nok ikke så sunt for meg å gå alene i 2 - 3 uker, men nå må jeg snart ha litt fri 😢

Har det vel ikke så greit, men vet ikke hva jeg skal gjøre ... 😢 

Tusen takk for omtanken ❤ 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk ❤

Det går opp og ned... Har dager som er ekstremt vonde og dager som er litt lettere. Dagene som er "litt lettere" er de dagene jeg har så mye å gjøre på jobb at jeg er helt utmattet på kvelden. Da kan jeg ville legge meg i 21:00 tiden. Noen dager har jeg ikke lyst å stå opp om morgenen 😢 

Det er den ensomheten som er vondest. Jeg vil bare skrike for jeg vet ikke hva jeg gjør feil 😢 

Nå er det snart jul også... Kommer til å få en knekk lenge før desember 😢 Skjer hvert år 😢 Kommer til å ha hvert fall 2 uker fri i julen. Har ingen planer og blir alenefeiring i år også, men kjenner at jeg må ha fri for å hente meg inn. Det er nok ikke så sunt for meg å gå alene i 2 - 3 uker, men nå må jeg snart ha litt fri 😢

Har det vel ikke så greit, men vet ikke hva jeg skal gjøre ... 😢 

Tusen takk for omtanken ❤ 

Ts 

Anonymkode: 0ee60...ecc

Kanskje du kan prøve å legge en plan for julen slik at det kan være noe der du kanskje kan glede deg til? Forstår at du ikke vil få en sånn jul som du sikkert egentlig ønsker (det gjør ikke jeg heller, så vet hvor kjipt det er) men, hvis du likevel skal prøve å finne noe som kan være fint i den situasjonen du er i nå? Eller i alle fall ok. Det trenger ikke være så store ting, bare noe som føles bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rumle skrev:

 

 

 

 

Endret av snowcrystal
Feil sitering og feil innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...