Gå til innhold

Periodisk faste 16:8


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drikke uten kalorier som metter mest? 🤔 

Går fint på kvelden, det har magen vent seg til så er ikke sulten mer etter kveldsmat rundt 20. Men morgenen sliter jeg med enda etter 3 uker på dietten😅 

Magen romler og jeg er sulten.. Håpløst med møter ellernoe før lunsj for å si det sånn. Slitsomt!! 

Har det noe med at jeg står opp senere i helgen og at da spisetimene fra jeg står opp og til første måltid er kortere enn på hverdager da jeg står opp tidligere og går lengre før jeg kan spise? Pluss jeg har en ganske aktiv jobb.. 

Vet ikke hvordan kroppen fungerer sånn klokke-vis.. Om det er klokka den går etter eller timene vi er våkne? 😅

Anonymkode: 4dc63...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikke uten kalorier som metter mest? 🤔 

Går fint på kvelden, det har magen vent seg til så er ikke sulten mer etter kveldsmat rundt 20. Men morgenen sliter jeg med enda etter 3 uker på dietten😅 

 Magen romler og jeg er sulten.. Håpløst med møter ellernoe før lunsj for å si det sånn. Slitsomt!! 

Har det noe med at jeg står opp senere i helgen og at da spisetimene fra jeg står opp og til første måltid er kortere enn på hverdager da jeg står opp tidligere og går lengre før jeg kan spise? Pluss jeg har en ganske aktiv jobb.. 

 Vet ikke hvordan kroppen fungerer sånn klokke-vis.. Om det er klokka den går etter eller timene vi er våkne? 😅

Anonymkode: 4dc63...4c7

For meg stagger kaffe sulten helt ihvertfall. Drikker vann frem til jeg kommer på jobb og får i meg den første kaffekoppen, men på dager hvor jeg blir sulten (gjerne etter helgen hvis jeg har skeiet litt ut fra mine normale spisetider) blir jeg mer sulten av vann.. Hva pleier du å drikke om morgenene nå?

Anonymkode: afbae...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For meg stagger kaffe sulten helt ihvertfall. Drikker vann frem til jeg kommer på jobb og får i meg den første kaffekoppen, men på dager hvor jeg blir sulten (gjerne etter helgen hvis jeg har skeiet litt ut fra mine normale spisetider) blir jeg mer sulten av vann.. Hva pleier du å drikke om morgenene nå?

Anonymkode: afbae...2c4

Samme her. Tyggi gjør sulten mye verre. Så kaffi og vann. 

Jeg har kommet til et punkt hvor jeg nesten ikke klarer å spise en hel skive til frokost/lunch/kvelds uten å bli stappmett. Er litt bekymret for å ikke få i meg nok kalorier når det er så vanskelig å få ned maten. Noen som kjenner til dette? Kanskje bare en periode?

Anonymkode: 454a9...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe, klarer ikke å like det.. 

Frem til nå på morgenen drikker jeg bare vann, og det kan bli opp til 2 liter FØR klokka 12 liksom, og fortsatt føler jeg sult. Trenger noe annet.. Drikker te noen ganger også før jobb, men syns ikke det metter særlig mer enn vann..🤔 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Tyggi gjør sulten mye verre. Så kaffi og vann. 

Jeg har kommet til et punkt hvor jeg nesten ikke klarer å spise en hel skive til frokost/lunch/kvelds uten å bli stappmett. Er litt bekymret for å ikke få i meg nok kalorier når det er så vanskelig å få ned maten. Noen som kjenner til dette? Kanskje bare en periode?

Anonymkode: 454a9...7af

Dette hørtes ikke bra ut darling.. Det er jo alt for lite hvis du spiser såpass lite i de 3 hovedmåltidene vi skal ha i oss ila disse 8 timene også? Kan være skummelt. 😐

Anonymkode: 4dc63...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastet fra i går til i dag ( fastet i 20 timer). Syns jeg er mer fokusert på jobb når jeg faster. Har bare spist lavkarbo mat i dag etter at jeg brøt fasten. og skal nå prøve meg på 24 timers faste. 

Tar en saltshot og elektrolytter visst jeg kjenner jeg får litt hodeverk. 

Tenkte og å prøve meg på en 24 timers tørr faste. Det skal visst være veldig bra. Lest meg mye opp på dette temaet. Det sies at en kan fornye hjernecellene når en faster ( mer effektiv når en tørr faster ). 

Anonymkode: 13ed4...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker ikke kaffe, klarer ikke å like det.. 

Frem til nå på morgenen drikker jeg bare vann, og det kan bli opp til 2 liter FØR klokka 12 liksom, og fortsatt føler jeg sult. Trenger noe annet.. Drikker te noen ganger også før jobb, men syns ikke det metter særlig mer enn vann..🤔 

 

Dette hørtes ikke bra ut darling.. Det er jo alt for lite hvis du spiser såpass lite i de 3 hovedmåltidene vi skal ha i oss ila disse 8 timene også? Kan være skummelt. 😐

Anonymkode: 4dc63...4c7

Nei er enig. Må ta meg sammen. I dag ble det litt vannmelon til kvelds. I morgen blir det bedre!😉

Vet ikke hva jeg skal foreslå for deg, sorry🙁

Anonymkode: 454a9...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Tyggi gjør sulten mye verre. Så kaffi og vann. 

Jeg har kommet til et punkt hvor jeg nesten ikke klarer å spise en hel skive til frokost/lunch/kvelds uten å bli stappmett. Er litt bekymret for å ikke få i meg nok kalorier når det er så vanskelig å få ned maten. Noen som kjenner til dette? Kanskje bare en periode?

Anonymkode: 454a9...7af

Opplevde en periode hvor et lite glass med vann gjorde meg stappmett, men det går over. 

Anonymkode: 4a640...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei er enig. Må ta meg sammen. I dag ble det litt vannmelon til kvelds. I morgen blir det bedre!😉

Vet ikke hva jeg skal foreslå for deg, sorry🙁

Anonymkode: 454a9...7af

Min erfaring er at det går over, men det som funker for meg hvis jeg blir fort mett er rett og slett å ta en liten pause under måltidet. Den plutselige mettheten går gjerne fort over. Det er viktig å ikke omgjøre dette til en sultekur, og da gjelder det å spise nok selv om du ikke føler for det. Etter hvert vil magen omstille seg og bli vant til det, er min erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første dag i går. Sjekket kaloriinntaket for å se hvordan det fungerer. Fikk i meg litt under 1700 kcal. Prøver en stund til for å se. Var ikke noe problem å vente med å spise. 

Anonymkode: d1623...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at mange som prøver dette i utgangspunktet ikke er sultne om morgenen og at det er enkelt å droppe frokosten. Hva med oss som er kjempesultne om morgenen? Jeg blir helt desperat av lavt blodsukker hvis frokosten blir senere enn vanlig. Kroppen min er generelt «avhengig» av å spise ofte og blodsukkeret mitt er nok ganske ustabilt.

Kan PF hjelpe meg eller er det ikke noe for meg? Bør man utsette frokosten gradvis? 

Er forøvrig sulten på kvelden også, så det hjelper ikke å ha spisevindu tidlig på dagen. 

Takknemlig for råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ss82 skrev:

Jeg har inntrykk av at mange som prøver dette i utgangspunktet ikke er sultne om morgenen og at det er enkelt å droppe frokosten. Hva med oss som er kjempesultne om morgenen? Jeg blir helt desperat av lavt blodsukker hvis frokosten blir senere enn vanlig. Kroppen min er generelt «avhengig» av å spise ofte og blodsukkeret mitt er nok ganske ustabilt.

Kan PF hjelpe meg eller er det ikke noe for meg? Bør man utsette frokosten gradvis? 

Er forøvrig sulten på kvelden også, så det hjelper ikke å ha spisevindu tidlig på dagen. 

Takknemlig for råd :)

Jeg var sulten før på morgenen jeg også, men ble fort vant til å ikke spise. Når det er sagt så kjenner jeg ofte også på sult, men det er ikke sånn type lavt blodsukker-opplegg, og det er bare hvis jeg sitter i ro uten å gjøre noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ss82 skrev:

Jeg har inntrykk av at mange som prøver dette i utgangspunktet ikke er sultne om morgenen og at det er enkelt å droppe frokosten. Hva med oss som er kjempesultne om morgenen? Jeg blir helt desperat av lavt blodsukker hvis frokosten blir senere enn vanlig. Kroppen min er generelt «avhengig» av å spise ofte og blodsukkeret mitt er nok ganske ustabilt.

 Kan PF hjelpe meg eller er det ikke noe for meg? Bør man utsette frokosten gradvis? 

 Er forøvrig sulten på kvelden også, så det hjelper ikke å ha spisevindu tidlig på dagen. 

Takknemlig for råd :)

Jeg ble sulten på morgenen når jeg pleide å spise på morgenen. Om jeg forsov meg og ikke rakk frokost var det et helvete. Men PF er helt perfekt for meg. Nå blir jeg ikke sulten før kl. 15 så lenge jeg drikker kaffe og vann.

Anonymkode: afbae...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt lyst på mat før rundt kl 12.00 så det er en befrielse å slippe 🤣

drikker kaffe da. Noen ganger med kokosfett oppi :) 

nå har jeg kuttet mye karb også. Kuttet korn potet og ris pluss hvitt sukker. 

Håper på vekt- nedgang og mer energi. Etter jeg kuttet korn og potet ris har jeg fått i meg mye mere grønt og frukt hvertfall ! :) 

Anonymkode: 62e4b...36f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror periodisk faste er ganske personavhengig, men for meg er det supert. Jeg spiser ca. 5-600 kalorier på fastedager. Er sulten i perioder, men klarer meg fint med mye vann og te. Fastet søndag, og har følt meg bra idag. Nå legger jeg inn en fastedag onsdag i tillegg til søndag, og skal se hvordan det går. 

Det er i tillegg så deilig å kunne ta en god porsjon av kaloriunderskuddet en enkelt dag fremfor å måtte ta litt absolutt hele tiden. Blir også sprø av å ha et lavt kaloriunderskudd som er så vanskelig å treffe på.

Anonymkode: 32b98...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le litt når jeg oppdaget denne tråden!

Jeg faster altså, helt uten å ha tenkt over det. Begynte når jeg flytta hjemmefra som 16åring. Når jeg begynte i lære var det altså sånn at jeg aldri spiste før lunsj pga dårlig råd (og jobben trakk noen få kroner fra lønnsslippen for at de ansatte skulle få spise med ungene). Så har det bare fortsatt sånn. Jeg drikker kaffe og vann om morgenen, spiser lunsj (ganske stor). Så spiser jeg middag og kanskje kvelds. Har tenkt at det var skikkelig usunt, men det er så innarbeidet i meg at jeg klarer bare ikke presse i meg mat utenom. Spiser litt frokost i helga med ungene da, eller lunsj.. De spiser jo kl 7 og så kl 10 igjen. Gøy at det er derfor jeg har holdt meg noenlunde slank da!

Anonymkode: dc756...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei🙂 litt gammel tråd kanskje.. men lurer på om noen av dere som går på 8:16 "skeier ut" i helgene?  Takk for svar

Anonymkode: 03c1f...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei🙂 litt gammel tråd kanskje.. men lurer på om noen av dere som går på 8:16 "skeier ut" i helgene?  Takk for svar

Anonymkode: 03c1f...09c

Jeg "skeier ut" ved å ha et større spisevindu og spise 3 måltider i stedet for 2 både lørdag og søndag. Funker helt fint :)Egentlig er jeg motstander av uttrykket å "skeie ut", ettersom betydningen er å "komme på avveier/vidvanke, komme ut av det, komme i uføre". Og det er jo ikke det som skjer. Jeg tar rett og slett et valg om å spise litt annerledes disse dagene, uten at det fører til at jeg kommer på avveie eller kommer "ut av det" på noen som helst måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar🙂 hvor stort spisevindu har du på lørdag og søndag? 

Anonymkode: 03c1f...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei🙂 litt gammel tråd kanskje.. men lurer på om noen av dere som går på 8:16 "skeier ut" i helgene?  Takk for svar

Anonymkode: 03c1f...09c

Jeg skeier ut ved behov, om det er en senere middag en tirsdag eller lørdag :) men jeg gjør det ikke konsekvent hver helg nei. Kroppen min trives med periodisk faste og det er derfor jeg holder på det.

For meg går det fint å gjøre det noen ganger i mnd, snitter på ca 2-3 ganger. Blir ikke noe mer sulten dagen etter. Ville kanskje ha vent meg til måten å spise på først, en måneds tid, før jeg begynte å planlegge slikt.

Anonymkode: c2672...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et litt større spisevindu i helgene. Da spiser jeg alltid god frokost med samboeren min. Det er en hyggelig tradisjon vi har i helgene, så akkurat det vil jeg ikke droppe 😊 

Anonymkode: 0d620...af0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...