Gjest Lin11 Skrevet 18. april 2020 #12341 Del Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, Nobile skrev: “Heller ikke hennes advokat Tony A. Vangen kan svare på om Davidsen nå ønsker å finne en løsning i saken.” Mener å huske at hun skrev det etter dommen fra FT? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 18. april 2020 #12342 Del Skrevet 18. april 2020 (endret) Ah, måtte trykke på og bekrefte at jeg hadde abbo. Nei, kommer fremdeles ikke inn på RB. Bare den andre avisen;Gjesdalbuen . Endret 18. april 2020 av loffen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nobile Skrevet 18. april 2020 #12343 Del Skrevet 18. april 2020 (endret) 2 minutter siden, Lin11 skrev: Mener å huske at hun skrev det etter dommen fra FT? Denne saken er ikke ferdigbehandlet i Forbrukerrådet. Det er 7 kursdeltakere som har klaget hun inn. Endret 18. april 2020 av Nobile 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 18. april 2020 #12344 Del Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, loffen skrev: Ah, måtte trykke på og bekrefte at jeg hadde abbo. Så bra du fant ut av det, jeg er elendig på å forklare ting 🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 18. april 2020 #12345 Del Skrevet 18. april 2020 4 minutter siden, elien skrev: Så bra du fant ut av det, jeg er elendig på å forklare ting 🙈 Takk, men har gitt opp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 18. april 2020 #12346 Del Skrevet 18. april 2020 21 minutter siden, Lin11 skrev: Sa ikke ABD at de skulle få pengene igjen? Hun sier så mangt, men noen penger tror jeg neppe hun har 😜 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Flettfrid Skrevet 18. april 2020 Populært innlegg #12347 Del Skrevet 18. april 2020 Påfallende at hun skulle legge ut en snapp akkurat i dag, der hun takker noen for støtten nå i denne vanskelige tiden. Så kommer denne artikkelen på trykk noen timer senere. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 18. april 2020 #12348 Del Skrevet 18. april 2020 Avisen har jo vært på henne mange ganger for en kommentar. Klart det oppfattes vanskelig. Strategien ellers er jo klassisk. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stargaze Skrevet 18. april 2020 Populært innlegg #12349 Del Skrevet 18. april 2020 34 minutter siden, Flettfrid skrev: Påfallende at hun skulle legge ut en snapp akkurat i dag, der hun takker noen for støtten nå i denne vanskelige tiden. Så kommer denne artikkelen på trykk noen timer senere. Hun visste nok at den kom, og prøver å gjøre seg til offer igjen. «Stakkars meg i denne vanskelige tiden...» Håper folk har lært og holder seg langt unna henne fremover. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 18. april 2020 #12350 Del Skrevet 18. april 2020 Lurer på om Reitan poster «takk for støtten» i sine sosiale medier etter denne refsen https://www.nrk.no/nordland/rema-1000-trekker-fiskeburgerreklame-etter-kritikk_-_-det-ble-upresist-1.14986089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 19. april 2020 #12351 Del Skrevet 19. april 2020 Klart det er vanskelig for AB i denne tiden, det forstår alle. Det må være helt forferdelig å møte så massiv kritikk, det må være rot til mye bekymring både økonomisk og ift fremtiden til kurs-bedriften. Men jeg venter ikke akkurat på at hun skal "stå frem" og ta kritikken særlig høylydt. Jeg tror hun virkelig mener at hun gjør en god jobb, og at mennesker som kritiserer vil henne vondt. Hun har fått lov å bruke media til å lage et inntrykk av at hun har vært utsatt for voldsomt mye hat, hets og mobbing - men at hun har klart å reise seg igjen. Når så media "snur" og dekker det HUN faktisk har gjort mot andre istedet, så må det oppleves helt forferdelig for henne det også. Som jeg nevnte for noen sider siden, så ser jeg på det sånn at AB har hatt mye `støtte` fra ulike ift å gjøre det til en virkelighet at hun har vært utsatt for, og reist seg fra det styggeste av netthets. Jeg nevnte apparatet i Panta (forlagssjef og juridiske rådgivere) - og jeg syns media også har stor skyld. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 19. april 2020 #12352 Del Skrevet 19. april 2020 Fint oppsummert 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg yamask Skrevet 19. april 2020 Populært innlegg #12353 Del Skrevet 19. april 2020 AB er alltid nøye på å vise offentligheten at hun har støtte blant venner. Denne gangen en snapchat felleskonto jeg ikke har hørt om. Dessverre har hun på denne måten gjort det enklere for oss å forstå når venner IKKE støtter henne. Hadde Spraytan-Isabelle stått ved hennes side nå hadde vi garantert fått vite det. NB, dette er selvfølgelig spekulasjon, men jeg syns det er rimelig å anta at det stemmer. At advokaten hennes ikke gir noen gode svar til journalister kan umulig være et godt tegn for bakemor. Nå har hun virkelig tullet det til for seg selv. En annen ting jeg har tenkt på idag er hvor fort man glemmer disse influenserne når de er stille. Selvom jeg har vært over snittet opptatt av AB og svindelsaken så hadde jeg helt glemt henne før denne tråden ble oppdatert i går. Det mener jeg er gode nyheter for AB som etterhvert bør se seg etter en ordentlig jobb, og leve et liv utenfor «rampelyset». Folk glemmer uviktige personer veldig fort. Men, jeg vil ikke glemme henne før saken er avgjort og hun har betalt det hun skylder. Etter det er gjort ønsker jeg henne et godt liv med mann, barn og spenn. Bare uten at vi vet det. 78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 20. april 2020 #12354 Del Skrevet 20. april 2020 17 timer siden, fotballjenta skrev: AB er alltid nøye på å vise offentligheten at hun har støtte blant venner. Denne gangen en snapchat felleskonto jeg ikke har hørt om. Dessverre har hun på denne måten gjort det enklere for oss å forstå når venner IKKE støtter henne. Hadde Spraytan-Isabelle stått ved hennes side nå hadde vi garantert fått vite det. NB, dette er selvfølgelig spekulasjon, men jeg syns det er rimelig å anta at det stemmer. At advokaten hennes ikke gir noen gode svar til journalister kan umulig være et godt tegn for bakemor. Nå har hun virkelig tullet det til for seg selv. En annen ting jeg har tenkt på idag er hvor fort man glemmer disse influenserne når de er stille. Selvom jeg har vært over snittet opptatt av AB og svindelsaken så hadde jeg helt glemt henne før denne tråden ble oppdatert i går. Det mener jeg er gode nyheter for AB som etterhvert bør se seg etter en ordentlig jobb, og leve et liv utenfor «rampelyset». Folk glemmer uviktige personer veldig fort. Men, jeg vil ikke glemme henne før saken er avgjort og hun har betalt det hun skylder. Etter det er gjort ønsker jeg henne et godt liv med mann, barn og spenn. Bare uten at vi vet det. Advokaten virker ganske passiv ift det hele. Leste et sted at han `henviste til AB` ved spørsmål. Ikke godt å vite hva han jobber med i kulissene. Det gikk vel ikke så bra da hatboken ble saksøkt, så mulig han bevisst ikke uttaler seg til media. Greit å ta litt vare på omdømmet når man jobber i den bransjen - vil jeg tro. Enten det, eller så har han ikke lenger saken. Trist hvis AB og Isabel har røket "uklar", de skulle jo erobre verden sammen hadde man inntrykk av. Isabel beundret iallefall AB`s "superkjendis"-image nesegrust rundt utgivelsen av hatboken. Det virker som AB`s vennskap er svært intense en stund, før noe skjer - og deretter kommer kryptiske innlegg om svik. Denne gangen har hun vel ikke skrevet noe som helst om relasjonen etter saken mot ABIP begynte å rulle - så forhåpentligvis er den så solid som de viste oss. De driver vel fortsatt dette Blogghuset sammen. Flott at hun nå skjermer om privatlivet. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 20. april 2020 Populært innlegg #12355 Del Skrevet 20. april 2020 2 timer siden, Isild skrev: Advokaten virker ganske passiv ift det hele. Leste et sted at han `henviste til AB` ved spørsmål. Ikke godt å vite hva han jobber med i kulissene. Det gikk vel ikke så bra da hatboken ble saksøkt, så mulig han bevisst ikke uttaler seg til media. Greit å ta litt vare på omdømmet når man jobber i den bransjen - vil jeg tro. Enten det, eller så har han ikke lenger saken. Trist hvis AB og Isabel har røket "uklar", de skulle jo erobre verden sammen hadde man inntrykk av. Isabel beundret iallefall AB`s "superkjendis"-image nesegrust rundt utgivelsen av hatboken. Det virker som AB`s vennskap er svært intense en stund, før noe skjer - og deretter kommer kryptiske innlegg om svik. Denne gangen har hun vel ikke skrevet noe som helst om relasjonen etter saken mot ABIP begynte å rulle - så forhåpentligvis er den så solid som de viste oss. De driver vel fortsatt dette Blogghuset sammen. Flott at hun nå skjermer om privatlivet. Det virker ikke som om advokaten jobber for Anne Brith mer. Det har gått fra å bære vesker og komme med lange forsvarstaler til avisene, til å "ikke uttale seg på vegne av bloggeren". Ett sted på veien røpet han at det var over 100 deltakere på ABIP, noe Anne Brith senere benektet. Og i svaret til FT mente hun at antall deltakere var unntatt offentligheten. Advokaten gjorde en tabbe, og Anne Brith godtar sjeldent tabber fra andre enn seg selv. Forøvrig er jeg ikke det minste overrasket over at klagerne ikke får svar på sine henvendelser. Hva skal hun skrive, liksom? Kassa er tom, still dere i kø, her er det flere som krever penger? Det passer nok dårlig med bildet hun har skapt av seg selv som suksessfull businesskvinne og millionær. Hun skjønner nok at hun er ferdig, men makter ikke å innrømme det. Jeg tviler på at Anne Brith lar seg berøre av at de tidligere kursdeltakerne er slitne og lei seg og mister nattesøvnen, eller at de har tapt penger de sårt trenger. Etter tre konkurser er hun vandt til å være skyld i andre menneskers frustrasjoner og økonomiske tap. Hun bryr seg ikke. Det beviser hun ved å gjøre narr av konkursene og attpåtil fremstille de som noe positivt. For henne, selvfølgelig, hovedfokus for Anne Brith har alltid vært Anne Brith. Så hun tar i bruk sitt nyeste triks, sitter stille i båten, og så håper hun sikkert å hale dette ut så lenge at mediene ikke lenger bryr seg. Det tror jeg er en feilberegning, for mediene slipper ikke saken selv i norgeshistoriens største krise i fredstid. Saken har stor interesse, sa journalisten fra Romerikes Blad til Unjem. Ved å hale ut dette blir det bare artikkel etter artikkel om dette. Og det handler ikke lenger om et feilslått prosjekt, men om et menneske som totalt ignorerer ansvar og oppfører seg som en trassig tenåring. Alle disse artiklene er ikke gode nyheter hvis man ønsker å drive forretninger i fremtiden. Eller søke jobb. Man kan kanskje vri seg unna et feilslått prosjekt, hvis man er god til å snakke for seg, noe Anne Brith er. Jeg ser for meg noe sånt: Prosjektet var FOR bra, FOR populært; FOR suksessfylt. Jeg hang ikke med, var uforberedt på hvor god ideen min var. Men jeg beviste i hvert fall at jeg har glimrende teft for forretninger. Fortsettelsen er hovedutfordringen. Anne Brith er ikke enig i kritikken, Anne Brith avviser klager, Anne Brith slenger på røret, Anne Brith vil ikke svare.... Hva er det hun forsøker å oppnå ved denne oppførselen? Det hjelper jo ikke, resultatet er akkurat det samme, deltakerne vil ha igjen pengene sine og det ser ikke ut som om det er noe å hente. Hun burde satt av noe av champagnebudsjettet og brukt på en medierådgiver. 93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Chrisssi Skrevet 20. april 2020 Populært innlegg #12356 Del Skrevet 20. april 2020 (endret) Får skikkelig Donald vibber av Anne Brith, og da mener jeg ikke Andebys versjon, men selveste Trump'en med alt selvskryt og grandiose selvbilde. Edit: Nå synes kanskje jeg var litt drøy, håper for all del at hun har det bra og finner seg en jobb hun kan trives med og med gode kolleger, det tror jeg alle mennesker har godt av. Endret 20. april 2020 av Chrisssi La til avsnitt 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 20. april 2020 #12357 Del Skrevet 20. april 2020 13 timer siden, Felis skrev: *✂️* Jeg tviler på at Anne Brith lar seg berøre av at de tidligere kursdeltakerne er slitne og lei seg og mister nattesøvnen, eller at de har tapt penger de sårt trenger. *✂️* Ikke missforstå, det AB har gjort er forferdelig og jeg håper virkelig at alle det til slutt vil bli konsekvenser av dette. Men.. Om de sårt trenger penger, da bruker man vel ikke, hva da? Nesten 15.000 kr? På et kurs holdt av en shady influencer? Litt av ansvaret må faktisk ligge på de voksne menneskene som har frivillig gitt den dama så mye penger. Det trengs ikke mange googlesøk for å finne ut av hva slags type AB er, og det før denne skandalen. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 20. april 2020 Populært innlegg #12358 Del Skrevet 20. april 2020 (endret) 1 time siden, Birdo skrev: Ikke missforstå, det AB har gjort er forferdelig og jeg håper virkelig at alle det til slutt vil bli konsekvenser av dette. Men.. Om de sårt trenger penger, da bruker man vel ikke, hva da? Nesten 15.000 kr? På et kurs holdt av en shady influencer? Litt av ansvaret må faktisk ligge på de voksne menneskene som har frivillig gitt den dama så mye penger. Det trengs ikke mange googlesøk for å finne ut av hva slags type AB er, og det før denne skandalen. At folk hopper på ting som virker for godt til å være sant er ikke unikt for ABIP saken. Mange hopper f.eks. på diverse multi-level marketing schemes (MLM) i håp om tjene gode penger. Disse firmaene blir gjerne markedsført med løfter som f.eks. god inntjening og spennende muligheter i et internasjonalt miljø, noe som ikke er realistisk i det hele tatt. Det er mange som hopper på uten å undersøke på forhånd. Fellestrekket for de som hopper på MLM er gjerne at de er lavt utdannet og står utenfor arbeidslivet, alternativt er de i et typisk lavtlønnet sliteryrke. De håper på bedre tider og er villige til å gripe ethvert halmstrå noen rekker dem for å få det til. Løfter om høye inntekter, å være en del av et fellesskap og personlig utvikling får dem lett på kroken. Om man ser på ABIP deltakerene er overnevnte gjennomgående. Det er folk som har slitt på både den ene og den andre måten over tid. For disse menneskene har nok henvendelsen fra ABIP vært et slags svar på bønnene deres. De har håpet og drømt om en bedre fremtid og ut av det blå ble de kontaktet av selveste AB eller noen tilknyttet henne og fikk høre at de var utvalgt. At AB hadde tro på dem og ville hjelpe dem var nok stort for mange. Dette utgangspunktet gjorde nok at den aggressive salgsmetoden der folk fikk beskjed om at de var utvalgt, men mange var interessert og de måtte få svar nå var nok spesielt effektiv på disse i utgangspunktet litt sårbare gruppen ABIP siktet seg inn på. Å miste denne gyldne muligheten ville de nok ikke risikere, selv om de strengt tatt ikke hadde råd Endret 21. april 2020 av Christiane_W 74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktninja Skrevet 21. april 2020 #12359 Del Skrevet 21. april 2020 6 timer siden, Birdo skrev: Ikke missforstå, det AB har gjort er forferdelig og jeg håper virkelig at alle det til slutt vil bli konsekvenser av dette. Men.. Om de sårt trenger penger, da bruker man vel ikke, hva da? Nesten 15.000 kr? På et kurs holdt av en shady influencer? Litt av ansvaret må faktisk ligge på de voksne menneskene som har frivillig gitt den dama så mye penger. Det trengs ikke mange googlesøk for å finne ut av hva slags type AB er, og det før denne skandalen. Jeg mener å ha lest, muligens i denne tråden at en av de som ble kontaktet stod under (økonomisk?) vergemål, og tømte sparekontoen for å bli med på dette, og vergen fikk blankt avslag på forespørselen om å avslutte opplegget og få pengene tilbake.. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 21. april 2020 Populært innlegg #12360 Del Skrevet 21. april 2020 8 timer siden, Birdo skrev: Ikke missforstå, det AB har gjort er forferdelig og jeg håper virkelig at alle det til slutt vil bli konsekvenser av dette. Men.. Om de sårt trenger penger, da bruker man vel ikke, hva da? Nesten 15.000 kr? På et kurs holdt av en shady influencer? Litt av ansvaret må faktisk ligge på de voksne menneskene som har frivillig gitt den dama så mye penger. Det trengs ikke mange googlesøk for å finne ut av hva slags type AB er, og det før denne skandalen. Det er feil. Mediene trykket Anne Brith til sitt bryst og skrev bare gladsaker om henne før denne skandalen. Til og med Hatboka-kontroversene ble vinklet positivt for Anne Brith. Stakkars mobbet kvinne får ytringsfriheten truet av hatere. Hun fikk uforstyrret trykket narrativet sitt i alle store (og mindre) mediehus, inkludert NRK, GMN og GKN, og den eneste som turte å stille et kritisk spørsmål var Dorte Skappel. De burde skamme seg for måten representanten for Panta nfikk boltre seg i media, de skrev ordrett alle løgnene han kom med. Da saken var avgjort og Anne Brith hadde tapt, var det en avis som trykket pressemeldingen. EN avis (VG)! Hvor var alle journalistene som hadde publisert løgnene til Anne Brith? Jeg tipper at Hat-historien fenget bedre enn at Anne Brith for med løgn. Og så er det noe med å innrømme at man tok feil... Alle forsøk på å belyse den grumsete siden av Anne Brith ble kvalt. Bare se på tråden her inne, den har vært moderert til det latterlige. Selv innlegg med god dokumentasjon har blitt slettet. Sannsynligvis et resultat av de 150 mailene Anne Brith sendte til forumledelsen. Det hjalp sikkert litt å anmelde forumansvarlig og moderator også. Det var altså ikke så åpenbart for disse deltakerne at Anne Brith var....Anne Brith. Mulig de plukket opp litt her og der, men når de store mediehusene gikk god for henne, så er det lettere å tro på dem, enn et forum med dårlig rykte, samt "sladrebloggen" BOTB. Som mange har påpekt så siktet Anne Brith seg inn på en sårbar gruppe. Det eneste hun trengte å gjøre var å kvede på den samme visa: Det er hatere der ute som er så misunnelige at de forsøker og ødelegge både henne og karrieren. Vi skal ikke se bort ifra at kritikken faktisk hjalp Anne Brith. Man er jo ikke en suksess før andre er misunnelige. 97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg