Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

1 time siden, Jaymie skrev:

Jeg leste også dette, også har jeg fått med meg at hun er ung ufør. Har hun sagt fra seg uførheten, eller blir hun trukket i trygd de månedene hun tjener for mye? Jeg har stor forståelse for at man kan bli ufør av ME, men ikke like stor forståelse hvis man kan jobbe som influenser ved siden av med så store lønninger. Kanskje hun kun fungerer som selvstendig næringsdrivende, men da har hun fortsatt en viss arbeidsevne innenfor noen yrker, eller tar jeg feil? Må understreke at jeg ikke har noe imot uføretrygdede, reagerer kun på inntekten hennes siden jeg kjenner så mange uføre som sliter med lav inntekt uten mulighet for å endre sin situasjon.

Du kan jobbe ved siden av uføreytelse, inntil 60.000,- i året. Tjener du mer en det blir trygd tilsvarende mindre. Du kan også pause uføretrygden inntil noen år for å se om du kan fungere i jobb igjen. Uføretrygd trenger ikke være en varig ytelse. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Hollie321 skrev:

Hun sier hun har satt uføretrygden på pause noen år for å se om hun kan fungere i jobb. 

Da skjønner jeg, det er jo supert om hun fungerer i jobb. Synes bare det var rart at noen kan ha et sikkerhetsnett med så høy inntekt over lengre tid mens andre som sliter ikke får innvilget. 

 

7 timer siden, GulleGull skrev:

Du kan jobbe ved siden av uføreytelse, inntil 60.000,- i året. Tjener du mer en det blir trygd tilsvarende mindre. Du kan også pause uføretrygden inntil noen år for å se om du kan fungere i jobb igjen. Uføretrygd trenger ikke være en varig ytelse. 

60 000 var den gamle satsen, nå er det 0,4G som er fribeløpet. Vet det ikke trenger å være en vanlig ytelse, men var usikker på hvor lenge man kan pause den med så høy inntekt pga hvor strengt det er i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, supermamz skrev:

Ganske sykt egentlig! Syns det er så rart at hun ikke er mer kjent i Norge! 😱 om jeg nevner henne på arbeidsplass, venner eller familie er det aldri noen som vet hvem jeg snakker om. Må liksom alltid vise frem og ja😅

Hun er ganske kjent innen for ungdomsskole elever har jeg hørt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Litenoggod skrev:

Hun er ganske kjent innen for ungdomsskole elever har jeg hørt. 

Hvordan tjene penger på det? De kan ikke handle med rabattkoder? Det er et sykt sykt system!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Litenoggod skrev:

Hun er ganske kjent innen for ungdomsskole elever har jeg hørt. 

Det kan nok hende. 😊 Det er da man skjønner man begynner å dra på årne selv😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2020 den 7.16, Jaymie skrev:

Da skjønner jeg, det er jo supert om hun fungerer i jobb. Synes bare det var rart at noen kan ha et sikkerhetsnett med så høy inntekt over lengre tid mens andre som sliter ikke får innvilget. 

 

60 000 var den gamle satsen, nå er det 0,4G som er fribeløpet. Vet det ikke trenger å være en vanlig ytelse, men var usikker på hvor lenge man kan pause den med så høy inntekt pga hvor strengt det er i dag. 

Du beholder retten til ufør, om du fryser den for å jobbe 100%, i 5 år. I tillegg kan man søke om 5 år til etter dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Poyse skrev:

Du beholder retten til ufør, om du fryser den for å jobbe 100%, i 5 år. I tillegg kan man søke om 5 år til etter dette.

Takk for info. Det er jo ganske lenge, men flott at vi kan ha et sånn sikkerhetsnett i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hun burde gå en størrelse opp i mange av klærne hun reklamerer for🤣 Hun får det jo på seg, men det er altfor trangt. Alt for å få på seg en medium? Ikke bry seg om størrelsene, det viktigste er at det passer😊

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, pwy90 skrev:

Syns hun burde gå en størrelse opp i mange av klærne hun reklamerer for🤣 Hun får det jo på seg, men det er altfor trangt. Alt for å få på seg en medium? Ikke bry seg om størrelsene, det viktigste er at det passer😊

Hun har jo sagt hun har gått opp 7(?) kilo så sikkert noe som sitter litt trangt nå ja🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, pwy90 skrev:

Syns hun burde gå en størrelse opp i mange av klærne hun reklamerer for🤣 Hun får det jo på seg, men det er altfor trangt. Alt for å få på seg en medium? Ikke bry seg om størrelsene, det viktigste er at det passer😊

For oss som ikke er ungdommer, så hadde det vært mye finere å sett henne klær som virkelig passet henne ja. Stusser i mange av antrekkene og har tenkt at dette kan umulig være en bra innflytelse. Flott Mammakropp, håper hun tenker snart å vinkle litt mer mot eldre publikum.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 20.25, Lyspæææra skrev:

Jeg har diskutert med hun før. Jeg stille spørsmål ved eksponering og slikt. Hun er jo ufør (mener jeg på). Og klarer ikke jobbe. Så dette er jobben hennes. Hun mente det er bra for barna 🙄 Fulgte en gruppesnap der ho var med, da ble det lagt ut bilde av avføringen til minste. Trur ikke hun er så kjempesmart i valgene hun tar.....

Ehh ganske vanlig å dele bilde av avføring om man er med i en mammagruppe for å høre om den ser normal ut. Om du ikke kunne finne på noe bedre enn d for å "ta henne". Så tror æ vi kan, konkludere med at du bare ikke liker henne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fy fan kor tragisk dokker alle e som sitt å rakker ned på en person som utleverer seg ganske mye og er en flink kroppsaktivist. Dokker høres ut som en sjalu og bitter gjeng. Hater på folk som kommer seg frem i livet med å være, seg selv, som er blitt populær for det mennesker hun er. Dere en en gjeng stakkarslige sauer. Ta dere en bolle å jobb med dere selv. Dere drifter dere så ut👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sushi94 skrev:

Haha, fy fan kor tragisk dokker alle e som sitt å rakker ned på en person som utleverer seg ganske mye og er en flink kroppsaktivist. Dokker høres ut som en sjalu og bitter gjeng. Hater på folk som kommer seg frem i livet med å være, seg selv, som er blitt populær for det mennesker hun er. Dere en en gjeng stakkarslige sauer. Ta dere en bolle å jobb med dere selv. Dere drifter dere så ut👍

Drifter oss helt ut ja. Brom brom 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at folk begynner å reagere for alvor på all reklamen nå i kommentarfeltet. 
 

Synes hun har blitt så grådig. Hun innrømmer jo selv at "ja nå er det litt mye". Så stopp da!! 
 

Hun har helt sikkert til smør på brødskiva. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sushi94 skrev:

Haha, fy fan kor tragisk dokker alle e som sitt å rakker ned på en person som utleverer seg ganske mye og er en flink kroppsaktivist. Dokker høres ut som en sjalu og bitter gjeng. Hater på folk som kommer seg frem i livet med å være, seg selv, som er blitt populær for det mennesker hun er. Dere en en gjeng stakkarslige sauer. Ta dere en bolle å jobb med dere selv. Dere drifter dere så ut👍

Anbefaler deg å lese deg opp på reglene her inne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sushi94 skrev:

Ehh ganske vanlig å dele bilde av avføring om man er med i en mammagruppe for å høre om den ser normal ut. Om du ikke kunne finne på noe bedre enn d for å "ta henne". Så tror æ vi kan, konkludere med at du bare ikke liker henne. 

Har vært med i mammagrupper for både 2011 og 2012 unger, men aldri sett noen dele bilder av avføring der 🙈🙄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, Flettfrid skrev:

Har vært med i mammagrupper for både 2011 og 2012 unger, men aldri sett noen dele bilder av avføring der 🙈🙄

Heldigvis ikke jeg heller, ikke i noen av de fire gruppene jeg har vært med i. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de vanlig å male og endre ting hele tiden? Føler hun bytter ut og maler på impuls 😅

syntes den fargen på kjøkkenet var fin jeg, hun står på da 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Stjerne*støv* skrev (30 minutter siden):

Er de vanlig å male og endre ting hele tiden? Føler hun bytter ut og maler på impuls 😅

syntes den fargen på kjøkkenet var fin jeg, hun står på da 😂

En av hennes største hobbyer er å pusse opp uten å snakke med samboeren, så når han ikke liker det må hun bytte det om 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Stjerne*støv* skrev (12 timer siden):

Er de vanlig å male og endre ting hele tiden? Føler hun bytter ut og maler på impuls 😅

syntes den fargen på kjøkkenet var fin jeg, hun står på da 😂

Kronisk syke mennesker holder ikke på slik! De har ikke energi til mer en å vaske huse sitt!! 

 

Så NEI det er ikke vanlig!!!!!!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...