Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt det er flere som reagerer på det samme. Dette med at foreldrene omtrent blir kastet på dør! jeg forstår at det skal skapes innhold mm, men jeg er ganske sikker på at naboer og folk i nærområdet er innom bloggen. De må jo virkelig begynne å lure på hva som foregår!

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Vipser skrev:

Jeg tror hun forsøker å fortelle at de ikke bor på "et loft" (i ordets rette forstand), ikke at de har tatt over huset. Hun skriver at de bruker kjøkkenet nede, men har 100 kvm til egen disposisjon i egen etasje. 

Jeg mente ikke at hun antydet at de har overtatt hele huset (enda).

Men ordet "loft"  er tydeligvis ikke bra nok for toppetasjen.

Det blir bare så krampaktig dette med å holde på fasaden utad, uansett omstendigheter...

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et av barna mine opptrådt på samme måten her hadde jeg  følt meg presset ut av mitt eget hus. En annen ting er at  når Paprika skriver en ting, er det sant? Hvis det er søsken inne i bildet er det ikke sikkert de er på begeistret for at foreldrene nesten blir presset ut av eget hus. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Friluftsdame skrev:

Du hendelse..

Her flyttet de inn på 100 m2 loft hos mor og far (antakeligvis mindre siden det er Paprikaberegninger) for 2 mnd siden. Det ble uttalt en intensjon om å overta etter et par år. 

Nå uttales det at de bruker hele huset, planlegger hva de vil gjøre med det, men at huseierne «ikke er i veien for oss». 

Du snakker meg om å ta seg tilrette...

Det fremstår bare så respektløst og frekt!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik som vi har lært VP å kjenne gjennom mange år i SoMe vet vi at hun aldri har tålmodighet til å vente på noe som helst. Alt, fra barnefødsler og årstider og oppussing, skal helst skje NÅ.

Det er derfor helt utenkelig at hun kan bo på loftet i 1-2 år i påvente av å overta huset!

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært de andre søskena hadde jeg faktisk ikke likt all denne utbroderinga hun tar på bloggen før alt er finansiert og overtatt.  Hun er del av en stor søskenflokk

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruRosa skrev:

Slik som vi har lært VP å kjenne gjennom mange år i SoMe vet vi at hun aldri har tålmodighet til å vente på noe som helst. Alt, fra barnefødsler og årstider og oppussing, skal helst skje NÅ.

Det er derfor helt utenkelig at hun kan bo på loftet i 1-2 år i påvente av å overta huset!

Stemmer det. I juni pleier maset om julepynt å komme. Å leve her og nå er utenkelig i vp heimen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Clara80 skrev:

Uansett om de skal overta i morgen eller om 2 år, så er måten hun fremstiller det på helt hinsides. De bor hjemme hos foreldrene hennes!! Det går ikke an å sminke på det! Istedet for å beholde rekkehuset som alle andre ville gjort i påvente av noe annet, så flytter de altså med mine dine og våre barn HJEM til foreldrene. Loft, kosestue...kall det hva du vil!! Det er INGEN som tror noe på at dette var en lur løsning for å spare penger eller noe som helst. Dette var en kriseløsning i mangel av noe annet. Og det å ta seg til rette i andres hjem, ja selv om det er nærmeste familie, det er så respektløst at jeg har ikke ord! Noe så frekt!!! Eier hun ikke skam? Huseierne er ikke i veien for DERE?? Nei det e vel heller dere som er i veien for DEM tenker jeg! At det går an å synke så lavt!!

Dyktig bortskjemt kanskje

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Clara80 skrev:

Eier hun ikke skam?

Etter å ha fulgt med på paprika over en periode: åpenbart ikke! 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Clara80 skrev:

Uansett om de skal overta i morgen eller om 2 år, så er måten hun fremstiller det på helt hinsides. De bor hjemme hos foreldrene hennes!! Det går ikke an å sminke på det! Istedet for å beholde rekkehuset som alle andre ville gjort i påvente av noe annet, så flytter de altså med mine dine og våre barn HJEM til foreldrene. Loft, kosestue...kall det hva du vil!! Det er INGEN som tror noe på at dette var en lur løsning for å spare penger eller noe som helst. Dette var en kriseløsning i mangel av noe annet. Og det å ta seg til rette i andres hjem, ja selv om det er nærmeste familie, det er så respektløst at jeg har ikke ord! Noe så frekt!!! Eier hun ikke skam? Huseierne er ikke i veien for DERE?? Nei det e vel heller dere som er i veien for DEM tenker jeg! At det går an å synke så lavt!!

Det kan være mange grunner for å flytte hjem. Noen kan trenge foreldrene sine når de får barn. Noen kan faktisk til og med bli tvunget til å bo sammen med mer kompetente voksne, for å få fortsette som en familie.

For Paprika sin del legges flyttingen på økonomi, og kanskje var det sånn også. Vi vet faktisk ingenting :) 

Men det vi vet, er at livet deres er mer eller mindre surr, og det blir godt dokumentert for alle som gidder å følge litt med.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marthe75 skrev:

Det kan være mange grunner for å flytte hjem. Noen kan trenge foreldrene sine når de får barn. Noen kan faktisk til og med bli tvunget til å bo sammen med mer kompetente voksne, for å få fortsette som en familie.

For Paprika sin del legges flyttingen på økonomi, og kanskje var det sånn også. Vi vet faktisk ingenting :) 

Men det vi vet, er at livet deres er mer eller mindre surr, og det blir godt dokumentert for alle som gidder å følge litt med.

Det finnes mange årsaker til at folk gjør som de gjør. Men siden absolutt alt blir dokumentert i some er det ikke vanskelig eller umulig å se det store bildet. Hvorfor selge rekkehuset dersom det ikke var økonomiske årsaker til flyttingen? En familie med så mange gjør seg ekstremt sårbare ved å selge seg ut av boligmarkedet. Han har ingen jobb og hun har en relativt usikker jobb vil jeg påstå. De har fem barn totalt som skal forsørges, å flytte hjem til foreldrene og selge rekkehuset kan kun sees som en økonomisk fordel for en periode. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marthe75 skrev:

Tror faktisk du er inne på noe der med å fortsette som familie. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Frøken_ida skrev:

Tror faktisk du er inne på noe der med å fortsette som familie. 

Har tenkt det jeg og. Uten å ville si det høyt. Det er jo drøyt at man faktisk tenker i de baner, men hele opplegget make NO sense. Så derfor.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...