Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Kun sett/lest henne prate om det ja. Blant annet på den IG-posten hvor hun dagdrømte høyt om hvor suksessfull, rik, berømt og gift hun skulle være om fem (?) år. Eller var det 10. Uansett. Det virka fjernt da og virker enda fjernere nå. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.4.2020 den 20.49, Eveliina skrev:

Det ser dårlig ut for Blogghuset ja.

I tillegg til hva @Isild nevner, så ser Facebook-siden til Blogghuset ut til å ha forduftet. Sjekket den tidligere i vinter, tenkte å skrive en liknende post. Da mener jeg det ikke hadde vært aktivitet der på et års tid?

I tillegg er BakeApp AS blitt sporløst borte? Den lå tidligere til salgs både for iPhone og android, og hadde en særdeles ufullstendig nettside. Så vidt jeg husker hadde selskapet fire eiere, hvor det jeg antar var utviklerne så ut til å ha gått inn på eiersiden. Men nå finner jeg heller ikke bedriften på Proff mer.

Noe som er veldig synd, for den app’en virket i utgangspunktet som en god ide.

Men en solgte også app’en som en tjeneste som skulle bl.a dele ukentlige oppdateringer med nye oppskrifter. Noe det hørtes ut som det var dårlig stilt med utfra tilbakemeldingene i app-store.

Bakeboken kommer (visstnok?) foreløpig ikke ut.

Nettbutikken for makroner - som hadde stjålet en annens åndsverk som bakgrunnsbilde - er det noen som har sett snurten av den i det siste?

En positiv egenskap vil jeg si Anne Brith Davidsen har, det skorter ikke på gode ideer og kreative prosjekter. Problemet ser ut til å være at det dessverre skorter litt på gjennomføringsevnen. Kanskje hadde det lønt seg å holde kortene litt tettere til brystet, og ikke offentliggjøre ideer før de er gjennomarbeidet og kan ha livets rett?

 

Jeg sjekket ut litt etter hva du skrev. Facebook siden for blogghuset finnes ikke. Instagramsiden viser nå fem profiler, inkludert AB selv. Mener bestemt det var flere tidligere https://www.instagram.com/blogghuset/

Franske makroner mener jeg hadde en egen side tidligere? Nå kommer jeg bare til "magasinet" til AB -og ikke siden som pleide å vises tidligere - mulig jeg taster feil, men siden er uansett tom hos meg. 

Influenserprogrammet til AB lever likevel tydeligvis og der tar de fortsatt inn deltakere: https://www.influencerprogram.no/

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Monky skrev:

Hva med bakeprogram for barn, eller noe sånt😅, på tv2?

Uff, jeg håper TV2 har vett nok til å ikke slippe henne inn på TV igjen. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Jammf skrev:

Ble det stille rundt den fattige alenemoren AB hadde spleis for før påske? 

AB står enn så lenge ikke på OBS listen til Innsamlingskontrollen, men å samle inn penger til egen konto - til en anonym person vi ikke vet om i det hele tatt eksisterer: det kunne vært håndtert bedre. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, pop up bruker skrev:

Jeg sjekket ut litt etter hva du skrev. Facebook siden for blogghuset finnes ikke. Instagramsiden viser nå fem profiler, inkludert AB selv. Mener bestemt det var flere tidligere https://www.instagram.com/blogghuset/

Franske makroner mener jeg hadde en egen side tidligere? Nå kommer jeg bare til "magasinet" til AB -og ikke siden som pleide å vises tidligere - mulig jeg taster feil, men siden er uansett tom hos meg. 

Influenserprogrammet til AB lever likevel tydeligvis og der tar de fortsatt inn deltakere: https://www.influencerprogram.no/

 

Jo, det var flere tilknyttet Blogghuset tidligere. Bla trenings-Tina.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Stargaze skrev:

@Jammf hun ble vel ganske greit «busted» på den. Alenemoren var vel henne selv?

Tja mon det...var jo en her inne som gikk god for hele opplegget. Vedkommende kjente visstnok en som kjente noen som kanskje var søstra til naboen til alenemoren 🤷‍♀️

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, pop up bruker skrev:

Dette var jeg ikke klar over i det hele tatt, og jeg syns det er veldig kritikkverdig. Rart at ikke media har tatt opp denne bindingen? Jeg forventer overhode ikke at forsvarerforeningen eller advokatforeningen skal ta den opp, og det er synd for å si det sånn. 

Når en advokat skriver forordet, og forlaget går ut med at boken juridisk er gjennomgått setter det åpenbart en standard. Det som er synd her er at den åpenbart ikke er gjennomgått med juridiske øyne. Hvis det ikke er regelrett løgn er det så slett arbeid at den som har utført det forhåpentligvis er en praktikant som går første året på jussen, og droppet timen på vgs om kildebruk. 

Klientforhold og forsvarsadvokater er komplekst. Forsvarsadvokatene er avhengig av klientene - de er kunder. Jeg vet om forsvarsadvokater som har invitert kriminelle klienter i dåpen for å pleie klientforholdet.

Men tilbake til denne saken: så fort de går god for boken, og det her brukes i markedsføringen mener jeg vi er ett steg lenger enn forsvarsadvokat og klient - her snakker vi markedsføring, villedning av gjennomgang av innholdet, promotering og forsøk på knebling av kritiske røster ved bruk av "mektige venner". 

Hvis Romerikes Blad vil lage en oppfølger har de mer enn nok stoff her. Alt vil selvsagt bli tilbakevist av Elden, men signalet det sender kan de ikke skjule. 

 

 

Tviler på at Romerikes blad kommer til å skrive noe mer om det. Det blir litt "snøen som fallt i fjor". De dekket utgivelsen og at Panta ble saksøkt, og "gravde" ikke så mye mer i noe den gangen. 

Forordet er generellt om Digital mobbing, men det er likefullt et forord i DEN boken. Pantas uttalelser virket uten tvil som forsøk på å skremme eventuelle kritiske røster til taushet. De nevner Sol Elden som eksempel på hvor grundig de har jobbet. Jeg tror ikke det noengang er nevnt hvilken advokat/jurist som har hatt den juridiske gjennomgangen, men det er jo nærliggende å tro at det er advokater hos Elden slik Panta uttrykker seg: 

– Jeg kan legge til at vi har jobbet godt med advokater fra Elden, der Sol Elden har skrevet forordet, noe som indikerer hvor grundig vi har jobbet. https://www.rb.no/anne-brith-davidsen/sorum/kultur/anne-brith-davidsen-og-panta-forlag-er-stevnet-for-retten/s/5-43-1024536

 

 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, pop up bruker skrev:

Dette var jeg ikke klar over i det hele tatt, og jeg syns det er veldig kritikkverdig. Rart at ikke media har tatt opp denne bindingen? Jeg forventer overhode ikke at forsvarerforeningen eller advokatforeningen skal ta den opp, og det er synd for å si det sånn. 

Når en advokat skriver forordet, og forlaget går ut med at boken juridisk er gjennomgått setter det åpenbart en standard. Det som er synd her er at den åpenbart ikke er gjennomgått med juridiske øyne. Hvis det ikke er regelrett løgn er det så slett arbeid at den som har utført det forhåpentligvis er en praktikant som går første året på jussen, og droppet timen på vgs om kildebruk. 

Klientforhold og forsvarsadvokater er komplekst. Forsvarsadvokatene er avhengig av klientene - de er kunder. Jeg vet om forsvarsadvokater som har invitert kriminelle klienter i dåpen for å pleie klientforholdet.

Men tilbake til denne saken: så fort de går god for boken, og det her brukes i markedsføringen mener jeg vi er ett steg lenger enn forsvarsadvokat og klient - her snakker vi markedsføring, villedning av gjennomgang av innholdet, promotering og forsøk på knebling av kritiske røster ved bruk av "mektige venner". 

Hvis Romerikes Blad vil lage en oppfølger har de mer enn nok stoff her. Alt vil selvsagt bli tilbakevist av Elden, men signalet det sender kan de ikke skjule. 

 

 

Såpass også ja. Takk for at du forteller dette. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2020 den 23.05, pop up bruker skrev:

Uff, jeg håper TV2 har vett nok til å ikke slippe henne inn på TV igjen. 

Eller i nærheten av barn.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at det ikke skjer noe mer i "Magazinet". Jeg aner ikke hva slags avtaler de har hatt de som har vært skribenter der, men det kan se ut til at disse ikke skriver noe mer der nå. 

Magazinet-adressen er jo den samme som AB sin gamle blogg-adresse. Jeg har litt følelsen av at AB kommer til å prøve seg på et comeback med blogg på den adressen jeg. Det var vel tross alt det hun gjorde "best" (i anførsel, fordi for meg betyr "best" i denne sammenheng det samme som "provoserte mest" ) 

 

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden blogghuset.no er under konstruksjon, dvs tatt ned.

Ser ikke bra ut for AB og ABIP dette, men kanskje ingen overraskelse.

Er det nå man skal si; "som man bryter loven, reder man"?

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cessa74 skrev:

 

 

Det som er trist er at "vennene" som var med i alle hennes snap og IG innlegg og skålte i champis og trodde de skulle være med i beste sendetid på bloggerne osv -de forsvant like fort som karrieren hennes. Trist selvsagt, men ikke veldig overraskende..

Husker ikke hvor det var, men jeg leste at noen hadde sett AB bruke Oprah Winfreys ordtak et sted: "Lots of people wants to ride with you in the limo, but what you need is someone who will take the bus with you when the limo breaks down" 

Vet ikke hvem hun siktet til, men det er jo lov å tenke seg til... 

AB og "bestis" var jo veldig close. Hun Isabel var svært synlig og støttende tilstede midt i all blesten rundt utgivelsen av boken,. Hun kalte AB superkjendis husker jeg -  og de hadde en haug med planer sammen. 

 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Finlay
2 timer siden, Isild skrev:

Husker ikke hvor det var, men jeg leste at noen hadde sett AB bruke Oprah Winfreys ordtak et sted: "Lots of people wants to ride with you in the limo, but what you need is someone who will take the bus with you when the limo breaks down" 

Vet ikke hvem hun siktet til, men det er jo lov å tenke seg til... 

AB og "bestis" var jo veldig close. Hun Isabel var svært synlig og støttende tilstede midt i all blesten rundt utgivelsen av boken,. Hun kalte AB superkjendis husker jeg -  og de hadde en haug med planer sammen. 

 

Lurer på om hun selv har vært flink til å "ta bussen" med venner som har behøvd støtte? Med tanke på "den som gir seg er en dritt", og lignende gullkorn. 

Når det gjelder TV2 så kan jeg ikke tenke meg annet enn at hun er ferdig der, tipper hun kommer tilbake som bakeblogger etter hvert. Som "livsstilsblogger" er hun ferdig, da hun neppe får samarbeidspartnere nok til å holde det gående. Som bakeblogger med kurs har hun kanskje en mulighet. Samtidig er vel muligheten for den type kurs langt fram i tid, med mindre online bakekurs er aktuelt.

AB og bestis er ferdige med hverandre tror jeg. Bestis legger ut instastory ganske ofte, AB er aldri med lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter over tohundreOgfjørten dager, reklamerer endelig AB for elevene sine i sine kanaler (snap), på en ordentlig måte. Er det de hun har igjen- av over 100 deltagere? 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...