Gå til innhold

Sterke reaksjoner etter at Abbasi-familien ble sendt ut av Norge


bjelle bjelle

Anbefalte innlegg

5 hours ago, bjelle bjelle said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WbJ912/sterke-reaksjoner-etter-at-abbasi-familien-ble-sendt-ut-av-norge

Lørdag morgen ble mor, hennes to sønner og datteren hentet i Trondheim av politiets utlendingsenhet, og tvangssendt med fly ut landet. Mor ble straks syk. Hun gikk inn i en bevisstløs tilstand. På mellomlanding i Istanbul (Tyrkia) ble det besluttet å returnere moren til Norge, mens returen fortsatte for barna.

Nå vil regjeringspartiene reforhandle asylvedsaket, Venstre og Krf vil myke opp, Frp vil stramme inn. Går det mot slutten på denne regjeringen, eller klarer Erna, nok en gang, å redde stumpene?

Borgarting lagmannsret har gitt UDI og UNE medhold i at den midlertidige oppholdstillatelsen skulle tilbakekalles. Likevel taler et samlet MSM familiens sak og lager en tåreperse uten like, med et totalt fravær av kritiske spørsmål.

 

Det jeg reagerer mer på er at mor ble sendt tilbake UTEN barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, LittleMermaid skrev:

Dette mener du virkelig man skal gidde å svare på? 

Ja?
Dersom du vil ta alle innbyggerne i Afghanistan ut av Afghanistan og plassere dem i vestlige land, hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, JaVel said:

Slik jeg har forstått mistet de oppholdstillatelsen i 2014, og høyesterett var enig med Une at dette var korrekt, allikevel har de blitt boende? De fikk også en utsettelse ang avreise slik at et av barna skulle få gjøre ferdig videregående. 

Regjeringen har ikke akkurat vært kjent for å høre på høyesterett eller norske lover generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Guile skrev:

Klarer ikke helt å engasjere de store følelsene her. Jeg syns det er mye tøffere når barna er født og oppvokst her og likevel blir sendt ut. For noen år siden røyk det en bosnisk (?) familie på Rjukan. Yngste barnet på 9 var født og oppvokst i Norge, men ut skulle dem alle mann. 

Det er noe hjerterått med å la småbarn lide for foreldrenes valg. 

Jeg kunne aldri vært dommer i slike saker. Jeg er helt med på at vi ikke kan gi opphold til alt som kan krype og gå, men når man begynner å lese om enkelthistorier så er det bare jævlig alt sammen. 

I denne saken er hvertfall barna store / voksne.. Og avslaget ble gitt i 2014 (hvorfor bruker vi fem år på å få returnert folk?!). 

Du er klar over at mange av disse hjerteskjærende historiene er løgn?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
Akkurat nå, EvaLena skrev:

Du er klar over at mange av disse hjerteskjærende historiene er løgn?

Hva vet du og jeg om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Det jeg reagerer mer på er at mor ble sendt tilbake UTEN barna

Håper hun blir sendt ut igjen snarest mulig. Jeg eier ingen sympati for denne mora som har blitt værende her til tross for avslag.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argumentene er håpløse. Fordi man har dratt ut utseendelsen lengst mulig, så skal man belønnes for dette? Selvfølgelig skal man ikke det.

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rosetelys skrev:

Ja?
Dersom du vil ta alle innbyggerne i Afghanistan ut av Afghanistan og plassere dem i vestlige land, hva skjer da?

Ærlig talt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, LittleMermaid skrev:

Ærlig talt.

 

Jeg må si du argumenterer veldig godt for synspunktene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Dette mener du virkelig man skal gidde å svare på? 

Men det er jo det som er fakta utifra den asylpolitikken du vil ha. Leste et intervju med une-direktøren en gang, han sa at hvis Norge endret asylpolitikken sin det minste, så visste de det i Afghanistan allerede etter 24 timer. Afghanistan er et stamme-samfunn, mennesker endrer ikke sin kultur bare ved å krysse en landegrense, eller tror du at du hadde blitt en muslim på din hals bare ved å krysse grensen til Saudi-Arabia? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guile skrev:

Hva vet du og jeg om det? 

Trenger ikke være Einstein for å skjønne det.

Jeg har selv jobbet i flyselskap og det var ukentlig at folk med fremmedpass reiste til hjemlandet sitt på ferie. Grunnen til at de ikke kunne stoppes var fordi de tok fly til nærmeste flyplass til hjemlandet sitt. Mange med fremmedpass kan reise hvor de vil bortsett fra hjemlandet de kommer fra, men de kommer seg over ved hjelp av bil, buss og går over grensen på ubevoktet steder som feks over fjell og gjennom skog.

Flere ganger spurte jeg passasjeren om han/hun skulle til hjemlandet og de bekreftet smilende ja. Jeg kunne uansett ikke stoppe demografiske heller ikke myndighetene da vi ikke hadde bevis annet enn prat.

Derfor har ikke jeg store troen på mange av disse innvandrerne.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Guile skrev:

Hva vet du og jeg om det? 

Gå inn og les praksisbasen til Une. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, EvaLena skrev:

Trenger ikke være Einstein for å skjønne det.

Jeg har selv jobbet i flyselskap og det var ukentlig at folk med fremmedpass reiste til hjemlandet sitt på ferie. Grunnen til at de ikke kunne stoppes var fordi de tok fly til nærmeste flyplass til hjemlandet sitt. Mange med fremmedpass kan reise hvor de vil bortsett fra hjemlandet de kommer fra, men de kommer seg over ved hjelp av bil, buss og går over grensen på ubevoktet steder som feks over fjell og gjennom skog.

Flere ganger spurte jeg passasjeren om han/hun skulle til hjemlandet og de bekreftet smilende ja. Jeg kunne uansett ikke stoppe demografiske heller ikke myndighetene da vi ikke hadde bevis annet enn prat.

Derfor har ikke jeg store troen på mange av disse innvandrerne.

Ja det er jo mange somaliere som reiser på ferie til Somalia ;) . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde man jo sluppet om man hadde skrotet hele asylsystemet som tar inn noen tusen mennesker fra et stadig overfylt flyktnings mottak i midtøsten, det hjelper svært lite å ta inn å bruke flere milliarder når problemene øker i mottakene hvor de mangler vann, mat og bosted med medisiner osv, tar man inn 1000 kommer det inn 1000 i mottakene like fort.

De milliardene man bruker på å ta inn noen få her kan brukes på å hjelpe til med å bygge telt, gi vann, mat og medisiner til de som virkelig lever i helvete. Det blir nesten ironisk å angripe folk for å være usympatiske rasister som ikke ønsker flyktningene hit men å bruke milliardene der de er når man ikke hjelper til noe som helst med å ta inn 1000 her og der som man igjen må sørge for får et sted å bo og jobbtilbud. 

Jeg sier, legg ned alle mottakene og bruk alle de planlagte milliardene dere ønsket å sløse å bruke de i mottakene til folkene som virkelig trenger hjelpen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis asylsøkernes\flyktningers respektive hjemland, ikke er trygt for dem som kommer hit, da burde de landene som dem da flykter fra, bli satt under FN-administrasjon. Sett inn et styre som er vennligsinnet overfor alle borgerne av det landet, så trenger vi ikke lengre dette asylinstituttet. Og hvorfor alle på liv og død, skal komme til vesten, når det er fred og frihet i nabolandet, så forstår ikke jeg hvorfor mange vil rissikere liv og helse for å komme hit. Det later til å tro at mange flykter til noe, enn at dem flykter fra noe.

Hvis FN og alle disse hjelpeorganisasjonene hadde vært oppriktig i sitt ønske om å hjelpe, så hadde dem fått inn et nytt styre i de landene det gjelder, så verden kunne fått et mere fredfylte regimer rundt om. Men egentlig så tror jeg at nettopp at asyl\flyktning\kvoteflykting-businessen holdes i gang, fordi at det er et ønske av verdenseliter, at verden skal globaliseres, noe som da også er på dagsorden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
17 minutter siden, Rosetelys skrev:

Ja?
Dersom du vil ta alle innbyggerne i Afghanistan ut av Afghanistan og plassere dem i vestlige land, hva skjer da?

Hvilket vestlig land skal isåfall ta imot hele Afganistan, og hvor skal de få penger fra til å brødfø, gi utdannelse og jobber til hele denne befolkningen som da må begynne på scratch igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rosetelys skrev:

Jeg må si du argumenterer veldig godt for synspunktene dine.

Du har nok svar på det selv, så hvorfor jeg skal svare for deg er virkelig unødvendig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er som flere har nevnt her hele asylpolitikken. Man kan uken redde alle, men når deg kommer til stykket så er det bare flaks som gjør at man blir født inn i en velferdsstat, og ikke i krig og elendighet. Norsk asylpolitikk kritiseres fra flere hold. Og ja, jeg er enig i at hjelpen burde blitt gitt i de respektive landene, men det sier jo seg selv er enklere sagt enn gjort. 

Men jeg mener man ikke bare kan la være å bry seg som mennesker om sine medmennesker. 

https://www.klassekampen.no/article/20171021/ARTICLE/171029991

DØDELIG UTFALL

"Flere steder i landet merker familier asylpolitikken. I den ferske rapporten «Forced Back to Danger» dokumenterer Amnesty at norsk returpolitikk har fått dødelig utfall. 

Her kan en lese om Hadi (et falskt navn av hensyn til familien), som flyktet til Norge i 2015 etter å ha blitt kidnappet og torturert i Afghanistan. Familien fikk avslag på asyl­søknadene og fikk valget mellom betalt «frivillig retur» eller fengsling og deportasjon. De dro. 

Kort tid etter at familien kom til Afghanistan i 2016, ble Hadi myrdet."

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...