Gå til innhold

Periodisk faste 16:8


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Pierre Gynt skrev:

Sb12 kvelden før og om morgenen, i tillegg til sinkholdig tannkrem har i hvertfall vært godt nok for meg de periodene jeg har brukt PF. Anbefales!

Takk for tips, da skal jeg fikse det og teste ut😍

Anonymkode: 4dc63...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, _Pixiedust_ skrev:

Det kommer an på hvor mye du spiser totalt under spisrvinduet og hvor mye du beveger deg, men du burde ikke gå ned mer enn 1 kg i uka. 0,5-1 kg bør du legge deg på. Går du ned for fort så spiser du såpass lite at det er fort gjort å gå på en smell og gi opp. 

Men du skjønner jeg er en sånn hardass sta og bestemt dame med en vilje av stål. Når jeg har bestemt meg for noe og sett at det funker så viker jeg ikke. Jeg har gått ned 4 kilo i uka før. 80 kilo til 60 ca. 

Anonymkode: 57bda...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du skjønner jeg er en sånn hardass sta og bestemt dame med en vilje av stål. Når jeg har bestemt meg for noe og sett at det funker så viker jeg ikke. Jeg har gått ned 4 kilo i uka før. 80 kilo til 60 ca. 

Anonymkode: 57bda...4e5

Du kommer til å stagnere før du går ned til 60 kilo om du gjør det på den måten. Og så skyter vekta opp igjen. Mest sannsynlig. Anbefaler deg å lese deg ordentlig opp på vektnedgang. Hvis du vil ned på en varig vekt på rundt 60 kg bør du IKKE ha som mål å gå ned 4 kg i uken.

Anonymkode: afbae...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du skjønner jeg er en sånn hardass sta og bestemt dame med en vilje av stål. Når jeg har bestemt meg for noe og sett at det funker så viker jeg ikke. Jeg har gått ned 4 kilo i uka før. 80 kilo til 60 ca. 

Anonymkode: 57bda...4e5

Og jeg er ganske sikker på at dette vil du mislykkes med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, _Pixiedust_ skrev:

Og jeg er ganske sikker på at dette vil du mislykkes med. 

Bare at du sier det gir meg masse giv til å fortsette. Da holder vi kontakten pixiedust, så kan jeg fortelle hvordan det går.  :) 

Anonymkode: 57bda...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunnen helt ubevisst gjør jeg stortsett det. Jobber myyye seinvakter fra 15-22.30. Spiser første måltid når jeg kommer på jobb kl 15, så ett til to måltider til før jeg legger meg. Dagvakt spiser jeg første måltid ca kl 12. Har ikke tenkt over at det er fasting egentlig, og kroppen har iallefall ikke tenkt over det 😝.

Anonymkode: 20300...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I grunnen helt ubevisst gjør jeg stortsett det. Jobber myyye seinvakter fra 15-22.30. Spiser første måltid når jeg kommer på jobb kl 15, så ett til to måltider til før jeg legger meg. Dagvakt spiser jeg første måltid ca kl 12. Har ikke tenkt over at det er fasting egentlig, og kroppen har iallefall ikke tenkt over det 😝.

Anonymkode: 20300...efb

Da «faster» jo du ja 😛

Anonymkode: 57bda...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer til å stagnere før du går ned til 60 kilo om du gjør det på den måten. Og så skyter vekta opp igjen. Mest sannsynlig. Anbefaler deg å lese deg ordentlig opp på vektnedgang. Hvis du vil ned på en varig vekt på rundt 60 kg bør du IKKE ha som mål å gå ned 4 kg i uken.

Anonymkode: afbae...2c4

Vel 4 kg i uken er ikke et mål nødvendigvis. Men 60 kilo til ca august er det.

Anonymkode: 57bda...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel 4 kg i uken er ikke et mål nødvendigvis. Men 60 kilo til ca august er det.

Anonymkode: 57bda...4e5

Det blir jo en smule mer realistisk, dog fortsatt et hårete mål (over 1,5 kg i uken om du veier 80 i dag). 

Vil fortsatt anbefale deg å ta det saktere. 1,5 kg per uke er over anbefalt vektnedgang og det kan være direkte helseskadelig fordi du sannsynligvis må spise farlig lite.

0,5-1 kilo i uken er jo ikke så mye mindre, men er mye sunnere. Du vil nok føle deg bedre veldig fort når du begynner å gå ned, og forhåpentligvis kanskje ikke føle at du er nødt til å skyndte deg sånn ned til 60 kilo. 

Håper at du lykkes uansett hva du velger å gjøre :)

Anonymkode: afbae...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå

Hei dere. Holder på å lese meg opp på periodisk faste. Flott å finne en slik tråd her på kg. 

Har tenkt å ha spisevindu mellom kl 12 og 20. Men, lurer på følgende; står opp ca 07.30. Hva kan man drikke mellom kl 07.30 og kl 12? Går det å drikke kaffe, eventuelt te i tillegg til vann? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Onkel Blå skrev:

Hei dere. Holder på å lese meg opp på periodisk faste. Flott å finne en slik tråd her på kg. 

 Har tenkt å ha spisevindu mellom kl 12 og 20. Men, lurer på følgende; står opp ca 07.30. Hva kan man drikke mellom kl 07.30 og kl 12? Går det å drikke kaffe, eventuelt te i tillegg til vann? 

 

Jeg drikker kaffe (svart) og vann. Du kan drikke hva som helst så lenge det ikke er energi (kcal) i det. Altså svart kaffe, te uten melk/sukker, og vann.

Jeg godtar også cola zero f.eks. på kvelden i helgene utenfor spisevinduet. Fungerer for meg 🙂

Anonymkode: afbae...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Onkel Blå skrev:

Hei dere. Holder på å lese meg opp på periodisk faste. Flott å finne en slik tråd her på kg. 

Har tenkt å ha spisevindu mellom kl 12 og 20. Men, lurer på følgende; står opp ca 07.30. Hva kan man drikke mellom kl 07.30 og kl 12? Går det å drikke kaffe, eventuelt te i tillegg til vann? 

 

Jeg drikker kaffe, te og vann uten søtningsmidler.  Evt bruker jeg stevia. Jeg har fri om dagen, så jeg tar det rimelig chill, men tar en treningsøkt klokka 11 når jeg skal spise 12. Noe veldig enkelt som å løfte vekter. (dumbell) Ikke tungt. Da får det hele visstnok en ekstra god fettbrennende effekt.

Du står jo opp veldig tidlig, så det kan jo være det blir lettere for deg med et vindu tidligere på dagen evt?

Anonymkode: 57bda...4e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo en smule mer realistisk, dog fortsatt et hårete mål (over 1,5 kg i uken om du veier 80 i dag). 

Vil fortsatt anbefale deg å ta det saktere. 1,5 kg per uke er over anbefalt vektnedgang og det kan være direkte helseskadelig fordi du sannsynligvis må spise farlig lite.

0,5-1 kilo i uken er jo ikke så mye mindre, men er mye sunnere. Du vil nok føle deg bedre veldig fort når du begynner å gå ned, og forhåpentligvis kanskje ikke føle at du er nødt til å skyndte deg sånn ned til 60 kilo. 

Håper at du lykkes uansett hva du velger å gjøre :)

Anonymkode: afbae...2c4

Jeg vet ikke hvem du er, men du gir råd som om du er helsepersonell og kjenner min kropp og fysikk? Så jeg kan jo uansett ikke ta deg veldig seriøst som anonym på nett, slik som du ikke tror på meg?  🤷‍♂️

Jeg har gått ned samme vekten før, og det gikk greit å gå ned 4 kilo i uken. Det er riktignok en del år siden, men forstår ikke hvorfor det skal være så ille for meg nå heller. ( og det var faktisk i samarbeid med diett-rådgiver, en profesjonell sådan ) Så jeg vet jo veldig godt hva som fungerer å spise om jeg skal ned i vekt.

 

Anonymkode: 57bda...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare at du sier det gir meg masse giv til å fortsette. Da holder vi kontakten pixiedust, så kan jeg fortelle hvordan det går.  :) 

Anonymkode: 57bda...4e5

 

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvem du er, men du gir råd som om du er helsepersonell og kjenner min kropp og fysikk? Så jeg kan jo uansett ikke ta deg veldig seriøst som anonym på nett, slik som du ikke tror på meg?  🤷‍♂️

Jeg har gått ned samme vekten før, og det gikk greit å gå ned 4 kilo i uken. Det er riktignok en del år siden, men forstår ikke hvorfor det skal være så ille for meg nå heller. ( og det var faktisk i samarbeid med diett-rådgiver, en profesjonell sådan ) Så jeg vet jo veldig godt hva som fungerer å spise om jeg skal ned i vekt.

 

Anonymkode: 57bda...4e5

Skjønner ikke hvorfor du inntar en slik holdning. Det er ingen her som gir råd/fraråder deg for å være kjipe eller trykke deg ned, men for å gjøre deg bevisst på hva som er realistisk og hva som er typiske fallgruver når det gjelder å gå ned i vekt. Forskning viser at ved alt for rask vektnedgang så går de fleste opp igjen når de er ferdig med "dietten". Å sulte seg ned i vekt er ikke en langvarig løsning. Sånn er det bare. 

Du trenger ikke en diett. Du trenger en livsstilsendring som du kan holde på når du er ferdig å gå ned i vekt. 

Du må gjerne sikte deg inn på å gå ned så mye i uka for min del, men for din egen del bør du jekke deg ned og ikke se på dette som en sultediett for det er det ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, _Pixiedust_ skrev:

 

Skjønner ikke hvorfor du inntar en slik holdning. Det er ingen her som gir råd/fraråder deg for å være kjipe eller trykke deg ned, men for å gjøre deg bevisst på hva som er realistisk og hva som er typiske fallgruver når det gjelder å gå ned i vekt. Forskning viser at ved alt for rask vektnedgang så går de fleste opp igjen når de er ferdig med "dietten". Å sulte seg ned i vekt er ikke en langvarig løsning. Sånn er det bare. 

Du trenger ikke en diett. Du trenger en livsstilsendring som du kan holde på når du er ferdig å gå ned i vekt. 

Du må gjerne sikte deg inn på å gå ned så mye i uka for min del, men for din egen del bør du jekke deg ned og ikke se på dette som en sultediett for det er det ikke. 

Nå skjønner jeg ikke hvorfor du reagerer så veldig på at jeg har min mening om hva jeg gjør med min tid. Skjønner heller ikke hvorfor det er "dårlig holdning" å si at man blir positivt påvirket av motgang. Foreslår at du lar meg være i fred nå.

Anonymkode: 57bda...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skjønner jeg ikke hvorfor du reagerer så veldig på at jeg har min mening om hva jeg gjør med min tid. Skjønner heller ikke hvorfor det er "dårlig holdning" å si at man blir positivt påvirket av motgang. Foreslår at du lar meg være i fred nå.

Anonymkode: 57bda...4e5

😂😂 noen har tydeligvis for lavt blodsukker. 

Anonymkode: 20300...efb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skjønner jeg ikke hvorfor du reagerer så veldig på at jeg har min mening om hva jeg gjør med min tid. Skjønner heller ikke hvorfor det er "dårlig holdning" å si at man blir positivt påvirket av motgang. Foreslår at du lar meg være i fred nå.

Anonymkode: 57bda...4e5

Du må tåle (saklige) motsvar når du skriver på et forum. Jeg har simpelthen forsøkt å hjelpe deg til å unngå å gå på en smell. Hva du gjør på din tid bryr jeg meg svært lite om du. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂 noen har tydeligvis for lavt blodsukker. 

Anonymkode: 20300...efb

Det kan godt være ;)

Anonymkode: 57bda...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, _Pixiedust_ skrev:

Du må tåle (saklige) motsvar når du skriver på et forum. Jeg har simpelthen forsøkt å hjelpe deg til å unngå å gå på en smell. Hva du gjør på din tid bryr jeg meg svært lite om du. 

Takk. Det som hjalp aller mest var "Dette greier du ikke" som sagt. 😂

Anonymkode: 57bda...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Takk. Det som hjalp aller mest var "Dette greier du ikke" som sagt. 😂

Anonymkode: 57bda...4e5

Jeg sa jo ikke "dette greier du ikke", jeg syns jeg kom med et hyggelig og velment råd, men fikk likevel et frekt svar av deg i fleisen.

Styr på du, lykke til 🙂

Anonymkode: afbae...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...