Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om man følger swipeup på lanseringssnappen i dag, kommer man til sønnens Fortniteteam sin side på insta. Trykker på link i bio, og får opp liste over deltagere osv. Under investor samt manager/owner dukker navnet Anne Brith Davidsen opp. Ny karriere kanskje? 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Dragonheart skrev:

Om man følger swipeup på lanseringssnappen i dag, kommer man til sønnens Fortniteteam sin side på insta. Trykker på link i bio, og får opp liste over deltagere osv. Under investor samt manager/owner dukker navnet Anne Brith Davidsen opp. Ny karriere 

 

Endret av Gro12
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Felis skrev:

Jeg synes egentlig det er innafor å promotere teamet til sønnen. Han er 17, det er ingen utlevering og ikke engang et bilde. Men å bruke kakeboklansering som clickbait...🤣 Det genererer jo sikkert en masse klikk, for det er ikke bare jeg som lurer på hvor kakeboka ble av, men du verden så pinlig for alle involverte. Er mors karrierefiasko alt de har å lokke med? Og hva synes de som hun skylder penger om at hun investerer i noe som helst?

@Gro12 så tror jeg ikke det kommer flere bøker fra den kanten, verken om baking eller mobbing. I så fall må hun finne et annet forlag enn Panta.

 

425060485_Skjermbilde2020-04-16kl_08_54_16.png.c592421ed177b80309ca42b416048488.png

 

Jeg tror en eventuell avtale om 5 bakebøker ble gjort før hat-boken floppet og de i tillegg tapte i retten. Hvis jeg drev et forlag som slet økonomisk hadde jeg ikke satset penger på en person som flopper med absolutt alt hun tar i, uten at jeg vet om det er grunnen til at de ikke gir ut boka. Det kan jo like gjerne være at hun røk uklar med Panta (som med alt annet). Eller at hun ikke gjorde den ferdig (som alle andre prosjekter). Jeg synes dog det er synd, for noe må hun leve av. Hun er tross alt alenemor med hus og fet bil. 

Jeg tror hun vil slite med å skaffe seg en "vanlig jobb", da enhver arbeidsgiver gjør et googlesøk før de ansetter, så et comeback som blogger er noe jeg ser for meg kan skje. Da håper jeg det blir som bakeblogger, ikke dramaqueen, for hun er dyktig og inspirerende (synes jeg). 

Da blir vel KG «ekspertene» lykkelige og tar på seg «æren» for å ha ødelagt hennes karriere. De har jo vært ivrig og kontakte de hun reklamerer for, og truet med å boikotte de om de gir oppdrag til AB. Jeg personlig driter i hvordan hun tjener pengene sine, men det sier jo mye om enkelte i denne tråden. Tenk og bruke så myr av tiden sin for å prøve gjøre livet surt for en som vil forsørge seg... og nei, jeg er ikke AB 😎

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nor skrev:

Da blir vel KG «ekspertene» lykkelige og tar på seg «æren» for å ha ødelagt hennes karriere. De har jo vært ivrig og kontakte de hun reklamerer for, og truet med å boikotte de om de gir oppdrag til AB. Jeg personlig driter i hvordan hun tjener pengene sine, men det sier jo mye om enkelte i denne tråden. Tenk og bruke så myr av tiden sin for å prøve gjøre livet surt for en som vil forsørge seg... og nei, jeg er ikke AB 😎

Hun må vel ha dratt inn nærmere en million på dette svindelkurset, som hun nå neppe har hverken vilje eller evne til å betale tilbake. Man kan vel trygt si hun har gravd sin egen grav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, FruJohansen skrev:

@Nor Jeg syns et utsagn som "å drite i hvordan noen tjener pengene sine" også sier en hel del. Innenfor den setningen alene, åpner du opp for at enkeltpersoner kan tjene penger på det de vil, fristilt fra sosiale normer og juridiske paragrafer, uten at du syns det er problematisk. 

Man kan sikkert si mye om denne tråden og hva dens formål er. Men det udiskutable faktum når det gjelder AB sitt siste stunt, influencerkurset, så ble det styrt i grøfta av daglig leder selv, uavhengig av hva som skjedde på KG. De som meldte henne til rette instans kom ikke herfra, de kom fra en gruppe mennesker som hadde betalt for en tjeneste de ikke fikk. Det er bevist gjennom flere medieoppslag, og til slutt en konklusjon fra Forbrukerombudet at Anne Brith Influencer Program hadde: 

- brutt markedsføringsloven
- ikke forholdt seg til gjeldende lovverk innenfor salg av kursvirksomhet, bla manglet angrerettskjema 
- mottatt penger fra kursdeltagerne på sin private Vipps, uten at det foreligger noen faktura eller annen informasjon om hva denne innbetalingen skulle dekke
- ufullstendig og ikke tilfredsstillende gjennomføring av de lovede tjenester som solgte inn kurset. 

Kurset var dårlig nok til at alle som hadde betalt, hadde grunn til å be om pengene sine tilbake. 

Det er ikke mye annet som er diskutert her det siste året enn ABIP og avviklingen av dette. Det eneste som kan kobles til KG hva angår dette togkræsjet av et kurs, er at ingen som frekventerer denne tråden ble det minste overrasket da AB sitt tog til suksess sporet av nok en gang.  

Fint og saklig oppsummert :) 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, FruJohansen skrev:

@Nor Jeg syns et utsagn som "å drite i hvordan noen tjener pengene sine" også sier en hel del. Innenfor den setningen alene, åpner du opp for at enkeltpersoner kan tjene penger på det de vil, fristilt fra sosiale normer og juridiske paragrafer, uten at du syns det er problematisk. 

Man kan sikkert si mye om denne tråden og hva dens formål er. Men det udiskutable faktum når det gjelder AB sitt siste stunt, influencerkurset, så ble det styrt i grøfta av daglig leder selv, uavhengig av hva som skjedde på KG. De som meldte henne til rette instans kom ikke herfra, de kom fra en gruppe mennesker som hadde betalt for en tjeneste de ikke fikk. Det er bevist gjennom flere medieoppslag, og til slutt en konklusjon fra Forbrukerombudet at Anne Brith Influencer Program hadde: 

- brutt markedsføringsloven
- ikke forholdt seg til gjeldende lovverk innenfor salg av kursvirksomhet, bla manglet angrerettskjema 
- mottatt penger fra kursdeltagerne på sin private Vipps, uten at det foreligger noen faktura eller annen informasjon om hva denne innbetalingen skulle dekke
- ufullstendig og ikke tilfredsstillende gjennomføring av de lovede tjenester som solgte inn kurset. 

Kurset var dårlig nok til at alle som hadde betalt, hadde grunn til å be om pengene sine tilbake. 

Det er ikke mye annet som er diskutert her det siste året enn ABIP og avviklingen av dette. Det eneste som kan kobles til KG hva angår dette togkræsjet av et kurs, er at ingen som frekventerer denne tråden ble det minste overrasket da AB sitt tog til suksess sporet av nok en gang.  

Enig at dette kurs svindlerne var ufint . Sikter til før dette hendte, da brukerne her skrøt over at de hadde sent henvendelser til Ellos osv der de truet !) med boikott om de brukte AB til markedsføring av produkter. Latterlig oppførsel, og overvurderingen av din betydning. Jeg ser virkelig at AB stadig dummer seg ut, men denne tråden er umoden og smålig . Utseende hennes, kjæresten hennes, gleden over hus og bil... ja alt har vært latterliggjort i denne tråden med moderators velsignelse. På seg selv kjenner man andre er det noe som heter, og det er denne tråden et eksempel på. Morsomt når de ivrigste her fremhever at de ikke følger henne, men kom over snap fra henne med et uhell...😂👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
1 time siden, Nor skrev:

Sikter til før dette hendte, da brukerne her skrøt over at de hadde sent henvendelser til Ellos osv der de truet !) med boikott om de brukte AB til markedsføring av produkter. Latterlig oppførsel, og overvurderingen av din betydning.

AB har jo selv uttalt at hun mistet samarbeidspartnere fordi folk hadde henvendt seg til dem og klaget?

Klagene gikk på at hun "skrev om livet med barna" - ABs egne ord. Ekstrem utlevering, og bruk av barn i reklame som vi andre kaller det.

Så hvis henvendelsene førte til en slutt på dette, er det hverken latterlig oppførsel eller overvurdering av egen betydning. Faktisk er det veldig, veldig bra.👍

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@frujohansen bra skrevet. Det å utgi livet sitt og alt rundt, for å være noe helt annet enn det faktisk er, gjør at følgere reagerer. Å fyke rundt og se på hus i 10-15 mill klassen, fortelle om svømmebasseng og andre ting som aldri blir noe. Hun er blitt gjennomskuet bit for bit.

Ærlighet varer lengst. Og å gjøre seg bedre, rikere, mer vellykket, mer hardtarbeidende ++ enn det som er realiteten.. klart det kommer frem til slutt. Og vi har jo nå fått bekreftet at det ikke var et riktige bilde.

Livet er flest hverdager, for alle - det tåler vi å se og kan relatere oss til.

 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2020 den 9.32, Nor skrev:

Da blir vel KG «ekspertene» lykkelige og tar på seg «æren» for å ha ødelagt hennes karriere. De har jo vært ivrig og kontakte de hun reklamerer for, og truet med å boikotte de om de gir oppdrag til AB. Jeg personlig driter i hvordan hun tjener pengene sine, men det sier jo mye om enkelte i denne tråden. Tenk og bruke så myr av tiden sin for å prøve gjøre livet surt for en som vil forsørge seg... og nei, jeg er ikke AB 😎

Tenk om hun hadde forsørget seg uten løgn, svindel og fanteri. 😀

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein
22 timer siden, FruJohansen skrev:

Denne tråden syns jeg jevnt over er ganske saklig, og kritikken er med få unntak berettiget. Det bekrefter du jo også selv, når du bruker ord som kurssvindlere, og at hun stadig dummer seg ut. Man kan liksom ikke regne med å kunne oppføre seg dumt i det offentlige rom over flere år uten å få kritikk for det.

Anne Brith har lagt seg ut med et, for meg, helt ufattelig antall mennesker i det virkelige liv, det er helt uunngåelig at dette ikke blør over i businessen hennes. Jeg er egentlig overrasket over at de som har hatt konflikter med henne gjennom årene, er så stille og hensynsfulle som de har vært. Mange har tapt store beløp på hennes oppskrytte teft for bedriftsledelse, det er ikke så veldig rart at det sitter en hel del folk og lurer på hvordan hun kan ha råd til alt som vises fram i kanalene hennes. Jeg er ganske sikker på at samarbeidspartneren fra ABIP - kurset kunne sagt mye om det faktum at hun har 50.000 utestående hos en bedriftsleder som hevdet å bruke 40.000 på champagne til sin egen bursdagsfeiring. Jeg er også sikker på at hun som sto fram på TV2 med et samarbeid med AB, som heller ikke fikk betalt for tjenestene sine, kunne fortalt en hel del om hvordan AB driver forretninger. Journalister og mediefolk, andre influencere har mye bakgrunn på AB som de holder for seg selv. De fleste ønsker henne nemlig ikke alt vondt. De ønsker at hun skal slutte å eksponere barna sine, at hun skal slutte å lyve for følgerne sine, og selvfølgelig slutte å lure folk for penger. Jeg syns ikke det er rart at temaer som dette blir tatt opp i landets største diskusjonsforum.  

 

Veldig bra skrevet! Jeg lurer også på hvorfor det ikke er enda flere som står frem, når det beviselig er mange som har lidd økonomiske tap på grunn av henne. Men det er jo litt typisk norsk å holde kjeft og å sitte stille i båten. Og de færreste orker vel å legge seg ut med noen som åpenbart legger opp til at det skal bli konflikter og krangling. Hva skjedde med den siste BFF'en hennes forresten, Isabell et eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...