Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, summerrain skrev:

Helt enig i at hun deler alt for mye om/av barna. 

Men ang det med uføre, så er hun uføre pga ME. Nå jobber hun med Instagram og har «pause» i uføretrygda for å teste om dette er en jobb hun kan fungere I. 

Akkurat dette synes jeg er fantastisk at nav endelig har begynt å gå med på(gjelder alle jobber, ikke bare Instagram selvfølgelig. At uføre kan prøve seg i jobb, Evt jobbe i perioder for så å gå tilbake til uføretrygd når/hvis det ikke funker mer). ME er en grusom sykdom, så selv om hun nå jobber fullt med Instagram er det absolutt ikke sikkert hun hadde fungert i en «normal» jobb. 

Hun er ikke uføre pga. Me! Hun er ufør pga. Me! Hun er en person 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse eksponering! Og det er jeg enig i at kan være en negativ greie, som vi dessverre vet for lite om, da disse barna er den første generasjonen som vokser opp på denne måten. MEN jeg digger dama der uansett, og jeg følger henne ikke for å få sett barna hennes! Hun er faktisk en av de få på instagram jeg faktisk kan sette meg ned å se igjennom instastoryen til, selv om den er laaaang! Hun har faktisk motivert meg til å gå ned i vekt (12kg) foreløpig og jeg synes faktisk det er interessant når hun viser frem klær hun har fått sponset. Keep up the good work! Heia Sara Emilie!!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mainecoon skrev:

Masse eksponering! Og det er jeg enig i at kan være en negativ greie, som vi dessverre vet for lite om, da disse barna er den første generasjonen som vokser opp på denne måten. MEN jeg digger dama der uansett, og jeg følger henne ikke for å få sett barna hennes! Hun er faktisk en av de få på instagram jeg faktisk kan sette meg ned å se igjennom instastoryen til, selv om den er laaaang! Hun har faktisk motivert meg til å gå ned i vekt (12kg) foreløpig og jeg synes faktisk det er interessant når hun viser frem klær hun har fått sponset. Keep up the good work! Heia Sara Emilie!!

Det jeg liker veldig med henne er at hu takker nei til sponsing som kan legge kroppspress hos andre. Hu har takket nei 6 ganger om sponsing av bleking av tenner pga kroppspress.👏🏻 Og hu viser jo frem hva hu får sponset. Og hu er jo ærlig om hva hu liker. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har prøvd å selge DW klokker på kjøp/salg sider på fb.... samtidig som hun reklamerte for de...  eksponeringen er enorm men hun ser ikke problemet med det..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.5.2019 den 22.32, Miss.Wildfox skrev:

Hun er en av mange store IG-influensere som er full av spons i hue og ræva men som ikke følger regelverket for merking av reklame. Det jeg lurer mest på er om de faktisk skatter av inntekten som de skal..

Sara Emilie, FrkEinevoll og LinnAntonie er blant de værste. Sistnevnte er desidert værst på merking. Alle tjener de penger på eksponering av barna. 

Enig i denne. Linnantonie fortjener absolutt sin egen tråd her inne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2019 den 22.14, Litenoggod skrev:

Det jeg liker veldig med henne er at hu takker nei til sponsing som kan legge kroppspress hos andre. Hu har takket nei 6 ganger om sponsing av bleking av tenner pga kroppspress.👏🏻 Og hu viser jo frem hva hu får sponset. Og hu er jo ærlig om hva hu liker. 

Hadde heller reklamert for hvitere tenner enn Noka diett. 

Og nå sykehusklovenene, fremstår seg selv som en helt. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som følger de, er jo bare glanset alt som vises.

Oppstilt og kjedelig 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Orly skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som følger de, er jo bare glanset alt som vises.

Oppstilt og kjedelig 

 En dag går de nok tomt for ideer. Eller er det barna deres som overtar 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Synes så synd på barna som blir eksponert så mye, spesielt Emma. Tenk å vokse opp med en mobil oppi ansiktet på den måten hver eneste dag, og at alt man gjør deles daglig med godt over 200.000 følgere og er tilgjengelig offentlig for alle. Håper det snart kommer et lovverk som beskytter barn fra offentlig eksponering. 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mango1234

Ang dette med eksponering av barn så er jeg litt ambivalent. Har reflektert mye over det og tror ikke jeg selv hadde tatt skade av at det lå ordentlige bilder av meg på en ig konto som mamma drev, spesielt ikke dersom hun også hadde lagt av penger til meg slik at jeg hadde en solid egenkapital samt at det hadde gidd oppveksten min mange gode opplevelser som sponsede ferier ol. I tillegg så driver jo de fleste ig-ere med dette som fulltidsjobb så det gir jo også muligheten til å styre dagene selv og få mere tid sammen med barna enn de som må være 9 timer i bhg til dagen. Ser for meg noe slik: to, tre dagen i uken med photoshoot (hvor barna bare er med i noen) også jobbing på kvelden når barna er lagt med redigering av bilder, mailer ol.

Når det er sakt så syns jeg det bør komme noe form for lovverk/ver varsom plakat når det gjelder eksponering av barn. For flere instagrammere legger ut bilder av barna sine i intime og særs private settinger som i værste fall kan føre til mobbing når barna blir litt eldre. Som hun ene (skal ikke nevne navn) som la ut bilde av datteren som gjorde sitt fornødne på potta samt bilde av resultatet oppi potta. Har sett flere eksempler som rett og slett er smakløse og kan havne i feil hender av halvnakne barn og barn i private situasjoner.

Tenker nok en balansegang og noen form for lovverk rundt dette.

Når det er sakt så syns jeg mange av Sara Emilie sine poster spesielt de med textboard er veldig spot-on! Hun er veldig ærlig og maler ikke ett glansbilde av babytiden noe jeg tror er en sunn motsetning til mange andre influensere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Syns hun har en stiligren og kul profil på Instagram. Jeg har fulgt henne ganske lenge, men slutta med det for en tid tilbake. Ble for mye reklame for min smak, og jeg syns lite om at barna brukes for å få spons. 

Men syns Sara står for mye bra og er et godt forbilde på mange måter😊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjedelig at barna hennes er en så stor del av kontoen hennes. Men dama legger virkelig ned jobb i bildene sine. Det er ikke det samme hele tiden, samme kjedelige posituren, oser ikke falskhet som hos mange andre og hu virker faktisk ut som et veldig godt menneske! 

Og som nevnt før her, ja, hun har me. Og har mulighet for å være ufør. Men tommel opp og applaus for at hun velger å prøve ut en jobb, som hun virkelig kan tilpasse etter sykdommen! Trenger flere av de 🥳

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 25.11.2019 den 23.41, Casai skrev:

Ja, det er kjedelig at barna hennes er en så stor del av kontoen hennes. Men dama legger virkelig ned jobb i bildene sine. Det er ikke det samme hele tiden, samme kjedelige posituren, oser ikke falskhet som hos mange andre og hu virker faktisk ut som et veldig godt menneske! 

Og som nevnt før her, ja, hun har me. Og har mulighet for å være ufør. Men tommel opp og applaus for at hun velger å prøve ut en jobb, som hun virkelig kan tilpasse etter sykdommen! Trenger flere av de 🥳

Enig, liker ikke all eksponeringen. Virker som det er mindre av det nå heldigvis men fortsatt litt igjen der å hente. 
 

ellers er dama rå! Ikke fulgt henne så alt for lenge men man ser virkelig hvor mye tid det legges i Snapchat og Instagram. Glad hun vant Vixen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den der «kan du gjøre sånn og sånn kan du faktisk jobbe også» er så utrolig oppbrukt og lite opplyst, virkelig? Gidder dere som sier sånt opplyse dere selv litt om skjulte sykdommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BethD skrev:

Den der «kan du gjøre sånn og sånn kan du faktisk jobbe også» er så utrolig oppbrukt og lite opplyst, virkelig? Gidder dere som sier sånt opplyse dere selv litt om skjulte sykdommer? 

Enig, jeg er så lei det argumentet.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fulgt Sara en stund på Snapchat og hun viser ikke så mye av barna sine som det virker som. Hu legger bort telefonen når barna er hjemme på ettermiddagen. Og Sara sa en viktig ting i dag at hun viser ikke den syke siden av sykdommen sin. Det er mye vi ikke ser på snap eller insta. Sara sa også at hu er mye hjemme pga sykdommen pga at der kan hu styre det mer enn å være i jobb. Ikke flyr hun på kjøpesenteret og det kjøpesenteret som hun flyr på som er lokal senteret er ikke mange butikker der 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...