Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Gjest Chica

Skjønner godt at det ikke har blitt gjort så mye uka her nei med det programmet der!

skal ha skikkelig shining hjemme i helga jeg, får megler på besøk over helga, og hvis han skal ta bilder ved første besøk bør vi ha full orden... Selvfølgelig er sambo opptatt neste hele helga, så da må jeg fikse :-?

Selv om jeg har haugevis med arbeid som skulle vært gjort for minst ei uke siden tror jeg likevel at jeg skal stikke fra jobb i rett tid idag, er jo tross alt fredag!

Håper du får kost deg litt ikveld i tillegg til husarbeidet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mål for i dag (fredag):

*Kjøre oppvaskmaskina

*Tømme oppvaskmaskina

*Fylle oppvaskemaskina igjen med alt som står rundtomkring

*Vaske 1-2 maskiner med klær

*Vaske stekepanna, både før og etter middag

*5 minutter med stoppeklokka. (ikke noen stoppeklokke, men jeg rydda da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag, lørdag, satt je gikke opp noen mål-liste, men

Jeg har tatt ut søpla, vaka klær, kasta masse reklame som lå rundtom i hele leiligheta. Sambo har vaska opp. Også har vi handla inn mat for den nest uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kunne ønske at jeg også fikk til å handle inn for en hel uke. Jeg prøver stadig...men så har jeg alltid glemt ett eller annet, og så er jeg i gang igjen...

Ha en god søndag! :)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må somregel alltid innom en butikk en gang eller to vi også da, spist opp brødet, ikke mer melk igjen og sånn, men det vi satser på å slippe er å måtte handle på vei hjem for å kunne spise middag, så får det heller være at vi må plukke med oss et brød og en liter melk en dag, og evt ha ny salat mot slutten av uka.

I dag sto jeg opp før min kjære, satte på vaskemaskina og begynte å rydde, og synes ejg har vært itt flink, da jeg har "funnet igjen" overflaten på et skap og e bord. Nå er det bare å holde det sånn.

Vi skal ha en "slapp frokost", ikke noen fin søndagsfrokost, men varmer resten av pizzaen fra i går... Deretter skal jg fortsette med litt mer rydding. Men aller først må jeg henge opp klærna, for maten er varm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre maskiner med klær vasket, oppvasken tatt (av sambo) og både søppel og papirboss tatt ut, rydda litt og sånnsett fornøyd med innsatsen.

Så var vi på stadion og så Brann KNUSE Rosenborg, det var deilïg. Nå skal jeg bare se ferdig Gilmore Girls som jeg tok opp, så er det lalletid. I morgen begynner den siste arbeiduksa før mine tre ferieuker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føles ikke egentlig slik, men.. på en måte likevl. Vi glemte helt av stekepanna da, men sambo vaska den i morges mens jeg laga til frokost :)

Nå er jeg VÅT!

Gikk til jobb som vanlig. Titta på gradestokken, det så riktig bra ut. Men jeg huska hva jeg hadde hørt (biler på veien, det hørtes VÅTT ut) før jeg sto opp, så jeg titta bak gardina også. Det regna ikke i det vi skulle gå, men jeg pakka meg likevel inn i regnjakke og regnbukse. Årsaken til regnbuksa var egentlig at buksa jeg har på meg er for lang i bena. Den passer til høyhelte sko, som jeg har på jobb, men ikke lave sko som jeg går til jobb i. Men under regnbuksa kunne jeg brette den opp og putte den inni sokkene, ingen så det.

Jeg var ikke kommet utfor døra engang før jeg skjønte at det var bra jeg hadde regnklær. Jge hadde ikke gå¨tt mer enn ca 5 minutter før jeg innså at mine gode sko, skinnsko fra ecco, ikke var særlig vanntette. Jeg har hatt dem i mang år, men skokrem har de kanskje fått en gang eller to, impregniering tror jeg dessverre aldri de har sett. Innen vi var halvveis vassa jeg oppi skoa mine.

Greit nok, jeg er kommet frem, regnjakka av, under hr jeg en ganske tørr genser, bare itt klam. Av med regnbuksa, under har jeg tørr bukse, i mtsetning til dem som gikk uten regnbukse, og var våt minst til knærna på baksida, noen helt til midt på låret. Av med skoene også, jeg har jo tørre sko, med hel, på jobb. Men, jeg har ikke tørre sokker... Jeg har nok glemt høstens forhåndsregel om at "trenger du regnbukse er det lurt med tørre sokker i en plastpose i veska" som nok OGSÅ teller i slutten av juni, selv om det ikke regner når man ser ut vinduet før man kler på seg yttertøy.

Jada, itt vanlig regn er en ting, men slik det var et stykke i dag, det var ikke bare regn. Det hadde kommet mindre vann om noen sto med en hageslange mot meg! Helt ekstremt rett og slett!

Så nå er jeg våt på tærna, noe som gjør at de sakte men sikkert begynner å bli kalde... Til min store glede finnes det fortsatt varme i radiatoranlegget dersom man bare slår på, så jeg prøver å tørke sokkene mine... I mellomtida er jeg visst barfot. Tar jg på meg "jobbeskoa" mine uten sokker, med klamme føtter, kan jeg garantere gnagsår allerede før jeg reiser meg...

Trøtt er jeg også, for jeg kom meg selvsagt alt for sent i seng, for meg¨å være. Midtnatt er ikke SÅ sent, men for meg så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 21. juni 2005 For de fleste er vel det en heller irrelevant dato. Men 21. juni 2001 ble min elkede samboer min kjæreste, altså har vi vært sammen i 4 år i dag.

:hjerter:

Festlig nok så har han møte etter jobb og sånn, og regner ikke med å væøre ferdig før ni, så jeg planlegger å mest sannsynlig jobbe overtid til ni, og gå hjem sammen med ham. For jeg MÅ jobbe overtid en eller to dager denne uka om jeg kal få unna det jeg skal før jeg tar ferie til helga, og jeg har overtidsgodkjennelse (jobber i staten, har jo overtidsnekt) for å få dette unna, så da kan jeg jo gjøre det da... Når han likevel ikke er hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste møtet hans ble ikke noe av, og det skulle begynt klokka sju, så forhåpentligvis kan vi være på vei hjem i løpet av et par timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt fra ham enda, så helt hvordan han hadde tenkt å rekke møte nr to klokka sju når det første oppleggt ikke er ferdig enda, det vet jeg ikke, sikkert bra at det ikke ble noe av (selvsagt bra for meg, som faktsik får tilbringe våken tid sammen med ham i dag likevel) Men når er det ferdig da? Jeg har lyst hjem, jeg er lei, og jeg har ikke motivasjon til å jobbe mer, selv om jeg hadde planer om det.... Jeg TRENGER å jobbe overtid for å få kontroll før jeg tar ferie, men jeg orker ikke sitte lenger i dag, så kan han ikke snart bli ferdig? Jeg KAN selvsagt gå hjem alene, men det er jo bare dumt da. Sitt hjemme og vente? Kan likegodt jobbe da. Det finnes visst flere som jobber, for det kom nettopp en mail til meg (at dama ikke i det hele tatt hadde skjønt hva saken dreide seg om oppveies sikkert av at jeg svarte før jeg hadde funnet helt ut hva hun snakket om også ? :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Gratulerer med 4 år sammen, malama! :dagensrose:

Håper dere får litt tid sammen i kveld da, etter møter og jobb.

Og selvom du ikke har stor motivasjon for å jobbe nå, så er det jo ålreit å kunne gå sammen hjem senere da! :wink:

Og så ser jeg at du starter ferie til uka - det blir deilig, vel?! :D

Ha en fin kveld - etter jobbpliktene er overstått! :wink:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Chica

Håper dere fikk kost dere litt sammen i går kveld da!

Nærmer seg ferie nå! (og derfor sitter jeg på jobb en halvtime etter at arbeidstiden er ferdig... Må få unna litt før jeg kan reise bort!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når vi kom hjem ble det ikke så mye tid til sånn "romantsik kveld" han skulle ikke ha middag, og måtte jobbe litt, og mamma ringte, men vi la oss litt tidelig og .. ja :wink:

I dag blir det sikkert OGSÅ en lang dag på jobb, og i morgen også, og sikkert på fredag. Jeg tar også ferie til helga, og det er en god del som burde gjøres før den tid...

Men, jeg må få unna litt husarbeide også. Mamma kommer neste lørdag, men hun nenvte i går at mion bror tenker seg til Bergen neste uke, og det har han ikke informert MEG om enda da... (men jg mistenkte det, siden Brann skal spille mot Aafk (4. runde i cupen) på torsdag neste uke. Så... Da må jeg vel rydde enda litt fortere da...

Så i dag:

*vaske stekepanna(sambo gjorde, det er hans jobb, så her må jeg ve egentlig få en ny pålagt plikt snart?)

*Vaske sambos treningstøy (Han trente ikke, vasket noe annet)

*Vanne planter

*5 minutter med stoppeklokka(la sammen klær)

Tror det får holde for i dag, tross alt har jeg ikke tenkt meg hjem helt enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg veø vært flink i dag?

Fpørst te nkte jeg at "5 minutter" ble stående svart, så tenkte jeg at, NEI, jeg kan jo legge sammen klær, men unte stoppeklokke, men så besluttet jeg at, vel, kan vel like godt bruke stoppeklokka og la sammen klær i 5 minutter. Og nå er det leggetid. "go to bed" er jo også en flyladymail (som vel og merke kommer når det er å tide å stå opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har vært veldig flink! Spesielt det at du tok fem minutter likevel, når du tenker sånn er du på rett vei. Tror også det er veldig lurt som du gjør å fokusere på klesvask. Har hørt en gang at klær og "kjøkkenting" (= fat og kopper på avveie) er vanligvis 90% av rotet i et rotete hjem. Får man kontroll på det så er den værste ryddejobben gjort :)

Ha en fin dag! :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...