Gå til innhold

Hildegards vaklende vei mot hustrutilværelsen


Hildegard

Anbefalte innlegg

Oida... Kan jeg spørre hva som gikk galt under kjoleprøvingen??? :roll:

og 30000 synes jeg er vel mye for en kjole, i alle fall med det budsjettet vi opererer med :-)

Hei til deg, og jeg ikke har sagt det før!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Miori!

Jo, det som skjedde på kjoleprøvingen: Salongen ble drevet av to godt voksne damer. Hun som hjalp meg var totalt uengasjert og tok frem alle de kjolene som "alle går i". Jeg fikk ikke gå og titte selv, hun fotfulgte meg for å liksom sjekke at jeg ikke hadde med en svart sprittusj som jeg skulle bruke til å tagge KUK på de hvite kjolene (jeg hadde selvfølgelig ingen sprittusj :roll: ).

Hun insisterte på å kle både av og på meg den ene kjolen jeg prøvde, selv om det ikke var en komplisert kjole. Det var i det hele tatt ganske klamt og ukoselig, og det var så tydelig at hun ikke var interessert i å hjelpe i det hele tatt.

Det andre stedet var veldig ok. Jeg ble møtt av en blid stemme allerede på telefonen. Da vi kom inn fikk vi titte alt vi ville og prøve uten at hun blandet seg inn. Hun kom med tips og råd underveis og hjalp til når jeg trengte det. Helt topp!

Fikk litt angst av den første plassen, og kommer ikke til å gå dit flere ganger. Regner med de fleste brudesalongene har hyggelig betjening, så det går nok greit :) .

30000 er cirka 25000 over vårt budsjett også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i kjolejakten da, Hildegard! Ser du har fått mange gode tips...og det å kjøpe en skreddersydd kjole, gjerne fra utlandet, det er helt topp!

Har selv fått sydd kjole utenlands til en BILLIG penge, og resultatet er nydelig! :)

Men det er jo kjempelurt å prøve kjoler først for å finne stilen, så kan man heller sende aktuelle syersker bilde av den du ønsker, evt. en kombinasjon og få et prisoverslag!!!

Bli med i SMB (Slank Mot Bryllupet) da vel, brudenes "slankeklubb"! Det er ikke dødlig seriøst, men vi prøver og veier oss hver torsdag med de beste forhåpninger om at ukens innsats skal ha gjort sitt for vekta! :wink:

Ha en finfin dag!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke disse folka på brudesalongene jeg altså... De lever av å selge og leie ut kjoler, så deres løsning er å behandle brudene som "luft", eller være så påtrengende de bare kan... Nei, hold deg unna den salongen.. Det finnes så mange andre bra salonger!

og lykke til på jakten!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ide! Har begynt på en halvhjertet ketolysekur :P Vil ha mindre mage og mindre ryggflesk! Synes det er vanskelig med frokosten og det å ikke spise brød. Skal mekke et soyamelbrød nå. Og steke kylling.

Fikk også en visjon om den O Store Kjolen i går kveld! Jeg prøvde en sommerkjole på Cubus som hadde et veldig fint snitt. Jeg kunne tenke meg en kjole i samme snittet, bare fotsid, i kremfarget/mer gylden fløyel. V-hals, passe dyp (ikke Mia Gundersen-dyp, vi skal jo ha katolsk prest og greier) fremme og bak, slik at tattoveringen kommer til sin rett. Bak vil jeg ha et lite slep a la Natan hos Rembo. Tadaaaaaa! Burde jo ikke koste rompehår det vel?

Ellers har vi en pågående diskusjon om ringene. Jeg falt fullstendig for et par ringer av Meister, men de var så høye i pris at vi slo det fra oss. Alternativet var et par som heter Modena (van Bergen). De er også kjempefine!

Men så kom jeg på dette kjempegode argumentet: Klærne skal vi kun ha på en kveld, ringene skal vare resten av livet. Da burde vi gå for de ringene vi likte aller best! Men det kan i verste fall føre til at vi blir gift i nettoen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Den kjolen hørtes knall-spennande ut!! ;) Eg er enig i at ein kan tillate seg å bruke meir pengar på ringar enn klede, sidan dei skal vare heile livet. Heldigvis har vi ein enkel stil, så ringane våre vart ganske rimelege. Men vi kjem nok ikkje til å bruke all verden på klede likevel. Har du tenkt noko meir på kven du ynskje skal sy kjolen din, dersom du skal få den sydd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett så mye på akkurat det ennå. Vet det er ei på Brye som syr, men tror hun er kjempedyr. Ellers er det noen i Hillevåg også. Får bare ta en ringerunde tror jeg.

Hihihiii, var på Cubus i dag og kjøpte en sommerkjole som har omtrent det snittet jeg vil ha. Jeg er i gang! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Regner med at du er ute og nyter dagen (hurraaa). Jeg sitter inne og pønsker ut fengende rim og vers til den rooooosa sangen du vet... :wink:

Håper du har en knalldag, og at du får nok is og pølser og brus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, og likeså! Brukte dagen til å se litt på tv og dasse rundt i joggebukse. På ettermiddagen var vi en tur hos svigers og svigerbror m/familie, der jeg ble utsatt for unger høye på sukker. Eggstokkene mine var knusktørre da vi gikk derfra. Har hatt tre kveldsvakter på rad, derfor ingen dårlig samvittighet ang nevnte joggebukse på 17.mai.... :)

Ellers har det skjedd litt nytt på oppdateringen. Vi vurderer å bytte lokale. Førstevalget er et nydelig sted (www.jaergarden.no), men det er et stykke å komme seg dit. Vurderte buss for gjestene, men uansett hvordan vi snur og vender på det, så løser ikke det alle problemer uansett. Alltid noen gjester som ikke kommer seg hjem, eller ikke får hentet bilen osv osv.

Da kom vi på den glimrende ideen om å sjekke de lokale hotellene på nærmeste tettsted. Det ene stedet ser det ut tul at det ikke blir særlig dyrere enn førstevalget. Og menyen var også noe mer spenstig.

Isåfall blir det kortere vei fra kirken til lokalet, og ikke lenger vei enn at de som ønsker det kan la bilen stå og hente den dagen etter.

Ooooooooooooog; vi skal ikke ha fri bar!! Ihvertfall ikke foreløbig. Det er våre foreldre som betaler mat og drikke (snille dem!), og da er det opp til de om de vil betale for fri bar. Det blir både velkomstdrink, vin til maten og kaffe med nogo attåt, så folk får jo alkoholen sin. Etter å ha lest på bryllupssiden her på kg, sitter jeg igjen med inntrykket av at det å få gratis sprit er det eneste saliggjørende i et bryllup :roll: . Mulig vi bruker bonger kanskje. Skjønner liksom ikke heller hvem vi skulle ha valgt bort av gjestene våre, slik at resten skulle fått muligheten til å bøtte nedpå drinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelou

Hallais!

Det med drikking er en vanskelig sak. Sjøl går jeg aldri i bryllup for spriten sin del (ohey, hvis det er et drit kjedelig bryllup,hjelper det jo... :wink: ), men det er alltids kjekt å drikke et glass vin eller tre eller fem under festen etterpå- man kan jo ikke bare pimpe kaffe heller. Kanskje bonger er en ide, eller at drinkene eller vinen blir subsidiert med noen kroner,ihvertfall. Har bare vært i et eneste bryllup hvor noen endte opp drita, og han fyren er det ikke håp for uansett-i S&K's bryllup i fjor måtte vi gjete han som en sau.... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare innom og ser litt i dagboken din. :vinke:

Det der med fri bar ville jeg ikke bekymret meg noe om. Etter å ha blitt servert en bedre middag med drikke til og kaffe og avec tror jeg de fleste syns det er helt ok å betale for drinkene sine. Min erfaring fra bryllup er at det ikke drikkes allverden, så det er ikke det som er det viktigste for folk. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Sponhuset melder om 300 kr kuverten ved koldtbord, og det er jo slettes ikke så ille :-)

Hmmm....koldtbord eller middag...koldtbord eller middag....rømme til utlandet eller leve i synd......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Regner forresten med at jeg reiser oppover på onsdag- er jo ikke akkurat noen kosevisitt, så da orker jeg ikke å være der så lenge. Vi skal jo tilbake i juli også! Er visst storinnrykk på gang, samtlige barnebarn er på vei oppover, og vi er 20 stk. Bedehuset er for lite, så arrangementet må flyttes til kapellet, og bespisningen på ungdomshuset. De regner med 70-100 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...