Gå til innhold

Hildegards vaklende vei mot hustrutilværelsen

Hildegard

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Inspirert av et innlegg på brylupsforum:

Jada, det er ekteskapet som er viktigst, ikke festen! Det blir alltid en diskusjon på hvorvidt det er riktig å buke 100 000 på en fest osv. Vi er heldige, våre foreldre ønsket å betale mat og drikke. Vi fikk prisoverslag fra flere steder, og våre foreldre godtok da et av dem. De hadde all mulighet til å si nei, og dette er foreldre som IKKE er redde for å si ka de mener. At de betaler mat og drikke, betyr ikke at vi velter oss i luksus med rompedyre klær og dyr bryllupsreise.

Hvis jeg hadde hatt 15 000 til å bruke på kjole, så hadde jeg kanskje brukt det. men jeg har ikke 15 000. Selvfølgelig kunne vi spart noen år til, og betalt gildet selv. Men siden vi vil forsøke å få barn neste høst, og det ikke er aktuelt med barn før ekteskap (vi vil ihvertfall ikke gå inn for det), så da er vi veldig glad for å kunne gifte oss neste år. Jeg vil ikke bli så veldig mye over 30 før vi begynner å prøve.

Urk, dette var dagens forsvarstale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var noen forsvarstale, jeg.

Har også fulgt med på diskusjonen om dyre bryllup kontra billige og hvorvidt det er tull eller ikke.

Synes diskusjonen blir usaklig, og har egentlig ikke så mye å melde. Vi finansierer bryllupet med en mellomting mellom lån/sparing, nemlig refinansiering. På den måten "får" vi en større sum, uten at vi merker det noe særlig. Vi er så heldige å eie bo i et hus som verdien stiger jevnt på, og på den måten får vi av og til litt mer å rutte med. Denne ruttingen har vi hittil kun brukt på oppussing, men nå altså bryllup.

Synes nevnte diskusjon blir ganske unyansert, derfor misbruker jeg dagboka di til å argumentere.

Stygg påstand: Synes jeg skimter en LITEN misunnelse enkelte steder i den tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scuuuba!

fikk sløret i posten i dag, det var KNALL!! Litt vel langt, men det ser greit ut å fikse det. Fikk ordnet med underskjørtet som jeg fikk feil også. Det viste seg at det ikke var feil skjørt i det hele tatt, men de som pakker de hadde av en aller annen grunn begynt å pakke de på vrangen. Selgeren fattet mistanke da mengder med mail strømmet inn fra stressede bruder som mente de hadde fått feil skjørt. Men jeg får beholde begge skjørtene da. Skal selge det ene. :)

Takk for klem, Veslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Nei,du hører ikke hjemme på side 2, definitivt ikke! Godt å høre fyllesløret var knall, du har god smak, selv i fylla!

Er ikke så veeeldig mye planlegging her i heimen for tida,bortsett fra at vi var og kikket litt ekstra på Kvilhaugen gård på søndag, og at O da straks begynte å mase om at onkler og tanter og søskenbarn med partnere på hans side av familien bør inviteres til fest 1. Da lukter det straks av traddisopplegg og trønderskrøner, og hvem vil vel DET?ONKELSTEMNING og mannete latter og lårklasking?Nonononononooo. :sjarmor:

Må få O til å ta til fornuft...her skal det være urbaaan fest,ikke Todalsfest. :sjarmor:

Hilsen OndBrud2006

(mitt nye nick?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihiii! Nå har vi prøvd å skrive till invitasjonstekster! Det var gøy! Jeg har skrevet litt på følgebrevet også. Begynner å gå litt mer opp for oss begge at dette faktisk skal skje.

Godt du er tilbake, Lillelou! Er spent på kjolen Corazon har funnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Guddi puddi. :sjarmor:

Invitasjonene deres blir nok KNALL, og jeg har allerede begynt å skåle for dere, så dette blir nok en suksais.

Skal shine huset i dag,i teorien, men viljen er totalt fraværende. Her er det mye latskap å spore, farmor rynker sikkert på nesen av meg, der hun sitter på den lille skyen sin. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger og kaver på side 2 igjen, nedsig!

På torsdag skal vi snakke med gullsmeden om ringene våre og få prisoverslag :sjarmor: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lillelou

Lykke til hos gullsmeden! Det blir sikkert knall! Det er ikke han fyren på Sølvberget,vel? Han har jeg sett reklame for,nemlig. :)

Jeg får ikke sove,for det blåser sånn ute og noe ligger og dunker.Kjedelig.Og så gidder jeg ikke å gå ut og sjekke hva det er som skrangler,heller. :sjenert:

Pinny har forresten fått løpetid.O tar opp bestilling på valper NÅ. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scuuub! Nei, er ikke han på Sølvberget. Han har flotte, men akk så dyre ringer. Det er to gullsmeder nede på Bryne som har eget verksted. De har holdt på en del år, og har hatt flere offentlig oppdrag (ordførerkjeder, kopier av arkeologiske funn, sølvsmykker som blir solgt på Svalbard, itillegg til reparasjoner og egne design av smykker og bunads/draktsølv). Skal ta med tegninger og bilder til dem i morgen, blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...