Gå til innhold

Sånn ble "Blondie"'s dag


Luise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å blondinen, du skriver bare den mest sjarmerende blanding av dansk-norsk-svensk - men kan du ikke skrive en hilsen i boka mi på "heldansk" - jeg er så glad i det danske språket!

Ellers er det en grå dag hos meg. Trist ute og full fart med forberedelse til rengjøring inne, men når sola kommer og huset er rent blir det bra.

Fikk telefon fra en venninne som ville komme på besøk nå, koselig.

Ha en fin kveld - hekseklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Kan ikkje skrive på norsk :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :evil:

Okei då kommer någa på forskjellige olika sett:

Have a very nice week end ALL OF YOU !!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker innom og ønsker deg en riktig god helg, jeg også. Hvor kom disse "bad guys" fra? Er det gamle venner eller uvenner som du tilfeldigvis har truffet på? Neida, tdu renger ikke å svare, jeg bare ble nysgjerrig, og synes det høres ille ut med noen som er så "bad guys"at du måtte dra fra festen.

Men kos deg i helga, da, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:wink::):wink::) Blannat vær med sol og regn og sol og regn og sol :):wink::):wink::)

Har veret sammen med ei god ven av meg og vi har koset os hela daga till nå hvor han skulle till et annat sted. :ler::kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Blandet vær her også, men jeg fikk da tørket tøy ute. Det dufter så deilig når man tar inn og bretter soltørket tøy.

Ha en lørdagskveld og søndag! Klem fra heksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: :oops: Cata: :velkommen: til dakboka mi :heiajente: :dagensrose: :bukke:

Denne dagen har vert mye slappppp, jeg giddet ikkje å gjøre noe som ikkje SKULLE gjøres, har bare koset meg :ler::kul::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare så :kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna: på banken min :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Dere vill ikkje forstå noe som helst :evil: :evil: :evil: :evil: :kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Banker, huff...

Jeg lurer litt på blondie, hvordan og hvorfor har du fått så norgesdilla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wink: Sumo: du skal få ett mye enkelt svar - Jeg er så trøtt av Danmark at jeg ikkje vet hvorfor jeg blir i sånn ett irriterende land, alle dere rekler og begrensninger all dei stress og sjalusi alle dere avgifter på hva som helst og ikkje noen fjelde men bare ett flatt land hvor høyeste "bakke" er 145 meter over havet. Kort sakt et land som ikkje har så mye å byde på.

Jeg fannt KG på grund av Hege, som osse er på ett annet internetportal, og kjennte meg velkomma her iblant Nordmenn og dere er bare så flinke mot meg på alla måter - såååååååå derfor. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

:hoho: Og jeg som syntes omtrent akkurat det der samme om Norge.

Her er min opplevelse av det positiver og negativer i Norge.

Positiver:

- Lav kriminalitet

- Man kan leve et relativt problemfritt liv og trenger ikke være redd for fattigdom.

- Høy utdannelses nivå

- Pene lanskaper

- Fint sted for barn å vokse opp.

- Folk bryr seg om hverandre.

- Alle er snille.

- De fleste har penger nok til å nyte livet litt.

- Alle i Norge er i så god form

Negativer:

- En tunggrodd byrokrati (mye begrensninger)

- Folk har så lite problemer at de egentlig ikke har forståelse for problemer.

- Folk bryr seg for mye om hverandre(s liv), snokete naboer vil vite hele livs historien din, og forteller du ikke så vet de at det er noe må være fryktelig galt.

- Mye baksnakking, alle holder en øye på hva du gjør.

- Barn forstår ikke verdien av noe fordi de vokser opp med for mye penger og oppfører seg ofte dårlig, masse uhøflige ungdommer som ikke har verdier.

- selvdiggings kultur til å spy av!

- Fjell er pene men, Gud så slitsomme oppoverbakker over alt.

- Hvis du er utlending har du aldri eller skjelden rett i noe.

-MYE MOBBING

Jeg har vel et Elske Hate forhold med Norge, har hatt mange negative og mange positive erfaringer der fra. Ingen land er perfekt.

Alle har sine positiver og negativer. Som du er lei av Danmark ble jeg lei av Norge.

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:wink: Okei Sumo - hva gjør vi så?? Ser ikkje ut som man kan klare problemerne sine vet å "bytte land" da. :-? :forvirra: :trøste: :kose: Men vi kan ju dra på ferie i andre lande - jeg kan dra till Norge og du kan dra till Danmark :ler::kul:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Nei... det hjelper nok ikke å rømme, om man ikke drar til en øde øy da :ler: Men alle land er bra når man er på ferie! Norge er vel vakkert og det aller peneste er vel Trondheim.

Jeg har faktisk vært i Danmark bare en gang, men har hørt mye fint! Er det noen plass i DM du ville anbefalt som ferie sted?

Borte bra men hjemme best :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Blondie!

Så du tenker at Norge er så mye bedre enn Danmark?

Jeg tror Danmark og Norge er gode land på hver sin måte og som du sikkert har forstått er jeg svak for broderlandet litt lenger sør. Det er sikkrt fordi jeg besøker Danmark minst 5 ganger hvert år - sikkert oftere også!

Når jeg er i Danmark kjøper jeg ikke så mye mat, bare noen pakker bacon og kanskje litt mel, men jeg kjøper Porsedram, vin og danske ukeblader. Jeg nyter å lese danske ukeblader, de er helt forskjellige fra de norske!

Nå - i Norge kjøper jeg norske ukeblader og er glad for at jeg lever i et fritt og rikt land!

Hekseklem til danskeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:wink: SumoBryter og Broom Hilda:

Man kan nog lett finne noe vet landet man bor i som man ikkje liker :oops: men så er det bra att man kan besøke andre lande. og når jeg får motorkjøretøy igjen vill jeg till Norge ei tur. :kul:

ELLERS har det vert ei rolig og koselig dag her i "Søppelland" og min gjest har ikkje prala så mye som jeg frykta :ler: Sola er hengt opp endda :kul::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

ELLERS har det vert ei rolig og koselig dag her i "Søppelland" og min gjest har ikkje prala så mye som jeg frykta :ler: Sola er hengt opp endda :kul::)

Lider dere også av mye søppel, London er full av søppel :kjempesinna::ler: Eller var det enslags metafor.

Moren min ble lei av hjemmelandet, en stund hadde hun ingenting positivt å si om det, etter 15 år borte begynner hun å lengte hjem.

Jeg tror dette er et problem alle utlendinger har, alle som for en eller annen grunn må bo langt vekk hjemme i fra, det er ikke bare meg. Men det er ingen som tør å uttrykke sitt savn for de vet at de vil få en: Hvorfor drar du ikke hjem da, slengt i trynet. Av og til er ting bare slik.

Ha en fin Onsdag! Her skinner solen og det er over 20 grader, så jeg bør vel finne døren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei hei Sumo, jeg vet att du har rett, men iblannt er det bare så tøfft å finde noe godt å si om "Søppelland".

Jeg vet till eksempel at det kommer mye penge i nær fremtid, å spurte banka mi om jeg kunne ikkje låne lite penge till de om? :evil: NEI sa dere i banka :evil: du må venta till penga kommer :kjempesinna::kjempesinna:

Jeg ku ha kjøpt ei brukt bil NÅ å er sikker på at dei er "gone with the wind" nær penga kommer, men NEI!! :kjempesinna:

Sånn er liva :wink: :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...