Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dupers skrev (18 minutter siden):

Handla dette om skjærebrettene? Jeg så bare dette bildet på utforsk og tenkte det handla om at SE ikke klarer balansere liv og jobb, men herregud. Er mammahjertet hennes bekymra fordi datteren er tatt i løgn?

Nei, det handlet om at hun ville avlaste SaraE sånn at hun fikk sovet ut 😊 Så dine tanker først stemmer. Dette bildet og det moren snakket om hadde ingenting om skjærebrettene å gjøre 😊

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dupers skrev (22 minutter siden):

Handla dette om skjærebrettene? Jeg så bare dette bildet på utforsk og tenkte det handla om at SE ikke klarer balansere liv og jobb, men herregud. Er mammahjertet hennes bekymra fordi datteren er tatt i løgn?

Det at moren har lagt ut dette nå, er nok bare for å støtte SE i sine uttalelser om at hun er utbrent og sier mye rart for tiden,  noe hun sier for å dekke over at hun løy til DN og alle som så det intervjuet. ALT  hun legger ut er nøye planlagt.  Tenk så mye styr hun måtte ha hatt i hodet sitt i helgen for å finne ut hvordan hun skulle komme unna det faktum at hun løy i intervjuet med DN. Tenker hun har engasjert både Vegard , foreldrene og andre i å hjelpe henne med å komme ut av dette på best mulig måte for HENNE selv. Så løy hun jo mest sannsynlig om at hun har brukt så mye på advokat også, skulle ønske dr sandtorv og DN ettergikk den påstanden også. Å dekke over en løgn med en annen løgn er enda verre enn å lyve i første omgang.  For husk hva hun sa, hun sa at hun endte med å vippse kundene over 100 000 fra hennes egen konto. Skal vi da tro at de 86 000 kronene hun ikke har dokumentasjon for, har gått fra hennes privatkonto til å betale advokat???

• Liker 6
  • Nyttig 13
Gjest Ninaen
Skrevet
Donnap skrev (1 minutt siden):

Det at moren har lagt ut dette nå, er nok bare for å støtte SE i sine uttalelser om at hun er utbrent og sier mye rart for tiden,  noe hun sier for å dekke over at hun løy til DN og alle som så det intervjuet. ALT  hun legger ut er nøye planlagt.  Tenk så mye styr hun måtte ha hatt i hodet sitt i helgen for å finne ut hvordan hun skulle komme unna det faktum at hun løy i intervjuet med DN. Tenker hun har engasjert både Vegard , foreldrene og andre i å hjelpe henne med å komme ut av dette på best mulig måte for HENNE selv. Så løy hun jo mest sannsynlig om at hun har brukt så mye på advokat også, skulle ønske dr sandtorv og DN ettergikk den påstanden også. Å dekke over en løgn med en annen løgn er enda verre enn å lyve i første omgang.  For husk hva hun sa, hun sa at hun endte med å vippse kundene over 100 000 fra hennes egen konto. Skal vi da tro at de 86 000 kronene hun ikke har dokumentasjon for, har gått fra hennes privatkonto til å betale advokat???

En seriøs og/eller erfaren advokat koster som regel minst 2500kr eks/mva (mange ligger høyere). Med utgangspunkt i 2500kr eks mva (3125kr inkl mva) gir 86000kr 27,5 timer. Det er fortsatt et høyt antall timer på en sånn sak. Og at hun har vipsa til advokaten… 

Eller…det var vel kanskje bare unøyaktig ordbruk i det intervjuet? Hun satt og vippsa over 100k. Mente ikke helt det. Gu bedre altså, så flaut. Og en så pinlig nødløgn om det med advokat. Da må hun faktisk fremlegge dokumentasjon på det. 
Og som andre har påpekt er det rart at hun privat tar advokatutgifter her, når det er management som har solgt inn avtalen om skjærefjøla. Når den avsløres som scam er det jo managementet som må ta et oppgjør med produsenten for «falskt innsalg». Eller mener hun at hun har brukt advokat for å gjøre tilbakebetaling riktig? I så fall er det jo rart at det hun har betalt skjer så uryddig mtp håndtering av personopplysninger m.m. … 

Dette stinker. 

Gjest Ninaen
Skrevet

Yummymummy snakker om saken i dag, og uavhengig av hva man mener om henne ellers så er hun knallgod i dag og treffer meget godt! Også mtp avhengighetsforholdet som er oppstått mellom influensere og media pga klikkhoreriet. Anbefaler å gå inn og høre.

Skrevet
Dupers skrev (47 minutter siden):

Mor Tandberg snakket om dette på snap i formiddag, og jeg har hørt gjennom det hun sa. Det er tydelig at styret rundt løgnen til DN om pengevipsing - ikke skal nevnes. Mor Tandberg hadde tilbudt SE å hente minste barnebarnet imorres, slik at SE fikk sove, men det ville ikke SE. Hun svarte at alle småbarnsforeldre fikk lite søvn iblant, nå hadde hun vært borte fra datteren i 2-3 dager, og: «La meg være sammen med datteren min!» Da ble søvnmangelen nærmest bagatellisert som vanlig for småbarnsforeldre, ifølge bestemoren. 

Mor Tandberg sa hun var bekymret siden SE driftet «en stor bedrift med så mange ansatte og hadde et så stort hus», i tillegg til fire barn. Og mor Tandberg avsluttet med å si at hun hadde gitt SE følgende råd - man må unngå folk som ikke vil ditt beste. 
Mye mellom linjene her…

IMG_7696.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 12
Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Yummymummy snakker om saken i dag, og uavhengig av hva man mener om henne ellers så er hun knallgod i dag og treffer meget godt! Også mtp avhengighetsforholdet som er oppstått mellom influensere og media pga klikkhoreriet. Anbefaler å gå inn og høre.

Er det på snap? Aldri hørt om henne, men har sett hun har vært nevnt her inne før.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (4 minutter siden):

En seriøs og/eller erfaren advokat koster som regel minst 2500kr eks/mva (mange ligger høyere). Med utgangspunkt i 2500kr eks mva (3125kr inkl mva) gir 86000kr 27,5 timer. Det er fortsatt et høyt antall timer på en sånn sak. Og at hun har vipsa til advokaten… 

Eller…det var vel kanskje bare unøyaktig ordbruk i det intervjuet? Hun satt og vippsa over 100k. Mente ikke helt det. Gu bedre altså, så flaut. Og en så pinlig nødløgn om det med advokat. Da må hun faktisk fremlegge dokumentasjon på det. 
Og som andre har påpekt er det rart at hun privat tar advokatutgifter her, når det er management som har solgt inn avtalen om skjærefjøla. Når den avsløres som scam er det jo managementet som må ta et oppgjør med produsenten for «falskt innsalg». Eller mener hun at hun har brukt advokat for å gjøre tilbakebetaling riktig? I så fall er det jo rart at det hun har betalt skjer så uryddig mtp håndtering av personopplysninger m.m. … 

Dette stinker. 

Veldig enig. Virker som om det med advokat er noe hun bare sier nå. Kan for all del være sant men da er det veldig rart at hun ikke sa at hun har vippsa 15000 til privatpersoner og brukt over 85000 på advokat. Hun har faktisk fremstilt det som om hun har betalt 100.000 til følgere. Jeg synes dr.sandtorv har gjort en veldig bra jobb her 👏🏻 Dette bør være direkte flaut for både SaraE og DN. Jeg håper hun legger ut på snap at hun legger seg langflat, at hun hadde rotet med tallene og at hun holder seg for god til å legge «skylden» på kritikere og andre som ikke har noe med dette å gjøre. Dette er hennes ord og ikke noe noen andre har sagt, så denne bør hun virkelig ta på sin egen kappe.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Anemoi skrev (1 minutt siden):

Mor Tandberg snakket om dette på snap i formiddag, og jeg har hørt gjennom det hun sa. Det er tydelig at styret rundt løgnen til DN om pengevipsing - ikke skal nevnes. Mor Tandberg hadde tilbudt SE å hente minste barnebarnet imorres, slik at SE fikk sove, men det ville ikke SE. Hun svarte at alle småbarnsforeldre fikk lite søvn iblant, nå hadde hun vært borte fra datteren i 2-3 dager, og: «La meg være sammen med datteren min!» Da ble søvnmangelen nærmest bagatellisert som vanlig for småbarnsforeldre, ifølge bestemoren. 

Mor Tandberg sa hun var bekymret siden SE driftet «en stor bedrift med så mange ansatte og hadde et så stort hus», i tillegg til fire barn. Og mor Tandberg avsluttet med å si at hun hadde gitt SE følgende råd - man må unngå folk som ikke vil ditt beste. 
Mye mellom linjene her…

IMG_7696.jpeg

Om hun virkelig er så bekymret, kunne hun lagt bort tlf og hjelpt SET med husarbeid. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Anemoi skrev (1 minutt siden):

Mye mellom linjene her…

IMG_7696.jpeg

🎯

Akkurat som forventet. Og hvorfor skulle hun være bekymret for SE,  hun har jo valgt alt dette selv.

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Ninaen skrev (5 minutter siden):

Takk vurderte å gå inn men ville ikke gi klikk. Men om det er verdt det så skal jeg jaggu se og gi henne klikk i dag☺️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (6 minutter siden):

Hva sa YM om denne saken? Hun har støttet Sara Emilie i tykt og tynt de siste årene.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (7 minutter siden):

Mye mellom linjene her…

IMG_7696.jpeg

Kunne like godt gitt en åpen og ærlig «skjennepreken» og pekefinger til alle kritikerne i denne saken. I steden for å pakke inn så dårlig😂

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (2 timer siden):

Mye mellom linjene her…

IMG_7696.jpeg

Denne familien burde følge kardemomme -loven selv. Makan til løgner og svindel skal man lete lenge etter i en familie. Mamma og pappa Tandberg som viser før og etter bilder  av koreansk hudpleie med filter på, og som selv gjerne  dramatiserer og pynter på historier for å få inn noen kroner. 

Endret av Wanda_2025
  • Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
elien skrev (Akkurat nå):

De gangene jeg skal sjekke noe hos noen på snap, så går jeg inn via nettleser, skal ikke bli gitt noe klikk da, tror jeg. Legger ved link til YummyMummy. 

https://www.snapchat.com/@veronicasimone

Takk for tips 🤩

• Liker 7
Skrevet

Mor Tandberg blir mer og mer lik Mor Poppe ( NinaSprell)..

• Liker 5
  • Nyttig 6
Gjest Ninaen
Skrevet
Wanda_2025 skrev (2 minutter siden):

Hva sa YM om denne saken? Hun har støttet Sara Emilie i tykt og tynt de siste årene.

Det gjør hun ikke i dag. I dag er eks-journalisten på jobb 😉 Hun slakter ikke SE, om man kan si det sånn, men hun skåner henne heller ikke. Det skinner tydelig gjennom at dette synes hun bare er dumt. Og synes hun belyser saken godt, nyansert og balansert. Med skryt til Sandtorv, belyser nettopp mye av det som har vært diskutert her i tråden mtp journalister og kritiske spørsmål og dokumentasjon, og hvordan media og influenserne er endt opp i et slags avhengighetsforhold som gir god grobunn for falske nyheter. Hun bruker også ordet «løgn» flere ganger, og er klart kritisk mot influenserbransjen her. Jeg følger henne ikke fast lenger, men synes det var verdt å gi henne klikk på akkurat denne gjennomgangen. 

Gjest Ninaen
Skrevet
GulleGull skrev (6 minutter siden):

Takk vurderte å gå inn men ville ikke gi klikk. Men om det er verdt det så skal jeg jaggu se og gi henne klikk i dag☺️

Akkurat i dag så synes jeg hun fortjener de klikkene. 😅 Følger henne ikke fast lenger av flere årsaker. Men den gjennomgangen var bra. Balansert og nyansert, og kritisk på riktige punkt. 

Gjest Ninaen
Skrevet
Donnap skrev (10 minutter siden):

Er det på snap? Aldri hørt om henne, men har sett hun har vært nevnt her inne før.

Ja, på snap. Hun jobbet som journalist i TV Vest i mange år, før hun gikk all inn som influenser for +/- 5 år siden, for å «lære mer om bransjen». Så kan man mene mye om hvordan det prosjektet har gått. Hun har hatt mye bra, og bidratt med mye viktig kunnskap og fokus, også har hun også gått i noen feller aka «blitt en del av røkla». Men i dag har hun en god gjennomgang av denne saken som jeg synes er verdt å tipse om. Det er jo SE som står i sentrum pga denne saken, men problemstillingene denne saken reiser generelt også blir godt belyst. SE burde gå inn og høre gjennom, og tenke seg grundig om…

Skrevet
Ninaen skrev (3 minutter siden):

Ja, på snap. Hun jobbet som journalist i TV Vest i mange år, før hun gikk all inn som influenser for +/- 5 år siden, for å «lære mer om bransjen». Så kan man mene mye om hvordan det prosjektet har gått. Hun har hatt mye bra, og bidratt med mye viktig kunnskap og fokus, også har hun også gått i noen feller aka «blitt en del av røkla». Men i dag har hun en god gjennomgang av denne saken som jeg synes er verdt å tipse om. Det er jo SE som står i sentrum pga denne saken, men problemstillingene denne saken reiser generelt også blir godt belyst. SE burde gå inn og høre gjennom, og tenke seg grundig om…

Jeg var inne og hørte på litt av det hun sa nå, veldig bra.  Orket ikke høre riktig alt akkurat nå, men det jeg hørte var bra.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...