Gå til innhold

Snart 38, hvor lenge er det trygt å vente med å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Million skrev:

Går du rundt og forteller hva du vil ha til folk og forventer at andre hjelper deg med alt fra jobb, økonomi og barn!??

 

Nei.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har allerede valgt bort barn når du er 38 år og singel med ræva økonomi og dårlig jobb 😂 lykke til videre i livet, tror du trenger det!

Anonymkode: 25c80...0f7

haha unnskyld meg men jeg flirer meg hjel, tror jeg pisser på meg snart av hele denne tråden. Denne er bare for god til å være sann😂😂

Anonymkode: c5cc7...023

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

du skrev jo at du går å venter på hjelp til å få ett rikt og meningsfylt liv med god økonomi?? det er ikke slik samfunnet fungerer. jeg håper du skjønner det før du er fylt 50 og ikke har fått hverken barn eller penger.. du må ta tak i deg selv og jobbe for å få det slik du ønsker å ha det, det er ingen andre enn du selv som kan gjøre det.

Anonymkode: c5cc7...023

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på hvor lenge det er trygt å vente, må vel være at det er veldig individuelt. Jeg kunne ikke ventet, jeg har lave eggreserver nå som 35-åring. Det er ganske mange som strever med å få barn når de er 40, så jeg hadde ikke tatt sjansen på å vente og satse på at jeg ikke var en av dem om barneønsket var stort. 

Jeg hadde heller bare søkt på de jobbene jeg hadde mulighet til å få, for å få en ok inntekt. Så får småbarnstida komme først, og drømmejobb og leve av hobbyen komme seinere. Hvis jeg fant en mann som ville det samme, det er vel nesten den største utfordringen nå.

Anonymkode: 9b31b...92f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FirstNameLastName
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det finnes INGEN i hele verden som kan trenge hjelp til å finne sin vei i karrieren? Det finnes INGEN i hele verden som trenger veiledning for å få hjelp til å finne en jobb de vil ha? Hvorfor finnes det veiledere, hvis INGEN NOENSINNE trenger hjelp? 

Det finnes mange som går hele livet i en jobb, som er ok. Og som bare har den, fordi det ikke vet hva de vil. Det finnes mange som ikke vet hva de vil uansett alder!

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Det er ikke så veldig vanskelig å finne ut hva man bør satse på innen arbeidslivet, lag et Venn-diagram med 3 sirkler: 1: Hva liker jeg å gjøre. 2: Hva finnes det av jobber på markedet. 3: Hva er realistisk å få til (av nødvendig utdanning/ sikre seg jobb). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva er det du mener? hvem skal hjelpe deg med å få en endring i din økonomi? du er 38år og voksen, det må du ordne selv? du kan ikke vente på at noen andre skal legge til rette for deg pga du ønsker deg barn?? Hvordan i alle dager skal noen andre kunne fortelle deg hvordan DU skal få ett meningsfylt og rikt liv med god økonomi?? Er helt sjokkert og ganske forvirret over dine uttalelser.

Uansett, skal du ha barn kan du ikke vente på at supermann skal komme deg til unnsetning. du må starte NÅ! 3 barn tror jeg uansett er ganske umulig, du er heldig om du får 2.

Anonymkode: c5cc7...023

En type veileder kan hjelpe meg. 

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Nerine_ skrev:

Per idag er du ikke i stand til å ta vare på et barn, og du vet jo åpenbart ikke selv når ting kommer til å ordne seg for deg. 

Fy f..n! Du vet ingenting om jeg er egnet som mor eller ikke. Du vet ingenting om jeg kan ta vare på barn eller ikke. Selvfølgelig kan jeg ta meg av barn per i dag. Det eneste som ikke er bra, er økonomien. Dårlig eller god økonomi bestemmer ikke om noen kan ta seg av barn eller er egnet for å har barn!

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fy f..n! Du vet ingenting om jeg er egnet som mor eller ikke. Du vet ingenting om jeg kan ta vare på barn eller ikke. Selvfølgelig kan jeg ta meg av barn per i dag. Det eneste som ikke er bra, er økonomien. Dårlig eller god økonomi bestemmer ikke om noen kan ta seg av barn eller er egnet for å har barn!

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Brukbar økonomi er viktig for å at barn skal få et godt liv. Trenger ikke å være rik, men du må ha penger til alt som trengs av utstyr osv. Hvordan tenker du at du skulle løst dette om du fikk et barn om 9 mnd?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt sjokkert over hvor slemme folk er mot deg TS. Blir rett og slett flau! Hvordan kan folk påstå at barnevernet kan bli koblet inn?! 

Min mor var nesten 40 år når hun fikk meg, etter gjentatte spontanaborter. Jeg hadde en veldig fin oppvekst! 

Flere i min omgangskrets har ventet med barn til dem er ferdig med utdanning, og fått en mer stabil økonomi. Dem er i slutten tredveårene! 

Nei, det er ikke for seint 😊

Anonymkode: 15fdf...8b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nerine_ skrev:

Brukbar økonomi er viktig for å at barn skal få et godt liv. Trenger ikke å være rik, men du må ha penger til alt som trengs av utstyr osv. Hvordan tenker du at du skulle løst dette om du fikk et barn om 9 mnd?

Ja, det vet jeg og jeg er helt enig. Derfor skal jeg nå tak tak og ta opp lån og søke hjelp fra veiledere, slik at jeg kan få hjelp til å finne ut hva jeg vil. 

Men at flere her påstår at jeg ikke er moden nok til å få barn eller ikke kan ta meg av barn og ha ansvar for barn, det tolerer jeg ikke, for det er løgn.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det vet jeg og jeg er helt enig. Derfor skal jeg nå tak tak og ta opp lån og søke hjelp fra veiledere, slik at jeg kan få hjelp til å finne ut hva jeg vil. 

Men at flere her påstår at jeg ikke er moden nok til å få barn eller ikke kan ta meg av barn og ha ansvar for barn, det tolerer jeg ikke, for det er løgn.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Jaha, høres lurt ut og ta opp forbrukslån med allerede laber økonomi... 😮

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

En type veileder kan hjelpe meg. 

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Hva er det som hindrer deg i å dra til en slik veileder da, annet enn deg selv? 😜 du har jo konsekvent latt være å dra til veiledning hele ditt voksne liv, så hva er sannsynligheten for at du plutselig skal dra nå liksom, omtrent 1% elns? 😂

Anonymkode: 25c80...0f7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt sjokkert over hvor slemme folk er mot deg TS. Blir rett og slett flau! Hvordan kan folk påstå at barnevernet kan bli koblet inn?! 

Min mor var nesten 40 år når hun fikk meg, etter gjentatte spontanaborter. Jeg hadde en veldig fin oppvekst! 

Flere i min omgangskrets har ventet med barn til dem er ferdig med utdanning, og fått en mer stabil økonomi. Dem er i slutten tredveårene! 

Nei, det er ikke for seint 😊

Anonymkode: 15fdf...8b0

Tusen takk for ditt svar. Jeg også er sjokkert over at voksne folk kan være slik på et forum. Så bra at du hadde en fin oppvekst. Jeg kjenner selv flere som har vært førstegangsfødende etter fylte 40 år og fått mer enn et barn, og barna har vært helt friske, og hatt en flott oppvekst. Så jeg vet det ikke er forsent. Men nå må jeg begynne å tenke på det med barn. Synd det er så mye tullete svar og dumme og usanne påstander om meg som person.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FirstNameLastName

Uff, du minner om min venninne som ringte til flere spåkoner helt til hun fikk de spådommene hun ønsket å høre.... Og satt igjen med en forferdelig tlf regning... TS, jeg skjønner ikke hva du vil ha svar på. Hvor lenge du kan vente med å få barn? Mest sannsynlig til du er 41-42. Men hva om det er mannen du evt blir sammen med som "feiler" noe? Eller dere bare ikke blir gravide selvom det ikke er noe galt? Det er så mange variabler. Det er ingen som kan gi deg et definitivt svar. Hverken veiledere, gynekologer eller spåkoner. Det smarteste du gjør er å skrive en liste over hva som må til for å nå målene dine og sette igang med å jobbe mot de. Du har ikke tid å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som hindrer deg i å dra til en slik veileder da, annet enn deg selv? 😜 du har jo konsekvent latt være å dra til veiledning hele ditt voksne liv, så hva er sannsynligheten for at du plutselig skal dra nå liksom, omtrent 1% elns? 😂

Anonymkode: 25c80...0f7

Økonomien hindrer meg. Nei, jeg har ikke konsekvent latt være å dra til veiledning hele mitt voksne liv. Men har ikke funnet den rette hjelpen enda.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Økonomien hindrer meg. Nei, jeg har ikke konsekvent latt være å dra til veiledning hele mitt voksne liv. Men har ikke funnet den rette hjelpen enda.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Så du mangler økonomien til å få hjelp av en veileder, som du trenger for å få orden på jobb og økonomien? Kjære deg, du kommer aldri til å komme noen vei du :P

Anonymkode: 25c80...0f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du mangler økonomien til å få hjelp av en veileder, som du trenger for å få orden på jobb og økonomien? Kjære deg, du kommer aldri til å komme noen vei du :P

Anonymkode: 25c80...0f7

Jo, det kommer jeg til å gjøre!

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo, det kommer jeg til å gjøre!

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lykke til! 😂😂😂😂👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 (Venter på ny tråd om akkurat det samme om et års tid)

Anonymkode: 25c80...0f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En type veileder kan hjelpe meg. 

ts

Anonymkode: fb6ca...034

han kan RÅDE deg, slik som vi her inne, han kan ikke GJØRE jobben for deg! DET må du gjøre selv!

Anonymkode: c5cc7...023

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økonomien hindrer meg. Nei, jeg har ikke konsekvent latt være å dra til veiledning hele mitt voksne liv. Men har ikke funnet den rette hjelpen enda.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

hva er det egentlig du ønsker hjelp til? at noen skal finne en måte lure staten på slik at du kan få penger til å ta ett friår ?

Anonymkode: c5cc7...023

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...