Gå til innhold

Snart 38, hvor lenge er det trygt å vente med å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har ett forslag, dra til legen å klag over sykdom. End opp som uføretrygdet, da slipper du jobbe resten av ditt liv..

Anonymkode: c5cc7...023

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må dere slutte å være så slemme til et menneske som er fortvilet og strever! Har dere for vane å sparke noen som ligger nede??

TS, den veiledningen du ønsker kan du jo starte på selv. Du lager deg først en liste over hva du er flink til. En liste over hva du liker å holde på med over tid. Så gjelder det å ta de innspillene, og se hva de kunne blitt av jobber. For hver jobb setter du opp stegene som må til, og en vurdering på hvor realistisk det er at du vil få det til. Så velger du den jobbplanen som er mest realistisk å få til, som fortsatt inneholder ting du liker å drive med og er flink til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt sjokkert over hvor slemme folk er mot deg TS. Blir rett og slett flau! Hvordan kan folk påstå at barnevernet kan bli koblet inn?! 

Min mor var nesten 40 år når hun fikk meg, etter gjentatte spontanaborter. Jeg hadde en veldig fin oppvekst! 

Flere i min omgangskrets har ventet med barn til dem er ferdig med utdanning, og fått en mer stabil økonomi. Dem er i slutten tredveårene! 

Nei, det er ikke for seint 😊

Anonymkode: 15fdf...8b0

Grunnen til at flere mener at ts ikke er egnet til å være mor har egentlig ikke så mye med økonomien å gjøre, eller en sen utdanning. Har du i det hele tatt lest tråden og svarene ts har gitt? Hvordan hun reflekterer over egen situasjon og hva hennes forventninger er?

Anonymkode: d08c8...0ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at flere mener at ts ikke er egnet til å være mor har egentlig ikke så mye med økonomien å gjøre, eller en sen utdanning. Har du i det hele tatt lest tråden og svarene ts har gitt? Hvordan hun reflekterer over egen situasjon og hva hennes forventninger er?

Anonymkode: d08c8...0ce

Sånt slenger man likevel ikke i ansiktet på noen! Hadde du gjort det til en perifer bekjent i virkeligheten? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ViljaH skrev:

Sånt slenger man likevel ikke i ansiktet på noen! Hadde du gjort det til en perifer bekjent i virkeligheten? 

Jeg tenker det er viktigere å tenke på uskyldige barn, men du synes kanskje at alle mennesker er egnet til å være foreldre du? Kan du da fortelle meg hvorfor barnevernet eksisterer? Hadde jeg kjent ts i virkeligheten hadde jeg nok heller oppfordret henne til å satse på selvrealisering, og da hadde resten ordnet seg selv.

Anonymkode: d08c8...0ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ViljaH skrev:

Sånt slenger man likevel ikke i ansiktet på noen! Hadde du gjort det til en perifer bekjent i virkeligheten? 

jeg hadde glatt sagt hvor skapet skal stå om noen av mine bekjente lagde tråder slik som dette. Hun trenger ikke oppmuntring til å fortsette i samme spor som før, hun trenger å ta seg selv i nakken og forstå at måten hun ser på samfunnet er helt feil! Det er ingen som lever på samme planet som det hun gjør. Kunne DU tatt fri fra jobb i ett år uten å spare penger først??? hun prøver finne måter lure staten på for å kunne ta dette friåret til å "realisere seg selv" og for å "finne ut hva hun vil", i tillegg til dette mener hun at andre er årsaken til hennes ulykke. årsaken til at hun ikke har utdanning eller god økonomi i en alder av 38år er at ANDRE ikke har hørt på hennes ønske om å bli mor, andre har ikke hørt på hennes ønsker om bedre økonomi , og at de ikke hjelper henne til å finne en måte ta friår fra jobben på UTEN å spare penger, UTEN å jobbe. Hun går så langt som å si at hun skal ta opp forbrukslån for å finansiere dette "friåret" i og med hun ikke gidder jobbe.. I tillegg til dette ønsker hun seg barn. 

Anonymkode: c5cc7...023

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.5.2019 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk for svar. Vet jo at det er flere som er over 40 og som får friske barn. Jeg har søkt om hjelp til å få endring i jobb og økonomi i flere år og det er så lite hjelp og få. Så det er ikke min feil at jeg enda ikke har fått det livet jeg ønsker meg.

Det er så lite hjelp og få og når jeg understreker at jeg vil ha barn og ser at tiden renner ut for meg, så reagerer de ikke. Jeg har mye jeg vil oppleve før jeg får barn, og det har jeg sagt til flere uten at det sier noe om hvordan jeg skal endre livet mitt til et meningsfylt og rikt liv med en god økonomi.

Anonymkode: fb6ca...034

Nå vet ikke jeg hvem disse "de" er, som TS snakker om. Men det er åpenbart at hun mener andre står til ansvar for at hun ikke har fått barn, ett rikt liv og god økonomi. Er dette vanlige uttalelser synes du? 

Anonymkode: c5cc7...023

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg hadde glatt sagt hvor skapet skal stå om noen av mine bekjente lagde tråder slik som dette. Hun trenger ikke oppmuntring til å fortsette i samme spor som før, hun trenger å ta seg selv i nakken og forstå at måten hun ser på samfunnet er helt feil! Det er ingen som lever på samme planet som det hun gjør. Kunne DU tatt fri fra jobb i ett år uten å spare penger først??? hun prøver finne måter lure staten på for å kunne ta dette friåret til å "realisere seg selv" og for å "finne ut hva hun vil", i tillegg til dette mener hun at andre er årsaken til hennes ulykke. årsaken til at hun ikke har utdanning eller god økonomi i en alder av 38år er at ANDRE ikke har hørt på hennes ønske om å bli mor, andre har ikke hørt på hennes ønsker om bedre økonomi , og at de ikke hjelper henne til å finne en måte ta friår fra jobben på UTEN å spare penger, UTEN å jobbe. Hun går så langt som å si at hun skal ta opp forbrukslån for å finansiere dette "friåret" i og med hun ikke gidder jobbe.. I tillegg til dette ønsker hun seg barn. 

Anonymkode: c5cc7...023

DETTE STEMMER IKKE!!!!!!

Jeg har aldri sagt at jeg skal lure staten. Jeg har aldri sagt at jeg ikke har utdanning. Nei, jeg har aldri sagt at jeg skal ta opp forbrukslån for å finansiere friår. Jo, jeg gidder å jobbe. Men trenger veiledning for å finne ut hvilken jobb jeg vil ha. Jeg vet ikke om alle muligheter, nei, det vet heller ikke veiledere, men jeg kan få gode råd og tips som fører meg til en jobb jeg ikke kunne klart å tenke meg til selv, ikke ikke vet at eksisterer. Ja, jeg vet de bare kan gi råd og tips og at det er jeg som må ta tak i å gjøre noe med det. Det vet jeg. 

Det eneste jeg skal ta opp lån til, er for å betale for hjelp fra veiledere. Ved et evt friår, skal jeg jobbe og tjene penger på hobby. 

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DETTE STEMMER IKKE!!!!!!

Jeg har aldri sagt at jeg skal lure staten. Jeg har aldri sagt at jeg ikke har utdanning. Nei, jeg har aldri sagt at jeg skal ta opp forbrukslån for å finansiere friår. Jo, jeg gidder å jobbe. Men trenger veiledning for å finne ut hvilken jobb jeg vil ha. Jeg vet ikke om alle muligheter, nei, det vet heller ikke veiledere, men jeg kan få gode råd og tips som fører meg til en jobb jeg ikke kunne klart å tenke meg til selv, ikke ikke vet at eksisterer. Ja, jeg vet de bare kan gi råd og tips og at det er jeg som må ta tak i å gjøre noe med det. Det vet jeg. 

Det eneste jeg skal ta opp lån til, er for å betale for hjelp fra veiledere. Ved et evt friår, skal jeg jobbe og tjene penger på hobby. 

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Jo, det har du faktisk sagt! er jeg virkelig nødt å finne det for å bevise til andre lesere her inne?

Anonymkode: c5cc7...023

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja da snakker du med en veileder hvis du tror det kan være en hjelp i. Men da må du jo også faktisk gjøre det..

Anonymkode: c5cc7...023

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det. Slapp av. Jeg vet det. Ja, takk, jeg skal med glede snakke med coacher, livsveiledere osv jeg. Men jeg har ikke råd og ingen vil fortelle meg hvordan jeg skal betale uten penger. Så jeg skal ta opp lån og søke hjelp.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Du kan få gratis veiledning på NAV...

Anonymkode: 729b6...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det vet jeg og jeg er helt enig. Derfor skal jeg nå tak tak og ta opp lån og søke hjelp fra veiledere, slik at jeg kan få hjelp til å finne ut hva jeg vil. 

Men at flere her påstår at jeg ikke er moden nok til å få barn eller ikke kan ta meg av barn og ha ansvar for barn, det tolerer jeg ikke, for det er løgn.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Det å ta opp lån, er ikke bare-bare. Du må faktisk betale det tilbake også. Du sier du ikke har noen økonomi....Hvordan skal du betale tilbake disse lånene, og i TILLEGG ta deg av 3 eventuelle barn???

Endret av 1Cecilie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det har du faktisk sagt! er jeg virkelig nødt å finne det for å bevise til andre lesere her inne?

Anonymkode: c5cc7...023

NEI, DET HAR JEG IKKE SAGT!!!!!

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, 1Cecilie skrev:

Det å ta opp lån, er ikke bare-bare. Du må faktisk betale det tilbake også. Du sier du ikke har noen økonomi....Hvordan skal du betale tilbake disse lånene, og i TILLEGG ta deg av 3 eventuelle barn???

Nei, si det du! Hvis du tror at jeg skal ha samme økonomi i dag, som når jeg har barn, så tar du feil. Lånet, ja, lånet, nei, ikke lånene, men lånet, betaler jeg selvfølgelig tilbake.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det er viktigere å tenke på uskyldige barn, men du synes kanskje at alle mennesker er egnet til å være foreldre du? Kan du da fortelle meg hvorfor barnevernet eksisterer? Hadde jeg kjent ts i virkeligheten hadde jeg nok heller oppfordret henne til å satse på selvrealisering, og da hadde resten ordnet seg selv.

Anonymkode: d08c8...0ce

Det finnes ikke noe uskyldig barn her nå, og du kjenner knappest mennesket godt nok til å avsi dom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg hadde glatt sagt hvor skapet skal stå om noen av mine bekjente lagde tråder slik som dette. Hun trenger ikke oppmuntring til å fortsette i samme spor som før, hun trenger å ta seg selv i nakken og forstå at måten hun ser på samfunnet er helt feil! Det er ingen som lever på samme planet som det hun gjør. Kunne DU tatt fri fra jobb i ett år uten å spare penger først??? hun prøver finne måter lure staten på for å kunne ta dette friåret til å "realisere seg selv" og for å "finne ut hva hun vil", i tillegg til dette mener hun at andre er årsaken til hennes ulykke. årsaken til at hun ikke har utdanning eller god økonomi i en alder av 38år er at ANDRE ikke har hørt på hennes ønske om å bli mor, andre har ikke hørt på hennes ønsker om bedre økonomi , og at de ikke hjelper henne til å finne en måte ta friår fra jobben på UTEN å spare penger, UTEN å jobbe. Hun går så langt som å si at hun skal ta opp forbrukslån for å finansiere dette "friåret" i og med hun ikke gidder jobbe.. I tillegg til dette ønsker hun seg barn. 

Anonymkode: c5cc7...023

Det går an å svare skikkelig uten å latterliggjøre. Selv om en person er ulik andre, så er det ikke greit at flere rotter seg sammen og gjør narr. Man har flere valg enn å jatte med eller latterliggjøre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, ViljaH skrev:

Det finnes ikke noe uskyldig barn her nå, og du kjenner knappest mennesket godt nok til å avsi dom.

Dersom ts er slik hun er i tråden i virkeligheten ser man klart og tydelig at en slik person ikke er egnet til å være forelder overhodet. Slike personer hører inn under psykiatrien, og når slike personer i tillegg nekter hjelp så skal uskyldige barn holdes langt unna. Heldigvis ville barnevernet blitt involvert dersom en slik person faktisk ble gravid og fikk barn. Dette er ikke noe å diskutere på en gang.

Anonymkode: d08c8...0ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ute etter noe betryggelse. Jeg vil spørre om det jeg lurer på før jeg er altfor, altfor gammel. Jeg vet at ikke alle klarer å få barn når de nærmer seg 40, eller er i 40 årene. Jeg er snart 38 år og da er jeg nødt til å undersøke rundt. Så jeg skjønner ikke hva som er galt i at jeg spør selv om jeg er fullstendig klar over at den biologiske klokken tikker veldig? Jeg kjenner mange jeg som ikke har fått barn før etter fylte 40. Og barna er friske. Så jeg vet det er fullt mulig. Men jeg er singel og elsker singellivet og mistrives i jobben, har en elendig økonomi. Så nå må jeg gjøre endringer. Men jeg får ekstremt lite hjelp og støtte. Så jeg er presset inn i et hjørne og vet ikke hva jeg skal gjøre. Frihet til å realisere meg selv er jeg avhengig av å ha nå, men ingen vil hjelpe meg med å finne muligheter til hvordan jeg skal ta meg friår, slik at jeg kan bygge meg opp og bli den beste av meg selv.

Det er jo småbarnstiden som er den kjekkeste tiden, så ja, jeg vet jeg evt må få 3 barn tett, men det blir livlig og kjempegøy. Ja, jeg er fullstendig klar over at det blir veldig travelt også. Men jeg bare elsker småbarnstiden. Hadde det vært opp til meg hadde jeg allerede hatt et eller to barn og snart fått nr tre. Men jobben hindrer meg i alt her i livet. Jeg sitter bom fast i livet pga jobben og da er det ikke min feil at jeg ikke har fått barn enda. 

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Jeg har lest flere av svarene dine Ts, jeg skjønner ikke hvorfor du skal prate med legen og at du forventer hjelp av andre som skal være der å støtte deg med tanke på jobben din og dårlig økonomi? Hvis du mener sosionom og gjeldsrådgiver så er det flott at du prøver å få ordnet opp i den biten nå, men du kan ikke forvente at de skal hjelpe deg 100%. Du sier du føler du får lite hjelp. Hva mener du med det?

Hvis du sliter økonomisk og føler at jobben dreper deg, bytt jobb. Gjør noe. Et steg om gangen. Bytt jobb, hvem vet? Kanskje du finner kjærligheten blant en av  kollegaene eller en av kundene i den nye jobben? 

Når mannen er på plass, så syntes jeg ikke du skal vente 5-6 år. Moren min fikk meg som 38 åring og hun døde alt for tidlig, jeg fikk ikke nok tid med henne og hun får aldri se meg gifte meg eller møtt mine barn. Ikke gjør det mot ditt kommende barn. Ikke vent for lenge. Drit i å prøve å finne den perfekte mannen. Han finnes ikke. Du er redd for å få skilsmisse barn, men det har du ikke tid til nå. Jeg sier ikke at du skal ta første mannen du finner på gata. Men du har ikke tid til å være kresen nå, dessverre. 

Jeg skjønner absolutt at du stresser med å få barn nå, men som sagt må du begynne et sted. Lettere sagt enn gjort å bytte jobb, jeg vet jo ikke bakgrunnen din. Men av det jeg har lest så tror jeg kanskje det faktisk hadde hjulpet deg.

Vil også påpeke at jeg ikke kritiserer deg, bare prøver å komme med noen råd.

Masse lykke til Ts 

 

 

Anonymkode: 9cb14...bbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 18.44, AnonymBruker skrev:

DU LYVER!!!!!!!!

Jeg har ikke penger, derfor kan jeg ikke søke om hjelp. Men slapp av, jeg skal finne hjelpen jeg trenger. Jeg skal ta opp høye og dyre lån og gi meg selv den hjelpen jeg trenger. Og når jeg innen noen år sitter der med barn, skal jeg tenke tilbake og le høgt og rått av deg for at du tok helt feil!

ts

Anonymkode: fb6ca...034

😂😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom ts er slik hun er i tråden i virkeligheten ser man klart og tydelig at en slik person ikke er egnet til å være forelder overhodet. Slike personer hører inn under psykiatrien, og når slike personer i tillegg nekter hjelp så skal uskyldige barn holdes langt unna. Heldigvis ville barnevernet blitt involvert dersom en slik person faktisk ble gravid og fikk barn. Dette er ikke noe å diskutere på en gang.

Anonymkode: d08c8...0ce

Skjønner du ikke at dette ville blitt håndtert av helsevesen og barnevern lokalt, hvis og om behov? Du som ikke kjenner henne skal da vel ikke sitte å dele ut digitale knyttneveslag på nett, hva vet du om hvordan dette mottas? Det er et menneske på andre siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...