Gå til innhold

Snart 38, hvor lenge er det trygt å vente med å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.5.2019 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Velger du eggdonasjon har du goood tid.

Anonymkode: 0f483...936

Hvor lang tid har man da?

Anonymkode: 89492...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, det er tydelig at livet ikke er så lett for deg akkurat nå. Når noe er ekstremt tungt (som jobben er for deg), så påvirker det selvfølgelig søvn og krefter, det er helt normalt. Jeg ser av hva du skriver at du ikke vil kontakte helsevesenet, det har du rett til å bestemme selv, men hva med å besøke en virkelig god venn som kjenner deg godt? Når jeg syns livet motarbeider meg, så pleier det å hjelpe bittelitt i hvert fall. :) 

Vi ønsker deg alle det beste i livet. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er IKKE under tiltak hos NAV. Jeg nevnte uføretrygd for å få frem at jeg tjener mindre i måneden enn hva dem som er uføretrygdede gjør. Slik at dere kanskje kan forstå at det er sant at jeg har ekstremt dårlig økonomi.

Så mange problemer det er ved NAV, er ikke jeg interessert i å ha noe som helst med NAV å gjøre.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Hvis du som 38 åring tjener mindre enn en på uførestrygd, og ønsker 3 barn... hallooooo der langt inne i skogen... 🙈

Anonymkode: 45348...af8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lang tid har man da?

Anonymkode: 89492...d05

45-50 i Europa. Men sikkert noen som går med på enda eldre. Eldste dame som hr født er vel i 60-årene.

Anonymkode: 0f483...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke adopsjon? Det finnes utrolig mange barn som trenger foreldre som ønsker dem. Jeg synes det er så trist å se at enda så overbefolket vi er, så skal alle på død og liv ha biologiske barn.. 

Anonymkode: 14964...8f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha tre barn så har du allerede ventet for lenge.

Anonymkode: ec404...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hahahaha - snart 40 og må oppleve mye før du får barn.  Om ikke du har gjort det enda kan du bare la være å få barn og leve livet ditt med hunder og dyr! 

Anonymkode: 4cd0b...191

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ute etter noe betryggelse. Jeg vil spørre om det jeg lurer på før jeg er altfor, altfor gammel. Jeg vet at ikke alle klarer å få barn når de nærmer seg 40, eller er i 40 årene. Jeg er snart 38 år og da er jeg nødt til å undersøke rundt. Så jeg skjønner ikke hva som er galt i at jeg spør selv om jeg er fullstendig klar over at den biologiske klokken tikker veldig? Jeg kjenner mange jeg som ikke har fått barn før etter fylte 40. Og barna er friske. Så jeg vet det er fullt mulig. Men jeg er singel og elsker singellivet og mistrives i jobben, har en elendig økonomi. Så nå må jeg gjøre endringer. Men jeg får ekstremt lite hjelp og støtte. Så jeg er presset inn i et hjørne og vet ikke hva jeg skal gjøre. Frihet til å realisere meg selv er jeg avhengig av å ha nå, men ingen vil hjelpe meg med å finne muligheter til hvordan jeg skal ta meg friår, slik at jeg kan bygge meg opp og bli den beste av meg selv.

Det er jo småbarnstiden som er den kjekkeste tiden, så ja, jeg vet jeg evt må få 3 barn tett, men det blir livlig og kjempegøy. Ja, jeg er fullstendig klar over at det blir veldig travelt også. Men jeg bare elsker småbarnstiden. Hadde det vært opp til meg hadde jeg allerede hatt et eller to barn og snart fått nr tre. Men jobben hindrer meg i alt her i livet. Jeg sitter bom fast i livet pga jobben og da er det ikke min feil at jeg ikke har fått barn enda. 

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Hvem sin feil er det at DU sitter fast i en jobb DU ikke liker? 

Hvem skal hjelpe deg å få et friår i en alder av 38????? NAV da eller?.... 

Jeg tror ikke du forstår alvoret i å få barn med den tankegangen du har (svever på.) 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

TS,

er dette deg?

 

Anonymkode: 9da49...4c0

Det må være henne ja.

Egentlig syntes jeg denne tråden var litt tragikomisk, men etter å ha lest den du linket til et det ikke morsomt mer. Dette er ikke friskt. Og de dårlige periodene kommer tydeligvis med jevne mellomrom 

Anonymkode: e75e7...f79

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

DU LYVER!!!!!!!!

Jeg har ikke penger, derfor kan jeg ikke søke om hjelp. Men slapp av, jeg skal finne hjelpen jeg trenger. Jeg skal ta opp høye og dyre lån og gi meg selv den hjelpen jeg trenger. Og når jeg innen noen år sitter der med barn, skal jeg tenke tilbake og le høgt og rått av deg for at du tok helt feil!

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Altså...hva faen ts....😂😂

Du høres ikke frisk ut på måten du snakker.

 

 

Anonymkode: 205c9...d56

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må være henne ja.

Egentlig syntes jeg denne tråden var litt tragikomisk, men etter å ha lest den du linket til et det ikke morsomt mer. Dette er ikke friskt. Og de dårlige periodene kommer tydeligvis med jevne mellomrom 

Anonymkode: e75e7...f79

Enig. TS har åpenbart problemer hun ikke er villig til å innse, når hun med en liten deltidsstilling ikke klarer annet enn å stirre ut i luften resten av dagen på dager hun jobber, for så å vaske klær halve natten, og aldri kommer i gang med bestillinger hun har tatt på seg for flere år siden i hobbyen sin selv om hun visstnok holder på med andre hobbyaktiviteter alle fridager. TS, du er helt nødt til å snakke med legen din om hvordan du har det, du må få hjelp til deg selv (fra lege, ikke synske) før du kan begynne å tenke på barn. 

Anonymkode: ada86...e45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere slutte å spre løgner om meg? Nei, jeg er ikke syk. Nei jeg har ikke problemer. Det eneste jeg vil ha hjelp til å å få hjelp til å finne ut hva jeg vil. Hva er galt med det? Mange tar opp lån for å kjøpe julegaver, mange tar opp lån for å dra på ferie. Så hva er galt i at jeg tar opp lån og snakker med diverse veiledere, som bl.a coacher/livsveiledere?

Jeg er helt frisk. Jeg er helt normal. 

Hvorfor er det så galt når noen som vil følge hjertet sitt og følge sine drømmer, spør om råd og hjelp? HVORFOR?

Nei, det er ikke legehjelp jeg trenger. Jeg trenger veiledning for å finne ut hva jeg vil.

Dere som mener at man skal finne ut hva man vil uten hjelp, utenfra, hvordan finner man det ut?

Jeg klarer utmerket å ta meg av barn. 

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan dere slutte å spre løgner om meg? Nei, jeg er ikke syk. Nei jeg har ikke problemer. Det eneste jeg vil ha hjelp til å å få hjelp til å finne ut hva jeg vil. Hva er galt med det? Mange tar opp lån for å kjøpe julegaver, mange tar opp lån for å dra på ferie. Så hva er galt i at jeg tar opp lån og snakker med diverse veiledere, som bl.a coacher/livsveiledere?

Jeg er helt frisk. Jeg er helt normal. 

Hvorfor er det så galt når noen som vil følge hjertet sitt og følge sine drømmer, spør om råd og hjelp? HVORFOR?

Nei, det er ikke legehjelp jeg trenger. Jeg trenger veiledning for å finne ut hva jeg vil.

Dere som mener at man skal finne ut hva man vil uten hjelp, utenfra, hvordan finner man det ut?

Jeg klarer utmerket å ta meg av barn. 

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Det er fordi du er snart 40 år og har enda ikke oppnådd noe som helst med livet.  Kjære deg - hvis ikke du har klart å finne ut dette enda er det litt dumt at du fortsatt LURER på ting.  Bestemme deg for noe og gjør det da!  Herlighet. 

Anonymkode: 4cd0b...191

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan dere slutte å spre løgner om meg? Nei, jeg er ikke syk. Nei jeg har ikke problemer. Det eneste jeg vil ha hjelp til å å få hjelp til å finne ut hva jeg vil. Hva er galt med det? Mange tar opp lån for å kjøpe julegaver, mange tar opp lån for å dra på ferie. Så hva er galt i at jeg tar opp lån og snakker med diverse veiledere, som bl.a coacher/livsveiledere?

Jeg er helt frisk. Jeg er helt normal. 

Hvorfor er det så galt når noen som vil følge hjertet sitt og følge sine drømmer, spør om råd og hjelp? HVORFOR?

Nei, det er ikke legehjelp jeg trenger. Jeg trenger veiledning for å finne ut hva jeg vil.

Dere som mener at man skal finne ut hva man vil uten hjelp, utenfra, hvordan finner man det ut?

Jeg klarer utmerket å ta meg av barn. 

ts

Anonymkode: fb6ca...034

«problemet» er at du bare har det i kjeften og er tiltaksløs som fy. Sitter bare på Internett og klager du! Den forrige tråden din hvor du klager over det samme er over 1 år gammel, og du har ikke gjort en dritt på det året for å løse opp i problemene dine = tiltaksløs klager. Så du må gjerne whine videre om det her, men du kommer jo ikke til å gjøre en dritt med det likevel 😂

Anonymkode: 25c80...0f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere slutte å spre løgner om meg? Nei, jeg er ikke syk. Nei jeg har ikke problemer. Det eneste jeg vil ha hjelp til å å få hjelp til å finne ut hva jeg vil. Hva er galt med det? Mange tar opp lån for å kjøpe julegaver, mange tar opp lån for å dra på ferie. Så hva er galt i at jeg tar opp lån og snakker med diverse veiledere, som bl.a coacher/livsveiledere?

Jeg er helt frisk. Jeg er helt normal. 

Hvorfor er det så galt når noen som vil følge hjertet sitt og følge sine drømmer, spør om råd og hjelp? HVORFOR?

Nei, det er ikke legehjelp jeg trenger. Jeg trenger veiledning for å finne ut hva jeg vil.

Dere som mener at man skal finne ut hva man vil uten hjelp, utenfra, hvordan finner man det ut?

Jeg klarer utmerket å ta meg av barn. 

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Du skylder på alle andre enn deg selv for økonomien din, hvis du er en helt frisk godt voksen dame (som du sier du er) så burde du greie å jobbe deg til god økonomi fint selv. Du må nesten henge litt etter mentalt når du forventer at alle skal hjelpe deg selv om du er frisk. Du virker helt tiltaksløs, rett og slett.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere slutte å spre løgner om meg? Nei, jeg er ikke syk. Nei jeg har ikke problemer. Det eneste jeg vil ha hjelp til å å få hjelp til å finne ut hva jeg vil. Hva er galt med det? Mange tar opp lån for å kjøpe julegaver, mange tar opp lån for å dra på ferie. Så hva er galt i at jeg tar opp lån og snakker med diverse veiledere, som bl.a coacher/livsveiledere?

Jeg er helt frisk. Jeg er helt normal. 

Hvorfor er det så galt når noen som vil følge hjertet sitt og følge sine drømmer, spør om råd og hjelp? HVORFOR?

Nei, det er ikke legehjelp jeg trenger. Jeg trenger veiledning for å finne ut hva jeg vil.

Dere som mener at man skal finne ut hva man vil uten hjelp, utenfra, hvordan finner man det ut?

Jeg klarer utmerket å ta meg av barn. 

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Dersom nokon hadde spurt her om dei skal ta opp lån som dei ikkje har råd til å betene for å kjøpe julegåve eller for å reise på ferie, er eg sikker på at alle ville fråråde dette. Det er i allefall ikkje noko som betrar ein allereie stram økonomi. 

 

Grunnen til at eg seier at det er du som må finne ut kva du vil er fordi dette er noko kun du kan svare på. Sjølv den dyraste livsrettleiar vil ikkje kunne gi deg det svaret. Han kan kanskje spørre dei rett spørsmåla for at du skal kunne finne svaret, men han kan ikkje gi deg svaret. 

Treng du hjelp til å finne dei rette spørsmåla er eg  sikker på at der finns noko sjølvhjelpslitteratur som kan hjelpe deg. Ta ein tur innom biblioteket og sjå kva dei har der. Gratis er det også. 

Mine forslag til spørsmål som kan hjelpe deg er: 

Kva er eg flink til?

Kva likar eg å gjere? 

Kva har eg kunnskap om? 

Kva orkar eg? 

 

Kan du svare på desse spørsmåla? Klarer du det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne personen er helt klart ikke frisk om dere leser tidligere tråder fra samme person. Bare la vær å svar henne.

Anonymkode: 9da49...4c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo flere steder at du er frisk og oppegående, og jeg tviler ikke på at du tror det selv. Men jeg er redd for at det ikke er tilfelle. 

Det virker som du tror at så lenge du får tak i en synsk/coach/veileder av noe slag, så kan de på magisk vis gjøre sånn at du kan slutte å jobbe? Og samtidig ha råd til kost og losji, og senere barn? 

Hvis du tenker deg om: tror du ikke alle hadde valgt å ha fri fra jobb og gjøre som de vil om dette var en mulighet? 

De som tar lange perioder fri fra jobb kan gjøre dette fordi de har spart penger, vunnet penger eller på annen måte skaffet seg økonomisk sikkerhet. 

Den veiledningen du har fått på Nav er nok reell, med tanke på yrkesmuligheter. Hvis du har valgt bort utdanning, sparing og slikt i ungdommen og som ung voksen, så må du ta konsekvensene av det valget nå. 

Ingen synske kan endre arbeidsmarkedet for deg, eller finne opp nye stillinger til deg. Hvis du tror det er mulig å leve av hobbyen din, så får du nesten si opp og gi det et forsøk. Hvem vet, kanskje du lykkes? Men: Det er ingen menneskerett å like jobben sin, ha et år fri til å finne selv eller å få barn. 

Ingen andre enn du har ansvar for å få økonomien din på rett kjøl. Du sier at du har prøvd å få hjelp, men ingen andre kan vite hva som er bra nok arbeid for deg. Kanskje finnes ikke slike jobber, da du kanskje har for mange krav til en eventuell jobb. Veldig få har råd til å jobbe deltid med en hobby og samtidig ha barn. 

Måten du svarer de andre i tråden på gjør også at du fremstår som mindre oppegående. Når noen prøver å forklare deg hvordan samfunnet fungerer, så virker det som du tror at de sier det for å være ufin mot deg. Ingen her har noen grunn til å ønske deg vondt, så når de skriver at du fremstår sånn og slik, så er det kun basert på svarene dine. Når du ser for deg å oppnå alle drømmene dine og leve et luksusliv, uten å skape dette selv, så fremstår du dessverre virkelighetsfjern. 

Hva hadde skjedd om alle hadde tenkt som deg? Slutte å jobbe, ta fri, selvrealisering, noen andre må hjelpe meg, få barn fordi den biologiske klokka tikker osv. Hva hadde skjedd med landet da? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere nekter jo å tro meg. Av og til trenger folk veiledning i livet. Men det mener tydelivis mange av dere at jeg ikke fortjener. 

Og den tråden dere fabler om, er det ikke jeg som har skrevet.

Jeg har aldri nevnt at jeg skal snakke med synske. 

Jeg ser ingen grunn til å svare dere mer, pga dere har bestemt dere for at jeg er ting jeg ikke er.

Du som skrev at jeg ikke har oppnådd ting i livet, du tar feil.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere nekter jo å tro meg. Av og til trenger folk veiledning i livet. Men det mener tydelivis mange av dere at jeg ikke fortjener. 

Og den tråden dere fabler om, er det ikke jeg som har skrevet.

Jeg har aldri nevnt at jeg skal snakke med synske. 

Jeg ser ingen grunn til å svare dere mer, pga dere har bestemt dere for at jeg er ting jeg ikke er.

Du som skrev at jeg ikke har oppnådd ting i livet, du tar feil.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Den veiledningen du trenger er innen psykiatri. Dra til fastlegen og se om h*n kan hjelpe deg med dette. Inntil du har fått den hjelpen du trenger innen psykiatrien, må du legge bort tanken om barn helt. Slik du er nå er du uegnet som mor og en skal ikke utelukke at barnevernet hadde blitt koblet inn veldig raskt dersom du nå ble gravid. Sier ikke dette for å være slem, men du trenger hjelp. Håper du får den hjelpen du trenger ❤️

Anonymkode: d08c8...0ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...