Gå til innhold

Vendela og Petter 😊


Justlooking

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Lopploella skrev:

Noen blir gravide etter 50. Selv om sjansen er  liten, er det jo spesielt viktig å fortsatt være nøye med prevensjon, de færreste i den alderen ønsker vel å føde barn. Jeg har ikke sett på programmet, så jeg vet ikke hvorfor p-pillene er et tema.

De har kun vært tema én eneste gang, da de skulle reise til foreldrene hennes i Sverige og faren til Petter skulle være med. Moren og stefaren til Vendela virket som to fantastisk gode mennesker. Det samme far til Petter. 

Eneste som er kleint med serien er all kyssinga og «elsker deg vennen min» i annenhver setning. Shamer ikke forholdet ders, de passer utmerket sammen og heier på kjærligheten ❤️

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Det er ikke mulig å sjekke noe sånt. Gynekologer kan ikke gi deg svar på om du kan få unger eller ikke. Så lenge man ikke er kommet i overgangsalderen, kan man bli gravid, men sjansen for å bli gravid etter 45 år er nesten ikke-eksisterende. 

Nja. De kan ikke garantere noe, men de kan sjekke egg/eggstokker med ultralyd - og måle hormonverdier for å sjekke status der. Så en viss oversikt kan man få, jo. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Det kan faktisk skje selv om hun er 52 år, selv om det er liten sjanse så er den der. Så skjønner at hun vil bruke prevensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Viking-girl skrev:

Eneste som er kleint med serien er all kyssinga og «elsker deg vennen min» i annenhver setning. Shamer ikke forholdet ders, de passer utmerket sammen og heier på kjærligheten ❤️

Mhm. Jeg tror absolutt på at de er veldig forelska og har det bra, men det blir litt i overkant kliss-klass. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shalott

Sjansen for å bli gravid som 52-åring er selvfølgelig ekstremt liten, men man blir vel anbefalt å gå på prevensjon helt til man har hatt ett år uten mens?

Nå er jo sladderpressen veldig opptatt av barn også.  Vil du ha barn, er du gravid, kommer du til å bli gravid, tenker dere på barn, planlegger dere barn, hvorfor/hvorfor ikke - og det til kvinner langt over den alderen man her inne blir "anbefalt" å bli gravid i.  Kanskje det har vært mye mas og hun vil komme dem i forkjøpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 0.03, banana hammock skrev:

Skulle ønske jeg var opptatt av p-piller i en alder av 52 år.

Jeg er 34 år og kom i overgangsalder for 2 år siden.

 

Oi det var tidlig. Rakk du å få barn osv før du kom i overgangsalderen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, PetraPerlesukker skrev:

Oi det var tidlig. Rakk du å få barn osv før du kom i overgangsalderen?

Ja😀 "heldigvis" fikk jeg tidlig😀 

Var akkurat blitt 17 år når jeg fikk første😀 

Når jeg var 25 år hadde jeg rukket og få 3 jenter😀

Så nå er jeg veldig gla for at jeg fikk ung❤

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, banana hammock skrev:

Ja😀 "heldigvis" fikk jeg tidlig😀 

Var akkurat blitt 17 år når jeg fikk første😀 

Når jeg var 25 år hadde jeg rukket og få 3 jenter😀

Så nå er jeg veldig gla for at jeg fikk ung❤

Åh guri malla så flaks at du startet tidlig!☀️

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, PetraPerlesukker skrev:

Åh guri malla så flaks at du startet tidlig!☀️

Ja utrolig glad for det nå😀 

Men det er nå alle rundt meg begynner og stifte familie og jeg er ferdig😀

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 7.34, tirben skrev:

Jeg vet om en som ble gravid da hun var 51 år,  så det går an! Sjansen er liten,  men den er der! 

Beholdt hun barnet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vinglass skrev:

Beholdt hun barnet ?

Nei,  hun gjorde ikke det.  Hun syntes hun var blitt for gammel.  Det triste er at hun ikke hadde barn fra før, og tidligere hadde prøvd uten å lykkes. Så skjedde det da hun var 51 år!  Men da følte hun at det var for sent for henne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tirben skrev:

Nei,  hun gjorde ikke det.  Hun syntes hun var blitt for gammel.  Det triste er at hun ikke hadde barn fra før, og tidligere hadde prøvd uten å lykkes. Så skjedde det da hun var 51 år!  Men da følte hun at det var for sent for henne. 

Det var trist å lese :(

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en dame på 47 og en på 50 som fikk helt friske barn. De hadde voksne barn fra før. Hun på 50 trodde magen vokste på grunn av overgangsalder. Så om en ikke ønsker seg småbarn når en nærmer seg seksti, er det all grunn til å ikke ta noen sjanser med p-pillene. Å dele det i realityprogrammer derimot, vel... Men det er jo sånn de er.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er flott at hun bruker P-piller. Hun er 52 år, og Petter har gitt uttrykk for at han absolutt ikke ønsker seg barn. Hvorfor ta noen sjanser?

At de velger å eksponere seg selv, også prevensjonsmidler, er en annen diskusjon. De er 2 voksne mennesker som selv bestemmer hva de vil dele, så får vi andre være enige eller uenige.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FruRosa skrev:

Syns det er flott at hun bruker P-piller. Hun er 52 år, og Petter har gitt uttrykk for at han absolutt ikke ønsker seg barn. Hvorfor ta noen sjanser?

At de velger å eksponere seg selv, også prevensjonsmidler, er en annen diskusjon. De er 2 voksne mennesker som selv bestemmer hva de vil dele, så får vi andre være enige eller uenige.

Er bare teit å slutte på prevensjonen sin hvis man fortsatt har mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er vel livredd for å bli gravid med Petter Pilgaard, eggløsning eller ei. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I perioden 2011-2015 var det 520 kvinner som var 45 år eller mer da de fødte. 21 av dem var mellom 50-54 år gamle.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 19.19, Parasoll skrev:

At du hadde mens, betyr ikke at du var fruktbar. 

https://www.volvat.no/aktuelt/egg-og-aldring/

 

og det er faktisk forskjell på 49 og 52 år

 

 

På 25.5.2019 den 21.25, Cati skrev:

At du har masse egg betyr ikke at du nødvendigvis er fruktbar. Kvaliteten har svært mye å si, og i den alderen er den sjelden noe å skryte av...

Nei det er viktig å virkelig gni det inn og understreke hvor utrolig gammel og inntørka damer over 45 har blitt... :rolleyes:

Ingen påstår at sjansen er stor, bare at den faktisk er tilstede og det er den. Hvorfor Vendela bruker p-piller er da hennes sak, det er ikke sikkert hun bruker de for å unngå å bli gravid.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Emmy_H

Jeg liker Vendela+Petter så godt at jeg hopper over nyhetene. De er så ujålete og sympatiske. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...