Gå til innhold

Hva syntes folk EGENTLIG om 17 mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må jo lure på hva som er den gjengse mening om denne dagen. Vi gjør den så hyggelig som mulig for barna selvsagt, men personlig syntes jeg det er en fryktelig dag. Stress, mas og styr. Og et fryktelig mas rundt dugnader og div arrangementer. 

Anonymkode: b3d63...9cc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker den ikke, så jeg sover bort hele dagen.

Har verken samboer eller barn, men tror og håper at jeg får et annet syn på høytider - når jeg stifter egen familie. Assosierer høytider pr dags dato bare med krangling og annet negativt.

Anonymkode: 53d9a...254

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke, sist jeg deltok i noen form for feiring av dette var når jeg var russ for vel 12 år siden ish.
Men har ingenting imot at andre feirer, jeg syntes jo det var veldig gøy når jeg var liten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superkos vennedag, med ein liten tur innom byen for å sjekke ut borgertog. Blir sikkert mer mas med barn, men nå elsker jeg dagen. 

Anonymkode: 86190...da0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater dugnadene på skolen som vi som foreldre må bidra med.

Alt for mye plikt, og litt for lite glede.

 

 

Ingen vits å komme med nedsettende kommentarer om min kommentar videre i denne tråden. Trådstarter spurte oss om vår ærlige mening. Si hva du mener, men ikke ta deg bryet med å kommentere andres meninger i denne tråden negativt.

Anonymkode: bd8cb...302

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad ungene er blitt voksne, synes det var et usansynelig stress fra morgen til kveld, og (selvfølgelig egen "feil")pga alder på mine barn så fikk vi fire år etter hverandre med å arrangere selve dagen på skolen. 

Anonymkode: 5e7eb...963

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mange folk, stress og blir engstelig for terror når jeg er i byen. Har ikke feiret 17.mai de siste årene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns folk skal lære seg å skrive «syttende mai» og ikke «sytten mai». 

Anonymkode: f08d6...fe1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker 17.mai.  Etter at jeg fikk barn, er det enda bedre. Jeg blir rørt og snufser av bittesmå glade barn. Vi har hatt barn i korps også, da er 17.maitog enda mer stas. Jeg kan godt selge pølser og is, det er til glede for barna og er hyggelig og sosialt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Jeg syns folk skal lære seg å skrive «syttende mai» og ikke «sytten mai». 

Anonymkode: f08d6...fe1

Søttemai 😋

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei - hvis jeg slipper å feire. Pleier å vaske huset og se på film den dagen hvis det regner. Hvis det er fint vær stikker jeg til skogs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fridag. Spiser gjerne god middag på kvelden for å feire, men det er det. Hvis jeg en gang får barn, kommer jeg nok til å synes dagen er sykt masete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes dagen er kjempefin, og jeg gleder meg hvert år til å ikle meg finstasen og feire dagen sammen med mine medborgere.

Hipp hipp hurra!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masete dag man må pynte seg. Når man ikke har barn, nok en unslyldning for å bli full. Hater 17. Mai. 

Anonymkode: 979a8...866

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En feiring av vårt vakre land og at vi styrer det selv!!!

En frihetens feiring med glede og felles smil over det vakre frodige frie landet vi har!!!

Glede, latter, smil, barnesang, iskrem, leker, smørbrød!! 

:nordvesta:

Anonymkode: 01a1b...0cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en lett blanding. Ja det er litt stress, men jeg blir så stolt over å være norsk når jeg ser hvordan vi feirer dagen. Det er vår nasjonaldag vi feiret og vi har så mye å være stolt av og takknemlig for. I andre land er det millitærparader, i vårt land er det barna som er i fokus. Hvis ikke det er verdt litt stress, så vet ikke jeg. 

Anonymkode: 203d2...d5d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...