Gå til innhold

Sånn ble "Blondie"'s dag

Luise

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Jeg forstår godt at du vil ha bil når du skal til Norge, men det går jo også å ta toget til Hortshald via Hjørring og så ta Colorline enten til Kristiansand eller Oslo. Om sommeren tar turen til Kristiansand bare 2,5 timer med hurtigbåten, ellers er det 4,5 timer med vanlig ferje. Til Oslo er det en del timer mer.

Jeg vet jo ikke hva du har lyst til å se av Norge, men det er gode tog- og bussforbindelser, så HELT avhengig av bil er man altså ikke!

På den annen side - jeg vil helst ha bil med når jeg er i Danmark, så får jeg sett mer av området jeg er i. Sist jeg var på ferie var jeg i Aarhus. Da tok vi turer til Randers og Mariager. Kjempebra! Sist jeg bare var på tur var jeg i Aalborg, men da var vi med buss. Det er også deilig, for så kan man ta seg en øl og en lille en når man har lyst, uten å tenke på bilen.

Nei, nå må jeg slutte, for nå får jeg bare lyst på en tur igjen, og jeg har ikke ferie enda!

Ha en fin kveld!

Hekseklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:Nikke: Osse for å reise runnt i Norge :Nikke:, SumoBryter

Jeg vet att man kan reise med buss og tog, men jeg HATER køreplaner og å være avhengig av noet offentlikt transport!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg liker heller ikke offentlig transport.. :tunge1:

Best med bil! ;)

Jeg og sambo skal kjøre rundt i England i sommer, blir herlig!

Kan stoppe når og hvorsom helst! :Hehe:

Skal du på ferie Blondie? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det, Dark, men har ikkje noen faste planer endda, kanskje ei tur till Norge tross det att allt er dobbelt så dyr som i DK. Men jeg må ha bil først!! :kul:

:heiajente::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

:-)

Ja, offntlig transport er ikke moro. (Ønsker meg bil, men så begynner jeg å tenke på miljøet og ender opp med å si, senere senere og senere når jeg kan ha en miljøvennelig en. men kanskje med 4 barn fortjener vi å slippe å ta skitne tog? men da kanskje er det egoistisk av meg, det er skummelt hva som holder på å skje med planeten vår.) Samboeren syns det ikke er nødvendig med bil heller, men noen ganger blir han drittlei. Vi bestiller matvarene våre på internett, så vi slipper å gå på butikken, syns det er så bra, butikken er jo bare en slit og bortkastet tid. Så det slipper vi å kjøpe bil for. Men det hadde jo vært fint for oss å kunne kjøre til det vakre hjemmelandet mitt, man blir så hersens hjemmesyk av å bo i utlandet. For å ikke bli sprø må man liksom hjem en gang i året minst. Men herfra er det så lang vei dessverre. Fly er jo billig, men da har men ikke friheten av en bil som man trenger når man er på reise. Leiebiler er jo sinnsykt dyre i norden!

Har du planer om å kjøre helt til Nord Norge eller? Hvor liker du deg best i Norge? Syns du ikke Norge er litt dyrt som reisemål? Med vaffler til 30kr og kaffe til 20 ?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei Sumo, jo det er rett att en bil forurener, men den giver meg en frihet som jeg trenger for ikke at bli sprø. OG jeg vet osse att Norge er rett dyrt å holde ferie i, men så må jeg spare så mye jeg kan. Leiebiler i Struer koster 1.785,00 kr. i deposit, 2,25 kr. pr. km. - 100 km, + benzin, og bilen jeg leiet kostet 500,00 kr. (Nissan Primera, som ikke var iorden og med slitt kobling).

Man kan jo ta med seg en liten kaffemaskine, termokanne, køleboks og litt annet for å holle prisa nede.

Har ikke tenkt på hvor i Norge jeg skulle kjøre till, jeg har ju ikke venner i Norge, bare bekjente fra KG og dere kann jeg ju ikke belaste med besøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:heiajente::vinke: Hei alle.

Jeg har haft det mye koseligt hela daga og gledet folk med goa innslagg, sola har skinna mesta av tida og humøra var veldi bra :heiajente::vinke: :klem2: :kose::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til norgesferien din da, Blondinen... Hva med å melde seg inn i organisasjonen for ungdomsherberger. (Vet ikke hva det heter på dansk, men på engelsk er det youth hostel). Mye billigere å bo på sånt enn på hotell og det er mange hyggelige og uformelle mennesker som velger den boformen. Nå er også standarden ganske bra, -tror du kan få enkeltrom på de fleste om du reiser alene.

Begynn å spare :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata: Tusen takk for det fine tips :kul: Det må være moe i stil med vandrerhjem, tror jeg, det er osse mye billigere end hoteller. Men jeg må ha bil først, eller scooter! vil ikke til Norge på annen måte end at jeg er fri av kjøreplaner. (venter på ei check på 30.000 kr.) :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at humørET (ikke -a) er bra! Mitt hunør er i kjelleren i dag også, men så får jeg gjort litt i hus og hage.

Har hjulpet 15 åringen å sette opp ny data med internett, så han sitter i 2 etasje (eller 1 sal som det heter på dansk) og spiller spill.

Håper du får en fin kveld!

Hekseklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Jeg er veldi fornøyd og har hatt ei fin kveld og koet meg. Er lite lei av att favorittheksen er i kjellerhumør :cry:

Da jeg er ikkje ei heks, må du få ei "Blondineklem" :klem: :klem2: :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært så flink: Har vasket hus, handlet og vært på tur med hunden sammen med 15 åringen.

Så en annonse i avisen om et opphold på Grand Hotel Struer til under 2000,- pr. person i sommer - er det noe for en mor og en 15 åring tror du?

Håper dagen din er fin - ha en god kveld!

Hekse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Masse gøy idag på biltur, fikk kjøre nya bilen :kul: og hadde ikke teknedrenga oppe :kul: venne var veldi gøy å vere ute med, vi koset oss masse :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kul: Louis Armstrong skrev ei sang som het What a wonderful World, og om denne dagen kan jeg endre det till: What a wonderful day :kul:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:cry: Etter å ha brukt to - tre timer på å installere Ubuntu Linux måtte jeg bare vinke GOOD BYE till ALLE gamle filerne mine :kjempesinna::kjempesinna: å kan ikke finne ut av hvorda faaaaaaaaaaaan det linux - shit virker :kjempesinna:

Var bare heldi å ku finne inn på KG :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks du fant KG da, i det minste :wink:

Har du prøvd å spørre om råd eller søke etter råd inne på data, internett og telefoni-forumet? Vet det gikk en Linux-tråd der for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...