Jump to content
AnonymBruker

Hva syntes folk EGENTLIG om 17 mai?

Recommended Posts

AnonymBruker

Synes dagen er så koselig, gøy for både store og små. Men, det har blitt en dag med stress og mas. Ikke minst dugnad!! Har var vi så dumme at vi fikk to barn på to år. Derfor blir det 4 år på rad med dugnad for oss - i barnehagen🙄

Anonymkode: 94a08...e8e

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har voksne barn, synes dagen er koselig.

Anonymkode: 5e881...8a5

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en lett blanding. Ja det er litt stress, men jeg blir så stolt over å være norsk når jeg ser hvordan vi feirer dagen. Det er vår nasjonaldag vi feiret og vi har så mye å være stolt av og takknemlig for. I andre land er det millitærparader, i vårt land er det barna som er i fokus. Hvis ikke det er verdt litt stress, så vet ikke jeg. 

Anonymkode: 203d2...d5d

Stolt over drita nordmenn i bunad? 

Anonymkode: 979a8...866

TeamWP

Mas,stress og angst hvis man skal feire på "forventet" måte...

AnonymBruker

Alt for mye mas om både gjenstander til katta i sekken og plikt dugnad på selveste 17 mai på skolens arrangement 😖

Anonymkode: 71ad5...fac

Pysa

Jeg HATER korps. Utover det er det en masete dag. Heldigvis er ungene ungdomsskoleelever og synes dagen er like masete som jeg, så vi finner på noe koselig for oss selv. 

Annonse

AnonymBruker

Bare mas og styr og krav til foreldre. Glad jeg jobber i år.

Anonymkode: f99ec...55b

toothfairy

Jeg er veldig glad i 17.mai, sikkert fordi jeg forventer at dagen skal nytes og ikke være perfekt. Bunad, penklær, iskrem, et glass musserende, yrende folkeliv og gjerne litt sol samt glade barn med flagg gjør meg så glad og stolt 😄❤️ 

AnonymBruker

Barnetoget i Oslo er helt grusomt, altfor mye folk og trengsel. Dessverre bor jeg i Oslo nå.. Prøver å finne mindre arrangement i nærheten, men det er ikke alltid det er noe. 

Alle andre (mindre) steder er 17. mai superkoselig. 

Anonymkode: 29210...cac

AnonymBruker

Hater den dagen! Ungene er sure og slitne, ikke vil di gå i tog heller.. mas fra alle.. falske mennesker «gratulere med daaaagen» 🥳🥳🥳 nei.. i år tar vi med oss barna å reiser til syden den dagen, sikkert neste år og, og året etter der igjen🤩☀️

Anonymkode: 3d202...c2d

Mr. Kilmister
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må jo lure på hva som er den gjengse mening om denne dagen. Vi gjør den så hyggelig som mulig for barna selvsagt, men personlig syntes jeg det er en fryktelig dag. Stress, mas og styr. Og et fryktelig mas rundt dugnader og div arrangementer. 

Anonymkode: b3d63...9cc

Er singel og uten barn så jeg syntes den dagen er kjedelig. Skal heldigvis jobbe natt til 17. mai, så får godt betalt og sover vekk hele dagen👍🏻 ~Im sleeping my day away🎶🎸(D:A:D - Disneyland After Dark)

Sirah

Syntes den er slitsom. Alt for mye folk i byen og umulig å finne parkeringsplass. Enten snubler jeg i en unge på villspor, eller i en drita person i bunad. Bruker å tilbringe dagen i skogen.

AnonymBruker

Vond dag når man er ensom. Har som regel ingen å være med, så gruer meg hvert år. 

Anonymkode: 019ce...eec

Annonse

AnonymBruker

Dugnad ødelegger hele dagen! Jeg skulle helst bare feiret hjemme, men pga at noen elsker å stelle i stand masse drit, så må jeg ut og jobbe. Og helt ærlig så skammer jeg meg over å ikke ha bunad. Her kommer fattiglusen liksom... 

Anonymkode: 7f9aa...890

-jk-

Stress og mas, folk overalt. Trives best på hytta på fjellet denne dagen, uten naboer ;)

AnonymBruker

Har alltid hatet 17.Mai, på grunn av angst. Samtidig som at jeg har en stor sorg og savn, fordi jeg har aldri feiret 17. Mai, først på grunn av dårlige foreldre som ikke bryr seg om noe som helst (null feiring, de nektet å bli med på dugnad eller stille opp på noe som helst skoleopplegg eller å se toget i sentrum), også da angst som stoppet meg da jeg først var gammel nok til å dra til sentrum alene, slik at jeg da endte opp hjemme og isolert. 

Håper jeg en dag blir angstfri og får barn, slik at jeg kan lage fine tradisjoner med mine barn. 

Anonymkode: c2c8e...103

AnonymBruker

Liker absolutt ikke den dagen. Stress, mye folk overalt , stivpyntet, og mas. 

Anonymkode: 096de...b7d

Husholdning1

Koselig dag. 

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid hatet 17.Mai, på grunn av angst. Samtidig som at jeg har en stor sorg og savn, fordi jeg har aldri feiret 17. Mai, først på grunn av dårlige foreldre som ikke bryr seg om noe som helst (null feiring, de nektet å bli med på dugnad eller stille opp på noe som helst skoleopplegg eller å se toget i sentrum), også da angst som stoppet meg da jeg først var gammel nok til å dra til sentrum alene, slik at jeg da endte opp hjemme og isolert. 

Håper jeg en dag blir angstfri og får barn, slik at jeg kan lage fine tradisjoner med mine barn. 

Anonymkode: c2c8e...103

Kan det hende at dine foreldre også hadde angst? De burde uansett feiret hjemme da... 

Anonymkode: 7f9aa...890

AnonymBruker

Eneste grunnen til at jeg liker 17 mai er at jeg kan gå med den vakre bunaden min og at jeg har en unnskyldning til å drikke champagne med venninnene mine til frokost. Ellers er dagen bare et helvete med obligatoriske aktiviteter for barn fra start til slutt. Bor i Oslo og dette barnetoget er en av disse aktivitetene som gjør dagen til et stressende mareritt.

Anonymkode: 127bd...1b6