Gå til innhold

Hildegards vaklende vei mot hustrutilværelsen


Hildegard

Anbefalte innlegg

Ja, da var man kommet så langt! Foreløbig er datoen satt til 22.07.2006. Mye er planlagt allerede, og alt nå har busdsjettet sprukket mer enn en gang. Slik det ser ut nå vil den o store kjolen bli kjøpt på salg på Lindex (og det var jo ikke akkurat drømmen da...).

Til nå har planleggingen stort sett vært frustrerende, håper det blir bedre etterhvert :)

Her er en liste over ting som er planlagt og i orden:

-lokale, ok

-transport for gjester tur/retur kirke-lokale, anbud innhentet

-transport for oss, ikke avklart

-fotograf, han sjekker priser, mulig vi blir nødt til å kutte der og heller stole på en stødig hånd og digitalkamera

-ringer, ok

-hans klær, han vet hva han vil ha

-mine klær, noe billig fra Lindex

-overnatting for oss, vi vet hvor, ingenting er bestilt.

-organist

-kirke, foreløbig ok

-bukett

-toastmaster, ok

-hans forlovere, ikke spurt ennå

-mine forlovere, ikke spurt ennå

-invitasjoner, vet omtrent hvordan vi vil ha det

-bordkort, skal han lage, ikke ferdig diskutert

Noe vi har glemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER med dagbok og ikke minst med bryllup! Du har jo fått gjort masse allerede :-) og lang tid har du også.

Velkommen i gjengen! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegginga blir nok bedre, skal du se. Du har gjort mye mer enn meg, og jeg gifter meg før deg :roll: Synes du har vært flink! Ikke trenger du å stresse heller... :)

Ikke kjøp antrekket fra lindex enda, du kan jo prøve å legge av littebittegranne penger hver dag så kan det jo hende at du får råd til å leie en kjole? Det er trasig å ikke få den kjolen man har lyst på... Vi har også sprukket budsjettet, foreløpig ser det ganske mørkt ut. Mannen har vært permittert i 8 måneder og jeg er student...men vi SKAL greie det. Det er utrolig hva man får til bare man prøver hardt nok :) Lykke til med videre planlegging da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gratulerer med bryllupsdagbok, og fastsatt dato :blomst:

Og du! Du trenger da ikke kjøpe kjolen på Lindex :ler:

Jeg har kjøpt brudekjole på ebay jeg. Gjett om det ble billig i forhold til å kjøpe her da (Kjolen kommer på ca 2500 inkl moms og frakt). Og passer den ikke, kan jeg jo alltids selge den :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Heeeeey, Babe! :kyss:

Der var du igang, ser jeg. The Long and winding road mot O Hellig Katolsk ektestand ligger der...foran deg...*spiller svulstig musikk*. Skal en tur til byen straks, skal jeg droppe innom Lindex og se hva de har? Bare tulla- du skal nok ha en drøm av en kjoool, skal du se. Nå er jeg på vei til Møtet, og jeg er helt krøllete i magen- wish me luck, jeg er ikke så god på sånne offentlige ting. Hvis det går bra, ender jeg vel opp med å feire ved å svi av mine siste øre på h&m. Enhver anledning til feiring er en god anledning.

Ha en heidundrende knalldag, med eller uten stringtruser og masse blod og brukne bein og gørr :wink:

Ps; våkna i morges av tvangsnussing kombinert med sang. peter pan er en morrafugl av dimensjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen inn i dagbokforumet, og gratulerer med dagbok! Ikke minst gratla med bryllup neste sommer! Dere har jo allerede kommet godt i gang med planleggingen, men har jo enda gooood tid - så selv om budsjettet dessverre er sprukket, så har dere i det minste litt tid til å hente dere inn.

Gjør som en over her foreslo, legg av litt hver måned - og så skal du se at du kan styre unna Lindex! :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok!!!!! :blomst:

Du slipper nok å kjøpe deg kjole på Lindex... Vet at jeg kommer til å selge noen kjoler etterhvert i alle fall.. :=)

Budsjettsprekk, det er vanlig det... :=) Men det går fint å hente seg inn gjen:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, takker :)

Utrolig hvor mye ting man kan diskutere i et forhold! Nå går det i om vi skal gifte oss i den eller den kirken. I morgen skal vi til presten for å Samtale Om Viktige Ting. så får man se hva det blir til.

Vi har laget en egen bryllupskonto, der vi setter inn litt peng hver måned. Likevel blir det skremmende lite. Med tanke på at en kjole glatt koster 5-8000 kr. Selvfølgelig kan man kjøpe brukt, men det er ikke sikkert jeg finner en brukt som jeg liker.

Tror dette blir med en klagedagbok enn en bryllupsdagbok :oops:, men ting er ganske skummelt synes jeg. Gruer meg til å begynne å prøve kjoler, er redd jeg ikke finner noe som passer (verken i str, smak eller pris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hollihollihooo!

Jeg vurderer å ta en fallskjerm og klippe hull til hode og hender. Nejdååå! Nå har jeg sett på "bryllupsfeber",jammen, og det var et skrekkelig program (fortsatt). Hun norske er jo fullstendig skrekkbrudzilla og de danske er så fjollete som en kurv med gamle tanter :wink:

Nå skal jeg spise litt oppbyggelig is, og sakte kare meg oppover mot størrelse ballong. Kos på du, snuppeluremor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

God murgen!

Nå skulle jeg bare være snill og dytte dagboka di lenger opp på lista!

Her er det grått og trist, og den hårete babisen min klistrer seg til mitt høyre lår og ser bamsete ut. Jaja, a new day has begun. Kroms! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hellu :sjenert:

Rumbo-kjol høres lovende ut-yehaa og hurra! "Har de brudekjoler på Lindex?", var O's håpefulle spørsmål da jeg fortalte om hvor dyrt ting var og slikt. Den gnurken! Hadde han vel likt,ja! Gutter er rimelig uten peil på hvor viktig det er med en kjol man ikke føler seg som en dust i- den trenger ikke være sprengdyr, men slik at man er Godt Nøgd, og føler seg fiiiiiiiiin!

Jeg har fått dilla på Snack'a jacks med ostesmak med jarlsbergost og paprika. Perverst godt :oops: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!! Måtte bare en tur og hilse på!!

:heiajente:

Du har jo mye i orden allerede synes jeg!! Håper det blir artigere å planlegge for deg etterhvert da!!

Titter nok innom igjen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Sjokobais!

Jeg vil herved advare deg mot å spise chilinøtter mens du ligger på magen og leser. For plutselig kan det være at du hoster littebitt, for det er jo litt sterkt, og så fyker en ubedt nøtt ned i halsen på deg og så ligger du der og kveles og får absolutt ingen hjelp av hund, som ser på deg med tomt blikk og lurer på om det er en ny lek. Heldigvis var vannflasken tilgjengelig, og så fikk jeg skylt ned den lille onde nøtta. End of drama. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som titter innom :) !! Temperaturen er bedre nå, Samtalen med Presten gikk bra, Diskusjonen om Barn roet seg ned. Men jeg er fortsatt Skeptisk til Kjolen. Skal kvinne meg opp og titte innom en brudesalong neste uke.

I dag har jeg laget en Oppbyggelig Kake for en kollega som har komfirmasjon i morgen. Det er en sjokoladekake, med et fyll av kremfløte, jordbær og sjokoladeflak. Fyll nr 2 er reduksjonskokt firkløversjokolade. Kremen på topp er mørk sjokolade pyntet med frisk jordbær og små krøllete flak av lys og hvit sjokolade. Tror den blir knall!

Ellers var dagen på jobb ganske kjedelig, besto mest av tarm og romper.

I morgen skal vi på rekogniseringstur til der vi skal ha bryllupsfesten, min mor skal være med.

Jeg tar rådet om å ikke spise chilinøtter i mageleie med meg for å grunne over i mitt hjerte. Det er Verdig og Rett!

Natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at mange steder på nettet a) selger kjente kjoler billig, og B) syr kopier av kjente kjoler enda billigere.

Det lønner seg jo klart å prøve nevnte kjoler i virkeligheten først, så ta en tur til brudesalong og prøv, så merker du deg størrelsen og fyker hjem til internett.

Vet noen synes det er litt kjipt med kopier og slikt, men dersom valget er Lindex eller Kjole, så hadde jeg nok valgt Kjole uansett. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minerva:

Ja, regner med det blir slik jeg gjør det. Prøver i salongen og forsøker å finne en brukbar løsning enten ved å få sydd en kopi eller bruke internett. Jeg har ikke problemer med å kle meg i kopier :-) , bare dt ser pent ut og det kler meg.

14.mai er ikke lenge til! Begynner dere å bli klare for den store dagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, nå er jeg ordentlig ringforlovet også :-) .

var og prøcde kjoler i Haugesund, det var en ikke bare ok opplevelse. Kan ikke si jeg ser frem til å prøve flere, men må man, så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med ei som syr privat i dag (utdannet designer) og hennes priser ligger på 30 000. Har sett bilder av det hun lager, og det var nydelig! Men 30 000 var litt i overkant likevel....

Kunne tenke meg et fint korsett som overdel. Et som ikke tyter puppene opp, men som gir fin midje og fasong. Finnes mange korsetter på nettet, men de fleste er for lave foran, slik at de blir noe uanstendige.

Og etter den fatale prøvingen i Haugesund vil jeg ikke ha slep på kjolen, eller innsydde rockeringer i underskjørtet :ler: Eller innsydde perler, eller draperinger i livet.... jeg er vanskelig!

Kanskje det lureste å gjøre er å begynne et nytt og bedre liv, og så heller prøve kjoler når jeg har gått ned noen kilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...