Gå til innhold

Sterke reaksjoner etter at Abbasi-familien ble sendt ut av Norge


bjelle bjelle

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, bjelle bjelle skrev:

Her er en journalist som gjør jobben sin, og forholder seg til fakta, og ikke følelser:

https://www.minervanett.no/utsendelsen-av-abbasi-familien-var-godt-begrunnet

Familien fikk opphold basert på en løgn. De er ikke forfulgte. De har i lang tid ignorert utreisepåbud. Og moren har det med å bli "bevisstløs" i møte med myndighetene, uten at det er påvist alvorlig sykdom eller psykisk lidelse. 

Og hvorfor i allverden skriver ikke de andre media om dette? Men det er vel fordi folk flest " tenker" med følelsene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, altius skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbabOl/naa-har-abbasi-soesknene-landet-i-oslo

Samlet sett har transport og utsendelse av Abbasi-familien kostet rundt tre millioner kroner, melder TV 2.

Sinnsykt.. Er det dette mine hardt ervervede skattekroner går til? 

Når folk ikke reiser hjem frivillig må politi pluss helsepersonell, slik som i denne saken, følge de til " døren". 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LittleMermaid skrev:

Det er ikke snakk om å elle melle. Men samfunnet har nok blitt mer bevisst på hva som foregår, og lært seg å bry seg litt mer. I dette tilfellet var det ungdommer selv som tok initiativet til å slå en ring om denne familien, og det sier litt om den generasjonen som viser barmhjertighet om en slik urett. Selv om man ikke kan redde alle betyr det ikke at man ikke skal la være å bry seg.

Når det gjelder det siste du skrev, så er jeg enig. Å holde mennesker i "fengsel" i mange år, før de blir deportert, er også en byrde for de det gjelder og for samfunnet med systemet slik det fungerer i dag.  

Barn og ungdom viser som regel ganske dårlig refleksjonsevne i slike saker. De evner ikke å se de større konsekvensene. 

Å si de var fanget i fengsel blir bare tull. De har fått avslag for mange år siden, og har nektet å reise ut av landet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Example skrev:

Barn og ungdom viser som regel ganske dårlig refleksjonsevne i slike saker. De evner ikke å se de større konsekvensene. 

Å si de var fanget i fengsel blir bare tull. De har fått avslag for mange år siden, og har nektet å reise ut av landet. 

Jeg sier ikke at de var fanget i fengsel. Jeg sier at mange opplever det som å være i fengsel når de venter på behandlingen av søknadene sine. 

Man skal ikke undervurdere ungdom heller, har møtt mange som er mer oppegående i tankegangen enn voksne. Kanskje nettopp fordi de ikke er så påvirket av av de voksnes generelle dårlige holdning.

Og hva gjør vel litt ekstra peace & love i samfunnet? Det skaper i hvertfall ikke mere krig, mener nå jeg. Heller mer toleranse og forståelse.

Hvis man hadde tatt litt mere hensyn og vist litt mere skjønn blant våre medmennesker så hadde nok ting vært annerledes.

Jeg sier IKKE at det ikke finnes idioter som alltids kommer til å ødelegge, men de fleste som oss som bor i Norge er reale folk. Selv her i landet finner man folk som utnytter systemet for alt det er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes vi skal få alle som søker opphold her i landet intergrert i en inngjerdet leir. Der skal de være til saken er avgjort og får se avslag, så er det rett ut. De mister også muligheten til å stikke av og begå lovbrudd mot de som bor i Norge.

Jeg skjønner ikke hvorfor myndighetene kan gjøre dette, da har de styr på alle sammen.

Bare prøv å kom inn i ett land uten gyldig pass eller visum. De slipper deg ikke ut av flyplassen engang, muligens til nærmeste varetekt frem til neste fly hjem går. Her i landet får de vase rundt i gatene og ha frihet til å gjøre hva de vil, blandt annet voldta og drepe uskyldige folk. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ofte bli irritert når myndighetene bruker millioner på ditt og datt, men når det gjelder å få ut utlendinger som ikke skal være her kan de nesten bare bruke så mye de vil for meg. I mitt fordomsfulle sinn betrakter jeg det bare som forhåndsbetalte NAV-utgifter. Får vi dem ut vil jeg uansett betegne det som en hundre prosent gladsak.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrimsonPetal
8 minutter siden, Nevian said:

Jeg kan ofte bli irritert når myndighetene bruker millioner på ditt og datt, men når det gjelder å få ut utlendinger som ikke skal være her kan de nesten bare bruke så mye de vil for meg. I mitt fordomsfulle sinn betrakter jeg det bare som forhåndsbetalte NAV-utgifter. Får vi dem ut vil jeg uansett betegne det som en hundre prosent gladsak.

At noen har sittet og bestemt at familien skal sendes ut til lidelse er ingen gladsak og de påfører  dem traumer de sannsynligvis aldri vil få leget.

Det er dessuten svært dårlig butikk hvis man ser rent økonomisk på det å gi noen utdanning og støtte for å så å sende kunnskapen og ressursene ut av landet når den kunne vært til nytte her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, CrimsonPetal skrev:

At noen har sittet og bestemt at familien skal sendes ut til lidelse er ingen gladsak og de påfører  dem traumer de sannsynligvis aldri vil få leget.

Da er det ca 36 millioner afghanere som lider på akkurat samme måte. Denne familien har aldri vært forfulgt og har ikke hatt det verre enn andre afghanere, altså har de ikke rett på asyl. Men selvfølgelig, nå har de fått ansiktet sitt i avisen i motsetning til de fleste andre asylanter, og siden rettferdighet og likebehandling er ikke-eksisterende når dette skjer, så får vi de vel bli,på tross av at de har tapt i alle rettsinstanser, i motsetning til alle anonyme asylanter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg synes vi skal få alle som søker opphold her i landet intergrert i en inngjerdet leir. Der skal de være til saken er avgjort og får se avslag, så er det rett ut. De mister også muligheten til å stikke av og begå lovbrudd mot de som bor i Norge.

Jeg skjønner ikke hvorfor myndighetene kan gjøre dette, da har de styr på alle sammen.

Bare prøv å kom inn i ett land uten gyldig pass eller visum. De slipper deg ikke ut av flyplassen engang, muligens til nærmeste varetekt frem til neste fly hjem går. Her i landet får de vase rundt i gatene og ha frihet til å gjøre hva de vil, blandt annet voldta og drepe uskyldige folk. 

Ville du likt å bo i en inngjerdet leir? Tilbake til 1940 da eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LittleMermaid skrev:

Ville du likt å bo i en inngjerdet leir? Tilbake til 1940 da eller? 

Så du sammenligner det med nazistenes utrydningsleirer? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Ville du likt å bo i en inngjerdet leir? Tilbake til 1940 da eller? 

Har du bedre forslag? Er du en av de som vil ha vidåpne grenser for Gud og hvermann?

Jeg vil gjerne høre ditt forslag 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, JaVel skrev:

Da er det ca 36 millioner afghanere som lider på akkurat samme måte. Denne familien har aldri vært forfulgt og har ikke hatt det verre enn andre afghanere, altså har de ikke rett på asyl. Men selvfølgelig, nå har de fått ansiktet sitt i avisen i motsetning til de fleste andre asylanter, og siden rettferdighet og likebehandling er ikke-eksisterende når dette skjer, så får vi de vel bli,på tross av at de har tapt i alle rettsinstanser, i motsetning til alle anonyme asylanter. 

Må jo si det er imponerende at du vet så mye om denne familien og hva de har og ikke har vært gjennom..

 

20 minutter siden, JaVel skrev:

Så du sammenligner det med nazistenes utrydningsleirer? 

Jeg stilte et spørsmål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, EvaLena skrev:

Har du bedre forslag? Er du en av de som vil ha vidåpne grenser for Gud og hvermann?

Jeg vil gjerne høre ditt forslag 

Da kan du kanskje starte med ditt eget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LittleMermaid skrev:

Må jo si det er imponerende at du vet så mye om denne familien og hva de har og ikke har vært gjennom..

 

Jeg stilte et spørsmål. 

Google er din venn.  Å lese de store avisene er a waste of time. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 hours ago, LittleMermaid said:

Må jo si det er imponerende at du vet så mye om denne familien og hva de har og ikke har vært gjennom..

Saken har vært helt til høyesterett, så det er svært lite sannsynlig at det er noe som gjør at de trenger beskyttelse som ikke har kommet fram. Sannsyligvis ville milloner av afghanere hatt en bedre sak for å få opphold hvis de hadde fått sjansen, men det gjør de ikke siden ikke de har råd til å reise hit.

Endret av Anonymbruker3
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, LittleMermaid said:

Man skal ikke undervurdere ungdom heller, har møtt mange som er mer oppegående i tankegangen enn voksne. Kanskje nettopp fordi de ikke er så påvirket av av de voksnes generelle dårlige holdning.

Og hva gjør vel litt ekstra peace & love i samfunnet? Det skaper i hvertfall ikke mere krig, mener nå jeg. Heller mer toleranse og forståelse.

Som alle generasjoner før dem kommer de til å se tilbake på ungdomstiden og smile av hvor naive og uskyldige de var. Hvor tror du det ble av peace-and-love-generasjonen fra 60-tallet? De fleste av dem ble voksne, de også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, JaVel said:

https://www.nettavisen.no/nyheter/--utsendelsen-og-returen-av-abbasi-familien-synliggjor-hvor-feilslatt-og-lite-baerekraftig-dagens-asylsystem-er-blitt/3423801606.html

Her er informasjon som de store avisene ikke nevner. Jeg er utrolig skuffet over de store avisene, de unnlater å komme med fakta i slike saker. 

De selger flere aviser ved å appelere til følelsene til folk. Fakta er kjedelig;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...