Gå til innhold

Snart 38, hvor lenge er det trygt å vente med å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.5.2019 den 19.49, Blessedmoom skrev:

Jeg har ingen erfaring når det kommer til og få barn i midten av 30 åra er selv ung mor, 

og håper på at baby nr 4 vil komme da jeg har passert 30-31 år.

Barna mine og mannen min og min religion  betyr alt for meg.

Skjønner godt at du ønsker og stifte familie. Absolutt vert det lykke til. aldri si aldri og vær positiv og vær rask du har ingen tid  og miste. du kjenner din kropp best kanskje lurt og snakke med lege/gyn for og finne ut  din fruktbarhet og egg osv så ordner det seg nokk.

Hva i all verden har religionen din med ts sitt innlegg å gjøre?

Anonymkode: 80f5e...2f4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 38 og vet at småbarnstiden kan bli tøffere jo eldre man blir. 

Anonymkode: 7f22d...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere det fra at jeg har ingen erfaring med barn? Hvorfor er det utenkelig for enkelte av dere at jeg kan ha erfaring med barn? Jo, det er småbarnstiden som er den gøyeste tiden. Ja, jeg vet og har hørt tidligere at småbarnstiden kan bli tøffere jo eldre man blir. Men det tror jeg og er veldig individuelt. Og kommer nok og an på hvilken type person en er. Jeg personlig elsker småbarnstiden, og det har jeg alltid gjort, så det kommer jeg nok alltid til å gjøre. Dette er noe jeg vet, det er ikke noe dere kan vite.

Som sagt, jeg skal snakke med lege om dette. Og hva som er frihet for meg vet dere heller ingenting om. Ja, jeg elsker singellivet, så om jeg finner meg en mann, betyr ikke det at jeg ikke vil ha han. Blir jeg sammen med en mann, er det pga at jeg vil ha han.

Jeg er mer enn voksen nok til å få barn og jeg er mer enn moden nok. Og jo, jeg har erfaring med barn. Jeg klarer å ta meg av meg selv og jeg klarer å ta meg av barn.

Selvfølgelig har jeg gjort noe for å prøve å bytte jobb. Jeg har søkt om hjelp flere ganger, men ikke har jeg råd og ikke får jeg særlig hjelp heller. Ja, jeg har bl.a snakket med gratis veileder på Nav, det var ikke til hjelp. Uansett alder trenger de fleste veiledning i livet iblandt.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner uten fertilitetsproblemer kan få barn til de er omkring 42 år. Etter det blir det veldig vanskelig. Så hvis du skal ha 3 unger må du nesten sette i gang med én gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor har dere det fra at jeg har ingen erfaring med barn? Hvorfor er det utenkelig for enkelte av dere at jeg kan ha erfaring med barn? Jo, det er småbarnstiden som er den gøyeste tiden. Ja, jeg vet og har hørt tidligere at småbarnstiden kan bli tøffere jo eldre man blir. Men det tror jeg og er veldig individuelt. Og kommer nok og an på hvilken type person en er. Jeg personlig elsker småbarnstiden, og det har jeg alltid gjort, så det kommer jeg nok alltid til å gjøre. Dette er noe jeg vet, det er ikke noe dere kan vite.

Som sagt, jeg skal snakke med lege om dette. Og hva som er frihet for meg vet dere heller ingenting om. Ja, jeg elsker singellivet, så om jeg finner meg en mann, betyr ikke det at jeg ikke vil ha han. Blir jeg sammen med en mann, er det pga at jeg vil ha han.

Jeg er mer enn voksen nok til å få barn og jeg er mer enn moden nok. Og jo, jeg har erfaring med barn. Jeg klarer å ta meg av meg selv og jeg klarer å ta meg av barn.

Selvfølgelig har jeg gjort noe for å prøve å bytte jobb. Jeg har søkt om hjelp flere ganger, men ikke har jeg råd og ikke får jeg særlig hjelp heller. Ja, jeg har bl.a snakket med gratis veileder på Nav, det var ikke til hjelp. Uansett alder trenger de fleste veiledning i livet iblandt.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Hvis ikke du har råd til å bytte jobb så har du ikke råd til barn heller.

Anonymkode: 25c80...0f7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke du har råd til å bytte jobb så har du ikke råd til barn heller.

Anonymkode: 25c80...0f7

Selvfølgelig har jeg råd til å bytte jobb. Det koster ikke penger å bytte jobb.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas

Hva slags hjelp er det egentlig du mener du burde få ifht jobb, økonomi og barneønske? Skjønner ikke helt hva du mener du ikke får hjelp til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Albbas skrev:

Hva slags hjelp er det egentlig du mener du burde få ifht jobb, økonomi og barneønske? Skjønner ikke helt hva du mener du ikke får hjelp til?

Jeg trenger hjelp til å finne utav hva jeg vil innen jobb.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg trenger hjelp til å finne utav hva jeg vil innen jobb.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Og det forventer du at det offentlige liksom skal kunne hjelpe deg med? 

Den type hjelp må du faktisk betale for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Albbas skrev:

Og det forventer du at det offentlige liksom skal kunne hjelpe deg med? 

Den type hjelp må du faktisk betale for. 

Selvfølgelig finnes det mye gratis hjelp å få også, men ikke alltid hjelpen passer for alle som søker hjelp der. Det offentlige kan hjelpe med mye de også. Det er kun veileder hos Nav jeg har snakket med av gratis hjelp, og det var ikke til hjelp for meg.

Ja, jeg har betalt for hjelp, men om man betaler er man ikke garantert hjelp. Jeg har enda ikke funnet den rette hjelpen for meg.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 18.55, AnonymBruker skrev:

Var du 42 år i årevis?

Anonymkode: b0460...98a

Hva er rart med det? Jeg har vært 29 i årevis nå!🤷‍♀️😬

Anonymkode: 00f96...8d8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har dere det fra at jeg har ingen erfaring med barn? Hvorfor er det utenkelig for enkelte av dere at jeg kan ha erfaring med barn? Jo, det er småbarnstiden som er den gøyeste tiden. Ja, jeg vet og har hørt tidligere at småbarnstiden kan bli tøffere jo eldre man blir. Men det tror jeg og er veldig individuelt. Og kommer nok og an på hvilken type person en er. Jeg personlig elsker småbarnstiden, og det har jeg alltid gjort, så det kommer jeg nok alltid til å gjøre. Dette er noe jeg vet, det er ikke noe dere kan vite.

Som sagt, jeg skal snakke med lege om dette. Og hva som er frihet for meg vet dere heller ingenting om. Ja, jeg elsker singellivet, så om jeg finner meg en mann, betyr ikke det at jeg ikke vil ha han. Blir jeg sammen med en mann, er det pga at jeg vil ha han.

Jeg er mer enn voksen nok til å få barn og jeg er mer enn moden nok. Og jo, jeg har erfaring med barn. Jeg klarer å ta meg av meg selv og jeg klarer å ta meg av barn.

Selvfølgelig har jeg gjort noe for å prøve å bytte jobb. Jeg har søkt om hjelp flere ganger, men ikke har jeg råd og ikke får jeg særlig hjelp heller. Ja, jeg har bl.a snakket med gratis veileder på Nav, det var ikke til hjelp. Uansett alder trenger de fleste veiledning i livet iblandt.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Du får begynne å jobbe på småbarnsavdeling i barnehage! Da får du oppleve «småbarnstiden» som du er så glad i (skjønner ikke hvordan du kan være så fast bestemt på at den tiden er gøyest uten å ha vært i den..?🤔). 

Ellers syns jeg du bør ta tak i livet ditt selv. Klarer du ikke det nå er jeg usikker på om du klarer deg når du har fått barn. Du skylder på at du ikke får hjelp noen steder, som om det er noen andre sitt ansvar? Det er ikke det! Trives du ikke med jobben, gjør noe med det! Ja, du!

 

Anonymkode: 00f96...8d8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis kan du vita at du nyte småbarnstida når du ikkje har barn? Barnevakt, barnehagearbeid, omgås små familie medlemmar er ikkje det same. Tenk om du får ein nydelig liten tass med heftig kolikk? Fleste nyte det fint lite 😛

Du har dårlig tid. Du bør ikkje venta. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.5.2019 den 19.29, AnonymBruker skrev:

Jeg nærmer meg 38 år. Jeg vil ha barn. Hvor lenge er det trygt og vente? Jeg må finne meg en mann og få en normal økonomi før jeg evt kan få barn. Jeg vet at den biologiske klokken tikker. Derfor trenger jeg å vite hvor lenge jeg trygt kan vente? Jeg har alltid villet ha 3 barn.

Anonymkode: fb6ca...034

Vent til du finner en skikkelig far. Jeg vet ikke hva du mener med normal økonomi, men tenker at du muligens har litt for høye ønsker på det planet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får begynne å jobbe på småbarnsavdeling i barnehage! Da får du oppleve «småbarnstiden» som du er så glad i (skjønner ikke hvordan du kan være så fast bestemt på at den tiden er gøyest uten å ha vært i den..?🤔). 

Ellers syns jeg du bør ta tak i livet ditt selv. Klarer du ikke det nå er jeg usikker på om du klarer deg når du har fått barn. Du skylder på at du ikke får hjelp noen steder, som om det er noen andre sitt ansvar? Det er ikke det! Trives du ikke med jobben, gjør noe med det! Ja, du!

 

Anonymkode: 00f96...8d8

Det er nok nytteløst og forklare til deg. Jo, småbarnstiden er den gøyeste. Nei, kolikk er ikke gøy. Ja, det finnes ting som ikke er så gøy med småbarnstiden også. Men uansett hvor mye dere prøver å overtale meg om at småbarnstiden ikke er den gøyeste, så klarer dere ikke det. Jo, jeg VET at småbarnstiden er den gøyeste og dere vet ingenting om hva min erfaring med småbarnstiden er. 

Gi meg penger, så skal jeg ta tak i livet. Det eneste som ikke er på plass i livet mitt nå er å bruke tiden min på noe jeg trives med og en økonomi det går an å leve av. Jeg klarer utmerket å ta meg av barn. Men du nekter vel å tro på meg?

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, mammahjarte skrev:

Korleis kan du vita at du nyte småbarnstida når du ikkje har barn? Barnevakt, barnehagearbeid, omgås små familie medlemmar er ikkje det same. Tenk om du får ein nydelig liten tass med heftig kolikk? Fleste nyte det fint lite 😛

Du har dårlig tid. Du bør ikkje venta. 

Nei, kolikk er ikke gøy. Selvfølgelig er det ting som ikke er så gøy i småbarnstiden. Men ingen klarer noen gang til å klare å få meg til å skifte mening. Småbarnstiden er den gøyeste. Dere kan ikke tvinge meg til å mene noe annet. Hvilke erfaringer jeg har, vet dere ingenting om. Ja, jeg vet det er noe annet å ha barn selv, enn å låne andre sine barn. Men jeg har da sett både positive og negative sider ved små barn. Uansett hvor mye dere prøver å tvinge meg til å skifte mening, så klarer dere ikke det. Småbarnstiden har alltid, er og vil alltid være småbarnstiden.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, I Grosny skrev:

Vent til du finner en skikkelig far. Jeg vet ikke hva du mener med normal økonomi, men tenker at du muligens har litt for høye ønsker på det planet.

Ja, dette hadde jo vært det beste. Og det er jo selvfølgelig det jeg har mest lyst til. 

Jeg har ikke for høye ønsker om økonomi. Jeg vil ikke legge ut i detaljer om hva jeg tjener, men det er ikke mye. For å si det sånn, uføretrygdede personer får mer utbetalt i måneden enn hva jeg gjør.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, dette hadde jo vært det beste. Og det er jo selvfølgelig det jeg har mest lyst til. 

Jeg har ikke for høye ønsker om økonomi. Jeg vil ikke legge ut i detaljer om hva jeg tjener, men det er ikke mye. For å si det sånn, uføretrygdede personer får mer utbetalt i måneden enn hva jeg gjør.

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Hvordan tenker du at du skal ha råd til barn da da? 😂 du har i hvert fall ikke råd til privat ivf, så tror nok du kommer til å ende opp som barnløs - noe som kanskje er like greit med tanke på hvor ureflektert, svevende og tiltaksløs du fremstår?

Anonymkode: 25c80...0f7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenker du at du skal ha råd til barn da da? 😂 du har i hvert fall ikke råd til privat ivf, så tror nok du kommer til å ende opp som barnløs - noe som kanskje er like greit med tanke på hvor ureflektert, svevende og tiltaksløs du fremstår?

Anonymkode: 25c80...0f7

Har jeg noen gang sagt at jeg har råd til å ha barn? Svaret er nei. Selvfølgelig vil jeg kunne ha råd til privat ivf, om noen hjelper meg til en bedre økonomi. Bare glem det, jeg skal ha barn! Og hvorfor slenger du ut løgner om meg?

Nei, jeg er IKKE ureflektert, svevende og tiltaksløs. NEI, JEG ER IKKE DE TINGENE! Du vet ingenting om hva jeg er og ikke er. 

Hva er det med folk her inne på KG som er så opptatt av å lyve og skrive usanne ting om ukjente personer?

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg noen gang sagt at jeg har råd til å ha barn? Svaret er nei. Selvfølgelig vil jeg kunne ha råd til privat ivf, om noen hjelper meg til en bedre økonomi. Bare glem det, jeg skal ha barn! Og hvorfor slenger du ut løgner om meg?

Nei, jeg er IKKE ureflektert, svevende og tiltaksløs. NEI, JEG ER IKKE DE TINGENE! Du vet ingenting om hva jeg er og ikke er. 

Hva er det med folk her inne på KG som er så opptatt av å lyve og skrive usanne ting om ukjente personer?

ts

Anonymkode: fb6ca...034

Den eneste som kan hjelpe deg til en bedre økonomi er du selv. På tide at du tar tak i livet ditt.

Anonymkode: 87140...c65

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...