Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15 minutter siden, Fjugur skrev:

Bella1bell hadde det før i hvert fall

De hadde Blogghuset i profilen, alle tre. Nå har ingen av dem det. Vi kan kanskje gå ut fra at de har gitt opp prosjektet?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser dårlig ut for Blogghuset ja.

I tillegg til hva @Isild nevner, så ser Facebook-siden til Blogghuset ut til å ha forduftet. Sjekket den tidligere i vinter, tenkte å skrive en liknende post. Da mener jeg det ikke hadde vært aktivitet der på et års tid?

I tillegg er BakeApp AS blitt sporløst borte? Den lå tidligere til salgs både for iPhone og android, og hadde en særdeles ufullstendig nettside. Så vidt jeg husker hadde selskapet fire eiere, hvor det jeg antar var utviklerne så ut til å ha gått inn på eiersiden. Men nå finner jeg heller ikke bedriften på Proff mer.

Noe som er veldig synd, for den app’en virket i utgangspunktet som en god ide.

Men en solgte også app’en som en tjeneste som skulle bl.a dele ukentlige oppdateringer med nye oppskrifter. Noe det hørtes ut som det var dårlig stilt med utfra tilbakemeldingene i app-store.

Bakeboken kommer (visstnok?) foreløpig ikke ut.

Nettbutikken for makroner - som hadde stjålet en annens åndsverk som bakgrunnsbilde - er det noen som har sett snurten av den i det siste?

En positiv egenskap vil jeg si Anne Brith Davidsen har, det skorter ikke på gode ideer og kreative prosjekter. Problemet ser ut til å være at det dessverre skorter litt på gjennomføringsevnen. Kanskje hadde det lønt seg å holde kortene litt tettere til brystet, og ikke offentliggjøre ideer før de er gjennomarbeidet og kan ha livets rett?

 

Det forundrer meg også at mediesakene nå overhodet ikke nevner Anne Brith Davidsens historikk. 

Davidsen har først og fremst vært kvinnelig grunder, i mange år før det ble snakk om blogging. Men noe skjedde med media så snart en rosa blogg med makroner kom til. Plutselig ble også Davidsen redusert til kun rosabloggende drama-dronning, som enkelt gir klikk og inntekt for avisene.

Kan en f.eks se for seg at Idar Vollvik (som har satset på mye og gått konkurs utallige ganger) kunne fått skrevet en sak om at Forbrukertilsynet refser markedsføringen av et produkt han solgte, uten at hans historikk i forretningsverdenen ble nevnt...?

Tviler på det.

Men for ‘rosablogger Davidsen’ så ser selv kritiske saker ut til å ha skyggelapper og fokus på konflikten, hva enn den skulle være denne gangen. 

Forstå meg rett, veldig bra at endelig noen begynner å rispe litt i ‘rosabobla’. Men som den mangeårige gründeren og konkursryttere hun faktisk er, blir det veldig synlig at bloggere ikke blir tatt på alvor som forretningskvinner.

Det til tross for at dette er et marked som spiser seg innpå inntektene  - annonsesalget til aviser/TV går kraftig ned - til nettopp de mediene som burde hatt et kritisk øye til dem. 

Forstå det den som kan.

Men det er helt klart at medienes manglende kritiske blikk nok har vært med på å gjøre det langt enklere for Davidsen å få tak i stadig nye investorer, enn det ville vært om offentligheten hadde vært kjent med bakgrunnen hennes - ut over den iscenesettelsen Davidsen selv har stått for.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eveliina skrev:

Nettbutikken for makroner - som hadde stjålet en annens åndsverk som bakgrunnsbilde - er det noen som har sett snurten av den i det siste?.

Nope. Den ble aldri lansert/åpnet, og nå er den på mystisk vis helt borte den også, gitt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe hun kan finne seg noe å gjøre som gir en grei inntekt. Uten svindel, lureri og snusk. Et realt stykke arbeid som gir mat på bordet og tak over hodet.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
2 timer siden, Eveliina skrev:

...

Nettbutikken for makroner - som hadde stjålet en annens åndsverk som bakgrunnsbilde - er det noen som har sett snurten av den i det siste?

...

Ja, Anne Brith brukte en illustrasjon av Megan Hess, og det kunne virke ut som det ble gjort uten løyve, jf. https://influencere.wordpress.com/2019/06/21/anne-brith-brudd-pa-opphavsretten/ . 

Hun av alle burde vite at det gjør man ikke, jf.  https://www.dagbladet.no/kultur/bloggerne-anne-brith-har-tjent-240-000-kroner-pa-dette-bildet/69768758

Hos https://www.franskemakroner.no står det nå:

"Det ser ut til at domenet ikke er
knyttet til en hjemmeside enda!"

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, FruJohansen skrev:

Hvor mange AS har imperiet hennes krympet til nå? Det er bare et års tid siden hun fabulerte om antall selskaper hun eide, så mange og så komplekse var alle bedriftene hennes at hun trengte et holdingsselskap til å holde styr på dem alle. Det eneste som er underlagt Anne Brith Holding AS, er Anne Brith Influencer Program AS, og det må nesten skje et mirakel dersom sistnevnte ikke må slås konkurs i løpet av inneværende år. Magazinet ser ut til å ha stagnert, nok en gang. Blogghuset mangler både tak og vegger. Podcasten avled en brå død. Franske Makroner ble aldri noe av. Bakeappen tok aldri av. Bakebøkene kommer ikke ut. Bakekursene har vært mistenkelig lite dokumentert, men uansett hva som kom ut av de to (?) hun har hatt, blir det vel neppe noe kursvirksomhet å snakke om i 2020. Hun er ute av Bake AS, og husker jeg rett når jeg mener det selskapet sto foran avvikling?

Da står vi vel igjen med Anne Brith sitt hjertebarn, Det Gule Huset, en slags hjelpesentral for alenemødre i krise. Det er sikkert korona - situasjonen som gjør at uttrykket "ta først på din egen maske, før du hjelper andre", rinner meg i hu.  

Hva med bakeprogram for barn, eller noe sånt😅, på tv2?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet hun ikke opp med online bakekurs? Hva skjedde med det? Det burde jo virkelig hatt et marked i de ukene vi har vært gjennom nå. Bakekurs for barn, som @Monky forslår, har også et potensial. 
 

Matkassen Proviant er lagt ned. Var det et samarbeid, eller var hun inne på eiersiden? Samarbeidet med Slikkepott rant ut i sanden. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg umiddelbart at en så ustabil person for all del ikke må slå seg inn på opplegg/produkter som er myntet på barn. Jeg hadde ikke likt at mine barn hadde denne damen som mentor i baking, kakepynting eller noe slikt. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MissCortado skrev:

Det slår meg umiddelbart at en så ustabil person for all del ikke må slå seg inn på opplegg/produkter som er myntet på barn. Jeg hadde ikke likt at mine barn hadde denne damen som mentor i baking, kakepynting eller noe slikt. 

Vet det ble diskutert her inne tidligere, så man kan jo bare lure på hvorfor det rant ut i sanden... Hvis det I det hele tatt var sant da. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk det ikke gjetord om at hun skulle være programleder for et TV-program der hun hjalp kjendiser med å bake til en anledning/happening? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Isild skrev:

Gikk det ikke gjetord om at hun skulle være programleder for et TV-program der hun hjalp kjendiser med å bake til en anledning/happening? 

Tror ikke hun passer til TV. For mye knis og hvin.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Felis skrev:

På den nå forsvunnede siden til Blogghuset titulerte hun seg som forfatter, eier av flere selskaper og programleder. Hun har en unik evne til å selge skinnet før bjørnen er skutt.

 

I bildet på linken ble/blir det skrytt av at Gerhard har preget flere forsider i DN. 

Anne Brith har vel også gjort det, eller? Hvorfor blir ikke det nevnt? 🤔

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, minimymlen skrev:

Jeg kom over denne igjen, og ble faktisk sjokkert over hva jeg leser. Det var mye verre og mye mer omfattende enn jeg husket. 
https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746

Kom over ??? Du jobbet vel litt for å finne den 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, minimymlen skrev:

Jeg kom over denne igjen, og ble faktisk sjokkert over hva jeg leser. Det var mye verre og mye mer omfattende enn jeg husket. 
https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746

😳 Helt enig! Har lest det før, men det er helt utrolig at hun har fått holde på så lenge! Det at det er så omfattende og har fått holde på så lenge gjør det jo også ekstra vanskelig (umulig?) å få tilbake tillit og omdømme. Egentlig forstår jeg ikke at det noen gang kan skje? 
Når det gjelder det gule huset som ble nevnt her: Har det noen gang blitt dokumentert? Jeg vet at ABD selv har pratet om det mange ganger, men kan aldri huske jeg har sett noe annet «bevis» enn at ABD har skrevet/snakket om det? 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...