Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, litt fint vær hadde vært godt, og helg blir uansett veldig godt.

Akkurat nå skal LUNSJ bli godt, jeg er sulten jeg! Det er første gangen siden mandag at jeg i det hele tatt tenker på mat som noe mer enn "lurt å få i seg" så nå begynner jeg nok å bli friskere...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Heisann.

Håper du får en fin langhelg og en 17. mai med strålende sol :-D

:kose:

Skrevet

Hadde visst gjemt seg på side 2 denne dagboka mi.

Jeg er visst ikke så flink til å oppdatere.

Dagen i dag har vært lat. Meget lat. Sov til vi var uthvilt, lå enda mye lenger til sengs, og enda litt til, laga en sen frokost, så spilte jeg sims til jeg ble lei, laga middag (vel,ok, lei av at han spurte etter middagen, som var mitt ansvar, da, ikke spillet) og så deretter gilmore girls. Så har jeg lest en kioskroman eller to. Jeg har lest mange slike de siste dagene, nesten alle jeg har. Sambo jobber en del på pc'n, så da måtte jeg finne på noe annet. Fra tid til annen leser jeg disse bøkene omigjen. Jeg kan jo handlingen godt, men de er lettleste. Når jeg ikke gidder gjøre stort annet er lettlest greit. Jeg begynte da jeg var syk, og nå bare fortsetter jeg, av latskap.

Nå er det natt, men han jobber enda (jeg låner den bærbare nå) og jeg kan ikke fordra å legge meg og sovne før han kommer til sengs, da våkner jeg bare av ham, og sover urolig. Takket være at jeg hadde en så sløv start på dagen, er det først den siste halvtimen jeg har begynt å merke at det er sent. Men nå håper jeg han snart blir ferdig, sånn at vi kan få sove. Han skulle bli ferdig 15. mai sa han. Det klarte han jo ikke, vi er snart to timer inn i den neste dagen nå, så jeg håper det nærmer seg. I morgen skal han nesten ikke være hjemme på hele dagen, vi skal jo selvsagt på fotbaqllkamp også. Og jeg må stryke bunadskjorta. Så morgendagen blir nok ikke like lat som denne nei... Vel, litt latskap og sims skal jeg sikkert få tid til likevel. Men nå lengter jeg etter senga...

Gjest Chica
Skrevet

Vi og hadde en ganske så sløv dag i går, men - mens vi satt i sofaen og så på alle slags rare serier gikk vi igjenom gamle papirer og blad. Så vi fikk bært ut 3 ikeaposer med papirsøppel og jeg fikk ordnet ei stor eske med klær som ble satt på bua i tilfelle jeg kommer til å savne den + en svartsekk til Fretex. Så nå er det god plass både i klesskap og bokhyller!

(Har flytteplaner, (dvs flytteønsker) så vi har begynt å forberede oss litt)

Kjedelig at samboeren din jobbet så sent, men du får trøste deg med at det er koseligere at han jobber hjemme enn at han sitter på kontoret!

Skrevet

Ja, det er kosligere når han er hjemme. Denne jobbinga er ikke den vanlige jobben hans, men noe utenom som han har påtatt seg, som vanlig....

Vel, han jobber mye på jobb også. På fredag skulle han jobbe lenge så jeg skulle shoppe "overtidssnop" til ham, og levere på kontoret. ble med ham opp, og ble bare sittende der og lese i gamle pc-blader fra 97 (festlig hvilke tanker man hadde om internett og utviklingen...) til han ble ferdig... klokka ti... Om det er helt "akseptabelt" er igrunn litt usikkert, for arbeidstiden er jo til max åtte, sånn plusstidsoppsamling. Men han BLE ikke ferdig før, og da så... Ellers pleier hna alltid å avslutte til åtte, de dagene han sitter lenge.

Nå baker han skoleboller, denne fantastiske fyren min, mens jeg har lagt på senga og dradd meg, trøtt og sliten som jeg var etter den sene kvelden i går. Men det er vel på tide at jeg kommer i gang med dagen jeg også. Rydde litt til nasjonaldagen...

Gjest Chica
Skrevet

Hvis han MÅ jobbe så lenge på den vanlige jobben sin får han vel overtidsbetaling? Vi får iallfall overtid om vi må jobbe, og velger vi selv å jobbe får vi timene til avspassering senere.

Skoleboller hørtes godt ut! Hadde så lyst til å bake i går kveld jeg, men vi har verken smør eller melk... Får se om jeg gidder å kjøre på jakt etter en butikk som har åpent idag... Eller dra på bensinstasjonen som er nærmere og har nystekte skoleboller...

Skrevet

Vel, "MÅ" i form av at... det må jo være gjort.... Men overtidsbetaling? Man jobber i staten, det er overtidsnekt...

Men skoleboller er bra ja :)

Skrevet

Så var 17. mai over.

Det er noe litt "amputert" over 17.mai. Ikke er vi barn lenger. Ikke har vi egne barn. Ikke kjenner vi noen barn. Jeg så faktsik ikke et eneste menneske jeg kjenner i går, bortsett fra min samboer, som selvsagt så på toget sammen med meg.

Men det er nå uansett kjekt med 17. mai, selv om det var kaldt...

Og vi laga god middag, spiste skoleboller, og is (men hjemme, etter at vi hadde varma oss noen timer) og titta på en film sammen vi. Og hadde en sånnsett fornøyelig nasjonaldag :)

Gjest Chica
Skrevet

Droppet barnetoget vi, fant ut at vi ikke kjenner en eneste person som går i barnetoget... Men fikk nå i oss store mengder kake og brus, var kvalm hele kvelden!

Hatt ei fin helg? Kjedelig at alle fridagene i mai er forbi... Så nå er det bare å telle dager til sommerferien. Noen planer for ferien dere da?

Skrevet

Mandag morgen.

Chica: Vi dropper ikke toget selv om vi ikke kjenner noen vi. Vel, altså, dro inn til sentrum og så på togene der, beveget oss aldri i nærheten av den lokale barneskolen, som vi faktsik aldri har funnet ut hvor er... Det blir liksom ikke 17. mai uten tog. Softisen derimot, den droppa vi, den jeg egentlig SKAL ha. Men vi hadde is hjemme som vi spiste da, altså. Det var altfor kaldt ute...

Uansett, nå er det mandag. Alle fridagene er over, og ifølge min samboer er det faktsik sånn at den neste røde dagen bortsett fra søndager er 1. juledag!

Om to uker skal jeg ha fri en dag da, for en konfirmasjon. Også er det sommerferien, tre sammenhengende uker med ferie. Ikke noen planer i det hele tatt, men jeg har ikke hatt tre uker sammenhengende ferie, sånn FERIE jeg. Vel, når jeg studerte hadde vi jo to måneder ferie, men det var ikke det samme. Dessuten jobba jeg en del de feriene. I fjor hadde jeg to uker, min samboer en, i år har jeg tre, han har to. Fremskritt... sånn går det når man ikke har hatt jobb så lenge, sånn at man ikke får noe særlig mer feriepenger. Jeg har full feriepengeopptjening i fjor da. Så jeg kan ta full ferie. Det er fint det :) Og jeg skal jobbe hele i år også, og derved full ferie neste år også :) Men da vet jeg ikke om/hvor jeg jobber da, når det er tid for den ferien... Time will show.

Anyways, for de som evt har lest den tråden min om at jeg ikke føler meg helt som jeg skulle ønske kan jeg oppdatere så smått: Jeg ga min samboer den linken på fredag, han leste den, og mente jeg burde gå til legen og bare sjekke opp (surprise, jeg VISSTE han ville si det...) Men, logisk nok leste han dette etter at jeg hadde lagt meg, og etter litt prating fastslo han at vi skulle sove, så fikk vi se hvordan det gikk i helga. Helga er over, og leiligheta ser like ille ut. Jeg skulle prøve å være flink på søndag da, og satte på vaskemaskina allerede før han sto opp, og satte på en til etterpå. Dessverre ødela jeg vel litt av intrykket når jeg glemte å koke egg til frokost enda han hadde bedd meg spesifikt om det, og glemte igjen halve oppvasken i vann på lørdagskvelden i noen timer, og dessuten ikke gjorde stort mer enn akkurat det der hele helga... Noen "oppsummering" har vi ikke tatt enda, vi får se. Jeg utsetter det hele i det lengste jeg, i håp om å slippe å gå...

Så skal jeg til blodtapping neste uke da. Det er ikke noe problem i det hele tatt altså, bare det at sist jeg var der (som var først gangen bortsett fra den gangen da da bare tok prøver) sa hun at blodprosenten min var or lav. Så denne gangen skal de måle den før de tapper meg, og er den fortsatt for lav sender de meg hjem uten å ta blodet (vel, ikke hjem, på jobb, dette er ikke en ettermiddagstime slik som jeg fikk sist) Det synes jeg høres ut som et nederlag, så jeg håper det er bra. Men... det er jo ikke så mye jeg kan gjøre for blodprosenen da... Jeg spiste alle jernpillene de ga meg. Jeg spiser vitaminer med jerntilskudd og andre gode greier hver eneste dag.

Den var faretruende lav eller noe altså, 11,6. Den skal være 12,5, men dette var målt etter tapping, og da anses grensa for å være 12. (siden de tross alt nettopp har tatt en halv liter av blodet mitt!) Den var helt fin da jeg var til prøvetaking, ellers hadde de vel ikke innkalt meg i det hele tatt, den var 12,noe da, mener jegå huske (men det har jeg ikke skrevet ned noen plass)

Uansett håper jeg den er på plass igjen, slik at jeg kan gi blod. Når jeg først etter år med somling har rota meg til å bli blodgiver vil jeg gjerne at det fungerer greit...

Jaja. Jeg var tiedlig på jobb i dag, men jeg må vel prøveå få gjort noe fornuftig også. Hittil har det vært begrenset med det... Litt, men ikke mye.

Skrevet

Jahh... så sitter jeg her igjen.

Det er tirsdag nå. En dag som egentlig er rolig på jobb, bare at vi skal ha et møte klokka ni, sånn ca til ti, og ett fra tolv til tre. Egentlig spiser jeg lunsj klokka tolv, men det må jeg nok fremskynde (null problem, jeg er utsultet klokka ti allerede uansett.) Også kom jeg så tidelig på jobb at jeg egentlig har full tid på jobb halg tre, og da er kjernetid over også, så jeg kunne gått da, bortsett fra at jeg altså sitter i møte til klokka er tre, så det kan jeg ikke.

Men det gjør ikke noe. Jeg hadde sikkert ikke kommet meg ut før uansett...

Ikke rota meg til å bestille en legetime enda, jeg har grunnleggende ikke lyst, og så lenge min samboer ikke tvinger meg (han var så trøtt han sa "vi snakker om det i morgen" da han hadde lest tråden på fredag, og siden har ikke jeg vært den til å ta det opp, jeg har jo ikke lyst...) så utsetter og utsetter jeg. Kanskje jeg kan få utsatt så lenge at jeg evt an gå når jeg har ferie, så slipper jeg å være borte fra jobb? Jeg føler det blir mye borte fra jobb, med fri for konfirmasjon, fri for fotbbaltur, borte for blodgivning, om det ikke skal bli lege også. (Av erfaring fra min brors stoffskifte: Da måtte han gå til legen hver eneste måned i noen måneder, for medisinjustering, deretter justert til annenhver, før det ble 3. hver, så hvert halvår, og opp til et år, men tilbake til hver måned ved hver justering.) Garantert DE spekulasjonene om jeg begynner å gå til legen en gang i måneden da!!!

Håper i det lengste at stoffskiftet mitt er helt fint. Men, en eller annen forklaring på latskapen min håper jeg å finne, noe som kan lett ordnes, kanskje bare mer jern eller vitaminer eller noe sånn?

Jaja... jobbe litt...

Gjest Chica
Skrevet

Jeg er plaget med stoffskifte, har høyt stoffskifte jeg da. Har faktisk ikke vært borte fra jobb i det hele tatt jeg, for jeg går til en lege som jobber på kveldstid.. så jeg har time mellom 17 og 20.30! Av og til jeg stikker innom og tar blodprøve tidlig på morgenen. Jeg har fortalt det på jobb jeg da, så ingen som lurer når jeg kommer litt senere.

Men - er det ikke bedre å vite om det er stoffskiftet eller ikke? Det kan jo evt være noe annet også, legen har sikkert peiling på dette? Er det stoffskiftet vil du jo bli mye bedre vha medisin!

Håper det ordner seg! :klem:

Skrevet

Joda, er det stoffskiftet er det greit å vite, I know.

Men min lege er slett ikke åpen på kveldstid, og ikke tidelig om morgenen heller, de åpner klokka ni eller noe sånn. Jeg har fått ny fastlege nå, hun jeg hadde ble erstattet, siden hun sluttet, men samme kontor. Den forrige var barnelege. Denne er ikke spesialisert slik, men siden hun ovetok pasientlista er det sikkert mest barn hun også jobber med ? Hun er grei altså, men åpningstidene er litt håpløse, og jeg er ingen unge lenger, så en barnelege trenger jeg jo ikke... Derfor har jeg vurdert å bytte lege, men... vi får se.

Selvsagt, DERSOM det er stoffskriftet forteller jeg det på jobb, siden det innebærer en del kontroller. For all del, fort gjort å ta en blodprøve, men når det ikke er mulig å få time før rundt ni selv når jeg sier "TIIIIIDELIG takk", så må jeg jo nødvendgvis komme sent på jobb. Med mindre jeg personlig informerer alle mine kolleger om at "Jeg har stoffskrifteproblemer og må derfor gå til legen hver måned" så skal jeg garantere at de begynner å se nøye på magen min, og lure på om ikke, kanskje.. for når jeg går til legen, så... Men jeg er jo selvsagt ALTFOR UNG til det, så det KAN det vel ikke være? Men, ungdommen nå tildags....

Jaja, ikke bekymre meg for det enda, slett ikke sikkert det er noe galt me stoffskiftet mitt i det hele tatt, kanskje jeg bare er lat, eller noe... DET trnger jeg jo ikke fortelle mine kolleger :)

Gjest Chica
Skrevet

Går til en spesialist jeg, så han jobber på sykehuset på dagen, og på privat legesenter på kvelden... Senteret åpner 8 og har åpent til 22! Så jeg får tatt blodprøver på vei hjem fra jobb:-) Fant ut at fastlegen hadde lite peiling på stoffskifte, så greit å gå til en som jobber masse med det!

Skrevet

Hørtes lurt ut.

Jeg orker ikke spekulere i dette enda, for jeg håper at stoffskiftet mitt er helt iorden. Og, siden jeg håper det, så innbiller jeg meg at det ER det, og da får jeg ikke lyst til å gå til legen, og få vite at "det er da ikke noe i veien med stoffskiftet ditt", for hvor står jeg DA liksom?

Skrevet

Hei du.

Mye å se til deg inne på "mitt" forum for tiden...

Noe som skjer, eller? :wink:

Skrevet

Nei, ikke utover at jeg er BABYSYK.

Jeg har droppet p-pillene, pga at jeg var drittlei bivirkninger som null sexlyst og humør i alle retninger. Vi be derfor enige om å droppe dem. Jeg har en LadyComp som jeg bruker, og vi beskytter oss alle de røde dagene, som det er MANGE av, da jeg ikke har fått EL enda uansett.

Vi er enige om at det ikke ville være krise, men ikke ideelt, så vi forsøker å unngå det. Sdien vi begge hr vikariater, ingen fast jobb, vet vi må flytte i løpet av et par år, da de skal rive ned huset vi leier leilighet i, i 2007 (og det ER fakisk ikke sååååå lenge til 2007, når man tenker seg om...) og gjerne har lyst til å kjøpe egen bolig, men da må man ha lån og da bør man ha fast jobb, noe som også er en fordel i forhold til permisjon og å ha noe å komme tilbake til, eller i det minste dette med "siste 6 av ti måneder".

Så, nei, det er ikke noe på gang. Bare babysyk. (tutlet faktsik mye rundt på prøverforum og graviditetsforum sist jeg var på KG også jeg, enda jeg da knasket piller. Jeg oppdaget KG via graviditetsforumet jeg, i en tid der jeg altså var pilleknasker. Jeg har bare alltid ønsket meg barn, og det ønsket har ikke blitt redusert av at jeg har vært sammen med min samboer i 4 år i disse dager.

Skrevet

hehe.

Fordelen med å tusle mye der inne nå da, er jo at du lærer mye til det blir tid for å sette i gang ordentlig.

(og det ser jeg at du har gjort gitt - masse fornuftige råd fra deg der nå...)

:-)

Fortsatt lykke til med tempingen da.

DET er i allefall spennende!

:Nikke:

Skrevet

Jepp, jeg har lært en masse.

Jeg har let masse på nettet "overalt", og har lært ganske så mye.

Dette med temping er jeg veldig ny på. Jeg plotter temp på fertilityfriend, og har lært en del derfra også, men kan ikke nok til å stole på egen tolkning som prevensjon, derfor altså dette "dyre termomenteret" som LC ofte omtales som. Så lærer jeg underveis i tillegg :)

Jeg har jo "alltid" lest mye om dette med svangerskap, og de siste årene også om det å lykkes med å bli gravid i det hele tatt, så jeg oppdager ofte at "er det i det hele tatt muuuuulig å vite så lite om egen kropp" rundtomkring i denne verden, men det får jeg heller leve med. Ikke alle som bryr seg så mye om slikt som meg, tydeligvis.

Jeg hadde jo planen klar da jeg var sju og skulle fylle ut sånn venne-bok; Hva skal jeg bli når jeg blir stor: MOR!

Så da så. Tiden vil vise om det blir sånn, jeg håper da det på ett eller annet vis. Med tid og stunder. Men, enn så lenge er jeg altså bare en som leser, og svarer, men ikke praktiserer prøvingen selv... Bare drømmer...

Gjest Chica
Skrevet

Må jo være bra nå, når du har fått 1 års vikarat? :wink: Da er du garantert penger i permisjonstiden iallfall! (Skjønner godt at det kunne vært kjekt med fast jobb først, men sånn som arbeidsmarkedet er nå, så virker det som et års vikariat er omtrent det tryggeste du kan få!)

Og ang. flytting. så ordner det seg alltid med en plass å bo, og de første årene tar jo ikke ungen mye plass!

(Du tror vel ikke at jeg vil at du skal bli gravid? Syns det er så koselig å lese graviditetsdagbøkene her inne jeg, siden det ikke er aktuelt for meg ennå...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...