AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #41 Skrevet 22. mai 2019 Jeg er på dag fem idag. Er veldig klar i hodet på morgningen frem til lunsj. Stabilt og jevnt blodsukker, og god konsentrasjon. Var faktisk ikke så veldig sulten da jeg hadde lunsj i dag. Spiste fiberrike knekkebrød med ost og litt nøtter. Drikker ikke kaffe på tom mage, venter til jeg har spist lunsj. Visst jeg kjenner litt sult så drikker jeg bare varmt tevann. Mitt siste måltid i dag hadde jeg litt før kl syv, ble raskt mett. Skal teste ut mer hvordan formen er til helgen, skal på en fjelltur, og tenkte å starte på fastende mage Men har stor tro på å faste i 16 timer. Mage og tarmene har behov for å få hvilt litt og ikke minst få kontroll på min overspising ( spesielt om kveldene ). Anonymkode: 13ed4...d94 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #42 Skrevet 22. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på dag fem idag. Er veldig klar i hodet på morgningen frem til lunsj. Stabilt og jevnt blodsukker, og god konsentrasjon. Var faktisk ikke så veldig sulten da jeg hadde lunsj i dag. Spiste fiberrike knekkebrød med ost og litt nøtter. Drikker ikke kaffe på tom mage, venter til jeg har spist lunsj. Visst jeg kjenner litt sult så drikker jeg bare varmt tevann. Mitt siste måltid i dag hadde jeg litt før kl syv, ble raskt mett. Skal teste ut mer hvordan formen er til helgen, skal på en fjelltur, og tenkte å starte på fastende mage Men har stor tro på å faste i 16 timer. Mage og tarmene har behov for å få hvilt litt og ikke minst få kontroll på min overspising ( spesielt om kveldene ). Anonymkode: 13ed4...d94 Høres veldig bra ut! Det høres ut som meg, men du er god som skal på fjelltur! Lykke til i helgen! Jeg er alene med jenta vår i helgen og lurer på om hun merker at jeg «fake» spiser om morgenen. Litt den der måten de spiser på i filmer🙈 Kveldene har alltid vært mitt problem, så det blir spennende å se når jeg er alene! Anonymkode: 454a9...7af
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #43 Skrevet 23. mai 2019 På 20.5.2019 den 11.42, Pierre Gynt skrev: Aaaw 🤗😝 Du hevder jo at PF går innunder et gjennomsnittlig spisemønster, eller har jeg misforstått? Å droppe frokost og sein kvelds (og småspising innenfor det tidsrommet) er definitivt ikke vanlig, spør du meg. Jeg vil si det er vanligere å spise over et 12-14 timers vindu, f.eks. 0700-2100 osv. Historisk sett er periodisk faste det vanligste spisemønsteret, men dessverre gikk det i glemmeboken til fordel for et annet type spisemønster som kom på sent 70-tall, tidlig 80-tall. Da jeg vokste opp var det vanlig å innta alle 3 måltidene innenfor et vindu på 8-10 timer, og ingen mellommåltider. Nå har det opprinnelige spisemønsteret gjenoppstått i en nyere variant, ikke helt likt det spisemønsteret som var vanlig frem til "stabilt blodsukker og mellommåltider" ble et tema (størstedelen av måltidene inntatt på ettermiddag/kveld), men prinsippet er det samme. Jeg spiser etter periodisk faste-prinsippet, men i motsetning til de fleste foretrekker jeg å bryte fasten relativt tidlig på dagen. Jeg fungerer rett og slett bedre med mat i magen, og siden jeg skal prestere tidlig på dagen, foretrekker jeg å bryte fasten kl 9, siste måltid har jeg kl 16.30-17. Hvordan man velger å legge opp måltidene er individuelt. De periodene jeg bryter med dette prinsippet går jeg opp i vekt, så for vektstabilisering og vektnedgang passer dette meg best. Anonymkode: 00f50...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #44 Skrevet 23. mai 2019 Jeg vil legge til at 3 faste måltider om dagen, uten mellommåltider og uten spisevindu, også passer for veldig mange, og de sier de oppnår det samme med dette spisemønsteret som andre gjør med å ha periodisk faste. De spiser ofte frokost, middag og kvelds, men når det passer, ikke innenfor et gitt tidsrom. Anonymkode: 00f50...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #45 Skrevet 23. mai 2019 Med periodisk faste har jeg klart å unngå de typiske sprekkene som kommer med kaloritelling og spising gjennom hele dagen. Blodsukkeret er mye mer stabilt, samme med humøret. Bruker appen Zero for å logge 😊 Anonymkode: 4a640...2dc
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #46 Skrevet 23. mai 2019 Så gøy at dere prøver PF. Jeg har gjort dette fra slutten av 2017 og gått ned over 20 kilo. Må bare si at jeg liker ikke å trene og den eneste treningen jeg får er tur med hund. Jeg kombinerer det med lavkarbo, noe som ikke betyr zero carb. Spiser mye grønnsaker, sunt fett, kjøtt og fisk, litt frukt og iblant litt fullkorn pasta og poteter. Holder meg unna hvetemel og ris og sukker. Mange gode tips å finne på utube og diet doktoren. Tips å lese dr. Jason Fung og PF. Jeg faster 16:8, men av og til 20:4. Tilpasser hele oppleget til mine daglige aktiviteter. Stresser ikke hvis jeg ikke klarer spisevinduet for eks. Jeg syns det er det beste med hele greia! Anonymkode: 0db70...e5c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #47 Skrevet 25. mai 2019 Hei dere. Jeg begynte med periodisk faste på onsdag. Jeg veide 80 kg når jeg startet og er nå 77,8!!!! Jeg ser lyst på dette og har planer om å være på min trivselsvekt 60 kilo i juli. Det hadde vært helt fantastisk. Jeg har hatt problemer med fokus og nå som jeg drikker mye vann, så er dette mye mye bedre. Jeg føler også ar jeg er fokusert og har mindre vondt i magen. Den får liksom hvile. Jeg kutter ut sukker da, og cola. Drikker te, vann og kaffe (masse av det) Anonymkode: 57bda...4e5
Pierre Gynt Skrevet 25. mai 2019 #48 Skrevet 25. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei dere. Jeg begynte med periodisk faste på onsdag. Jeg veide 80 kg når jeg startet og er nå 77,8!!!! Jeg ser lyst på dette og har planer om å være på min trivselsvekt 60 kilo i juli. Det hadde vært helt fantastisk. Jeg har hatt problemer med fokus og nå som jeg drikker mye vann, så er dette mye mye bedre. Jeg føler også ar jeg er fokusert og har mindre vondt i magen. Den får liksom hvile. Jeg kutter ut sukker da, og cola. Drikker te, vann og kaffe (masse av det) Anonymkode: 57bda...4e5 Godt å høre at du trives med det. Jeg ville dog ikke "feira" nedgangen til nå. Det er vannvekt, i tillegg til at du sikkert har veid deg om morgenen, og nå som du ikke spiser kveldsmat har du jo enda mindre i magen ved innveing. Ikke meninga å være gledesdreper, men det at man trekker fram kortsiktig vektnedang som positivt, betyr også at kortsiktig vektoppgang er negativt, og det er feil fokus. Vekta vil alltid svinge en del, særlig hos kvinner. 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #49 Skrevet 25. mai 2019 33 minutter siden, Pierre Gynt skrev: Godt å høre at du trives med det. Jeg ville dog ikke "feira" nedgangen til nå. Det er vannvekt, i tillegg til at du sikkert har veid deg om morgenen, og nå som du ikke spiser kveldsmat har du jo enda mindre i magen ved innveing. Ikke meninga å være gledesdreper, men det at man trekker fram kortsiktig vektnedang som positivt, betyr også at kortsiktig vektoppgang er negativt, og det er feil fokus. Vekta vil alltid svinge en del, særlig hos kvinner. Hei Pierre, Du vil ikke at jeg skal feire? Jeg veier i dag 76 kilo ( til sammenligning med 80 på onsdag) og jeg ser faktisk en stor forskjell på kroppen min. Magen min har blitt flat. Jeg føler meg bra og ser faktisk annerledes ut i dag enn på onsdag..Dette fungerer superbra for meg og klart jeg feirer. 😂 Anonymkode: 57bda...4e5
Pierre Gynt Skrevet 25. mai 2019 #50 Skrevet 25. mai 2019 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Pierre, Du vil ikke at jeg skal feire? Jeg veier i dag 76 kilo ( til sammenligning med 80 på onsdag) og jeg ser faktisk en stor forskjell på kroppen min. Magen min har blitt flat. Jeg føler meg bra og ser faktisk annerledes ut i dag enn på onsdag..Dette fungerer superbra for meg og klart jeg feirer. 😂 Anonymkode: 57bda...4e5 Som sagt, jeg ønsker ikke å være gledesdreper. Veldig fint at du er motivert. Men ingen går ned 4 kg fett på fire dager. Dette er et resultat av at du spiser mindre (mindre vann i kroppen, og mindre mat før innveing). Problemet med å feire 4 kg "vektnedgang" på fire dager, er at du da også mest sannsynlig er typen som blir demotivert når vekta plutselig svinger opp, f.eks. mot slutten av menstruasjonssyklusen, eller i perioder med stress osv. Man bør altså ikke applaudere en vektsvingning nedover, på samme måte som at man ikke tar det tungt når det svinger oppover. Hvis du hadde kommet til meg og sagt "jeg veier 4 kg mer siden onsdag", så hadde jeg sagt det samme: Nemlig at du ikke har lagt på deg 4 kg - det er bare en naturlig svingning. Og når det er sagt: Jeg synes definitivt at man skal feire at man har funnet noe man mener fungerer, og at man føler seg bra. Men selve resultatet synes jeg ikke du skal bry seg så mye om enda. Endret 25. mai 2019 av Pierre Gynt 10
Pierre Gynt Skrevet 25. mai 2019 #51 Skrevet 25. mai 2019 Dette minner meg for øvrig litt om et sitat fra The Wire: "You should never take credit when the crime rate drops, unless you want to take the blame when its rises." 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #52 Skrevet 25. mai 2019 1 time siden, Pierre Gynt skrev: Dette minner meg for øvrig litt om et sitat fra The Wire: "You should never take credit when the crime rate drops, unless you want to take the blame when its rises." Dette legger du for mye i, spesielt når du leiter opp quotes å greier. Det er klart jeg er glad når jeg plutselig får på meg buksa som ikke har passa på lenge. Det feirer jeg med å være glad. 👍 Anonymkode: 57bda...4e5
_Pixiedust_ Skrevet 25. mai 2019 #53 Skrevet 25. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette legger du for mye i, spesielt når du leiter opp quotes å greier. Det er klart jeg er glad når jeg plutselig får på meg buksa som ikke har passa på lenge. Det feirer jeg med å være glad. 👍 Anonymkode: 57bda...4e5 H*n prøver jo bare å realitetsorientere deg. Det er ikke 4 kg fett du har gått ned, og du kommer ikke til å fortsette å gå ned så fort. 16-17 kg ned til juli som du skrev er urealistisk. Å sette seg urealistiske mål er oppskriften på å feile. 13
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #54 Skrevet 25. mai 2019 Dere som faster 12-20.. Jeg startet på mandag, men ånden plager meg fortsatt på morgenen før jeg spiser klokka 12! Det er ikke ekstremt, men jeg er ikke vant med å ha noen ånde i det hele tatt på en måte. Gir seg alltid rett etter en matbit. Vil dette gi seg etterhvert eller må jeg bare kjøre på med mer vann/te og fylle magen? Har ikke dårlig ånde til vanlig, enten røyker/snuser eller gjør noe slikt som gir dårlig ånde, er bare "morgenånden" som på en måte ikke gir seg, naturligvis fordi at magen er tom.. Anonymkode: 4dc63...4c7
Pierre Gynt Skrevet 25. mai 2019 #55 Skrevet 25. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som faster 12-20.. Jeg startet på mandag, men ånden plager meg fortsatt på morgenen før jeg spiser klokka 12! Det er ikke ekstremt, men jeg er ikke vant med å ha noen ånde i det hele tatt på en måte. Gir seg alltid rett etter en matbit. Vil dette gi seg etterhvert eller må jeg bare kjøre på med mer vann/te og fylle magen? Har ikke dårlig ånde til vanlig, enten røyker/snuser eller gjør noe slikt som gir dårlig ånde, er bare "morgenånden" som på en måte ikke gir seg, naturligvis fordi at magen er tom.. Anonymkode: 4dc63...4c7 Sb12 kvelden før og om morgenen, i tillegg til sinkholdig tannkrem har i hvertfall vært godt nok for meg de periodene jeg har brukt PF. Anbefales! 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #56 Skrevet 26. mai 2019 Jeg har hatt noen dager nå der jeg har spist litt søtsaker😫 Tar meg kraftig sammen på mandag, men mensen har i alle år betydd at jeg har «lov» til å ta litt sjokolade. Merka kjapt at jeg begynte å komme med unnskyldninger for meg selv. Bare en kjeks da. Jaja så kan jeg smake litt sjokolade da. Det har ikke vært store mengder og heller ikke hver dag, men hvis dette har skjedd tidligere har jeg ofte falt helt av lasset og gitt f i kosthold. Denne gangen tillater jeg meg å kose meg litt i spisevinduet men motivasjonen er likevel ikke borte! Anonymkode: 454a9...7af
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #57 Skrevet 26. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt noen dager nå der jeg har spist litt søtsaker😫 Tar meg kraftig sammen på mandag, men mensen har i alle år betydd at jeg har «lov» til å ta litt sjokolade. Merka kjapt at jeg begynte å komme med unnskyldninger for meg selv. Bare en kjeks da. Jaja så kan jeg smake litt sjokolade da. Det har ikke vært store mengder og heller ikke hver dag, men hvis dette har skjedd tidligere har jeg ofte falt helt av lasset og gitt f i kosthold. Denne gangen tillater jeg meg å kose meg litt i spisevinduet men motivasjonen er likevel ikke borte! Anonymkode: 454a9...7af Heisann, Noen utskeielser går vel greit så lenge man gjør opp for det? Jeg har på burgerking i går med familie i 15 tiden og regnet meg frem til at jeg spiste hele 1000 kalorier på burgerking. Da hadde jeg spist klokka 12, 3 knekkebrød med masse kalkunskinke..sikkert 300 kal. Det sier seg selv at jeg ikke kan ta enda en middag på kvelden. Bestemte meg da for å trekke ut fasten fra klokka 16 til dagen etter klokka 12. Det har gått helt fint og ble ikke spesielt sulten, og tok faktisk en treningsøkt klokka 11 for å forbrenne litt ekstra. Drakk mye vann og te og kaffe. Anonymkode: 57bda...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #58 Skrevet 26. mai 2019 14 timer siden, _Pixiedust_ skrev: H*n prøver jo bare å realitetsorientere deg. Det er ikke 4 kg fett du har gått ned, og du kommer ikke til å fortsette å gå ned så fort. 16-17 kg ned til juli som du skrev er urealistisk. Å sette seg urealistiske mål er oppskriften på å feile. Jeg har sjekket ut dette og ser at dere kan ha rett her. Hva kan jeg forvente meg videre da? Anonymkode: 57bda...4e5
_Pixiedust_ Skrevet 26. mai 2019 #59 Skrevet 26. mai 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sjekket ut dette og ser at dere kan ha rett her. Hva kan jeg forvente meg videre da? Anonymkode: 57bda...4e5 Det kommer an på hvor mye du spiser totalt under spisrvinduet og hvor mye du beveger deg, men du burde ikke gå ned mer enn 1 kg i uka. 0,5-1 kg bør du legge deg på. Går du ned for fort så spiser du såpass lite at det er fort gjort å gå på en smell og gi opp. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #60 Skrevet 26. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Heisann, Noen utskeielser går vel greit så lenge man gjør opp for det? Jeg har på burgerking i går med familie i 15 tiden og regnet meg frem til at jeg spiste hele 1000 kalorier på burgerking. Da hadde jeg spist klokka 12, 3 knekkebrød med masse kalkunskinke..sikkert 300 kal. Det sier seg selv at jeg ikke kan ta enda en middag på kvelden. Bestemte meg da for å trekke ut fasten fra klokka 16 til dagen etter klokka 12. Det har gått helt fint og ble ikke spesielt sulten, og tok faktisk en treningsøkt klokka 11 for å forbrenne litt ekstra. Drakk mye vann og te og kaffe. Anonymkode: 57bda...4e5 Jeg så på kaloriinnholdet i kjeksene da jeg spiste litt kjeks og det var ikke mye per hundre. Men jeg har ikke hatt søtsug etter at jeg startet dietten så jeg hadde trodd det skulle fortsette på tross av at jeg fikk mensen. Ellers har jeg holdt fasten og tenker jeg bare på ta meg sammen! Anonymkode: 454a9...7af 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå