Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, supermamz skrev:

Da må nesten noen begynne å fortelle sanheten her.... Har hun utdanning eller ikke??? Det har du vell entn hvis du har tatt fagbrev eller gått høyskole... ikke vgs!? Så skjønner ikke hvordan jeg vrir det om og når noen skriver her inne at hun har utdanning hvorfor snakker hun ikke om det mer???  Ikke rart man blir helt ør av dette. Alle sier jo forskjellige ting!!!!

Er ikke videregående skole utdanning i dine øgne? Seriøst? Det heter videregående utdanning for en grunn og er yrkesrettet utdanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest adinterim
19 minutter siden, Trude4 skrev:

Er ikke videregående skole utdanning i dine øgne? Seriøst? Det heter videregående utdanning for en grunn og er yrkesrettet utdanning. 

Å ha gått VGS er ikke å være utdannet, nei. Det forbereder deg til videre studie, eller yrkesveien for å ta fagbrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Trude4 skrev:

Er ikke videregående skole utdanning i dine øgne? Seriøst? Det heter videregående utdanning for en grunn og er yrkesrettet utdanning. 

Jeg vil ikke kalle det utdanning ifht til jobb feks når det er studieforberedende. Fagbrev blir noe annet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, adinterim skrev:

Å ha gått VGS er ikke å være utdannet, nei. Det forbereder deg til videre studie, eller yrkesveien for å ta fagbrev. 

En utdanning på yrkesfag fører fram til yrkeskompetanse, som dokumenteres enten med svennebrev eller med fagbrev eller med vitnemål (autorisasjon). En yrkesutdanning tar fra 3 til 5 år. Det er er utdanning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, supermamz skrev:

Da må nesten noen begynne å fortelle sanheten her.... Har hun utdanning eller ikke??? Det har du vell entn hvis du har tatt fagbrev eller gått høyskole... ikke vgs!? Så skjønner ikke hvordan jeg vrir det om og når noen skriver her inne at hun har utdanning hvorfor snakker hun ikke om det mer???  Ikke rart man blir helt ør av dette. Alle sier jo forskjellige ting!!!!

Altså, sååå viktig er vel ikke dette. Litt av et engasjement. 😅

Hun sa i en bisetning at hun var glad for å bruke det lille hun hadde av utdannelse, eller noe lignende. Jeg husker ikke helt ordrett. Hun var vel bare happy for hun synes det var gøy med foto (som hun snakket om) og å være kreativ. Man behøver vel ikke blåse opp hver minste ting som blir sagt litt feil?

Går du på VGS, er du skoleelev. Tar du yrkesfag, må du være lærling en viss periode etter avsluttet VGS, for så å ta fagbrev. 

På en høyskole, fagskole, universitet osv er du student. 
 

så nei, det var sikkert ikke korrekt det hun sa, men man skal være ganske vrang i vilja for å hause dette opp i de grader enkelte her gjør. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adinterim
På 11.11.2020 den 23.20, Trude4 skrev:

En utdanning på yrkesfag fører fram til yrkeskompetanse, som dokumenteres enten med svennebrev eller med fagbrev eller med vitnemål (autorisasjon). En yrkesutdanning tar fra 3 til 5 år. Det er er utdanning 

Nettopp. To (tre) år på VGS er ikke en utdannelse i seg selv. Du har ikke fullført faget selv om du har fått vitnemål fra skolen. For å fullføre må det tas et fag-eller svennebrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, adinterim skrev:

Nettopp. To (tre) år på VGS er ikke en utdannelse i seg selv. Du har ikke fullført faget selv om du har fått vitnemål fra skolen. For å fullføre må det tas et fag-eller svennebrev. 

Eller du får autorisasjon etter lærling tiden så det er en utdanning 

Endret av Trude4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir så satans provosert. Hun sitter å sipper over at de ikke kan dra på kino/lekeland, at hun ikke får sett fadderbarnet sitt, at hun savner å klemme. Savner det sosiale med jobben.  
 

kødder hun? Hun drar på events,jentekvelder,passer hunder for venninner, ja ?!?! 

Hadde hun planlagt litt,gjort fadderbarnet til en nærkontakt,samt foreldrene som hun velger å ikke se! Så hadde hun kanskje ikke vært så jævla ensom da?!

Og man kan fint dra på kino,og besøke familie så lenge man holder restriksjonene! 
 

jeg blir så forbanna irritert over at hun skal sitte å sippe over ting hun fint kan gjøre noe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, BethD skrev:

Kjenner jeg blir så satans provosert. Hun sitter å sipper over at de ikke kan dra på kino/lekeland, at hun ikke får sett fadderbarnet sitt, at hun savner å klemme. Savner det sosiale med jobben.  
 

kødder hun? Hun drar på events,jentekvelder,passer hunder for venninner, ja ?!?! 

Hadde hun planlagt litt,gjort fadderbarnet til en nærkontakt,samt foreldrene som hun velger å ikke se! Så hadde hun kanskje ikke vært så jævla ensom da?!

Og man kan fint dra på kino,og besøke familie så lenge man holder restriksjonene! 
 

jeg blir så forbanna irritert over at hun skal sitte å sippe over ting hun fint kan gjøre noe med. 

Hun har ikke vert på fest/arrangemang 2-3 helger på rad vettu 🙃 kan skjønne man blir små rar da! 
 

Fra spøk til revolver.. hun er egentlig den siste som skal klage, hun er mer sosial enn de fleste. De er sammen med noen andre enn sin egen familie nesten hver eneste helg. Hun jobber hjemme fra, det har hun vel alltid gjort så så forskjellig er det vel ikke? Vi er mange som har hjemme kontor som ikke egentlig jobber hjemme fra, som har mange utfordringer med det. Og ikke ser andre folk enn når man leverer å henter unger i bhg.  Det er helt greit å ha det tøft, men den sippingen hun holdt på med i dag var litt overdreven. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller er det litt «fake» når hun gråter om hvor fælt ting er i verden? Får egentlig mest følelsen av at hun gråter fordi hun personlig synes det er dritt med corona, åsså tar hun bare med: men det er mest synd i de som har mistet jobbene osv, bare for å være politisk korrekt?😬

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, PippiLa skrev:

Er det bare meg eller er det litt «fake» når hun gråter om hvor fælt ting er i verden? Får egentlig mest følelsen av at hun gråter fordi hun personlig synes det er dritt med corona, åsså tar hun bare med: men det er mest synd i de som har mistet jobbene osv, bare for å være politisk korrekt?😬

Og i dag var 2020 det beste året for henne - noensinne! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Era Vulgaris skrev:

Og i dag var 2020 det beste året for henne - noensinne! 

😂😂😂😂😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Era Vulgaris skrev:

Og i dag var 2020 det beste året for henne - noensinne! 

Leste i lokalavisen der hu bor, at hun har tjent en million i år og derfor har laget seg et AS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Era Vulgaris skrev:

Og i dag var 2020 det beste året for henne - noensinne! 

Så latterlig , en grunn til at man ikke kan ta henne seriøst

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Litenoggod skrev:

Leste i lokalavisen der hu bor, at hun har tjent en million i år og derfor har laget seg et AS 

1 million? Helt vanvittig at man kan tjene det på å være influencer 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Litenoggod skrev:

Leste i lokalavisen der hu bor, at hun har tjent en million i år og derfor har laget seg et AS 

Jeg leste også dette, også har jeg fått med meg at hun er ung ufør. Har hun sagt fra seg uførheten, eller blir hun trukket i trygd de månedene hun tjener for mye? Jeg har stor forståelse for at man kan bli ufør av ME, men ikke like stor forståelse hvis man kan jobbe som influenser ved siden av med så store lønninger. Kanskje hun kun fungerer som selvstendig næringsdrivende, men da har hun fortsatt en viss arbeidsevne innenfor noen yrker, eller tar jeg feil? Må understreke at jeg ikke har noe imot uføretrygdede, reagerer kun på inntekten hennes siden jeg kjenner så mange uføre som sliter med lav inntekt uten mulighet for å endre sin situasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Litenoggod skrev:

Leste i lokalavisen der hu bor, at hun har tjent en million i år og derfor har laget seg et AS 

Ganske sykt egentlig! Syns det er så rart at hun ikke er mer kjent i Norge! 😱 om jeg nevner henne på arbeidsplass, venner eller familie er det aldri noen som vet hvem jeg snakker om. Må liksom alltid vise frem og ja😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jaymie skrev:

Jeg leste også dette, også har jeg fått med meg at hun er ung ufør. Har hun sagt fra seg uførheten, eller blir hun trukket i trygd de månedene hun tjener for mye? Jeg har stor forståelse for at man kan bli ufør av ME, men ikke like stor forståelse hvis man kan jobbe som influenser ved siden av med så store lønninger. Kanskje hun kun fungerer som selvstendig næringsdrivende, men da har hun fortsatt en viss arbeidsevne innenfor noen yrker, eller tar jeg feil? Må understreke at jeg ikke har noe imot uføretrygdede, reagerer kun på inntekten hennes siden jeg kjenner så mange uføre som sliter med lav inntekt uten mulighet for å endre sin situasjon.

Hun sier hun har satt uføretrygden på pause noen år for å se om hun kan fungere i jobb. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...