Amatariel Skrevet 2. september 2020 #6541 Del Skrevet 2. september 2020 CD22 og ingen EL i sikte. Testene er langt unna positiv Veldig kjedelig at ting tar tid etter MA'en her. Den var jo så ryddig og grei. Kort blødning, ingen komplikasjoner og g-testen var negativ for en uke siden. Er klar for positiv EL-test nå altså!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. september 2020 #6542 Del Skrevet 2. september 2020 I dag er jeg kvalm også, men kan jo umulig være noe symptom da jeg er kun 8 dpo. Merker jeg har ganske store forhåpninger denne runden 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 2. september 2020 #6543 Del Skrevet 2. september 2020 (endret) Kjedelig @Amatariel men den kan vel egentlig komme når som helst, så plutselig er den her. Håper at du snart får positiv test! @Dame1989 åååh så spennende 🤩 er helt lov å ha et håp! Jeg er på CD 27 og 10 DPO i dag. Negativ tidligtest. Men et stort pluss er at om det fortsetter sånn så har jeg den lengste lutealfasen siden pilleslutt. Og da er sjansene mine allerede større for neste runde 🥳 prøver å være noe mer positiv enn jeg har vært til nå😅 Endret 2. september 2020 av Sjela Kom borti knappen før teksten var ferdigskrevet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. september 2020 #6544 Del Skrevet 2. september 2020 Akkurat nå, Sjela skrev: Kjedelig @Amatariel men den kan vel egentlig komme når som helst, så plutselig er den her. Håper at du snart får positiv test! Ja jeg lever i håpet. Har tatt en EL-test hver dag siden CD13 nå. Jeg har tidligere opplevd å både få økning på testen frem mot positiv, og at den -plutselig- blir positiv. Så krysser fingrene for sistnevnte, for nå er jeg lei av å vente. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 2. september 2020 #6545 Del Skrevet 2. september 2020 All denne ventingen er så kjedelig! Hva fyller du dagene dine med for å få de til å gå raskere @Amatariel ? Jeg har endelig funnet veien opp av sofaen i ny og ne. Tenker det som positivt for en fremtidig graviditet at kroppen er litt mer trent. Ellers har jeg en liten energibunt fra før som krever sitt, så på ett vis klarer jeg å ikke tenke på det hele tiden som jeg gjorde sist. For man blir jo passe sprø😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. september 2020 #6546 Del Skrevet 2. september 2020 11 minutter siden, Sjela skrev: Hva fyller du dagene dine med for å få de til å gå raskere @Amatariel ? Det går i jobb på dagtid (men på hjemmekontor nå og sakssystemet på jobb er tregt derfor sitter jeg her 😶) og vanlige rutiner på ettermiddag som henting i barnehage, middag, lekser, kjøre dem på aktiviteter, foreldremøter osv. Har kvelden som egentid da, og buuuurde også ha trent og kommet meg i aktivitet. Jeg er overvektig og vet at det ikke er hjelpsomt mtp. å bli gravid 😕 Men tiltaket er så utrolig tungt. Spesielt når jeg er trøtt og sliten. Sofaen og TV'n frister veldig. Ser forskjellige serier både med mannen og eldste barnet mitt. Koser meg veldig med den tiden, men vet at jeg burde vært ute og gått tur f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. september 2020 #6547 Del Skrevet 2. september 2020 @Sjela Krysser fingrende for positiv test i morgen 🙂 Jeg tenkte å starte testingen i morgen. De 2 siste syklusene har jeg fått svak positiv test for deretter blendahvit dagen etterpå og så mens dagen etter det. Så vet jeg kommer til å være skeptisk vis jeg ser en svak strek i løpet av de neste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 3. september 2020 #6548 Del Skrevet 3. september 2020 @Amatariel ja, daglige gjøremål kan virkelig fylle opp dagene når man har familie fra før🙈 det er så mye som skjer i hverdagen i stor kontrast til sist. Da hadde jeg jo så mye fritid😅 i lang tid har jeg følt meg energiløs. I flere år har den dørstokkmila bare vært så altfor lang. Og med en stillesittende kontorjobb i tillegg begynte jeg å kjenne på vondter her og der. Merker at man har blitt eldre🙈 vel, i kombinasjon med et fokus/mål (frisk kropp og baby) klarte jeg å endre på kostholdet mitt fra påsketider og har begynt så smått å bevege meg mer. Noe som igjen har hjulpet på energien kanskje. Men den motivasjonen har ikke vært lett. Trodde dog man skulle få en glede eller lyst til det, men det er vel mer en selvpåført tvang: gjør det i 30 min så kan du slappe av resten av kvelden😅 @Dame1989 mensen kom i går kveld/natt så da var det ikke noe å lure på 😩 Fikk du testet i dag? Håper det klaffer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. september 2020 #6549 Del Skrevet 3. september 2020 40 minutter siden, Sjela skrev: i kombinasjon med et fokus/mål (frisk kropp og baby) klarte jeg å endre på kostholdet mitt fra påsketider og har begynt så smått å bevege meg mer. Noe som igjen har hjulpet på energien kanskje. Men den motivasjonen har ikke vært lett. Veldig bra jobbet! Jeg har forsøkt maange ganger (kjøpte meg til og med en kostholdsveileder ved nyttår sist som varer i 1 år, men hun kan jo tross alt ikke gjøre jobben for meg) Eneste gangen jeg virkelig har klart å gå ned i vekt (litt over 10 kg en vår), var da jeg var yngre, hadde bare 1 barn, 50% jobb og liten leilighet. Nå har jeg 3 barn, 100% jobb og stort hus 😶 Det er alltid noe å bruke tiden på. Og den lille egentiden jeg har frister bare å bruke på ting jeg har lyst til å gjøre. Men skjønner jo innerst inne at jeg må investere tid i meg selv... sukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 3. september 2020 #6550 Del Skrevet 3. september 2020 Det er ikke lett @Amatariel Fikk du noe utbytte av kostholdsveiledningen? Jeg har alltid et stort behov for alenetid og blir i dårlig humør om jeg ikke får de nødvendige pusterommene i løpet av uken. Aller helst vil jeg bare koble ut med serie og håndarbeid. Men så har jeg da klart å lure inn denne halvtimen i ny og ne. Om du har youtube og matte hjemme har du egentlig alt du trenger for litt hjemmetrening Jeg har også kjøpt meg en fitbit som følger med på antall skritt, puls og forbrenning i løpet av dagen, noe som også motiverer meg. Jeg er dog ikke opptatt av å gjøre alt fanatisk. Da er fallhøyden så stor. Lever altså etter mantraet "litt er bedre enn ingenting" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. september 2020 #6551 Del Skrevet 3. september 2020 6 minutter siden, Sjela skrev: Fikk du noe utbytte av kostholdsveiledningen? Veier det samme nå som ved nyttår om det svarer på spørsmålet 🙄 Problemet er at jeg VET hva som må til. Hva jeg bør spise og gjøre av aktivitet. Så det hjelper lite med alle hennes tips om jeg ikke følger dem… Det går jo greit en liten stund. Men mellom 2-3 måneder blir jeg drittlei og klarer ikke følge de grep som må til. Og det står ikke på utstyr heller. Jeg har et treningsrom (!) hjemme med tredemølle, ellipsemaskin, vekter, matte og TV. Har ikke vært der inne siden februar tror jeg… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 3. september 2020 #6552 Del Skrevet 3. september 2020 @Sjela så synd at mensen kom 🙁 Jeg testet blendahvit i dag 9 dpo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. september 2020 #6553 Del Skrevet 3. september 2020 1 time siden, Dame1989 skrev: @Sjela så synd at mensen kom 🙁 Jeg testet blendahvit i dag 9 dpo.. Det gjorde jeg også i sommer, før noe svaaaakt kunne skimtes på 10dpo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 3. september 2020 #6554 Del Skrevet 3. september 2020 8 minutter siden, Amatariel skrev: Det gjorde jeg også i sommer, før noe svaaaakt kunne skimtes på 10dpo. Jeg prøver å ha trua, men rart hvor fort man mister håpet ved negativ test 9 dpo. Man blir helt tullete. Jeg tror at jeg kommer til å kontakte fastlegen og spørre om han kan henvise meg til utredning vis det ikke går denne eller neste måned. Nå har vi prøvd siden januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. september 2020 #6555 Del Skrevet 3. september 2020 Akkurat nå, Dame1989 skrev: Jeg prøver å ha trua, men rart hvor fort man mister håpet ved negativ test 9 dpo. Man blir helt tullete. Jeg tror at jeg kommer til å kontakte fastlegen og spørre om han kan henvise meg til utredning vis det ikke går denne eller neste måned. Nå har vi prøvd siden januar. Oh yes, jeg kjenner til det. Gikk helt i kjelleren i sommer jeg med negativ test på 9 dpo. Var såå sikker på at jeg skulle få svar da. Men erfaringen min er jo at jeg får det. Blitt gravid så mange ganger, og alltid skimtet noe på 9 dpo. Men så feil kan man ta. Måtte bare være litt tålmodig, for 1-2 dager etterpå fikk jeg jo klart svar. Man får dessverre ikke henvisning til utredning før man har prøvd i 1 år. Men årsaken til det er jo at 2/3 faktisk blir gravid før det året har gått! Så hold ut! Eller bestill time privat. Det gjorde jeg da vi prøvde på nr.2 og vi hadde prøvd i 4 måneder. Da var jeg lei av rar og ustabil syklus, så dro rett til privat gynekolog. Verdt hver krone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 3. september 2020 #6556 Del Skrevet 3. september 2020 1 minutt siden, Amatariel skrev: Oh yes, jeg kjenner til det. Gikk helt i kjelleren i sommer jeg med negativ test på 9 dpo. Var såå sikker på at jeg skulle få svar da. Men erfaringen min er jo at jeg får det. Blitt gravid så mange ganger, og alltid skimtet noe på 9 dpo. Men så feil kan man ta. Måtte bare være litt tålmodig, for 1-2 dager etterpå fikk jeg jo klart svar. Man får dessverre ikke henvisning til utredning før man har prøvd i 1 år. Men årsaken til det er jo at 2/3 faktisk blir gravid før det året har gått! Så hold ut! Eller bestill time privat. Det gjorde jeg da vi prøvde på nr.2 og vi hadde prøvd i 4 måneder. Da var jeg lei av rar og ustabil syklus, så dro rett til privat gynekolog. Verdt hver krone. Vis ikke fastlegen vil henvise meg går jeg til privat. Vet at det sikkert er lang ventetid Jeg ble jo gravid på første syklus, men måtte ta medisinsk abort pga BO. Sikkert derfor jeg er ekstra utolmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. september 2020 #6557 Del Skrevet 3. september 2020 52 minutter siden, Dame1989 skrev: Vis ikke fastlegen vil henvise meg går jeg til privat. Vet at det sikkert er lang ventetid Jeg ble jo gravid på første syklus, men måtte ta medisinsk abort pga BO. Sikkert derfor jeg er ekstra utolmodig. Ja det har jeg all forståelse for. Nå er det tre uker siden min MA og jeg skulle selvsagt blitt gravid i går igjen... venter og venter. Så irriterende! Heldigvis sjeldent ventetid privat iallefall. Jeg har alltid fått time innen 1 uke når jeg kontaktet Medicus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 3. september 2020 #6558 Del Skrevet 3. september 2020 Var du fornøyd med Medicus? For meg tok det 7 uker fra medisink abort til mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. september 2020 #6559 Del Skrevet 3. september 2020 36 minutter siden, Dame1989 skrev: Var du fornøyd med Medicus? Veldig. Kan takke mine to siste barn for dem (medisinhjelp). Har alltid fått time raskt der, både for utredning og tidlige ultralyder (som har vært en del tilsammen). Og får resept på dagen når jeg sender melding og spør o.l. Veldig spent på hvor lang denne syklusen her blir ja... jeg har erfaring med abort i uke 5, 6 og 14, men ikke 9 som var det jeg hadde nå sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 4. september 2020 #6560 Del Skrevet 4. september 2020 Håper det bare var for tidlig å teste @Dame1989 har du tatt en ny test i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå