Gå til innhold

Hva syntes folk EGENTLIG om 17 mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Hele MAI er jo en måned for uhemmet nasjonalromantisk selv-digging...          

Anonymkode: 8a245...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hater 17.mai. Blir både deppa og stressa av dagen. 

Anonymkode: 96047...21d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viktig dag i norsk historie, og grunnen til at vi feirer den bør aldri glemmes. Er evig takknemlig for alle som kjempet for at jeg får leve så fritt og godt som jeg gjør i dag! 

Jeg er dog ikke fan av stress, mas, 1000-vis av folk samlet på én plass, så gjør det enkelt. Tar på meg bunaden (selv om den er tung, trasig, og klør), fordi det er én dag i året. Vil også vise takknemlighet til min farmor og tante som har brodert og sydd den, samt min mor som kjøpte alt sølvet❤️ Deretter drar vi på champagnefrokost hos venner, før vi enten spiser ute med svigers, eller drar hjem og hviler/sover. Drikker vi ikke på frokosten, blir det fjelltur. Så film/seriekveld ☺️

Anonymkode: dda37...384

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 10.25, AnonymBruker skrev:

Eg blir så forundra over at så få nevner at det er grunnlovsdagen, at dei set pris på at vi har ei grunnlov og er eit fritt land. For DET burde vera fokus den dagen! Og det er ikkje i antall pølse eller is, lengste tog, fineste bunad ein måler eller viser den gleda. Det er i følelsen inni oss! 

DU feirer dagen som du vil, du velger det sjølv. Du velger sjølv å ha det stress eller ha det fint den dagen. Ingen blir straffa for å ville reise bort og feire i ro og mak på hytta( f.eks) den dagen. Og hvis du MÅ vera med nokre timar med ungar, så sjå det positive i det. Ikkje ta det så tungt, slapp heller av etterpå. Og hugs at det kjem mange normale dagar etterpå, så da kan du tole EIN stressdag. 

Og tenk på dei som ikkje har ein slik dag dei kan feire, eller da vi ikkje fekk lov å feire og gå i tog. Sett det i perspektiv :)

Anonymkode: 208de...c42

Kunne ikke vært mer enig🇳🇴

Anonymkode: f18e0...e2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en viktig dag i norsk historie, og grunnen til at vi feirer den bør aldri glemmes. Er evig takknemlig for alle som kjempet for at jeg får leve så fritt og godt som jeg gjør i dag! v 

Anonymkode: dda37...384

Så enig med deg. Tror mange folk må ha glemt hvorfor vi faktisk feirer denne dagen. Vi er heldige. Hipp-hipp-hurra!🇳🇴🇳🇴🇳🇴

Anonymkode: f18e0...e2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.4.2019 den 10.25, AnonymBruker skrev:

Eg blir så forundra over at så få nevner at det er grunnlovsdagen, at dei set pris på at vi har ei grunnlov og er eit fritt land. For DET burde vera fokus den dagen! Og det er ikkje i antall pølse eller is, lengste tog, fineste bunad ein måler eller viser den gleda. Det er i følelsen inni oss! 

DU feirer dagen som du vil, du velger det sjølv. Du velger sjølv å ha det stress eller ha det fint den dagen. Ingen blir straffa for å ville reise bort og feire i ro og mak på hytta( f.eks) den dagen. Og hvis du MÅ vera med nokre timar med ungar, så sjå det positive i det. Ikkje ta det så tungt, slapp heller av etterpå. Og hugs at det kjem mange normale dagar etterpå, så da kan du tole EIN stressdag. 

Og tenk på dei som ikkje har ein slik dag dei kan feire, eller da vi ikkje fekk lov å feire og gå i tog. Sett det i perspektiv :)

Anonymkode: 208de...c42

Helt enig!

Kjempe koselig dag, synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde vår egen greie i år, og det var kjempekoselig 🇳🇴🌼🍦🌭🎶🍰☀️🥳

Vi droppet å dra ut, og bare koste oss hjemme og på terrassen. Vi pyntet huset med masse blomster, flagg og vimpler. Dekket et nydelig bord og hadde "champagne"-(Herrljunga)frokost med masse deilig pålegg. Kaker, is, brus og pølser. Tv'n sto på med 17.mai-sendingen. Så fra å hate 17.mai, så liker jeg det veldig heretter 🇳🇴😃💕

Anonymkode: 7f9aa...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...