Gjest BethD Skrevet 22. april 2020 #121 Del Skrevet 22. april 2020 12 timer siden, Litenoggod skrev: Desperat i disse tider🤦🏻♀️ Dårlig med samarbeid og da må hun ty til blogg i håp å komme på topplista Det funket tydeligvis 🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 27. april 2020 #122 Del Skrevet 27. april 2020 På 21.4.2020 den 19.49, Litenoggod skrev: Desperat i disse tider🤦🏻♀️ Dårlig med samarbeid og da må hun ty til blogg i håp å komme på topplista Desperat? Det er vel jobben hennes? Jeg ville heller sagt at hun er driftig, 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 27. april 2020 #123 Del Skrevet 27. april 2020 Synes hun venninnen på Instagram er verre med tanke på eksponering (Therese.lien). Legger ut bikini bilder og video av datteren sin på 6 år i story, som attpåtil er reklame. Sjokkert av det kan holde på på denne måten. De selger ungene sine! CBE, Anna Rasmussen osv er ingenting i forhold til disse to! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litenoggod Skrevet 27. april 2020 #124 Del Skrevet 27. april 2020 13 minutter siden, Ellevill skrev: Desperat? Det er vel jobben hennes? Jeg ville heller sagt at hun er driftig, Spørs hvordan man ser på det. Dagen etter alt ble stengt så satt Sara å nesten grein over at mange samarbeidsavtaler var satt på pause på ubestemt tid eller at sponsorene ikke ville pga corona. At hun er driftig er for at hun skal få flere følgere, komme seg på blogglista å få en inntekt der, føler det er litt desperat. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silikon123 Skrevet 27. april 2020 #125 Del Skrevet 27. april 2020 2 timer siden, Litenoggod skrev: Spørs hvordan man ser på det. Dagen etter alt ble stengt så satt Sara å nesten grein over at mange samarbeidsavtaler var satt på pause på ubestemt tid eller at sponsorene ikke ville pga corona. At hun er driftig er for at hun skal få flere følgere, komme seg på blogglista å få en inntekt der, føler det er litt desperat. Nå skrev hun vel at alt av samarbeid var tilbake til normalt og at April var hennes beste mnd økonomisk noengang så vil tro det er andre grunner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 27. april 2020 #126 Del Skrevet 27. april 2020 På 21.4.2020 den 19.49, Litenoggod skrev: Desperat i disse tider🤦🏻♀️ Dårlig med samarbeid og da må hun ty til blogg i håp å komme på topplista Sikkert, for min del har hun tippet over så Jeg sluttet å følge henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 28. april 2020 #127 Del Skrevet 28. april 2020 13 timer siden, Litenoggod skrev: Spørs hvordan man ser på det. Dagen etter alt ble stengt så satt Sara å nesten grein over at mange samarbeidsavtaler var satt på pause på ubestemt tid eller at sponsorene ikke ville pga corona. At hun er driftig er for at hun skal få flere følgere, komme seg på blogglista å få en inntekt der, føler det er litt desperat. Forstår ikke argumentene her. Er man selvstendig næringsdrivende, må man selvfølgelig ta de sjanser som byr seg, gjøre lønnsomme endringer, være «på ballen»... Det etikken snakk om å være desperat, det er snakk om å holde hjulene i gang. Men nå går det jo bra for henne, så hun er tydeligvis dyktig. Det er mye man kan kritisere sikkert, men vær litt saklig...! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 5. mai 2020 #128 Del Skrevet 5. mai 2020 Sier ikke at hun ikke har ME, sier bare at jeg skulle ønske jeg hadde bare 10% av energien hennes. Kanskje jeg også har ME? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 5. mai 2020 #129 Del Skrevet 5. mai 2020 55 minutter siden, lamorte skrev: Sier ikke at hun ikke har ME, sier bare at jeg skulle ønske jeg hadde bare 10% av energien hennes. Kanskje jeg også har ME? Jeg skulle også ønske jeg hadde den energien hun viser på kamera, men hvordan hun er utenfor sosiale medier vet jeg jo ikke. 😄 Liker henne godt, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 5. mai 2020 #130 Del Skrevet 5. mai 2020 15 minutter siden, Chroma skrev: Jeg skulle også ønske jeg hadde den energien hun viser på kamera, men hvordan hun er utenfor sosiale medier vet jeg jo ikke. 😄 Liker henne godt, jeg. Men vi ser henne jo på sosiale media store deler av dagen, store deler av året, så vi ser jo mye av dagen hennes. Selv om hun ikke snapper 24 timer i døgnet, snapper hun som oftest flere ganger i de våkne timene. I tillegg så bruker hun tiden vi ikke ser henne på snap på alt hun forteller at hun skal gjøre, som alle prosjektene sine, ryddingen, jobb med Instagram og samarbeidspartnerne sine, og nå bloggen. Vi hører det hele tiden fra influencere - det er tidtakende å drive en aktiv og vellykket instagramkonto/blogg, det er ikke en simpel hobby. Jeg sier bare at huset mitt ser ut som et dass, hagen trenger fullstendig oppussing, huset trenger seg et malingsstrøk, bilen burde vært vaska, garasjen tømt for rot, innkjørselen skulle vært vaska for mose, altanen skulle fått nytt dekke, datarommet skulle blitt malt. Liker henne også, jeg altså. Men jeg tror jeg skal ta meg en tur til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalini Skrevet 5. mai 2020 #131 Del Skrevet 5. mai 2020 Altså, vi ser ikke hele dagen hennes... For alt vi vet ligger hun i senga «imellom slagene».. mulig hun blogger mye fra seng/sofa.. Jeg har også ME. Folk ville nok sagt at jeg er vellykket med fint og flott hus, god jobb osv.. men ingen av de ser at jeg legger meg kl 1930 hver eneste kveld, ikke har vært på noe sosialt på 2 år, får hjertebank, hetetokter og må sette meg ned etter jeg har tatt ut av oppvaskmaskina eller byttet bleie på minstemann.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 6. mai 2020 #132 Del Skrevet 6. mai 2020 21 timer siden, lamorte skrev: Sier ikke at hun ikke har ME, sier bare at jeg skulle ønske jeg hadde bare 10% av energien hennes. Kanskje jeg også har ME? Jeg har også en kronisk sykdom. Ikke ME, jeg er "heldig" nok til å ha en som er synlig på blodprøver og diverse andre undersøkelser. For dem som bor med meg er det veldig synlig, for resten av verden er det nok ikke det. I alle fall ikke i gode perioder. Jeg kan få til mye i gode perioder når jeg får prioritere tiden min selv og ta ordentlige pauser i løpet av dagen der jeg får hentet meg inn igjen. Som student fungerer jeg veldig godt, for jeg er strukturert og produktiv selv om jeg har færre timer i døgnet enn andre (trenger mer søvn og må ta pauser). Som arbeidstaker sliter jeg mer, fordi å være tilstede hele tiden sliter på mer enn å faktisk få gjort ting. Min erfaring er at når man havner f.eks i AAP med kronisk sykdom så er det fordi man har pushet seg selv langt utover det kroppen tåler i alt for lang tid, og da tar det ofte mye lengre enn man tror å komme seg over den kneiken. Og den perioden er hard, smerter hele tiden og en kropp som ikke får gjort noen ting. Når man da etter en god stund gradvis begynner å fungere igjen så er lykken i det å få til ting helt enorm. Man kan nok virke som en ekstra glad og energisk person i de glimtene man viser til omverden. Jeg kjenner folk med ME som har brukt mange år av livet sitt på å ligge i et mørkt rom, for så å bli bedre og etterhvert klare å jobbe. Selv klarte jeg å jobbe lenge, men ikke nå. Om noen har sett meg eller andre med kroniske sykdommer på deres beste og tenkt at vi har mer energi enn dem selv, så betyr ikke det at vi ikke har diagnosen vår og det betyr heller ikke at den som ser oss og sammenligner har samme sykdom. Om man faktisk tror man har en kronisk sykdom så bør man dra til legen. Om man drar til legen og sier "Jeg har ingen symptomer, men jeg har sett en influencer med ME som klarer å pusse opp huset sitt og jeg orker ikke å pusse opp huset mitt så jeg tror jeg har ME" så avslører man bare seg selv som en idiot. Det er en ting om en person er 100% ufør og samtidig dokumenterer veldig god arbeidsevne. Men Sara Emilie har såvidt jeg har forstått et ønske om å være arbeidstaker og tester ut influencer som jobb. Så hun påstår ikke at hun ikke er i stand til å jobbe. Om hun klarer å jobbe 100% med fleksibel arbeidstid så betyr det ikke at hun ikke har en diagnose. Det betyr heller ikke at hun kommer til å klare det resten av livet. Kroniske sykdommer kan gå i dvale eller blusse opp mange ganger i løpet av et liv, det er en kostnad ved å være syk i seg selv. At man aldri kan planlegge rundt at neste dag, uke, måned, år blir som nå i det hele tatt. Om du leser her inne Sara Emilie så unner jeg deg veldig den gode perioden du har nå, og jeg håper den fortsetter. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalini Skrevet 6. mai 2020 #133 Del Skrevet 6. mai 2020 14 minutter siden, Embla82 skrev: Jeg har også en kronisk sykdom. Ikke ME, jeg er "heldig" nok til å ha en som er synlig på blodprøver og diverse andre undersøkelser. For dem som bor med meg er det veldig synlig, for resten av verden er det nok ikke det. I alle fall ikke i gode perioder. Jeg kan få til mye i gode perioder når jeg får prioritere tiden min selv og ta ordentlige pauser i løpet av dagen der jeg får hentet meg inn igjen. Som student fungerer jeg veldig godt, for jeg er strukturert og produktiv selv om jeg har færre timer i døgnet enn andre (trenger mer søvn og må ta pauser). Som arbeidstaker sliter jeg mer, fordi å være tilstede hele tiden sliter på mer enn å faktisk få gjort ting. Min erfaring er at når man havner f.eks i AAP med kronisk sykdom så er det fordi man har pushet seg selv langt utover det kroppen tåler i alt for lang tid, og da tar det ofte mye lengre enn man tror å komme seg over den kneiken. Og den perioden er hard, smerter hele tiden og en kropp som ikke får gjort noen ting. Når man da etter en god stund gradvis begynner å fungere igjen så er lykken i det å få til ting helt enorm. Man kan nok virke som en ekstra glad og energisk person i de glimtene man viser til omverden. Jeg kjenner folk med ME som har brukt mange år av livet sitt på å ligge i et mørkt rom, for så å bli bedre og etterhvert klare å jobbe. Selv klarte jeg å jobbe lenge, men ikke nå. Om noen har sett meg eller andre med kroniske sykdommer på deres beste og tenkt at vi har mer energi enn dem selv, så betyr ikke det at vi ikke har diagnosen vår og det betyr heller ikke at den som ser oss og sammenligner har samme sykdom. Om man faktisk tror man har en kronisk sykdom så bør man dra til legen. Om man drar til legen og sier "Jeg har ingen symptomer, men jeg har sett en influencer med ME som klarer å pusse opp huset sitt og jeg orker ikke å pusse opp huset mitt så jeg tror jeg har ME" så avslører man bare seg selv som en idiot. Det er en ting om en person er 100% ufør og samtidig dokumenterer veldig god arbeidsevne. Men Sara Emilie har såvidt jeg har forstått et ønske om å være arbeidstaker og tester ut influencer som jobb. Så hun påstår ikke at hun ikke er i stand til å jobbe. Om hun klarer å jobbe 100% med fleksibel arbeidstid så betyr det ikke at hun ikke har en diagnose. Det betyr heller ikke at hun kommer til å klare det resten av livet. Kroniske sykdommer kan gå i dvale eller blusse opp mange ganger i løpet av et liv, det er en kostnad ved å være syk i seg selv. At man aldri kan planlegge rundt at neste dag, uke, måned, år blir som nå i det hele tatt. Om du leser her inne Sara Emilie så unner jeg deg veldig den gode perioden du har nå, og jeg håper den fortsetter. Dette❤️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peppa88 Skrevet 8. mai 2020 #134 Del Skrevet 8. mai 2020 Jeg må slutte å se henne på snap, får maks dårlig samvittighet for alt jeg ikke gjør. Hadde jeg orket å olje terassen en dag så hadde jeg sagt meg fornøyd med det, hadde ikke orket å dra ut på all slags ærend etterpå iallefall. Nesten så jeg tror at JEG er syk. Men all ære til henne, syns hun virker skjønn. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 19. mai 2020 #135 Del Skrevet 19. mai 2020 Hvordan i helvete er det mulig å bruke 10-12000 kr i mnd på mat?! Det er jo helt sinnsykt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollie321 Skrevet 19. mai 2020 #136 Del Skrevet 19. mai 2020 Det gjør vi også, like stor familie.. man kommer fort opp i den prisen når man ikke tenker på hva mat koster og man kjøper «hva man vil» 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 20. mai 2020 #137 Del Skrevet 20. mai 2020 23 timer siden, BethD skrev: Hvordan i helvete er det mulig å bruke 10-12000 kr i mnd på mat?! Det er jo helt sinnsykt Nei det er lett. Jeg klarer ikke å handle for under 10 om vi skal ha skikkelig middag hver dag, frukt&grønt osv. Vi er fem i familien. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 20. mai 2020 #138 Del Skrevet 20. mai 2020 På 19.5.2020 den 7.00, BethD skrev: Hvordan i helvete er det mulig å bruke 10-12000 kr i mnd på mat?! Det er jo helt sinnsykt Det er ikke vanskelig. Særlig ikke om man handler på meny, slik hun sier de har gjort. De kan nok spare mye bare ved å bytte butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monabe87 Skrevet 20. mai 2020 #139 Del Skrevet 20. mai 2020 Hun har sykt mye energi! Men det er ikke bare bare å få diagnosen ME. Så hun har nok en godt periode. Liker Sara 💛 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni75 Skrevet 4. juni 2020 #140 Del Skrevet 4. juni 2020 Jeg syns den bloggen er så dårlig formulert. Så orker ikke lese, men hun har «alt» dit. Kun reklame andre plasser. «sukk» 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå