Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Jada jeg vet det. Du trenger ikke å snakke til meg som et barn. 

Du siterte en person som skrev hvordan menn reagerer på sånne ting når det kommer i mediene og jeg skrev bare at den personen hadde jo igrunn rett Ford i det blir blåst opp fra "vil ikke ta nei for nei=KAN IKKE SNAKKE MED NOEN DAMER!!!!"

Skjønner?

Poenget er jo nettopp det at denne kampanjen signaliserer at en ikke kan snakke med damer, gitt at den var et angrep på den unge studenten som kun tok til orde for at en snakket med folk. At andre dermed reagerer på kampanjen er helt rimelig.

Ikke at jeg tror en særlig stor andel av vanlige kvinner reagerer særlig negativt på at noen mener en kan bli flinkere til å ta kontakt utenfor "kjøttmarkedene". Jeg skulle bare ønske flere kvinner tok til motmæle mot slike kampanjer, fordi dette i veldig stor grad vil ramme kvinner. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Si at man ikke er interessert i å prate hjelper kanskje ganske mye. Eller bare ignorere dem.

Men har du lest igjennom tråden? Der skriver jo folk igjen og igjen om at det ikke holder å avvise. Det er ikke bare bare......

Anonymkode: fc247...a15

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Hva med å forstå før du svarer?

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men har du lest igjennom tråden? Der skriver jo folk igjen og igjen om at det ikke holder å avvise. Det er ikke bare bare......

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Poenget er jo nettopp det at denne kampanjen signaliserer at en ikke kan snakke med damer, gitt at den var et angrep på den unge studenten som kun tok til orde for at en snakket med folk. At andre dermed reagerer på kampanjen er helt rimelig.

Ikke at jeg tror en særlig stor andel av vanlige kvinner reagerer særlig negativt på at noen mener en kan bli flinkere til å ta kontakt utenfor "kjøttmarkedene". Jeg skulle bare ønske flere kvinner tok til motmæle mot slike kampanjer, fordi dette i veldig stor grad vil ramme kvinner. 

Ok...gidder ikke ass....ha en fin kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, herzeleid said:

En veldig stor andel av jenter/kvinner i alderen 13-30, som er noenlunde attraktive av utseende, setter ikke noe særlig pris på å bli forsøkt sjekket opp på offentlig transport, i gata eller på butikken. De opplever litt for mye av det.

Vil du møte kvinner som du kan snakke med, meld deg på et dansekurs. Det er nokså bankers.

Anonymkode: 7353c...bcc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja så hva skal man ellers gjøre? La dem fortsette? Holde kjeft og godta det fordi vi er jo verdiløse fitter som bare skal godta alt? Kan du svare meg på det?

Du er ikke verdiløs fordi du ikke syter om allt som er ubehagelig i livet. Tvert imot. Som flere kvinner i denne tråden også skriver: man må kunne takle å oppleve litt dritt her i livet. Det har blitt en trend at man liksom skal si ifra og si nok er nok på absolutt allt vi møter av motstand her i livet. At man ikke er en sterk kvinne med mindre man roper høyt om all motstanden og urettferdigheten man møter i livet. Jeg tenker motsatt. Klaging og syting fører til det motsatte. Mindre sympati fra folk og mer irritasjon. Alle mennesker møter allverdens harde realiteter igjennom livet.

Faktisk har jeg enorm respekt for kvinner som forstår hvordan samfunnet fungerer og navigerer det med styrke og klokskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittlei av menn som "bare vil snakke"? Så dere vil mer enn å snakke? Greit å vite :humpe:

Anonymkode: bef02...a48

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig NULL interesse av å prate med fremmede når jeg er på vei fra A til B. Om noen spør meg et enkelt spørsmål, eller kommer med en kommentar er det helt greit, jeg blir ikke irritert av den grunn. Men om jeg tydelig er opptatt med noe, lese bok, gå igjennom papirer eller hva det måtte være, så ikke forstyrr meg. Om du tar kontakt og jeg svarer og deretter ser bort og fortsetter med det jeg holdt på med så er det faktisk ikke en invitasjon til å fortsette samtalen. 

Dessverre er det for mange menn som tror de har krav på vår tid og vår oppmerksomhet. Det har de ikke. En eller annen i tråden her skrev noe sprøyt om kvinner i høye hæler. Det er urovekkende at det går folk fritt rundt omkring med holdinger om at kvinner som bruker sminke og går med høye hæler sender signaler om at de vil ha tilnærmelser fra fremmede menn på bussen.

Det er synd for den anstendige mannen som respekterer kvinner som vil være i fred, som ikke trakasserer, som ikke følger etter, som ikke tafser eller er påtrengende. Men det har dessverre blitt slik at better safe than sorry. Jeg har hatt så utrolig mange uhyggelige og kjipe opplevelser at jeg unngår all blikkontakt og samtale med fremmede menn, med mindre jeg er sammen med andre. Det er rett og slett ganske jævlig at det er menn som sutrer over hvor synd det er i dem som ikke får prate med hvem de vil når de vil, og at det må vi kvinner bare finne oss i. Nei, det må vi ikke. Greier du ikke å oppføre deg? Hold deg hjemme. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men lurer du ikke av og til på hvorfor vil han akkuratt snakke med meg, og ikke han mannen ved siden av meg? Du vil vel ikke være et eneste sex objekt?

Anonymkode: 13e59...8f5

Jeg reflekterte en stuns på spørsmålet ditt, og jeg har kommet frem til at man ikke nødvendigvis er ett sex objekt fordi noen vil snakke med deg. Noen kan selvsagt ha den holdningen, av den som snakker og den som blir snakket til, men absolutt ikke alle. 

Noen vil ha sex, noen vil ha vennskap  noen er vare nysgjerrige, noen vil ha ett forhold, noen er spontane, noen er ensomme og noen har lyst å utfordre egen konforsone.  

Om jeg er på vei til jobb og kikker ut bussvinduet og en mann(eller kvinne, siden jeg er bifil) setter ved siden av og begynner å prate litt tenker jeg først og fremst at han er utadvendt og spontan. Ikke at han vil ha sex. Dersom jeg da sier at jeg ikke er interessert i å prate forventer jeg at det respekteres, fordi jeg er ett menneske med egne behov og ikke ett sexovjekt til hans behov. Dersom han ikke respekterer det er det noe veldig galt med han, og han ødelegger for de andre som faktisk vil prate.  

Det er mine 5 cent på temaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, HarryDotter said:

Hvordan kan du vite at ikke det står en voldtektsmann utenfor døren din en dag du skal ut på byen? Hvordan kan du vite at naboen din kanskje er en seriemorder? Hvordan kan du vite om en av bilistene du vil møte iløpet av uken, er på fylla og vil drepe deg i en kollisjon?

#LivetErJævligFarlig

Newsflash. Menn flest.....Altså sånn ca. 90% av oss, finnes ikke farlige. De finnes ikke truende og de har faktisk sosiale antenner. Hvorfor skal den lille andelen idiotmannfolk bli fokus i et samfunn som allerede renner over av mannsforakt og hat? Forstår det bare ikke!

Nå er det jo bare de få idiotene det er snakk om, så ro deg ned. Ingen grunn til å føle deg truffet vel?

Det er et ordtak som alltid gjelder "På andre kjenner man seg selv"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri offeret sin skyld at mannen ikke klarer å følge sosiale spilleregler. At noen menn velger å beskytte den som ikke følger reglene, sier så mye om hvor lav moral man har fått i samfunnet. Det er ikke greit å oppføre seg sånn mot kvinner.

Heldigvis finnes det Menn som meg i verden, som står opp for at kvinner skal føle seg trygg og ikke bli trakassert og snakket til som en ting. Det burde dere andre mannfolk også gjøre! Det er ikke for mye å forlange at folk skal ha litt folkeskikk og en smule sunn fornuft vel?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Martin13 skrev:

Det er aldri offeret sin skyld at mannen ikke klarer å følge sosiale spilleregler. At noen menn velger å beskytte den som ikke følger reglene, sier så mye om hvor lav moral man har fått i samfunnet. Det er ikke greit å oppføre seg sånn mot kvinner.

Heldigvis finnes det Menn som meg i verden, som står opp for at kvinner skal føle seg trygg og ikke bli trakassert og snakket til som en ting. Det burde dere andre mannfolk også gjøre! Det er ikke for mye å forlange at folk skal ha litt folkeskikk og en smule sunn fornuft vel?

Kan ikke se at noen her i tråden har benektet dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger og svar til dette

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Martin13 skrev:

Regner med dette innlegget er ironisk/parodisk ment?

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2019 den 6.44, O.G. skrev:

Folk i norge har sunne grenser, vil jeg si. 

Her vil jeg faktisk være uenig med deg. Vi har store problemer med ensomhet i Norge. Og her har vi en lang tråd hvor menneskers ubehag ved å snakke med fremmede skal døyves, fordi det er så fælt. Jeg synes det er en borskjemt holdning. Jeg kommer ikke til å lage en generell regel for meg selv at jeg ikke kan snakke med fremmede mennesker.

Jeg avbryter selvfølgelig ikke mennesker som leser i en bok og jeg tar signaler når de viser at de ikke er interessert i en samtale. Likevel er jeg nysgjerrig på mennesker, og hvis disse fornærmede, som synes det er så fryktelig at jeg tar kontakt med dem, og som vil bli spart for dette ubehaget (noe som sjeldent skjer dem, fordi de fleste sitter alene og snakker ikke med mennesker på bussen), så får de heller kjenne på dette ubehaget. Jeg gidder ikke ta stilling til alt mulig av kanskje-ubehag.

Jeg opptrer respektfullt i relasjoner, selv om jeg kan snakke med fremmede. Jeg snakket med en fremmed kvinne på et fly en gang, og vi ble faktisk venner. Jeg har snakket med andre, som viser at de ikke er interessert i samtale og da holder jeg kjeft. Men jeg gidder ikke bli påprakket en generell regel å ikke snakke med fremmede mennesker, fordi dette kan skape ubehag hos noen. Jeg kan selv føle på dette ubehaget, når noen snakker med meg, men likevel ende opp i en kjempefin samtale jeg er glad jeg hadde. Dette ubehaget er ikke et livstruende, traumatiserende ubehag som ikke kan utfordres, akkurat som det ikke er barnemishandling å forsøke og få et barn som bare vil spise pølser til å spise andre ting, selv om hen synes det er ubehagelig. Synes terskelen for ubehag i dette samfunnet er bortskjemt lav. Alt som er ubehagelig skal unngås for enhver pris, og man skal gli gjennom livet uten å utfordres på noe som helst vis.

Å trakassere andre i offentligheten er noe annet, men å lage en generell regel for at man aldri skal kontakte fremmede, bare fordi det er en kulturell norm, synes jeg er teit. Vi får tåle å bli snakket til. Ærlig talt. Er vi i ferd med å bli en veiking-kultur?

Anonymkode: d80d2...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her vil jeg faktisk være uenig med deg. Vi har store problemer med ensomhet i Norge. Og her har vi en lang tråd hvor menneskers ubehag ved å snakke med fremmede skal døyves, fordi det er så fælt. Jeg synes det er en borskjemt holdning. Jeg kommer ikke til å lage en generell regel for meg selv at jeg ikke kan snakke med fremmede mennesker.

Og det gir menn rett til å bare snakke bitte litt med kvinner de ikke kjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Og det gir menn rett til å bare snakke bitte litt med kvinner de ikke kjenner?

Kan du lese hele innlegget mitt og ta med deg nyansene i det, i stedet for å henge deg opp i et par setninger? Jeg skriver at det er en større sak enn "menn som vil snakke littegrann". Det handler også om helt vanlig kommunikasjon mellom fremmede mennesker.

Menn har ingen rett, nei. Men alle mennesker har lov til å snakke til andre mennesker, så lenge de opptrer respektfullt. Vi kan ikke lage en generell regel som sier at å snakke til fremmede mennesker i det hele tatt i seg selv er respektløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du lese hele innlegget mitt og ta med deg nyansene i det, i stedet for å henge deg opp i et par setninger? Jeg skriver at det er en større sak enn "menn som vil snakke littegrann". Det handler også om helt vanlig kommunikasjon mellom fremmede mennesker.

Jeg såg nyansene, men det koker ned til det jeg svarte deg uansett, for fremmede kvinner skal ikke ta ansvar for menns ensomhet. 

Menn har ingen rett, nei. Men alle mennesker har lov til å snakke til andre mennesker, så lenge de opptrer respektfullt. Vi kan ikke lage en generell regel som sier at å snakke til fremmede mennesker i det hele tatt i seg selv er respektløst.

Vi har noen sosiale koder som mange menn bryter bevisst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Jeg såg nyansene, men det koker ned til det jeg svarte deg uansett, for fremmede kvinner skal ikke ta ansvar for menns ensomhet. 

Vi har noen sosiale koder som mange menn bryter bevisst. 

Det handler ikke om kvinner og menn bare. Det handler om at flere folk i denne tråden sier at det er så fryktelig kjipt å bli snakket til av fremmede mennesker, generelt. Å, så fælt og ubehagelig! Det koker ikke ned til bare det du svarer meg. Du snakker bare om menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...