Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Gjest BethD
6 minutter siden, Amethyst skrev:

Teit ting å kommentere, men hun som har så mange fine kjoler må få seg riktig bh til å ha under! Å vise bhstropper når kjolen er stroppeløs ser bare rart ut.

Jaaaaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor det er negativt at hun tar kontakt selv og spør om spons. Er det ikke bedre at hun fronter ting hun faktisk er interessert i, liker og ønsker å reklamere for enn at hun bare sier ja til den beste dealen i mailboksen uavhengig av hva hun syns om produktet? 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, blåtimen skrev:

Skjønner ikke hvorfor det er negativt at hun tar kontakt selv og spør om spons. Er det ikke bedre at hun fronter ting hun faktisk er interessert i, liker og ønsker å reklamere for enn at hun bare sier ja til den beste dealen i mailboksen uavhengig av hva hun syns om produktet? 

Enig. Hun kjøper jo ofte produkter selv privat og tester de en god stund før hun tar kontakt for samarbeid, sa hun på snap. Hvis man først har den type jobb som hun har, så er dette en veldig fin måte spør du meg. Men noen MÅÅ jo bare være negative..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spørre selvå hun få gjøre, men jeg tror likevel ikke på det hun reklamerer for siden omtrent alt er spons

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2020 den 14.38, blåtimen skrev:

Skjønner ikke hvorfor det er negativt at hun tar kontakt selv og spør om spons. Er det ikke bedre at hun fronter ting hun faktisk er interessert i, liker og ønsker å reklamere for enn at hun bare sier ja til den beste dealen i mailboksen uavhengig av hva hun syns om produktet? 

Er det veldig vanlig at influencere gjør det eller er det "bare" hun som tar kontakt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fine med influencere er at man selv kan ta ett aktivt valg, hvorvidt man vil følge de eller ikke. Ettersom det er flere som irriterer seg såååå over hennes virksomhet, så tenker jeg flere her inne kan avfølge. 
Om hun tjener 100k i mnd bidrar hun til felleskassa langt mer enn flere av oss her inne, og hun er isåfall utrolig god i jobben sin. Uansett, hvorfor skal man diskutere hva hun tjener i jobben sin? 

For mitt vedkommende syns jeg hun er verdt å følge, jeg syns hun bidrar med å fjerne tabuer og fremmer ett sunt kroppsbilde. 
Og jeg hadde jaggu tatt imot sponsing av både bil, Hunderfossen og klær selv. Kanskje flere her inne skal stikke fingeren i jorda også? 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm
3 timer siden, Hormontrollet skrev:

Det fine med influencere er at man selv kan ta ett aktivt valg, hvorvidt man vil følge de eller ikke. Ettersom det er flere som irriterer seg såååå over hennes virksomhet, så tenker jeg flere her inne kan avfølge. 
Om hun tjener 100k i mnd bidrar hun til felleskassa langt mer enn flere av oss her inne, og hun er isåfall utrolig god i jobben sin. Uansett, hvorfor skal man diskutere hva hun tjener i jobben sin? 

For mitt vedkommende syns jeg hun er verdt å følge, jeg syns hun bidrar med å fjerne tabuer og fremmer ett sunt kroppsbilde. 
Og jeg hadde jaggu tatt imot sponsing av både bil, Hunderfossen og klær selv. Kanskje flere her inne skal stikke fingeren i jorda også? 

Nei, det er faktisk ikke slik sosiale media og influensere funker. Vi kan ikke bare avfølge, og så er et problem borte, for det er dèt som er greia med influensere i dag: de er et problem. De har en voldsom påvirkermakt, men de tenker ikke over hvordan de bruker den for fem flate øre. De burde følges med på, og de burde bli satt på plass når de gjør kritikkverdige ting - og derfor er fora som dette utrolig viktig, for her eier ikke påvirkerne snevet av redaktøransvar og kan ikke fjerne enhver form for berettiget kritikk som det passer de. 

Jeg er enig i at det er helt greit å spørre om sponsing, det er tross alt slik selgere holder på - man er aktiv og selger et produkt. Men å påstå at man bare kan snu seg en annen vei når man er uenig og trykke avfølg, dèt er naivt, det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, lamorte skrev:

Nei, det er faktisk ikke slik sosiale media og influensere funker. Vi kan ikke bare avfølge, og så er et problem borte, for det er dèt som er greia med influensere i dag: de er et problem. De har en voldsom påvirkermakt, men de tenker ikke over hvordan de bruker den for fem flate øre. De burde følges med på, og de burde bli satt på plass når de gjør kritikkverdige ting - og derfor er fora som dette utrolig viktig, for her eier ikke påvirkerne snevet av redaktøransvar og kan ikke fjerne enhver form for berettiget kritikk som det passer de. 

Jeg er enig i at det er helt greit å spørre om sponsing, det er tross alt slik selgere holder på - man er aktiv og selger et produkt. Men å påstå at man bare kan snu seg en annen vei når man er uenig og trykke avfølg, dèt er naivt, det. 

Irritasjonen over henne i denne tråden har vært at hun tjener for mye, at hun reklamerer for mye, at hun får for mye spons og i tillegg at hun ber om spons, at hun bruker feil undertøy, at hun har for mye energi i forhold til at hun har ME, at hun er irriterende, at hun bruker størrelse S men vil fremme kroppspositivisme, snakker for fort, og at hun snakker om sitt underliv  - for å ta for meg noen. 
Det jeg kan se på som berettiget er at hun utleverer barna for mye, dette har hun derimot uttalt seg om og blitt noe bedre på.
På bakgrunn av overnevnte punkter så mener jeg i aller høyeste grad at å avfølge er bedre enn å sitte å dra opp grums. Det er større makt å avfølge enn å sitte her å kommentere hvorvidt hun skal få snakke on sitt eget underliv. 
Har man konkrete ting som for eksempel omhandler utlevering av barn, hvordan de bruker makten sin eller svindel - så er jeg i enig at man skal være kritisk og sette dette på agendaen for eksempel på denne plattformen, politisk og i samfunnet for øvrig. 


 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm
2 timer siden, Hormontrollet skrev:

Irritasjonen over henne i denne tråden har vært at hun tjener for mye, at hun reklamerer for mye, at hun får for mye spons og i tillegg at hun ber om spons, at hun bruker feil undertøy, at hun har for mye energi i forhold til at hun har ME, at hun er irriterende, at hun bruker størrelse S men vil fremme kroppspositivisme, snakker for fort, og at hun snakker om sitt underliv  - for å ta for meg noen. 
Det jeg kan se på som berettiget er at hun utleverer barna for mye, dette har hun derimot uttalt seg om og blitt noe bedre på.
På bakgrunn av overnevnte punkter så mener jeg i aller høyeste grad at å avfølge er bedre enn å sitte å dra opp grums. Det er større makt å avfølge enn å sitte her å kommentere hvorvidt hun skal få snakke on sitt eget underliv. 
Har man konkrete ting som for eksempel omhandler utlevering av barn, hvordan de bruker makten sin eller svindel - så er jeg i enig at man skal være kritisk og sette dette på agendaen for eksempel på denne plattformen, politisk og i samfunnet for øvrig. 


 

Jeg derimot syns mange av tingene du anser som grums, er veldig kritikkverdig. Som slankingen og det faktumet at hun prøver å fremme kroppspositivisme som slank og pen. Det er kritikkverdig at en som lever 100% ish på spons langer ut om sparing. Ikke fordi jeg ikke tror hun kan spare penger, men fordi de artiklene retter seg mot et publikum som må snu på krona for å kunne spare. Det er kritikkverdig hvordan hun med viten og vilje snor seg rundt reglene til forbrukerrådet angående merking av reklame, og anklager de for å være uenig med seg selv og at hun derfor kan gjøre slik hun gjør. Jeg fikk feil utbetalt lønn av arbeidsplassen min en gang, skal jeg bare la være å dukke opp på jobb frem til sjefen tar tak i det av eget iniativ? 

Og det er kritikkverdig hvordan hun bruker ungene som salgstriks, og at hun ikke kan tilby de noe uten at det må være spons i bildet. 

At folk finner henne irriterende og at hun snakker fort blir flisespikkeri og noe grums må man tolerere at forekommer, men kom ikke her å si at løsningen er å avfølge en påvirker når man er uenig eller ikke liker det de gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lamorte skrev:

Jeg derimot syns mange av tingene du anser som grums, er veldig kritikkverdig. Som slankingen og det faktumet at hun prøver å fremme kroppspositivisme som slank og pen. Det er kritikkverdig at en som lever 100% ish på spons langer ut om sparing. Ikke fordi jeg ikke tror hun kan spare penger, men fordi de artiklene retter seg mot et publikum som må snu på krona for å kunne spare. Det er kritikkverdig hvordan hun med viten og vilje snor seg rundt reglene til forbrukerrådet angående merking av reklame, og anklager de for å være uenig med seg selv og at hun derfor kan gjøre slik hun gjør. Jeg fikk feil utbetalt lønn av arbeidsplassen min en gang, skal jeg bare la være å dukke opp på jobb frem til sjefen tar tak i det av eget iniativ? 

Og det er kritikkverdig hvordan hun bruker ungene som salgstriks, og at hun ikke kan tilby de noe uten at det må være spons i bildet. 

At folk finner henne irriterende og at hun snakker fort blir flisespikkeri og noe grums må man tolerere at forekommer, men kom ikke her å si at løsningen er å avfølge en påvirker når man er uenig eller ikke liker det de gjør. 

Dama har vist frem bilder og delt sin historie som overvektig, at hun er pen er da virkelig ikke ett problem. Kan bare de tykke og stygge fremme kroppspositivisme? 
Vedrørende sparing velger jeg å ikke uttale meg med kobling til henne, da jeg ikke har fått med meg hva hun har uttalt seg her. Men overordnet sett syns jeg det er bra at selv de med høy inntekt kan spare, og at man må kunne snakke om privatøkonomi uansett hvilken inntektsklasse man tilhører. 
Vedrørende merking av reklame syns jeg hun gjør en god jobb, og jeg forstår noe av problematikken hun nevner. Om hun får sponset en kjole for eksempel, hvor lenge etterpå skal hun merke kjolen som reklame dersom hun har den på seg? Her har ikke markedsføringsloven hengt med i utviklingen, og det kommer forhåpentligvis lovendringer etterhvert. 
 

Vedrørende barn og spons så er jeg enig i at det er problematisk om det vedrører utlevering av barna. Men om hun får spons til Hunderfossen med seg selv som merkevare så ser jeg ikke problemet. Det må være opp til alle og enhver hvordan man finansierer aktiviteter med barna sine, så fremt barna på ingen måte utleveres eller brukes som salgsargument. Om hun filmer seg selv og sier at hun har hatt ett flott opphold i Hunderfossen er det verre enn at hun selger sko/klær? Det er kommersielle aktører i den andre enden uansett hvem av de to.

Likerklikk, følgere og aktivitet er en stor del av hva influencere måles på i forbindelse med spons/samarbeid, så jeg mener fortsatt at å avfølge er en stor forbrukermakt vi har. Man kan også sende inn klage til forbrukertilsynet. Og sitter man da bare å irriterer seg over grums, så avfølg og bruk energien på noe annet.

Dette blir for øvrig mitt siste svar i denne sammenheng.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lamorte skrev:

Jeg derimot syns mange av tingene du anser som grums, er veldig kritikkverdig. Som slankingen og det faktumet at hun prøver å fremme kroppspositivisme som slank og pen.

Å slanke seg henger sammen med helse også. Samme hvor mye man vrir og vender og prøver å være positiv; å være overvektig er ikke sunt. Hun er ei småbarnsmor som har ME(?) og da må ha overskudd. Da hjelper det å ikke ha veldig mange kilo ekstra. 
Hun viser gladelig fram strekkmerker, overflødig hud og celluitter. Å være kroppspositiv dreier seg ikke bare om å være XXL. At hun valgte å slanke seg skal hun ikke shames for. Det var nok ett fornuftig valg i hennes situasjon. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lamorte skrev:

Jeg derimot syns mange av tingene du anser som grums, er veldig kritikkverdig. Som slankingen og det faktumet at hun prøver å fremme kroppspositivisme som slank og pen. Det er kritikkverdig at en som lever 100% ish på spons langer ut om sparing. Ikke fordi jeg ikke tror hun kan spare penger, men fordi de artiklene retter seg mot et publikum som må snu på krona for å kunne spare. Det er kritikkverdig hvordan hun med viten og vilje snor seg rundt reglene til forbrukerrådet angående merking av reklame, og anklager de for å være uenig med seg selv og at hun derfor kan gjøre slik hun gjør. Jeg fikk feil utbetalt lønn av arbeidsplassen min en gang, skal jeg bare la være å dukke opp på jobb frem til sjefen tar tak i det av eget iniativ? 

Og det er kritikkverdig hvordan hun bruker ungene som salgstriks, og at hun ikke kan tilby de noe uten at det må være spons i bildet. 

At folk finner henne irriterende og at hun snakker fort blir flisespikkeri og noe grums må man tolerere at forekommer, men kom ikke her å si at løsningen er å avfølge en påvirker når man er uenig eller ikke liker det de gjør. 

Det jeg finner intr her er at hennes fokus og tema på økonomi og sparing i Bakfasaden var hvordan hennes foreldre hadde lært henne å forstå økonomi som tenåring og likevel henger du deg opp i en liten del. Hun innledet med at hun er flink på å spare penger, og det er da like relevant om man tjener 200.000 eller 2 mill i året. Ellers så gikk økonomi snakk kun på hvordan hennes oppvekst og lærdom var rundt økonomi som ung.

Hvor lenge har Sara jobbet som dette med hovedinntekt? 1-2 år? Før det har hun vært ufør og levd på en minstesats, så jeg tenker det er ganske trangsynt å si det er «lett for Sara og spare når alt blir sponset». Dama er snart 30 år og har hatt mange år før nåværende lønn. 
 

Når det kommer til å bruke barna i reklame er jeg enig og håper hun snart roer det ned enda mer.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, lamorte skrev:

Jeg derimot syns mange av tingene du anser som grums, er veldig kritikkverdig. Som slankingen og det faktumet at hun prøver å fremme kroppspositivisme som slank og pen. Det er kritikkverdig at en som lever 100% ish på spons langer ut om sparing. Ikke fordi jeg ikke tror hun kan spare penger, men fordi de artiklene retter seg mot et publikum som må snu på krona for å kunne spare. Det er kritikkverdig hvordan hun med viten og vilje snor seg rundt reglene til forbrukerrådet angående merking av reklame, og anklager de for å være uenig med seg selv og at hun derfor kan gjøre slik hun gjør. Jeg fikk feil utbetalt lønn av arbeidsplassen min en gang, skal jeg bare la være å dukke opp på jobb frem til sjefen tar tak i det av eget iniativ? 

Og det er kritikkverdig hvordan hun bruker ungene som salgstriks, og at hun ikke kan tilby de noe uten at det må være spons i bildet. 

At folk finner henne irriterende og at hun snakker fort blir flisespikkeri og noe grums må man tolerere at forekommer, men kom ikke her å si at løsningen er å avfølge en påvirker når man er uenig eller ikke liker det de gjør. 

Godt skrevet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående reklame-snakket på instastory i går så tror jeg kanskje ikke helt at hun har skjønt Belinda sitt poeng. S er jo den verste av alle i bransjen til å plutselig poppe opp på story med helt andre klær og sminke (spilt inn reklame en annen dag) for å reklame for noe random. Å si at «pengene er en bonus« blir vel kanskje i overkant flåsete når hun er den influenceren som har desidert mest reklame av alle😅

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, PippiLa skrev:

Angående reklame-snakket på instastory i går så tror jeg kanskje ikke helt at hun har skjønt Belinda sitt poeng. S er jo den verste av alle i bransjen til å plutselig poppe opp på story med helt andre klær og sminke (spilt inn reklame en annen dag) for å reklame for noe random. Å si at «pengene er en bonus« blir vel kanskje i overkant flåsete når hun er den influenceren som har desidert mest reklame av alle😅

Helt enig 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er utrolig god, altså god influenser. Altså, jeg får instant venninnefølelse. Det er så mye med hennes liv(det hun presenterer for oss) jeg kan relatere meg til, barn, mann, litt rot og kaos, prosjekter, mammakropp, helsetilstand. Det kan være derfor jeg føler hun prater direkte til meg? Jeg greier knapt skille hverdagsprat fra reklame, fordi det sklir nesten sømløst i hverandre. (Og nettopp dette sier meg at MERKING er så utrolig viktig!! )

Og da betyr vel det at hun gjør jobben sin godt. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2020 den 14.27, PippiLa skrev:

Angående reklame-snakket på instastory i går så tror jeg kanskje ikke helt at hun har skjønt Belinda sitt poeng. S er jo den verste av alle i bransjen til å plutselig poppe opp på story med helt andre klær og sminke (spilt inn reklame en annen dag) for å reklame for noe random. Å si at «pengene er en bonus« blir vel kanskje i overkant flåsete når hun er den influenceren som har desidert mest reklame av alle😅

Enig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...